Infrastructura tramvaielor
#721
Postat 27 februarie 2016 - 13:41
#722
Postat 27 februarie 2016 - 13:56
Oritcat de dramatic ar arata viitorul tramvaielor, acestea nu vor disparea. Fiti seriosi! NU exista posibilitatea sa inlocuiesti LA NOI tramvaiele cu autobuze. Constanta a fost caz special. Pe langa ca aveau doar vreo 3 linii, acestea si circulau in linie dreapta, pe bulevarde largi. Deci clar ca inlocuirea lor a fost mai usoara.
Legat de linia 3 si 5. Atat timp cant NU vad cele 2 zone renovate, nu cred ca tramvaiul a disparut. Dupa ce Freidorful va fi asfaltat, si soseaua reorganizata, iar cu acea ocazie, liniile de tramvai nu vor fi reasezate, DA voi spune ca s-a dus....
#723
Postat 27 februarie 2016 - 14:23
Vrei sa dispara si linia 5 ca sa incepi sa dramatizezi...Situatia din aceste puncte de vedere chiar este dramatica. Si stai sa vezi ce va fi cand vin celebri frati demolatori...
Adu-ti aminte cum seful tehnic de la ratt ne spunea mereu la fiecare intalnire ca se lucreaza "la linia 3" (la proiect) si ca acusi urmeaza licitatia...Iata ca de atunci au trecut 2-3 ani si nici nu se mai pomeneste de vreo licitatie la linia 3...Si atunci ce concluzii pot/putem trage? Decat cele mai dramatice!...
Pana si achizitia de microbuze nu-i a buna!...Nu prevesteste nimic bun!...
#724
Postat 27 februarie 2016 - 14:40
cseh_17, la 27 februarie 2016 - 13:56, a spus:
Oritcat de dramatic ar arata viitorul tramvaielor, acestea nu vor disparea. Fiti seriosi! NU exista posibilitatea sa inlocuiesti LA NOI tramvaiele cu autobuze. Constanta a fost caz special. Pe langa ca aveau doar vreo 3 linii, acestea si circulau in linie dreapta, pe bulevarde largi. Deci clar ca inlocuirea lor a fost mai usoara.
Ca sa nu mai "dramatizez" spun "LOL" la ce ai scris. Constanta a avut vreo 6 linii de tramvai, ca la sfarsitul retelei mai erau jumatate apoi 2 si mai apoi una aia e alta poveste. Si trebe sa reamintesc ca taman aici pe forum avem un coleg care doreste permiterea circulatiei automobilelor pe liniile de tramvai pentru ca bulevardele noastre sunt prea inghuste?, iar ca el credema ca sunt destui. Nu fac vreun atac la persoana, sper ca s-a inteles asta, doar exemplific.
Pe premisa asta s-a mers in Philadelphia cand au inceput sa scoata tramvaiele din centrul vechi a-l orasului, ca vezi doamne ele ar incurca circulatia, iar lumea a fost prostita cu filmari in care cate un tramvai era blocat intr-un ambuteaj. Nu zic ca la noi ar merge o propaganda asa de elaborata, si intr-un fel e mai rau asa, pentru ca la noi se tace si se face cand e vorba de stricat.
Acum ca si constatare, constient esti si tu ca situatia e una dezastruoasa, cum de ca acuma o intorci ca la Ploiesti? ("hmm Ploiest, singurul oras din Romania unde am vazut ca lumea a facut scandal cand s-a dorit scoaterea tramvaiului...")
#725
Postat 27 februarie 2016 - 15:02
La Constata, faptul ca tramvaiul se deplasa pe ditamai bulevardul drept, a facilitat inlocuirea lor cu autobuze. La noi? Vrei sa bagi autobuele, pe la Spitalul de copii, prin Libertatii?Dar prin Traian? Pe linia 7? Nu merge! Situatia e complet alta. Singura situatie similara ar fi pe 9.
#726
Postat 27 februarie 2016 - 17:25
Am sa iau fiecare exemplu de care ai zis ca sa raspund pe fiecare cam cum s-ar putea realiza "cataclismul" speculativ de care vorbim:
Spitalul de copii: strada e destul de lata pentru autobuze, pe langa asta cine zice ca ar trebuii sa urmareasca autobuzele exact traseele tramvaielor? la urma urmei mai sunt si noile microbuze, deci alea incap lejer peacolo. La Suceava de exemplu exista continuarea unui bulevard intr-o strada mai ingusta, autobuzele ocolesc acea strada pe cand microbuzele merg pe ea...
Libertatii: la fel si aici, nu e neaparat sa treaca vreun autobuz prin piata, totodata daca se va realiza acel urias inel cu sens unic toate liniile ar merge pe el...
Piata Traian: hai sa fim seriosi, cand se lucra la linia 1 sau 2 ce circula pe uriasa bucla care strabate Fabricul?
Linia 7: dupa cum am spus, exista destui soferi care isi doresc a circula pe linia de tramvai, daca ea nici nu ar exista cred ca ar fi in extaz, scoaterea liniei 7 ar creea un drum de 4 benzi pe fostul ei amplasament, cu posibile locuri de parcare pe marginea soselei in unele locuri, in consecinta s-ar putea circula pe ambele sensuri iar autobuzele ar incapea lejer.
Imi pare rau ca trebuie sa fac astfel de analogii, dar asta e realitatea, suntem pe un butoi cu pulbere de mult timp, daca cuiva ii va trece prin cap ce am zis eu, o singura linie trebuie sa aiba soarta de a nu fi repusa in functiune si deacolo toate vor cadea ca un domino. Ca acuma suntem in "standby" si nu s-a facut mare lucru la 3,5 sau 7... eu zic sa asteptam sa vedem ce se intampla dupa ce se va transforma regia in societate comerciala.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 februarie 2016 - 22:01
#727
Postat 27 februarie 2016 - 17:26
#728
Postat 27 februarie 2016 - 20:49
#729
Postat 27 februarie 2016 - 21:13
#730
Postat 28 februarie 2016 - 11:43
Gygyman6, la 27 februarie 2016 - 17:25, a spus:
Pai exact de cand a venit la conducere actualul mare sef de la RATT, tot de atunci nu s-a mai miscat NIMIC pe 3,5 si 7...Chiar din contra, Linia 3 s-a suspendat defintiv (desi se vorbea initial de o suspendare temporara pe perioada lucrarilor) in urma unor lucrari la reteaua de canalizare pe strada Ardealul. Desi lucrarile au fost terminate in cateva luni, s-a profitat de acea intrerupere ca suspendarea sa ramana una definitiva...
Foarte usor se poate aplica acelasi scenariu si pe Calea Bogdanestilor la Linia 5...
Cu ocazia acestei dezbateri, mi-am aruncat ochii asupra topicului dedicat Liniei 3.
Am spicuit doar cateva postari din care reiese cat de naivi am/ati putut fi in urma cu doar 6-7 ani de zile...Va recomand sa va recititi postarile de pe topic. Evident, recomandarea este adresata celor care mai activeaza si in prezent pe forum...
Spicuirile sunt cronologice. Urmariti si data postarilor...Pe mine m-a apucat rasu-plansu cand le-am recitit...
mile, la 27 ianuarie 2009 - 22:38, a spus:
alecs, la 27 ianuarie 2009 - 22:52, a spus:


