Si eu sunt fan tramvaie! PUNCT!...
Infrastructura tramvaielor
#741
Postat 28 februarie 2016 - 22:45
Si eu sunt fan tramvaie! PUNCT!...
#742
Postat 29 februarie 2016 - 20:43
In plus de asta, ca idee generala, tramvaiele si infrastructura aferenta costa multi bani iar daca investesti banii respectivi in cativa km de cale de tramvai trebuie sa te asiguri ca obtii maximul de beneficii posibil - evident fiind investitie publica aici nu ne gandim la profit, dar e de asteptat ca impactul unei asemenea investitii sa fie semnificativ in societate pentru ca ea sa se justifice.
Ca sa ajung si eu la o concluzie, niciodata nu se va merita o ditamai linie de tramvai pentru un cartier de case. Daca treci printr-o zona de genu' asta unind ceva cu ceva, da, dar sa ajungi acolo doar ca sa te intorci e un non-sens. Si mie pozele din 2008 mi-au lasat un gust amar inca la vremea respectiva, dar daca iti pui picioarele in apa rece, se vede si un crampei de logica in chestia asta. Nu iau Doamne fereste apararea nimanui, e o concluzie. Trista dar adevarata. Cum la fel de adevarat e ca fara pasaj la Solventul linia 5 va fi urmatoarea crapaciune logica. Urmeaza pe acelasi criteriu AEM-Ciarda Rosie.
Daca insa candva zonele respsective vor avea un asemenea avant incat un tramvai sa reintre in calcule, sunt sigur ca vor fi pe viitor o buna optiune pentru un proiect cu fonduri europene.
Tramvaiul nu va disparea niciodata din Timisoara, eu il vad dimpotriva ca va avea o tot mai mare insemnatate. Dar ca si orice alt MTC trebuie folosit cu cap acolo si unde trebuie.
#743
Postat 29 februarie 2016 - 21:04
Citeaza
... Paradox...
#744
Postat 01 martie 2016 - 10:22
Te sucesti dupa cum bate vantul...O buna parte din cele sustinute de tine nu sunt adevarate...
Cartierul de "case" Freidorf bate catre 1o mii de locuitori deci nu este un sat amarat. Daca s-ar prelungi linia catre Utvin-Sanmihai s-ar ajunge catre 14-15 mii de locuitori, posibili calatori...
Este adevarat insa ca cheltuielile de construire a unei linii de tramvai sunt mult mai mari, de fapt cele mai mari pentru linii de transport in comun dupa linii de metrou...Dar urmareste si ce se intampla in Europa unde prin anii '60 s-au desfiintat numeroase linii de tramvai, in unele orase s-au desfiintat complet ca dupa 30-40 de ani sa se reinfiinteze pe structura noua...Nu uita ca acest mijloc de transport in comun si in general transportul electric este incurajat si de UE si din aceste motive se fac finantari de reabilitare si construire de linii noi de tramvai in defavoarea autovehiculelor pe benzina sau diesel...
Numai in urma cu 2-3-4 ani se tot vorbea de tramvai la Mosnita si Parta (in urma cu 6-7 ani) unde numarul potentialilor calatori ar fi fost mult mai mic decat in Freidorf. Toata lumea era "euforica"...Probabil ca acele investitii nu se justificau economic avand in vedere atat lungimea traseului cat si numarul potentialilor calatori.
Insa, in conditiile aratate mai sus, sa desfiintezi o linie care nici macar nu parasea teritoriul orasului si care deservea, cum spuneam, circa 10 mii de potentiali calatori, chiar ca este o prostie...
Apoi, aceste linii suburbane (ma refer la Mosnita, Sanmihai, etc.) nu trebuie sa fie neaparat duble iar tramvaiele care le deservesc nu trebuie sa vina din 5 in 5 minute. Ele pot fi din ora in ora sau dupa necesitati. Un soi de mini trenuri care la anumite ore de varf ii pot prelua pe toti care apar in statie la acea ora...
Citeaza
Nu fi naiv si nu folosi cuvantul "niciodata". Exact asa am spus si eu cand m-am mutat in 2004 in Freidorf, respectiv ca linia 42 (de la acea vreme) poata sa "dispara" intr-o zi insa linia 3 de tramvai nu va disparea niciodata...Iata, ca numai dupa mai putin de 5 ani a "disparut tramvaiul iar linia de autobuz s-a prelungit devanind E 7...
