STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#2741 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 31 august 2016 - 22:23

Hmm... Imagine postata, bla Imagine postata bla, bla de primarie sau realitati???

opinia timisoarei a spus:

Vesti despre tramvaiele 6 si 3 la Timisoara! Cand ar putea reintra pe linii?



Noutati legate de liniile de tramvai 6 si 3 la Timisoara. Intr-o audienta publica pe Facebook, primarul Nicolae Robu a venit cu precizari pentru timisorenii care calatoresc cu tramvaiul si s-a referit la cele doua linii. 6-le este scos din circulatie, iar linia 3 spre Freidorf este desfiintata de ani de zile.Edilul a spus ca tramvaiul 6 a fost retras de pe traseu din lipsa de calatori, dar ca l-ar putea readuce pe sine, iar pentru 3 are planuri mari.„E o vesnica discutie legata de tramvaiul 6. Reprezinta ceva traditional in Timisoara, e o nostalgie a tramvaiului 6. Am dat dispozitii sa fie repus in functiune. Pe perioada verii insa a fost suspendat si n-am fost anuntat, l-am mustruluit pe directorul RATT pentru asta. El mi-a aratat cu cifre ca prea putini calatori il folosesc. Trebuie sa fim rationali. Dupa ce incepe scoala, din nou vom incerca sa-l punem in functiune si, daca va fi viabil, il vom mentine. Daca prea putini cetateni tanjesc dupa el, cu parere de rau, nu putem cheltui bani fara o justificare adevarata„, a explicat primarul Nicolae Robu raspunzand unor cetateni care s-au aratat nemultumiti ca nu mai beneficiaza de linia 6.In ceea ce priveste tramvaiul 3, scos din uz inca din 2009, din aceleasi motive, Nicolae Robu a spus ca, daca va obtine finantare din fonduri europene pe un proiect, va reface linia spre cartierul Freidorf. Pana atunci, transportul public in zona va fi asigurat cu autobuze si minibuze.„Vom reface linia 3, am mai spus-o, pe un proiect pe fonduri europene, daca obtinem finantare. Oricum, in zona vom asigura transport bun pe fosta linie 3. Stiu ca sunt linii deficitare, dar vom veni cu autobuze, cu minibuze…„, a precizat primarul Nicolae Robu.Edilul a adaugat ca i-a cerut directorului RATT sa faca un plan actualizat pentru intreg sistemul de transport public in comun din Timisoara pentru a putea identifica posibilitatile de introducere de noi linii.„Am cerut directorului RATT sa vina cu un proiect de actualizare a intregului sistem de transport public la Timisoara, cu propuneri de infiintare de noi linii. Evident, ca acolo unde e vorba de trasee speciale de tramvai sau troleibuz, putem folosi actuala structura introducand noi linii de transport, dar pe cele echipate, ca nu putem peste noapte sa extindem liniile de tramvai si firele pentru troleibuze. Astept proiectul respectiv„, a declarat primarul.Nicolae Robu a reamintit ca 2 sau chiar 4 tramvaie, din cele trimise la modernizare, vor veni in scurt timp la Timisoara, din lotul de 12 care vor fi in total reabilitate.Pana la sfarsitul anului ar trebui sa soseasca si cele 20 de minibuze care sa contribuie la innoirea parcului de mijloace de transport in Timisoara.





V-am pus tot articolul, nu mai are rost de link.
2

#2742 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 septembrie 2016 - 12:08

Viziune domne, nu gluma!

Iar de la comenatrii ma abtin ca sa nu fiu acuzat de "robufobie", voi accepta orice se va intampla cu capul plecat si zambitor stiind ca orasul este pe maini bune...
1

#2743 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 01 septembrie 2016 - 12:18

Pai una este "robufobia" si alta e sa critici argumentat fara sa te legi de plete, de culoarea parului, de suvite, etc.,...

