Aceasta postare a fost editata de Goldmember: 25 iunie 2016 - 23:30
Despre troleibuze in general
#941
Postat 25 iunie 2016 - 21:25
#942
Postat 07 iulie 2016 - 21:50

#943
Postat 10 iulie 2016 - 18:49
#944
Postat 10 iulie 2016 - 19:55
#945
Postat 10 iulie 2016 - 20:08
#946
Postat 25 iulie 2016 - 21:49

#947
Postat 10 septembrie 2016 - 15:13
#948
Postat 10 septembrie 2016 - 21:28

#949
Postat 11 septembrie 2016 - 09:17
dan.s, la 10 septembrie 2016 - 21:28, a spus:

Pai nu le pot folosi intotdeauna pentru ca avem calatorii..pe care ii avem. Concret tiganusii si tembelii ar apasa din 2 in 2 minute butonul doar sa vada cum se tot inchid si deschid usile ...chestie care pe asemena specimene ii distreaza maxim..O solutie ar fi sa le lase functionale dar sa le si puna o avertizare sonora cum e la automotoarele Desiro..si care face asa un tiuit strident incat iti taie cheful sa apesi ca prostul butonul fara sa fie nevoie...
#950
Postat 11 septembrie 2016 - 10:42
dan.s, la 10 septembrie 2016 - 21:28, a spus:

Corect!
Am dat de nenumarate ori exemplul cu E7...
Vara pe caldura tropicala la orele pranzului se deschideau cele 4 usi ca sa urce doi calatori la usi diferite si nu cobora nimeni...Deci intra caldura peste aerul conditionat sau iesea acesta afara!...
Iar iarna invers, intra frigul sau iesea caldura din autobuz!...
Ma refer la statia Pacii in care stateam asteptand autobuzul de conventie...
Stiu ca articulatele nu au sistemul individual de deschidere a usilor dar acesta putea fi comandat, respectiv trecut in caietul de sarcini inaintea licitatiilor...
Situatii asemanatoare avem la firobuze si autobuzele scurte unde nu se doreste folosirea sistemelor moderne de folosire a usilor dar ne plangem in acelasi timp ca instalatiile de AC si incalzire nu fac fata...

Am intrebat pe aici, pe forum, in urma cu un an-doi daca a vazut careva sa se foloseasca vreodata in Timisoara rampa pentru persoanele cu dizabilitati la mtc-uri? Inca n-am primit vreun raspuns afirmativ.
Relansez intrebarea!...
Sau la tramvaiele modernizate (Armonia) la care avem o rampa super-speciala la ultima usa...A vazut-o careva fanctionand in timpul serviciului?
#951
Postat 11 septembrie 2016 - 11:00
Domnul Mile..daca nici sensurile nu sunt setate pe afisaj cu motivatia ca oricum stim in ce directie merge troleibuzul..sau autobuzul..ce sa mai speram la rampe sau usi comandate individual"?
PS : caz concret...acum cateva zile iau troleibuzul 14 de la Consiliul Europei pana in centru...imi rezolv treburile si la intoarcere la statia de la spitalul de copii prind acelasi vehicul..tot cu afisajul neschimbat...desi facuse "bucla" si trecusera cam 25 de minute ..nu m-a lasat sa validez din nou portofelul electronic pe motiv ca e deja validat. nu imi dau seama daca se datoreaza neschimbarii sensului la afisaj..sau timpului scurt...dar oricum regia pierde bani din asta...sistemul nu "se prinde" ca a inceput o noua semitura si nici cei care vrem sa validam corect calatoria..nu suntem lasati sa o facem...poate ne lamureste domnul Florin..
#952
Postat 11 septembrie 2016 - 11:35
Iar daca nu le-am vazut folosindu-se, inseamna ca sunt inutile!...Cel putin la noi...
#953
Postat 11 septembrie 2016 - 14:38
Nefiind cu acționare mecanico-hidraulico-pneumatică, rampele se cer mânuite manual de către șoferi. Ceea ce ar presupune ca acesta să le ceară tuturor călătorilor care stau deasupra rampei, fie să coboare, fie să facă loc pentru manevrarea acesteia. Este foarte adevărat faptul că praful și pământul acumulate în locașul dintre rampă și restul podelei, pot face această acțiune aproape imposibilă uneori.
În cazul "C" urilor, rampele sunt depozitate în cala autobuzului. Ele sunt confecționate din tablă de 4 mm și au greutatea de aproximativ 30 de kg/buc. Și sunt două bucăți. De unul singur, șoferului îi este imposibil să le poată manevra.
Suficient?
Apropo' !!! Însoțitorii persoanelor care necesită transportul cu scaunele pentru handicapați motor, se descurcă atât la urcare cât și la coborâre în răstimpul câtorva secunde.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 11 septembrie 2016 - 14:46
#954
Postat 11 septembrie 2016 - 14:56
Problema, este una care trece cu mult peste cea a rampelor. In RO, si EU de est in general, integrarea persoanelor cu handicap in societate nu este o prioritate majora. Daca in RO cineva este legat de un scaun cu rotile, lumea imediat isi imagineaza ca viata sociala si in general a acelei persoane este in mare parte terminata.
Ei, a trebuit sa schimb tara, ca sa imi dau seama ca nu este asa. DE este tara in care acesti oameni au o prioritate. Se incearca din rasputeri integrarea lor in societate, readucerea lor in viata de zi cu zi, si asta cu succes. Si hai sa fim seriosi! Care este primul pas? Pai ii faci mobili. Ei, am vazut probabil cu totii clipul din Moldova unde 4-5 autobuze la rand, desi noi si dotate cu rampa, au refuzat unei persoane in carucior, accesul in autobuz. Sa faca un sofer din DE asa ceva, va garantez ca 1. isi peirde serviciul, 2. se va prezenta instantei, pentru violarea drepturilor acelei persoane.
Pentru ca accesul la transportul in comun, este un drept si nu un lux in Germania.
Asta ar fii unul dintre aspecte. Celalat aspect care pentru mine este o dilema imensa... Germania, Spania, Franta. Tari de x ori mai mare decat RO, cu mii de autobuze, de la zeci de producatori, si totusi in 95% dintre cazuri acelasi sistem. Usa din mijloc, o rampa cu un maner simplu, pliabila, accesibila chiar oricarui calator la nevoie. (chiar personal am deschis si inchis rampe). Si atunci stau si ma intreb.. DE CE DUMNEZEU, noi romanii, avem nevoie de enspe mii de sisteme diferite, cu chei si manivele greoaie si stupide? DE CE?
Si inca una. Aceste sisteme se chiar pot defecta. Hai sa fim seriosi. Orice parte mecanica, mai rugineste, se uzeaza, cedeaza. Am trait un astfel de exemplu pe un Citaro I, de prin 2000. Chiar coborasem in statie, si o persoana dorea sa urce. In momentul in care soferul a ridicat de trapa, au cedat balamalele, si nu s-a mai putut deschide, ramanand cu partea de sus in mana. Ce a facut? Nu i-a spus calatorului sa astepte urmatorul autobuz (care la o frecventa de 7-8 minute, chiar ar fii nimic), si a pus mana pe telefon, a cerut sa fie inlocuit la finalul turei, si a comandat un microbuz al regiei pentru aceasta persoana.
Si atunci stau si ma intreb... Avem microbuze speciale. Avem garaje unde asa iubita scuza cu noroi si jeg, s-ar putea remedia zi de zi... Avem autobuze dotate cu asa ceva, si totusi, acestea nu se foloses.
Si atunci noi suntem cei rai, si cei carcotasi.
#955
Postat 11 septembrie 2016 - 15:05
cseh_17, la 11 septembrie 2016 - 14:56, a spus:
Dacă nu cumva s-a schimbat radical situația la RATT de când am plecat eu, îmi dai voie să râd câteva zile neîntrerupt?
#956
Postat 11 septembrie 2016 - 16:29
emilut, la 11 septembrie 2016 - 15:05, a spus:
Si asa ti s-a raspuns la intrebare Kriszti...normalitatea din europa civilizata starneste hohote de ras la ratt....mai e mult pana departe...
#957
Postat 11 septembrie 2016 - 17:27
#958
Postat 11 septembrie 2016 - 19:20
Vreau doar sa atrag atentia ca atata timp cat ele nu sunt folosite, respectiv nimeni nu le-a vazut folosindu-se, atunci inseamna ca s-au dat bani de pomana pe ele. Dar in acelasi timp ele sunt mai mereu pomenite de autoritati cu diverse ocazii ca si ceva indispensabil...
Iar rampele de pe Armonii sunt si mai sofisticate si evident mult mai scumpe...iar in cazul in care ele s-ar folosi, s-ar face coada la tramvaie...
#959
Postat 11 septembrie 2016 - 20:31
#960
Postat 13 septembrie 2016 - 15:25
BogdanTm, la 11 septembrie 2016 - 16:29, a spus:
Error !!! Nu normalitatea europeană îmi stârnește râsul, ci pretenția unora ca aceasta să fie aplicată și la noi în condițiile existente. Spălătorii (câte unul pe tură) din garaj deabia fac față fluxului de muncă și fără să se ocupe de igienizarea rampelor. Imaginează-ți că ai fi nevoit să speli vreo 25 de autobuze, de unul singur, în decurs de 8 ore.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 13 septembrie 2016 - 15:25