Citeaza
Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#2101
Postat 07 februarie 2016 - 12:39
#2102
Postat 21 februarie 2016 - 17:04
61% sa apartina fratilor Cristescu iar restul la "Super Imposer" cei cu autogara si restul restului Primariei TM.
Asta da stire!

#2103
Postat 21 februarie 2016 - 18:16

Daca va ajunge pe mana Super-Impozer, atunci adio tramvaie si firobuze (respectiv nu vor fi extinderi de linii electrice de nici un fel!) iar primaria va veni la asociere si cu cele 20 microbuze noi...
#2104
Postat 21 februarie 2016 - 20:13


Din pacate nici cum nu-i bine. Sper sa nu apucam ziua in care RATT sa se transforme in "Cristescu-Imposer".

#2105
Postat 21 februarie 2016 - 22:13
#2106
Postat 22 februarie 2016 - 01:45

#2107
Postat 22 februarie 2016 - 13:09
Citeaza
#2108
Postat 04 martie 2016 - 21:10

Anul acesta în 5 martie se împlinesc 129 de ani de la nașterea academicianului Corneliu Mikloși, directorul Întreprinderii de Tramvaie din Timișoara (I.T.T.) și al Uzinei electrice.
Preocuparea în cei 30 de ani de activitate în domeniul științelor tehnice a fost axată pe eficientizarea transportului în comun cu tramvaiul și nu numai. După fuziunea celor două instituții sub denumirea Întreprinderile Electromecanice Timișoara (I.E.T.) inginerul Corneliu Mikloși a reorganizat uzina care la acea vreme nu mai putea furniza curent electric necesar funcționării tramvaielor. A dispus fabricarea de vagoane cu boghiuri în regim propriu la Timișoara, a construit remize noi pentru vagoane, a înființat o turnătorie pentru realizarea pieselor de schimb și a extins liniile de tramvai spre două surburbii locuite de muncitori. În 1942 înființează prima linie de troleibuz din țară care circula în circuit de lângă Biserica Piariștilor, pe la Gara de Nord, până în Piața Lahovary (actuala Nicolae Bălcescu) și înapoi în centru.
Studiile în domeniul electrotehnicii la Facultatea din Karlsruhe și al mecanicii la universitatea din Budapesta îi asigură o educație solidă care culminează în 1919 cu susținerea lucrării „Despre formarea aliajelor” care îi aduce titlul de doctor docent. De numele lui Corneliu Mikloși se leagă instalația de sudat șine „Taurus” care a fost brevetată în România și în Elveția. Conceptul a fost implementat atât la căile ferate elvețiene cât și la liniile de tramvai timișorene, iar în 1953 a fost preluat de către București. Documentați instalației a fost solicitată de Republica Democrată Germană și China.
Preocupările profesorului Mikloși nu au fost în nici un caz limitative, în portofoliu acestuia fiind consemnate carieră de profesor universitar, cercetător, consilier la institutul de proiectări mecanice, academician, director preocupat de modernizarea transportului în comun și de bunăstarea angajațiilor. Pentru toate acestea Muzeul de Transport Public îi poartă numele și dă mărturie despre contribuția însemnată pe care Corneliu Mikloși a avut-o pentru Timișoara.
Corneliu Mikloși s-a născut în 1887, pe 5 martie în comuna Covăsânț, județul Arad.
#2109
Postat 17 martie 2016 - 10:08
Citeaza
Astfel liniile 1, 2, 4 şi 5 tramvaie vor fi deviate, iar liniile 6 şi 10 vor fi suspendate.
Linia 1 va avea traseu de la Gara de Nord prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, Piaţa Traian, Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est şi retur pe acelaşi traseu.
Linia 2 va avea traseu din Dâmboviţa prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, Piaţa Traian, Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est şi retur pe acelaşi traseu.
Lina 4 va circula din Torontal pe la Catedrala Mitropolitană, prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, AEM şi retur pe acelaşi traseu.
Linia 5 va circula din Ronaţ pe la Catedrala Mitropolitană, prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, Piaţa Traian, Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est şi retur pe acelai traseu.
Legătura dintre Piaţa Traian şi zona centrală va fi asigurată cu autobuze care vor circula paralel cu liniile de tramvai pe traseul: Gara de Est, Ştrand UMT, str. Gh. Adam, Piaţa General Economu, Calea Dorobanţilor, Pod Mihai Viteazu. Str. Andrei Şaguna, str. Mihalache, Piaţa Traian, Prefectură, Hotel Continental, Primăria Municipiului Timişoara, Piaţa Regina Maria şi retur.
Staţiile sunt: Regina Maria (lângă Parcul Central), Catedrală (comună cu 33), I.C. Brătianu (comună cu linia 16), Prefectură (la Parcul Copiilor sensul spre Traian), 3 August, Traian (comună cu a tramvaielor), Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est, Meteo, Spitalul Doctor Victor Babeş, General V.Economul, Lalelelor, Piaţa Samisegetuza, Prinţul Turcesc, Traian, bv. 3 August 1918,Prefectură (comună cu linia 22), Hotel Continental (comună cu E2).
#2110
Postat 18 martie 2016 - 14:25
Citeaza
#2111
Postat 04 aprilie 2016 - 21:06
Citeaza
Controlorul lovit s-a prezentat la serviciul medical de urgenţă fiind diagnosticat cu traumatism cranio-cerebral afirmativ prin heteroagresiune. În vederea tragerii la răspundere a autorului agresiunii, controlorul R.A.T.T. a făcut o plângere penală la Secţia 3 Poliţie.
Dorim, pe această cale, să informăm că agenţii de control din cadrul R.A.T.T. au dreptul legal să întreprindă acţiuni de control în mijloacele de transport în comun conform HCL 371/2007 şi HCL 335/31.07.2015.
#2112
Postat 05 aprilie 2016 - 19:32
#2113
Postat 18 aprilie 2016 - 19:33
#2114
Postat 26 aprilie 2016 - 20:40
Citeaza
Staţiile vor fi perechi pe str. Podgoriei după intersecţia cu str. Ion Slavici, pe str. Anton Bacalbaşa după intersecţia cu str. Niccolo Paganini şi pe str. Ovidiu Codruş înainte de intersecţia cu str. Ion Slavici.
#2116
Postat 29 aprilie 2016 - 17:26
Citeaza
De asemena, autobuzele care circulă pe linia 33 barat vor avea programul modificat după cum urmează: 30 aprilie – program redus, ultima plecare fiind la ora 18:57 de la Metro; 01 mai – nu se circulă; 02 mai – se va circula după program de duminică.
#2117
Postat 03 mai 2016 - 21:12
Citeaza
Regia Autonomă de Transport Timișoara se transformă în societate comercială, pentru a putea accesa fonduri europene, au anunțat, marți, reprezentanții primăriei. Unul dintre cele mai importante proiecte care va fi depus pentru fonduri europene se referă la achiziția de noi tramvaie, însă autoritățile locale susțin că vor continua modernizarea tramvaielor vechi ale RATT.
sursa: TION
#2118
Postat 03 mai 2016 - 22:23