Cred ca-i simplu de inteles... :eusa_think:
0

#2744 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 09 septembrie 2016 - 17:48

Pai clar ca nu vor rezista..mai ales ca sunt putine si exploatate intens...trafic greu ca si volum transportat. Dar nu e scopul sa reziste...pana vin ultimele de la "reabilitare" le trimitem pe primle reabilitate din nou la o "reabilitare"..cam la fel ca si asfaltul care e turnat la fiecare ciclu electoral..inainte de alegerile locale si inainte de cele parlamentare..asfaltam orasul..din nou si din nou..si tot asa..la nesfarsit...
Ce nu inteleg eu off topic putin..e cum au rezistat drumurile din oras 30 de ani in epoca socialista..daa..nu erau atatea masini ..dar nici centuri..am amintiri foarte constiente din copilarie cu trafic greu cifaroame de beton trailer cu panouri de bloc si rabe care carau din plin marfuri grele...si nu se asfaltau tot la 2 ani..culmea si bordurile tineau..din plin...fara sa se toceasca..Pana si mtc urile erau supra stresate in acea vreme...troleibuze si tramvaie cu oameni "ciorchine" pe scari..si nici drumul nu se prabusea...nici mtc urile asa slabute si modeste cum erau nu stateau atat in reparatii.. Poate erau mai multe...legat strict de tramvaie..da Timis 2 a fost o realizare modesta...dar...ne-a dus sute de mii de calatori..asa zdranganind din fiare..cu usi in care nimeni nu isi prindea capul...si cu ventilatie naturala prin geamurile mari care se deschideau zeci de ani si-au facut treaba..nu erau frumusele si silentioase ca Wegman urile din epoca lor...dar ..si-au implinit scopul...
0

#2745 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 09 septembrie 2016 - 18:55

Vezi postareaBogdanTm, la 09 septembrie 2016 - 17:48, a spus:

cum au rezistat drumurile din oras 30 de ani in epoca socialista



Nu mai vorbi/scrie prosti! Drumurile, respectiv strazile, erau pline de gropi. Se mai (re)asfaltau cand oamenii ajungeau sa-si rupa acele putine masini pe care le aveau...La intersectarea cu sinele de tramvai iti rupeai rotile pana veneau sa repare...
Un motiv serios de-al injura pe Ceausescu si sistemul era si acesta cu drumurile proaste pe langa frig in case si rafturi goale in alimentari (market-uri numite acum). Daca starea drumurilor a mai fost cumva acceptabila cat de cat pana in 1980, in perioada 1980-1989 si inca cativa ani dupa a fost una extrem de proasta (si) din aceste puncte de vedere...

Ai cazut rau in nostalgie dupa anii tineretii?...
Timpul in general sterge din mintea oamenilor lucrurile negative si raman doar partile pozitive. Se intampla asa pentru ca sa putem merge mai departe in viata. Altfel ne-am duce prea repede...

Pana si tramvaiele (Timisurile si cele vechi, si cele noi dupa circa un an de folosinta) erau extrem de zgomotoase, iarna extrem de friguroase, vara calduroase si pline, doar ca lumea din ele era mai spalata decat azi...chiar daca apa calda era la program niste ani de zile...


Si eu am momente de nostalgie insa nu pot deforma adevarul... :Facepalm_emote_gif:



PS Crezi ca acei oameni care circulau cu tramvaiele zgomotoase si inghetate iarna si stateau ciorchine pe scari atat iarna cat si vara erau bucurosi si fericiti de asemenea conditii de calatorie?...Injurau din 3 in 3 minute si sistemul, si pe secretarul general al sistemului!...
4

#2746 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 09 septembrie 2016 - 22:51

Dar e buna intrebarea lui, cum au rezistat Timisurile?

Mai bine duceau Timisurile la reabilitat(auzi ce termen reabilitare) si nu le stricau pe astea nemtesti, mai ales ca Wegmanurile arata si frumos (ca parere personala). Ce nu le puteau pune o clima de la Dedeman cum au pus la vapoare?

Astea refacute arata ca un supozitor sau cum ar zice aia in Germania dildo.Inteleg ca primeaza randamentul, dar cred ca in timp orasul isi putea lua niste tramvaie noi. Ma intreb daca programul asta de semaforizare era necesar si daca nu cumva banii aia putea fi folositi pentru tramvaie noi?