mile, la 01 februarie 2009 - 19:09, a spus:
alecs, la 01 februarie 2009 - 20:24, a spus:
#731
Postat 28 februarie 2016 - 11:48
George1000, la 04 februarie 2009 - 22:46, a spus:
Florin.B RATT, la 04 februarie 2009 - 23:37, a spus:
alecs, la 04 iunie 2009 - 20:54, a spus:
Stie cineva, va mai fi tramvai pe 3, sau doar autobuze ?
Florin.B RATT, la 04 iunie 2009 - 20:56, a spus:
Gygyman6, la 04 iunie 2009 - 20:57, a spus:

Gygyman6, la 04 iunie 2009 - 21:23, a spus:
#732
Postat 28 februarie 2016 - 11:50
Florin.B RATT, la 04 iunie 2009 - 21:29, a spus:

mile, la 07 iunie 2009 - 19:25, a spus:
Gygyman6, la 07 iunie 2009 - 21:56, a spus:
cseh_17, la 08 iunie 2009 - 18:34, a spus:

Asta nu vede nimeni.. si parca vad ca vor fi argumente contradictorii de genu, an electoral, si etc, etc...

Gygyman6, la 08 iunie 2009 - 21:48, a spus:
Florin.B RATT, la 10 iunie 2009 - 12:10, a spus:

Linia e in lucru (se asteapta finalizarea lucrarilor la canalizare) si va fi dubla in portiunea unde era simpla. Linia de contact a fost furata in cursul unei nopti.