Si apoi cum vezi tu ca tramvaiul in Timisoara va avea o tot mai mare insemnatate cand numarul de linii se reduce?...Prin faptul ca se modernizeaza vagoanele? Sau prin faptul ca intr-o zi vor fi cumparate tramvaie noi?...
Dupa parerea mea o mai mare insemnatate se produce doar atunci cand numarul de trasee creste, cand se extind traseele vechi acolo unde este cazul si cand traseele deservite de autobuze azi se transforma in trasee de tramvai, cum ar fi linia 33!
Altfel, prin reducerea liniilor de tramvai nu vad cum creste insemnatatea tramvaiului in Timisoara!
Pana si faptul ca zona centrala a Timisoarei este strabatuta doar de un traseu de linie de tramvai spune ca am ramas la nivelul secolului XIX...adica de cum s-a stabilit de atunci.
In multe orase europene de marimea Timisoarei, zona centrala este intretaiata de doua sau trei trasee (rute) si din acest punct de vedere avem un handicap si anume, daca trimitem mai multe linii in zona centrala, in actualele conditii ele vor merge bara in bara...Daca aveam doua rute prin centru, lucrurile stateau altfel, in sensul ca tramvaiele se "imprastiau" pe cele doua rute (nu in mod aleatoriu ci cu rute stabilite, evident)...
#745
Postat 01 martie 2016 - 18:46
mile, la 01 martie 2016 - 10:22, a spus:
Cred ca ceea ce dorea colegul sa spuna este ca, reteaua fiind mai restransa ar fi mai ingrijita, si ca trenurile ar fi mai pline de la cap la cap...
Sigur multi sunt tentati sa creada asta pentru ca probabil asta se vede in alte tari, unde s-a taiat in trecut, a ramas un ceva acolo si fiind atat de mic, cand s-a oprit "masacrul" si au inceput sa investeasca normal ca arata bine. Noi nu trebuie sa repetam istoria, si mai ales sa facem greseala de a distruge liniile, acestea odata distruse vor fi cu mult mai scump de pus inapoi decat daca le-am pastra chiar si asa in stare proasta. Lucrul asta e batut in cuie in istorie, cand in SUA a inceput General Motors sa cumpere companii de transport public s-au sa prosteasca municipalitati sa inlocuiasca tramvaiele cu autobuze, a exista un "nene" (Edwin J. Quinby), care a facut o scrisoare in care scria explicit, ca odata ce acele linii vor disparea va fi implicit mai greu, daca nu aproape imposibil, de pus inapoi.
Cat despre liniile de tren din judet... probabil au ajuns inutile din cauza paienjenisului de autostrazti care brazdeaza Romania nu?
E foarte greu sa inserezi o mentalitate de investit la comun asa cum e la cei din vest unde mare parte din afaceri si servicii sunt defapt parteneriate intre mai multe persoane, intr-o societate ca a noastra plina de egoisti si materialisti. Poate din cauza asta chiar va fi nevoie sa repetam istoria, sa pierdem tot, sa ne traim mica noastra fantezie si pe urma sa revenim cu picioarele pe pamant si sa refacem ce am stricat... "yolo, right?!"
#746
Postat 02 martie 2016 - 12:20
Citeaza
...pentru ca intotdeauna capetele vor fi mai putin aglomerate decat cu mici exceptii cand capetele se afla in mijlocul unei zone de interes total deosebit...
#747
Postat 02 martie 2016 - 14:43
#748
Postat 21 martie 2016 - 02:02
10.000 cat spuneti voi ca ar fi in Freidorf e foarte putin relativ la cat era linia de lunga. Apoi cati foloseau tramvaiul e deja alta poveste dar probabil mai important e cati mai si plateau bilet din ei!
Discutia e insa fara sens deoarece atata timp cat nu o sa avem tramvaie noi/modernizate suficiente precum si un depou corespunzator, linia 3 nu va mai fi o tema curenta. Si la fel vin si spun ca fara niste investitii in infrastructura de tramvai precum si in infrastructura orasului, vor mai fi si alte victime (le-am enumerat mai sus).
E pacat ca se intampla asta? Categoric da. Sunt convins ca pe viitor ne-ar prinde bine sa avem o infrastructura de tramvai bogata si ar conferi zonei un mare avantaj economic. Din pacare insa fondurile sunt cele prezente si conform unor estimari mai vechi (care le puteti gasi pe acelasi thread la postul 152) refacerea liniei ar costa 30 de milioane de euro. Deci ce facem, bagam 30 de milioane sa circule un tramvai pe ora acolo sau ne ocupam de alte prioritati? Ca sa nu mai spun ca in afara de pasionatii de tramvaie nu sufera nimeni dupa ele in Freidorf, linia de autobuze curente face fata cu brio si e mai eficienta din toate punctele de vedere (costuri, frecventa, etc).