#2119
Postat 03 mai 2016 - 22:54

#2120
Postat 13 mai 2016 - 19:37
Citeaza
Citeaza
În aceste condiţii, liniile 1, 2, 4, 5 şi 10 tramvaie vor fi deviate,urmând să circule pe următoarele trasee: linia 1 va avea traseu de la Gara de Nord prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, Piaţa Traian, Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est şi retur pe acelaşi traseu; linia 2 va avea traseu din Dâmboviţa prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, Piaţa Traian, Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est şi retur pe acelaşi traseu; lina 4 va circula din Torontal pe la Catedrala Mitropolitană, prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, AEM şi retur pe acelaşi traseu; linia 5 va circula din Ronaţ pe la Catedrala Mitropolitană, prin Piaţa Maria, Piaţa Bălcescu, Banatim, Piaţa Traian, Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est şi retur pe acelai traseu; linia 10 va circula din Torontal pe la Catedrala Mitropolitană, prin Piaţa Maria, Piaţa Mocioni, Gara de Nord şi retur pe acelaşi traseu.
Legătura dintre Piaţa Traian şi zona centrală va fi asigurată cu autobuze care vor circula paralel cu liniile de tramvai pe traseul: Gara de Est, Ştrand UMT, str. Gh. Adam, Piaţa General Economu, Calea Dorobanţilor, Pod Mihai Viteazu. Str. Andrei Şaguna, str. Mihalache, Piaţa Traian, Prefectură, Hotel Continental, Primăria Municipiului Timişoara, Piaţa Regina Maria şi retur.
Staţiile sunt: Regina Maria (lângă Parcul Central), Catedrală (comună cu 33), I.C. Brătianu (comună cu linia 16), Prefectură (la Parcul Copiilor sensul spre Traian), 3 August, Traian (comună cu a tramvaielor), Piaţa Badea Cârţan, Gara de Est, Meteo, Spitalul Doctor Victor Babeş, General V.Economul, Lalelelor, Piaţa Samisegetuza, Prinţul Turcesc, Traian, bv. 3 August 1919, Prefectură (comună cu linia 22), Hotel Continental (comună cu E2)