Deci eu zic sa stati linistiti, linia 3 nu se desfinteaza.
Poza de ieri de pe santier:

Florin.B RATT, la 11 iunie 2009 - 10:57, a spus:

#733
Postat 28 februarie 2016 - 11:51
Chagall, la 13 noiembrie 2009 - 11:40, a spus:

Linia 3 de tramvai se desfiinteaza, iar 4 isi schimba capatul
Vineri, 13 11 2009
Linia 3 de tramvaie, cu traseul de la Gara de Nord spre Bulevardul Dambovita si retur, va fi desfiintata incepand din 16 noiembrie. Vor continua sa circule ins aautobuzele 3 intre strada Polona si Dambovita, zona unde au loc lucrari.
RATT anunta ca tot din 16 noiembrie, tramvaiele care circula pe linia 4 vor avea capatul de linie in Piata Gheorghe Domasnean si nu va mai merge pana la Optica. Astfel, traseul tramvaiului 4 va fi urmatorul: Calea Torontalului (bucla intoarcere)-Bulevardul cetatii-Bulevardul Brediceanu-Piata 700-Bulevardul revolutiei-Bulevardul 3 August 1919-Piata Traian-Stefan cel Mare-Calea Stan Vidrighin-Piata Gheorghe Domasnean (la AEM) si retur.
Sursa: http://www.agenda.ro/news/news/24771/linia...ba-capatul.html
mile, la 14 noiembrie 2009 - 17:13, a spus:
...sigur vecinii tai sunt niste batranei,nu? numa ei pot spune asa ceva.....asa ma incuraja alecs
Iata ca vecinii mei batranei au avut pana in acest moment dreptate...din pacate...
Nu-mi vine sa cred ca se intampla asa ceva in Timisoara...mai ales ca se doreste ca in viitorul apropiat sau mai putin apropiat construirea de linii de tramvai catre Sag (Parta !!!), Ciarda Rosie - Mosnita, etc.
Probabil ca toate aceste intentii erau de fapt niste fabulatii exagerate la fel ca si construirea marelui nod de interconectare din spatele depoului din Dambovita...
Daca nu sunt in stare sa construiasca ceva, macar sa nu strice din ceea ce exista deja...probabil ca urmeaza linia 5...se introduce o bucata autobuz de la Cetatii pana la Razboieni si se scot 3-4 garnituri de tramvaie...
Ma doare desfiintarea oricarei linii de tramvai sau de firobuz din oras pentru ca fiecare dintre ele are o istorie a ei si cei care s-au nascut sau traiesc de o viata in Timisoara se simt legati de aceste lucruri...la urma urmei nici n-ar trebui neaparat dublata linia 3 pe toata lungimea ei...am vazut si in alte orase din vest linii simple pe portiuni mai lungi sau mai putin lungi...
Pe de alta parte sunt cateva mii bune de salariati care circula cu autobuze tip "convetie" si care in afara de Modatim (din cate stiu eu) nu sunt autobuzele RATT, deci iata o pierdere insemnata pentru RATT,...Ratt-ul ramanand transportatorul subventionatilor,... pensionari, elevi, studenti, revolutionari, familiile ratt-istilor, politistilor (cei care n-au masini), etc...
garcon, la 19 noiembrie 2009 - 12:27, a spus:
Dincolo de asta, raman la parerea mea ca astfel de masuri sunt luate intr-un mod foarte haotic si nu au la baza nicio fundamentare economica, niciun studiu care sa previzioneze si consecintele unei astfel de modificari / desfiintari de traseu. In aceste luni se dovedeste mai mult decat oricand ca "strategii" RATT lucreaza dupa ureche, iau masuri punctuale, care nu sunt nicidecum parte a unui concept mai amplu, revin cu modificari succesive asupra unor modifcari recente. Aceasta conduita, alaturi de absenta oricaror explicatii asupra motivelor unor astfel de decizii, ne poate induce ideea ca avem de-a face cu o lipsa de competenta la nivelul factorilor de decizie din RATT, sau macar cu o lipsa de preocupare. Caci - nu-i asa? - cine vrea sa faca ceva, cauta solutii, cine nu vrea, cauta explicatii / pretexte.
Daca intr-un oras ca Timisoara, la fiecare cateva saptamani se schimba si se desfiinteaza trasee, ceva nu e normal.
mile, la 01 decembrie 2009 - 01:12, a spus:
mile, la 27 decembrie 2009 - 23:32, a spus:
In alta ordine de idei, daca se doreste sa vina tramvaiul 10 pana in Dambovita, atunci sa mearga 10-le pana la fosta Fabrica de zahar. Poate asa ar fi mai bine, ar fi o legatura cu centru foarte buna si atunci s-ar putea desfiinta linia 42 (astfel ar fi mai multi calatori pe tramvai) care actualmente se doreste undeva acolo sus sa devina Expres 9 numai ca prea bate la ochi, deocamdata. Probabil ca in zona Freidorf sunt relativ putini calatori pentru doua linii (3 si 42) dar atunci hai sa pastram tramvaiul trimitandu-l in centru si sa desfiintam linia de autobuz care a fost infiintata mult ulterior tramvaiului (1952- linia din Freidorf). Luati aminte si atitudine mai tinerii mei colegi de forum...
Cam multe citate insa la provocarea lui cseh_17 legata de "dramatizarea" noastra, a unora, am vrut sa arat filmul evenimentelor vis-a-vis de disparitia Liniei 3 cand la inceput aproape nimeni nu credea ca acest lucru este posibil...
Coincidenta sau nu, disparitia Liniei 3 si abandonarea lucrarilor de reabilitare a liniilor de tramvai este strans legata de venirea actualului director in fotoliul cel mare de la RATT...Iar faptul ca umblau zvonuri inca din 2009 ca actualul director general nu este prieten cu transportul electric au fost confirmate prin fapte in acesti 6-7 ani de zile...
#734
Postat 28 februarie 2016 - 12:52