Va veni si randul liniei 3 candva, strada e tot acolo, nu o muta nimeni, dar toate la randul lor. Transportul in comun trebuie sa tina si el seama de necesitatile si de evolutiile curente, nu putem ramane ancorati in trecut. Tot de aia au crapat liniile vechi de tren, nu de cat de multe autostrazi avem. Trebuie sa le desfiintam? Nu. Dar si sa platim subventii inutile numai sa se plimbe trenurile Regiotrans goale e normal? Eu zic ca nici asta nu e normal.
#749
Postat 21 martie 2016 - 11:49
minny, la 21 martie 2016 - 02:02, a spus:
Pai daca am inteles de ce ne-am preface ca vrem sa acceptam ceva ce nu sustinem. Ceea ce spui e foarte simplu, scoti tramvaiul acuma din zone unde dupa parerea ta nu isi mai are rostul si il repui in acele zone dupa o perioada nedeterminata de timp. Niciunde in lume nu s-a intamplat asa ceva, unde au existat sine si s-au scos... scoase au ramas. Esti liber sa crezi ce vrei, problema este ca intr-o lume unde industria auto face legea mie tare greu sa cred ca intr-o tara de lumea aproape a-2a se gandeste cineva asa de mult in viitor. Nu e "diabolic" ce spui, dar eu unul prefer sa nu merg la risc cu asemenea lucruri care mai mult ca sigur daca le pierd acuma, asa vor si ramane.
#750
Postat 21 martie 2016 - 16:44
#751
Postat 21 martie 2016 - 19:20
Citeaza
Si ti se pare asta o mentalitate sanatoasa, cu care trebuie sa "lucrezi"? Si ce daca nu e linia printre prioritati, ti se pare corect asta? Transportul public contribuie la economia orasului, cu cat il ai mai ineficient cu atata incepi sa pierzi, iar greul il suportam tot noi. Si e foarte simplu, daca transportul public se rezuma ca a fiind doar un serviciu social, va exista mereu acea discrepanta, ca doar cei saraci merg cu el. Vei fi silit sa iti cumperi o masina, o masina tu si vecinul si restul lumii care isi mai permite inseamna nevoie de sosele mai mari, sosele mai mari inseamna teren mai mult, si teren mai mult inseamna ca orasul se extinde prea mult, si avand in vedere ca transportul public nu ar tine pasul nu ar mai reprezenta o alternativa la naveta de zi cu zi. Ar trece probabil o generatie, daca nu mai multe pana lucrurile sa revina inapoi, si asta tot cu un pret, platit desigur tot de cei care ar fi afectati de neexistenta unui transport public adecvat. Cei care i-au solutiile de compromis, primar, director si cine mai "lucreza" la conducere, nu vor platii ei pretul a ce a fost distrus. Poate suna a "drama" tot ce am zis, dar din pacat vad la altii prostiile din trecut cat "bine" le-au adus, si acum se chinuie sa refaca ce s-a distrus. Si ei macar au un trai mai decent, noi nu prea...
Esti liber sa gandesti cum vrei, dar eu zic ca daca ne degradam propriile standarde (fie ele si vise in momentul de fata), doar ca sa cadem de comun acord ca si un compromis este suficient, atunci nu are rost sa ne mai plangem ca nu avem ceva ca si in vest. In consecinta cine vrea ceva ca in vest sa plece acolo si cine e multumit de ce este aici sa ramana aici.
Si ziceai de Regiotrans, ti s-a parut normal ca acele linii pe care circulau ei sa fie privatizate? adica platita o subventie din care firma aceea iesea cu profit, avand in vedere ca pe acele linii compania de stat sustinea ca pierde bani? Adica e mai logic sa ii acoperi pierderile unui privat ,creindu-i acestuia un profit, decat pe ale tale? Nu stiu pe mine ma preocupa chestiile de cand incep, nu cand deja se termina si la cat de mult s-a teraganat situatia, accepti orice. Eu am avut o discutie intr-un topic pe tema asta mai demult cu cineva, si omul ignora total ideea de: "ce faci daca privatul renunta la linii? exista vreo alternativa?", raspunsul l-am aflat dupa ce RT-ului i s-a retras dreptul de opera. Exista linii de tren intrate in conservare si in alte parti ale tarii care asa au ramas de ani de zile, exista linii cum e de exemplu cea de la Oravita la Berzovia, care in momentul de fata zace nefolosita, si tin sa spun ca acea linie nu are nici macar concurenta, dar cu toate astea nu ii pasa cuiva despre asta, daca prin absurd s-ar repara soseaua care merge in paralel cu linia poate ar intra cineva cu autobuze peacolo, dar atunci intreb, mai e corect ce se intampla? am voie sa cred ca cineva isi bate joc si forteaza pe altii sa acepte un compromis?
