STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#1661 Userul este online   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 03 februarie 2016 - 22:30

Vezi postareazofei.2006, la 03 februarie 2016 - 01:34, a spus:

060-DA-733 ultimul mohican cu fluier al București-ului, e una din cele mai fiabile masini ale Depoului CFR Ploiești chiar daca arata cum arată.

Atasament WP_20160202_14_47_16_Pro (2).jpgAtasament WP_20160202_14_47_03_Pro (2).jpgAtasament WP_20160202_14_47_53_Pro (2).jpg

Am nostalgia acelui sunet frumos. Am crescut langa linia ferata..imi treceau trenurile pe sub geam aproape...cand auzeam fluierul de Sulzer fugeam de la lectii la fereastra :)..... Chiar...de ce oare s-a renuntat la acel fluier cu sunet distinctiv? Avea ceva din sunetul aburoaselor...
0

#1662 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 03 februarie 2016 - 22:44

Uni zic ca sunt greu de întreținut, alti ca consumă prea mult aer fata de o goarnă.
0

#1663 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 04 februarie 2016 - 11:35

Bun, si restul sun casate, sau modernizate? (Ma refer la locomotiva)
0

#1664 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 februarie 2016 - 21:32

Fluierul a fost montat din fabrica la locomotivele LDE 2100. Pe parcursul timpului sa renuntat la el si s-a trecut la goarne.
Unul din principalele motive ar fi dupa cum spunea colegul de mai sus e intretinerea. Faza cu consumul mare de aer e comica, spun asta deoarece fluierul de obicei e actionat cateva secunde si in plus locomotivele au compresoare de aer ce furnizeaza volume mari de aer necesar defranari vagoanelor.
Legat de fluier acesta are montat pe el o rezistenta circulara care inpiedica inghetarea sau depunerea de gheata pe acesta. Acesta rezistenta e destul de "fragila"... iar defectarea acesteia in anotimpul rece poate duce la inghetarea fluierului iar intensitatea sunetului produs poate scadea drastic.
In cazul locomotivelor cu abur acesta problema legata de inghet nu aparea pentru ca flueirul era actionat cu abur supaincalzit direct din cazan...:naughty1:
0

#1665 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 06 februarie 2016 - 02:00

Goarnele se înfundă sau se sparg foarte repede in conparatie cu fluierul care e destul de rezistent.
0

#1666 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 06 februarie 2016 - 19:46

Poze mari - Gara Timisoara Nord 1971

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s-l1600.jpg
  • Imagine atasata: s-l1600 (1).jpg
  • Imagine atasata: s-l1600 (2).jpg

7

#1667 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 07 februarie 2016 - 14:09

Pana cand au circulat locomotivele cu aburi, si cand a inceput electrificarea in masa? :eusa_think: (vorbesc de TM acuma)
0

#1668 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 februarie 2016 - 14:53

Citeaza

si cand a inceput electrificarea in masa? :eusa_think: (vorbesc de TM acuma)



In jurul lui 1970 si mai ales dupa acest an...
Intermediarele au fost locomotivele diesel...diesel-electrice...

Cand au aparut cele electrice, mi-aduc aminte ca am fost de cateva ori la gara in mod special doar pentru ele, pentru a le vedea si studia indeaproape...

Abia dupa o perioada am observat ca erau de doua feluri, cu 4 osii si cu 6 osii...Apoi am aflat ca cele cu 4 osii erau fabricate in colaborare cu Rade Koncar din Zagreb, din fosta Iugoslavia, acum capitala Croatiei...iar cele cu 6 osii erau pur romanesti...


Spun toate astea asa din memorie, si nedocumentat in domeniu...
4

#1669 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 09 februarie 2016 - 13:33

Cele cu 4 osii sunt fabricate la Rade Koncar dupa licenta ASEA iar la noi au ajuns in urma unui schimb. Noi dădeam un CoCo si primeam 2 BoBo.

Probele efectuate in Grecia dupa electrificare
Imagine atasata: FB_20151212_15_46_50_Saved_Picture.jpg

Primul EC pt România la Rade Koncar in timpul construcției
Imagine atasata: 11080750_1599597980295043_7092715392314790445_o.jpg

EA 001 in fata fabrici ASEA in 1965
Imagine atasata: FB_20151209_10_59_44_Saved_Picture.jpg

Aceasta postare a fost editata de zofei.2006: 09 februarie 2016 - 13:36

6

#1670 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 februarie 2016 - 13:34

Presupun ca ati auzit de recentele evenimente.