Aceasta postare a fost editata de timis2: 09 septembrie 2016 - 22:57

0

#2747 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 septembrie 2016 - 23:09

Nu. Fara sistemul de semaforizare tramvaiele noi ar fi facut mai multi kilometri si s-ar fi uzat mai repede. :rad_masa:
2

#2748 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 09 septembrie 2016 - 23:14

Da, la asta nu m-am gindit. Mea culpa. :whistle:
Se vede ca ai experienta cu tramvaiele.

Primarul a fost la Paris cumva?pe acolo unele MTC circula pe sine dar au si roti cu cauciuc.

Inseamna ca sensul giratoriu de la Resita o sa fie si bucla pentru tramvaiele noi de-aia au pus atitea semafoare?

Stii cumva daca o sa fie semafoare si pe poduri, montate pentru vapoare? vad ca ele inca nu circula din acest motiv.
0

#2749 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 09 septembrie 2016 - 23:33

Vezi postareatimis2, la 09 septembrie 2016 - 22:51, a spus:

Dar e buna intrebarea lui, cum au rezistat Timisurile?
Mai bine duceau Timisurile la reabilitat....


Avem 5-6 timis2-uri si acelea sunt pentru muzeu.
Timis2-urile au rezistat deoarece au fost proiectate si gandite destul de bine pt. aceea perioada. Ca sa te convingi ai aici Documentarul. Enjoy!
Cica au dus wegmann-urile cas "mai multe", pe cand orasul ii plin de hanse.

Vezi postareatimis2, la 09 septembrie 2016 - 23:14, a spus:

Stii cumva daca o sa fie semafoare si pe poduri, montate pentru vapoare? vad ca ele inca nu circula din acest motiv.


Pai daca incep canotorii sa Imagine postata ca vapoarele merg "foarte repede" si fac valuri si ii rastoarna, mi si frica sa ma gandesc Imagine postata.
0

#2750 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 septembrie 2016 - 00:07

Vezi postareatimis2, la 09 septembrie 2016 - 23:14, a spus:

Stii cumva daca o sa fie semafoare si pe poduri...

Se lucreaza la unda rosie dupa modelul de pe Rebreanu. Proiectul se numeste "Rosu pentru hidro-biciclete" :devil:

Glumesc, desigur... Sau nu...
3

#2751 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 septembrie 2016 - 09:38

Vezi postareatimis2, la 09 septembrie 2016 - 22:51, a spus:

Dar e buna intrebarea lui, cum au rezistat Timisurile?

Mai bine duceau Timisurile la reabilitat(auzi ce termen reabilitare) si nu le stricau pe astea nemtesti, mai ales ca Wegmanurile arata si frumos (ca parere personala). Ce nu le puteau pune o clima de la Dedeman cum au pus la vapoare?

Astea refacute arata ca un supozitor sau cum ar zice aia in Germania dildo.Inteleg ca primeaza randamentul, dar cred ca in timp orasul isi putea lua niste tramvaie noi. Ma intreb daca programul asta de semaforizare era necesar si daca nu cumva banii aia putea fi folositi pentru tramvaie noi?



Pai voi va inchipuiti ca primul Timis 2 a rezistat cat si ultimul casat?...

Nici vorba! De-a lungul timpului, primele fabricate erau si primele casate. Apoi, la circa zece ani de la fabricare, li se faceau reparatii capitale in atelierele proprii, reparatii in cadrul carora se schimbau placajele interioare, covorul de cauciuc de pe podea, chederele de la usi si geamuri, lampile, etc.,...Ce am enumerat erau lucruri la vedere insa erau schimbate si alte subansamble care nu se vedeau...Dupa o astfel de reparatie capitala, tramvaiul arata ca unul nou...
Sa nu uitam ca fabrica de tramvaie era langa depoul de tramvaie, deci nu existau probleme in gasirea si achizitia pieselor de schimb...