LE: Vreau sa prezint un paradox, citeam mai demult un articol si spre surprinderea mea am aflat ca atunci cand vine vorba despre transportul cu trenul europenii stau mai prost la tonajul de marfa pe calea ferata decat americanii, SUA ne bate detasat la tonajul de marfa, si desigur sta destul de rau la cel de pasageri, dar e ironic, ca la ce autostrazi au ei pana la urma companiile feroviare au tras atat de tare de segmentul asta incat tot ele "muta tara". Probabil s-au prins ca individul de rand e o variabila mult prea... variabila, de necontrolat asa ca s-au rezumat doar la a transporta obiecte.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 21 martie 2016 - 19:24
#752
Postat 21 martie 2016 - 19:35
Clar, vorbim de o oarecare subiectivitate, de ambele tabere, pro/contra, insa exista o mare diferenta, pe care multi totusi o ignora.
@minny, tu poate faci parte din categoria de cetatean al timisorii, care poseda un autoturism si un venit din care il poate sustine, si la fel isi poate sustine diversele deplasari de la si catre munca/facultate etc. Insa aici pe forum sunt si alte generatii, alte categorii de varsta si sociale, care nu-si permit acest lux. Si atunci stau si ma intreb, unde defapt apare subiectivitatea?
Daca ai fii in situatia in care zi de zi ar trebuii sa stai minute in sir in cozi interminabile in autobuzul supraaglomerat pentru a ajunge la gara sau la posta mare, probabil altfel ai vedea treburile.
Scurt o idee si pentru Gygy, spuneai ca in RO transportul in comun este vazut ca si mijlocul de transport al saracilor, si nu neaparat indus. Aici as dorii totusi sa te contrazic. Circuland zilnic cu MTC-urile din Köln, pot face o comparatie directa intre clasa de calatori. Hai sa dam la oparte categoriile care sunt forate la MTC (scolari, pensionari),si sa analizam. Atat timp cat in RO, in general, nu doar la noi, cu MTC-urile calatoresc in 95% din cazuri cei care nu poseda o masina, sau nu au avut niciodata una in posesie, in DE 95% dintre cei care folosesc MTC-urile au un autoturism, insa au luat liberi decizia de a folosii MTC-ul. Si asta este o diferenta enorma! Si asta egal ca vorbim de tramvai sau autobuz.
#753
Postat 22 martie 2016 - 02:28
In fond de ce sa reconstruim linia, numai ca a trecut pe acolo o data un tramvai? Pai ce era sa treaca, ca pe vremurile alea asa era, vroiai MTC puneai tramvai, nu puneai nimic se mergea cu calul. De aia am si dat ca exemplu paienjenisul de linii de tren din judet, pai inainte nu era alternativa la tren si lumea statea preponderent la sat. Acu' ce sa faci cu o linie lunga de 60 de km care leaga 10 sate de cate 2-300 de locuitori? Tinem trenul numai din motive sociale? Ca profit nu poate scoate nimeni veac acolo, asta e clar. Categoric nu, conservi linia, poate peste 10-15 ani se mai muta lumea inapoi, mai apare o fabrica, etc. Pana atunci pui niste autobuze de 2 ori pe zi si ai asigurat transportul la sate fie el si social. Oamenii au acelasi serviciu, poate si mai bun iar pierderea ta e mai mica. Cand se va preta trenul, modernizezi linia si bagi iarasi trenul.