Acum lasand gluma deoparte, eu eram foarte optimist, probabil naiv de optimist, pentru ca la acea vreme ma bazam pe faptul ca linia nu e modernizata din cauza lipsei de fonduri si la fel de cele spuse de directorul tehnic la intalnirea din 2008 parca. La urma urmei, 2007 si 2008 au fost anii probabil cei mai ok, in 2009 au inceput sa se strice lucrurile sa apara si vandalii, iar la cate alte probleme au mai aparut, pentru mine unul era important sa cred ca ceva totusi o sa se schimbe pentru ca eu chiar tineam la ce spun. Pana la urma am ajuns sa gandesc inafara cutiei si sa inteleg ca gramezile astea de fiare care se tarasc prin oras inseamna ceva doar pentru anumite persoane si nu pentru toata lumea, iar odata lucrul asta realizat am si incetat sa mai fiu optimist, si chiar sa mai scriu asa des peaici...
Nu ma disculp, imi asum tot ce am spus, doar am facut un rezumat la cum au stat lucrurile la ideile pe care le sustineam.
#735
Postat 28 februarie 2016 - 13:04

Cu toate astea, parerea mea e ca E7 isi face bine treaba si impreuna cu linia 3 de autobuz, chiar e peste ce putea face linia 3 tramvai de una singura.
#736
Postat 28 februarie 2016 - 13:08



@ Florin
Citeaza
Pai conform acestei constatari, si daca inlocuim toate liniile de tramvai cu autobuze, evident pe alte trasee, transportul va functiona bine, si mult mai ieftin din punct de vedere al cheltuielilor insa va dispare o traditie...
Si in Constanta nu moare nimeni ca nu mai sunt tramvaie insa este pacat ca acest mijloc de transport a fost eliminat...
Oare UE finanteaza reabilitarile de linii de tramvai de prosti ce sunt?
Iata, ei ne finanteaza insa noi ii refuzam din lene de a face proiecte sau din alte interese! Deci, prostii suntem noi!
#737
Postat 28 februarie 2016 - 13:20
#738
Postat 28 februarie 2016 - 13:27
Florin.B RATT, la 28 februarie 2016 - 13:04, a spus:
Imi pare rau, dar afirmatia ca E7 isi face treaba BINE in Freidorf, este una total aiurea. Doar pe forum cati se plang de lipsa de capacitate de transport, si si si. Sa nu uitam ca un tramvai ofera mai mult loc decat un G (mai ales GT6 si GT8 -urile care circulau pe 3).
#739
Postat 28 februarie 2016 - 13:28



#740
Postat 28 februarie 2016 - 21:16