Citeaza

10 morti si cel putin 80 de raniti, dupa ce doua trenuri s-au ciocnit in Germania.

protv.ro
0

#1671 Userul este online   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 10 februarie 2016 - 14:31

Da am auzit...Dumnezeu sa ii ierte pe cei plecati ...si sa le dea sanatate celor ce au scapat cu zile. Viteza de caruta de pe reteaua CFR are si avantaje...
0

#1672 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 februarie 2016 - 16:19

Sa numai pomenim de faptul ca daca se ciocneau 2 locomotive, si nu automotoare, iarasi altul era bilantul...
0

#1673 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 10 februarie 2016 - 16:51

In ce consta sistemul de automatizare si securitate daca accidentul a avut totusi loc? :eusa_think:
0

#1674 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 10 februarie 2016 - 19:39

Sistemul e cu indusi ca la noi

https://en.wikipedia...ugbeeinflussung


aici un fel de explicatie... :(
http://www.railnet.r...php?f=75&t=1790

si cauzele



http://www.agerpres....3-38-37?ref=yfp
0

#1675 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 februarie 2016 - 19:43

Sigur aveau aviz psihologic? Nici unul nu avea retina desprinsa? Cum adica sa ai un sistem sofisticat automat si sa-l poti dezactiva cand vrei?
0

#1676 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 februarie 2016 - 22:08

Sistemele acestea de protectie se pot dezactiva in anumite situatii.

Inclusiv in reteaua CFR un semnal ce arata culoarea rosie poate fi depasit daca mecanicul actioneaza un buton de pe bord (fara sa intre franarea de urgenta in actiune).
In garniturile ce au in compunere mai multe locomotive doar prima locomotiva are sistemul activ, la celelate sistemul se dezactiveaza, (pentru ca dupa trecerea primei locomotive de un semnal linia devine ocupata semnalul se schimba in rosu iar daca urmatoare locomotiva ar avea sistemul activ ar intra in functiune franarea de urgenta.

Cel mai probabil una din garnituri avea acest sistem dezactivat.
0

#1677 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 februarie 2016 - 22:13

Vezi postareaBogdanTm, la 10 februarie 2016 - 14:31, a spus:

Viteza de caruta de pe reteaua CFR are si avantaje...


Cu toate astea, saptamana trecuta parca, a deraiat un marfar in judetul Cluj daca nu ma insel, iar privelistea era cam urata, adica cam ce vedeai prin SUA cand deraia un marfar.

LE: anul trecu in SUA a deraiat un tren de pasageri de pe coridorul de nord-est, chiar la intrare in Philadelphia. Cauza deraierii a fost nerespectarea vitezei de circulatie pe portiunea de linie unde s-a produs incidentul. Nu am stat sa urmaresc ce s-a intamplat pana la finalul anchetei, dar am vazut ca circula un mit in legutar cu sistemul asta de siguranta ce consta in apasarea repetata pe catre mecanic pe un buton pentru a reseta frana de urgenta, si anume ca multi mecanici dupa o perioada chiar adorm la postul de conducere si actioneaza sistemul mai mult din reflex. Acum noua poate ni se pare ciudat la ce rable avem noi si ce viteze minore atingem, dar in tarile unde se tot merge pe distante lungi si cu viteza, devine foarte monotona treaba cu condusul, e ca si adormitul la volan, doar cred ca ati auzit multi despre faptul ca pilotii de avioanelor de linie adorm in timpul zborului si de multe ori o face si copilotul.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 10 februarie 2016 - 22:22

0

#1678 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 11 februarie 2016 - 11:44

Da, se poate izola sistemul pe locomotive, dar se poate circula si pe contra, practic ce s-a intimplat pare asemanator cu acidentul de la noi cind a murit EA 001, pe la Racos.
A circulat un LDH pe sest si a s-a lovit cu rapidul.

Probabil ca unu voia sa scoata intirzierea dar a circulat oficial si trenul de contra.
0

#1679 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 19 februarie 2016 - 08:46

Cum se face curatenie in trenuri in Tokyo.


0

#1680 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 februarie 2016 - 14:07

Am o intrebare catre cei familiarizati cu semnalele de pe calea ferata..


Ma "intalnesc" in fiecare dimineata (evident cand sunt in schimbul I) pe la ora 5:45 in zona Freidorf cu un regio de pe ruta Cruceni-Timisoara. La semaforul pe care-l vad eu este (aprins) galben in asteptarea trenului iar cand acesta ajunge la aproximativ 100 m de semafor, se face un soi de albastru-verde si se aprinde simultan cifra 3 sub lampa colorata... Cand coada trenului ajunge in dreptul semaforului, acesta (semaforul) trece pe rosu...

Intrebarea mea este ce reprezinta acea cifra 3?...


Iata si localizarea...


Imagine atasata: semnal CFR 01.jpg
0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi