Linia Expres 7
#1121
Postat 01 iulie 2016 - 13:00
#1123
Postat 01 iulie 2016 - 19:16

Citeaza
sursa: http://www.tion.ro/s...alatori/1658949
#1125
Postat 11 septembrie 2016 - 13:04
#1129
Postat 11 septembrie 2016 - 20:34
L.E. Pe site acum.
#1130
Postat 11 septembrie 2016 - 20:48

#1131
Postat 11 septembrie 2016 - 23:01
Oricum, am comparat graficul cu planificare pe maine si... asta e, dupa acesta se circula.
Daca chiar au gresit ai nostri ceva, probabil maine vor incarca alte grafice corectate.
#1132
Postat 16 septembrie 2016 - 08:00
#1133
Postat 16 septembrie 2016 - 10:49
Insa vreau sa te intreb ce ne poti spune despre validarea calatoriilor in ambele directii (catre oras-centru si dinspre oras-centru) atunci cand lumea poate ajunge la validatoare?...
Pentru ca sistemul de ticketing este atat de performant incat poate sti cat de incarcate sunt autobuzele la anumite ore din zile lucratoare sau libere, cu conditia ca toti calatorii sa-si valideze calatoriile, inclusiv si pensionarii care au gratuitate, sunt obligati sa detina un card pe care sa-l valideze...
Teoretic cel putin, dupa aceste date trebuie stabilit numarul si capacitatea autobuzelor care se trimit pe un anumit traseu la anumite ore...
In calatoriile mele cu E7 (in weekend-uri) mai mult de jumatate dintre calatori nu-si validau calatoria. Deci, nu numai ca nu intrau in baza de date pomenita mai sus, ci nu-si plateau calatoria...Doar fraierii si-o platesc...
In urma cu doua weekend-uri am mers din nou in zona centrala si am ramas blocat ca am avut control in autobuz. Nu stiu cum se face insa autobuzul s-a cam golit de cei fara validari in statia in care au urcat controlorii...Au fost prinse vreo doua-trei persoane fara sa-si fi platit calatoria si au fost coborate jos impreuna cu controlori si nu stiu ce s-a intamplat mai departe insa la cuvintele mele catre unul dintre controlori ca "ar trebui sa vina mai des pe traseu si sa-si faca treaba", omul a ramas masca, s-a blocat, n-a stiut cum s-o ieie, pana n-am repetat mai raspicat ca i-am zis si prima oara...Si spre stupoarea mea, ochii multor calatori s-au indreptat spre mine, masurandu-ma de su in jos si invers. De data asta am fost eu intr-o oarecare dificultate, nu-mi dadeam seama daca se uita aprobator sau dimpotriva, dezaprobator, dezamagitor...
Personal am avut o satisfactie indiferent de parerea celor din jur, mai ales ca la fiecare drum al meu mtc-urile RATT vad un numar impresionant al celor care nu-si valideaza calatoriile...
Deci, poti confirma sau infirma faptul ca sunt destui care nu-si valideaza calatoriile si in momentele in care se poate face acest lucru?...Cand autobuzul nu este arhiplin?...
#1134
Postat 16 septembrie 2016 - 14:03

#1135
Postat 16 septembrie 2016 - 14:37
#1136
Postat 16 septembrie 2016 - 18:53
#1137
Postat 16 septembrie 2016 - 19:18
Nu cred ca dispecerul trimite intentionat autobuze a caror capacitate de transport e neadecvata conditiilor, ci mai degraba se adapteaza la ce are disponibil, adica soferi si vehicule.
#1138
Postat 16 septembrie 2016 - 21:32
#1140
Postat 17 septembrie 2016 - 12:07
Pe calalta, daca urc intr-un autobuz arhiplin, unde mor de cald, si cu noroc mai trebuie sa am grija si de hotii de buzunare, cred ca e ultima mea grija validarea. SI mai treaca mearga, daca am card, poate ma mai inghesui, mai merg o statie, mai coboara lumea, ajung la validator. Dar cu bilet... puteti uita...
Deci pe acest principiu, cu cat scazi capacitatea de transport, cu atat mai putine validari ai avea.
Degeaba vrei sa oferi transport occidental, daca ai calatori estici. Este o procedura lunga si anevoiasa, si poate de suferinta comuna, idea pe care o voi expune, dar eu as incerca-o.
Daca spre exemplu, s-ar lua linie cu linie, si s-ar reorganza la sange, eu zic ca in 1-2 ani s-ar vedea si rezultatele. Vorbesc desigur de liniile principale (33, 40, E1, E2, E7, E8), nu cele de cartier (28,29,E4, E6).
Ideea este sa introduci pe o linie indeajuns de multe autobuze, incat sa elimini aglomeratia. In momentul in care 80% dintre calatorii tai vor avea un loc pe scaun, spre exemplu, acestia nu vor mai sarii sa se bata pe locuri, prin urmare vor avea o scuza mai putin sa nu valideze. Apoi, un autobuz care nu este supraincarcat, ofera conditii umane de transport, lumea simte ca se face ceva pentru calator, controlorii au loc mai lejer sa se miste, taiem sansele hotilor de buzunare, iar un autobuz care nu este supraincarcat, este un autobuz sanatos! Deci in loc de 4+1 pe E7, bagi 5+3.
Asta prima parte. Acuma daca vrei o reforma adevarata, introduci (alt proces dureros si indelungat) oprirea doar la solicitare, cu buton. Astfel vei castiga din nou o groaza de timp pe traseu, care il vei putea prierde 'mai usor' in blocaje, astfel si intarzierile acumulate vor fi mai mici. Bun clar, toate astea fara o revizuire categorica a graficelor nu ar merge.
Iar inainte sa imi sariti ca nu avem autobuze destule. EI, e clar ca ar fi necesara o angajare in masa, dar si o schimbare de mentalitate. La noi se merge pe principiul, un autobuz cu un sofer, poate deservi in principiu o singura linie. Si uite asa stau autobuzele cu minutele in sir, chiar si ore, la Bastion.. .E4, E4b 46, si mai eu stiu ce linii unde. De ce nu poate un autobuz spre exemplu sa faca 3 varfuri pe 3 linii diferite intr-o zi. De ce la altii se poate? Pe langa asta, incearca sa intocmesti un orar dupa care un autobuz sa deserveasca cel putin 2 linii. Si E4 si 46, sau E4b si 46. 21 cu 28 si etc.
Insa pentru toate astea ai nevoie de: curaj, de initiativa, si de perseverenta. Cam toate acestea lipses cu desavarsire atat la RATT in general, dar cel mai mult la conducere in frunte cu Goia.