Apoi, din punct de vedere constructiv al caroseriei si nu numai, Timisurile erau chiar extrem de simple, robuste, cu suprafete plane care se intersectau intre ele fara raze ci doar in mod "colturos", etc.,...ceea ce facea ca si intretinerea lor sa fie una relativ simpla...

Sa nu uitam nici numarul supradimensionat al angajatilor care se ocupau de intretinerea tramvaielor...


Si cu toate astea erau destule tramvaie aflate in trafic in stare relativ groaznica pentru niste aprecieri care s-ar face in 2016!...



Pe de alta parte, calitatea produselor pe plan mondial lasa de dorit in general de cand a incetat razboiul rece, respectiv "lupta" pentru suprematie globala intre capitalism si comunism...
Comunismul a pierdut razboiul iar de atunci capitalismul a renuntat la calitatea deosebita a produselor iar daca chiar iti doresti un produs de calitate, acesta va avea un pret mult prea mare pentru a si-l permite oricine...


Asa ca nu mai mergeti pe panta asta usor exagerata in a elogia nemeritat unele aspecte din trecutul recent...


Fabrica de tramvaie din Timisoara a fost candva (pana in anii '70) a Ratt-ului de astazi cand se numea ITCVTT iar apoi printr-o hotarare de guvern a fost trecuta/data Electrometalului care avea sediul central/mare pe Calea Circumvalatiunii unde acum se construieste "orasul in oras", adica Mara...
3

#2752 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 10 septembrie 2016 - 11:20

Vezi postareatimis2, la 09 septembrie 2016 - 23:14, a spus:

....
Stii cumva daca o sa fie semafoare si pe poduri, montate pentru vapoare? vad ca ele inca nu circula din acest motiv.


Nu ai avut de lucru... Forumul nostru este citit si de cei/l de la Primarie si asa pot sa le vina idei bune. :rad_masa:

Ca sa dau si eu idei, urmatoarele poduri peste Bega ar trebui sa fie mobile, ca sa incapa vapoare mai mari. :lol:
0

#2753 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 septembrie 2016 - 12:26

Vezi postareamile, la 10 septembrie 2016 - 09:38, a spus:

Apoi, la circa zece ani de la fabricare, li se faceau reparatii capitale in atelierele proprii...


Eu cred ca aici bateau colegii de mai sus. Faptul ca exista acest "lant trofic". Sigur fabrica avea nevoie de clienti ca sa reziste, dar si fara ea cred ca se putea mentine un serviciu de mentenanta mai bun daca intradevar se dorea. Prea mult am externalizat din anumite lucruri, si asta in prima faza din "motive economice" care azi nu prea vad ca au dat roade. Din 2008 tot in jos s-a mers pana am dat de fundul sacului si vad ca in continuare se doreste a se trece chiar si prin acesta. Un tramvai nemtesc, evident, ca nu il puteam reconstruii noi aici, chiar si cand aveam multe vagoane, dar cu siguranta dupa un timp cand piesele au devenit tot mai scumpe si mai rare si s-a trecut la improvizatii, se putea face un plan intern de reparatie capitala. Sigur poate era costisitor, dar asta nu avem de unde sa stim daca asa ceva nu s-a facut. Poate nu se taia tot tramvaiul pana la sasiu, dar cu siguranta daca structura era mai subreda se putea consolida, daca se gasea ceva apropiat de ce avem acuma la sistemul de tractiune, si era mai eficient economic, se putea inlocuii. Cat despre chestiile mai simple gen ventilatie si caldura... cred ca lejer se puteau comanda geamuri stas de la un producator, cu deschidere larga, se putea modifica umpic si sistemul care scoate aerul cald afara, iar izolatiile mai mult ca sigur sunt niste consumabile nu cred ca asa costisitoare incat sa nu poata fi schimbate si astfel un model de aeroterma cu consum mai redus sa poata fi instalat si sa ofere caldura iarna.