De ce sa ramanem mereu ancorati in trecut, trebuie sa acceptam ca lucrurile se schimba si sa ne adaptam corespunzator. Daca insa gandim flexibil, trebuie gandit din ambele parti, cu alte cuvinte sa apara linii noi acolo unde e nevoie si e clar ca va fi tot mai multa nevoie. In schimb din ce vad liniile de tramvai in Timisoara au ramas aceleasi de 100 de ani. Dar uite ca trebuie sa vina un privat, NEPI, sa zica ca cel din "Caldura Mare" de Caragiale: "Amice, esti idiot?" Pai ai mega bulevardul care permite tramvai, ai o zona care o explodat in ultimi ani, ai tramvai la botul calului pe Ipatescu, si tu plimbi lumea cu autobuzul, fie el si Conecto articulat? Chiar nu i-o trecut nimanui prin cap sa traga linia de tramvai pana acolo? Si cu partea de nord a orasului ce facem? Nu vedeti ce nebunie e cu mall-ul si expansiuea comunei Dumbravita? Ai 4 care trece cat de cat aproape (chiar si 1), de ce sa nu gandim pe un nivel superior sa zicem, da Domnule le aducem mai aproape de aglomeratia asta urbana, bagam tramvai pana nu ne sufocam de tot?
Poate pentru conducerea noastra e prea revolutionar, m-as multumi insa daca ar faca ce i-ar duce capul, chestii simple care iti sar in ochi:
- modernizarea liniilor de tramvai inca nemodernizate (asta inseamna si macaze, automatizare, statii de redresare, etc.)
- modernizare/achizitionare de material rulant nou
- construire/modernizare depou de tramvaie
In rest pentru actiuni avangardiste, sa lasam timpul sa treaca. Sunt convins ca de data asta presiunea pentru creare de infrastructura va veni puternic din mediul privat, firmele vor cere, oamenii vor cere si in final se va face. Dar va mai dura ani. Mentalitatile se schimba greu, chiar si pe forum.
#754
Postat 22 martie 2016 - 09:25
minny, la 22 martie 2016 - 02:28, a spus:
Aici e si problema, nu spune nimeni sa nu te adaptezi, dar la noi ce se intampla nu e adaptare, e distrugere sistematizata acoperita cu scuze. Iar cei care au inceputo se folosesc de termenul asta pentru a-si ascunde faptele, si in consecinta cei care nu mai suporta le accepta. Nu cred eu ca in 90 cand Romania practic incepea o fila noua din caietul istoriei, toata lumea dorea sa fie distrus ce exista. Si cred un lucru, daca azi inca mai exista linia tramvaiului 3 noi nici nu aveam discutia asta. Nu e vorba de ancorare in trecut aici, e vorba ca anumite lucruri costa mult prea mult sa le strici si apoi sa le pui la loc, apoi iara sa le strici si tot asa, cand nu e nevoie decat de umpic de gandire.
Si cu "brio" nu face fata autobuzul prin Freidorf, daca dadeai un ochi prin sectiunea cu autobuze vedeai cate plangeri exista legat de E7 si in trecut de autobuzul 3 si E3. Da poate face fata azi autobuzul, ca au trecut atatia ani, si chiar as fi curios sa vad niste cifre legat de numarul de automobile de dinaintea scoaterii tramvaiului si dupa, pentru ca daca in alte colturi ale lumii scoaterea tramvaiului si inlocuirea cu autobuze a insemnat scaderea numarului de calatori, de ce l-a noi ar fi diferit? te pomenesti ca romanii sunt mai determinati...
Cseh: eu vorbeam doar de Romania cand am zis de "serviciu social", nu generalizam pe intreaga Europa. De aceea am si spus, ca cine nu e multumit de situatia din tara si accepta compromisuri nu are voie sa se mai planga si sa mearga in vest daca vrea sa vada cum se face intradevar ceva ca la carte.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 martie 2016 - 13:17
#755
Postat 25 martie 2016 - 02:20
Citeaza
R.A.T.T.
A.Ipatescu intersectie cu Bv.Dambovita
obtinere AC - Reabilitare linie de tramvai intersectia str.A.Ipatescu cu Bv.Dambovita
CU primaria tm
#757
Postat 20 aprilie 2016 - 23:53
Citeaza
REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT TIMISOARA
CALEA STAN VIDRIGHIN - OPTICA
Studiu de fezabilitate - Reabilitarea liniilor de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara: Traseul 2 - Calea Stan Vidrighin Timisoara
CU primaria tm
#758
Postat 29 aprilie 2016 - 17:50
Senzorul are doua LED-uri, aici fiind reprezentat aprins doar cel care indica prezenta tensiunii de alimentare (24V). Al doilea indica prezenta in apropiere a pantografului, distanta maxima de la care acesta este "vazut", fiind 30mm.
Senzorii blocheaza zona macazului, nepermitand comanda acestuia pana ce vagonul ce a facut macazul nu paraseste zona acestuia.

Ajutor

