Eu timisurile stiu ca nu erau cele mai stralucite tramvaie, dar arata ca odata, candva, a existat o perioada cand intradevar se dorea a se face ceva, rudimentare, zgomotoase si simple, cum erau eu ultimii ani cand au impartit sinele cu tramvaiele nemtesti, m-i le aduc aminte destul de ingrijite cu ceva exceptii care lasau de dorit. Cred ca asta e mai mult aluzia la care se refera lumea cand vorbeste de timis.
1

#2754 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 septembrie 2016 - 13:13

Exact ultima parte a postarii tale este importanta! Erau ingrijite, la fel cum erau si cele nemtesti. De ce? Era alt director. Pasionat de ceea ce face, si nu unul al carui interese principale au fost 1. dezintegrarea regiei, si 2. afacerile imobiliare.

Culmea este ca toti vad asta, inclusiv primarul, insa nimeni nu ia decizii. Sper ca tineti minte ca la inceputul mandatului, Robu tuna si fulgra ca il schimba pe Goia. Apoi s-a lasat linistea. Ma intreb oare, cu ce l-a 'convins' Goia totusi... Ca prin rezultate, sigur nu!
4

#2755 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 10 septembrie 2016 - 19:51

Imi aduc aminte ca au venit o data niste trmavaie Duewag, toata lumea incintata ca merg fain, ca sint etanse, cum spunea un coleg forumist, toate chestiile gindite si puse la loclul lor.

Oare nu se puteau face niste modificari pe plan local in ele? alte scaune, o clima alte motoare daca astea consma mult si aveam un tramvai destul de ok.

Doar inteleg ca si astea au o gramada de componente cumparate si montate laolalta.

Pe urma vine chstia aia de la primele doua: trebuie sa fie omologate AFER, aaa dar cele duse la facut nu erau gata omologate?

Aceasta postare a fost editata de timis2: 10 septembrie 2016 - 19:53

0

#2756 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 04 octombrie 2016 - 20:39

Astazi l-am vazut pe 3465 cu remorca sa in Iosefin cum de abia a pornit de pe loc, iar la pod spre gara era sa nu urce! Rotile ii patinau in gol! Chiar nu se poate pune remorca la altul iar 3465 sa circule fara?
0

#2757 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 octombrie 2016 - 20:43

Asta nu ar fi o problema. De asta au nisip pentru aruncat in fata rotilor.
0

#2758 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 04 octombrie 2016 - 20:53

Da, dar unele vagoane pierd fara voie sau nu functioneaza nisipoarea.

Apropo de probleme: 3517 (va spune ceva Imagine postata) in fata la Ana Aslan a pus o frana brusca ca urmare a semaforisoarei (from 20-25/h to 0 in 2 m), ca urmare s-a blocat boghiul din spate si abia s-a tarat pana la intersectia cu prefectura, unde s-a deblocat cu o troznitura ca un baros in podea (nu ca troznituriile ar fi ceva nemaiintalnit la acest vagon, mai ales la demarare si franare)Imagine postata.
0

#2759 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 octombrie 2016 - 15:15

Un scurt clip despre cum functioneaza un tramvai PCC... pe mine m-au lasat masca anumite chestii care le are in dotare. Pentru un tramvai din 1937 este... hai sa zicem ca pe mine ma lasa si mai rece ce am vazut in comparatie cu ce vad pe strazi la noi ca se doreste introdus.


3

#2760 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 octombrie 2016 - 20:10

Tramvaiul echipat cu camere ce vor analiza linia cale si cea de contact e gata sa iasa pe traseu. Am primit pentru cateva zile vagonul scoala, urmand ca dupa aceea echipamentele sa fie demontate si inregistrarile analizate. Din pacate am doar niste fotografii ale monitorului de teste, nemaiavand timp sa salvez capturi ecran de pe NVR. Dupa descarcare vom avea imagini mult mai bune, camerele avand un senzor de 3MP.

Imagine atasata: 20161007_141940.jpg Imagine atasata: 20161007_142147.jpg Imagine atasata: 20161007_142159.jpg Imagine atasata: 20161007_142125.jpg

Camera de pe acoperis este plasata in lateral pentru a nu fi afectate imaginile de aerul cald ce se ridica de la rezistentele plasate pe acoperis. Camerele de sub vagon sunt plasate in fata boghiului doi.
6

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi