STP Timișoara Forum: ✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR] - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (97 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]

#321 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 ianuarie 2016 - 23:05

Cunosc personal o ex-stewardesa de la Quatar, si trebuie sa va spun, ca din ce mi-a povestit ea despre cum se faceau angajarile si cine ajungea stewardesa... Ma abtin.
Bun e oricum o imagine subiectiva distorsionata de experienta ei, however o fi si un strop de adevar in ceea ce spune.
1

#322 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 ianuarie 2016 - 23:16

O fi fost asa candva. Acum nu mai e asa. Conditiile impuse, cursurile si examenele sunt foarte dure.
0

#323 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 18 ianuarie 2016 - 13:57

Vezi postareacseh_17, la 27 octombrie 2015 - 23:44, a spus:



Raspunsul :

Articolul publicat pe site-ul impactpress.ro 30 Octombrie 2015 Articolul publicat pe site-ul impactpress.ro, cu titlul EXCLUSIV! Un avion din Tunisia a aterizat “clandestin” pe Aeroportul International din Timisoara! Aeronava a fost descoperita pe pista de catre autoritatile de securitate, vama si control dupa descarcarea marfurilor, conține informații speculative, tendențioase, cu simplul rol de a atrage cititori și fără a verifica din surse autorizate informațiile.
Prin urmare, dorim să vă prezentăm datele de fapt:
-Informarea cu privire la aeronava cargo Air Tunisia pentru acest zbor a fost transmisă de către Autoritatea Aeronautică Română, fiind difuzată la Aeroportul Internaţional Timişoara în 20.10.2015.
-Transportul cargo al companiei Air Tunisia a aterizat pe Aeroportul Internaţional Timişoara în data de 22.10.2015, la ora locală 05:18, de la Tunis (Tunisia) cu o aeronavă tip AIRBUS 320.
-Zborul a fost anunţat prin mijloacele de comunicaţii de radiotelefonie, atât de turnul de control cât și de dispecerul de sol pe canalele utilizate de toate instituţiile abilitate de pe Aeroportul Internaţional Timişoara;
-Reprezentanții tuturor instituțiilor abilitate s-au deplasat la aeronavă după aterizare pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice.
-Dupa descărcare mărfurile au fost transportate în zona de procesare mărfuri, urmând a fi prelucrate de către transportator și instituția vamală.
-Aeronava a decolat spre Tunis (Tunisia) în cursul aceleiași dimineți, la ora locală 07:00.
-Compania Tunis Air a respectat toate reglementările aeronautice care stabilesc condițiile de survol în spațiul aerian românesc și condițiile de aterizare și decolare pe/de pe un aeroport internațional din Uniunea Europeană.
-Atât reprezentanții Aeroportului Internațional Timișoara, cât și lucrătorii instituțiilor implicate care își desfășoară activitatea în cadrul aeroportului au respectat reglementările legale specifice activității lor.


Ținând cont de cele prezentate, probabil pentru orice persoana care activează în domeniu, clasificarea acestui zbor ca fiind clandestin este cel puțin hilară.
Conducerea Aeroportului Internațional Timișoara consideră acest articol denigrator, cu repercusiuni grave asupra imaginii sale.


Birou Relații Publice
Aeroportul Internațional Timișoara

Sursa : AeroTim

Aceasta postare a fost editata de FerraryTm: 18 ianuarie 2016 - 13:59

1

#324 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 ianuarie 2016 - 12:37

Iata, ATV-ul se mareste din nou cu alte si alte "cotete" pentru a imbunatati conditiile de imbarcare pentru un numar crescand de pasageri...

Aeroportul nostru va arata tot mai "misto" de la un an la altul...

Chiar nu se puteau construi din start niste spatii unitare adecvate in loc sa se tot modifice, sa se tot carpeasca una-alta...




Citeaza

De asemenea, in acest sens, ne propunem lucrari de extindere a aerogarii in zona de imbarcare pentru a face fata numarului de pasageri aflat in crestere. In permanenta, administratia Aeroportului poarta negocieri cu companii aeriene in vederea deschiderii de noi rute accesibile direct din Timisoara”, a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu.



Opinia Timisoarei
1

#325 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 19 ianuarie 2016 - 19:25

O stire interesanta: Wizz introduce curse interne Cluj Bucuresti. Ma intreb de ce nu au facut-o si pentru Timisoara? Bun... e clar ca se concentreaza tot mai mult pe Cluj (au legaturi mult mai multe), dar parca pare prea mare coincidenta, la o saptamana dupa anuntul Ryanair. Sa fie oare o intelegere intre cele 2 companii, una pe Cluj alta pe Timisoara? Nu ne-ar ajuta prea mult.
1

#326 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 ianuarie 2016 - 19:47

Nu cred că e vorba de o înțelegere. Blue Air și Ryanair vizează CLJ. Și următoarea ruta interna (poate si altele externe) de acolo ar fi fost. Ryanair a spus acum ceva timp ca vrea sa intre puternic în Romania în următorii ani. Zis și făcut. Prima baza cu zboruri la OTP și în străinătate a apărut. Wizz Air nu e Tarom. A învățat din atacul neprevăzut de la TSR și acum iese la înaintare să îngrădească posibilitățile celorlati competitori să intre pe CLJ. Cine e mai rapid câștigă. Oricum pentru Wizz Air baza de la CLJ e mult mai valoroasă decât cea de la TSR. Acolo au cam 1.3000.000 de pasageri cu 5 avioane bazate. Vor lupta cu dinții sa își protejeze poziția și din păcate pentru clienți concurența va pătrunde foarte greu. Sunt curios ce mișcări vor face și la noi, pentru că Wizz nu e genul de companie care fuge.
0

#327 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 19 ianuarie 2016 - 20:34

De ce au cedat asa usor cursa Tm Buc? Daca tot pot sa introduca cursa Cluj - Buc din iulie, de ce nu au facut-o si pt Timisoara? Ryanair incepe in noiembrie. Pana atunci puteau sa isi faca o clientela loializata deja.

Ca numar de pasageri nu cred ca e o diferenta semnificativa intre Cluj si Timisoara. Daca pui in calcul faptul ca numarul de destinatii din TM e mult mai mic (vezi Germania, vezi destinatii exotice - Dubai), diferenta e chiar infima.
0

#328 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 ianuarie 2016 - 21:15

Rutele interne TSR - OTP, CLJ - OTP etc. au un trafic scazut daca e sa le comparam cu alte rute. Ar fi fost o prostie din partea Wizz Air sa intre in lupta pe aceasta destinatie. Le-ar fi mers decent cel mult pana in Noiembrie. Ryanair ofera 2 zboruri pe zi la OTP cu aeronava de 190 de locuri. Deci 380/zi/sens. Daca venea si Wizz cu 2 pe zi cu aeronava de 180 de locuri erau inca 360/zi/sens, iar cu tot cu Tarom pe la 1200/zi/sens, ori asa ceva nu mai este sustenabil. Toata lumea ar fi mers pe pierdere si ar fi fost concurenta oarba. Din pacate pentru ei, Wizz a ratat ocazia la TSR. Cel putin 2-3 ani pana mai creste organic cererea, degeaba incerca se opereze si ei TSR-OTP. Insa nu au mai pierdut timpul la CLJ.

Numarul de calatori depinde de numarul destinatiilor. Wizz Air transporta de la TSR pana in 600.000 de pasageri/an. Jumatate. Pentru ca destinatiile de la TSR sunt, ca numar si frecvente, tot cam la jumatate. Cererea aici e mai mica. Baza de la CLJ este mult mai puternica. Cu multe rute si multe avioane. Doar nu crezi ca o sa ii pofteasca pe cei de la Ryanair sa le faca concurenta. Vor sa ii tina cat mai deprte de una din cele mai importante baze ale lor. Lupta, inaugureaza rute pe care le-ar fi putut deschide Ryanaiar. Simplu.

La TSR, daca va reactiona, Wizz va marsa doar pe externe. Pe interne nu prea are cum si nici nu ii afecteaza prea tare.
0

#329 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 20 ianuarie 2016 - 05:59

:up_arow:

Mă bucură faptul că ai studiat temeinic subiectul! :Facepalm_emote_gif:

Vezi postareaalex_19, la 19 ianuarie 2016 - 21:15, a spus:

Rutele interne TSR - OTP, CLJ - OTP etc. au un trafic scazut daca e sa le comparam cu alte rute.

OMG! Îmi imaginez că circuli des între CLJ, IAS, TSR și OTP de poți face o asemenea afirmație.
Idioții ăștia de la Tarom se cam plictisesc de au băgat Luni - Vineri 4 curse/zi IAS - OTP și TSR - OTP, respectiv vreo 5 curse/zi CLJ - OTP. Probabil, merg în pierdere.
De fapt, în mod cert, merg în pierdere, conform acestui articol: TAROM, PE PIERDERE ȘI ÎN 2015

Doar că pe cele 3 mari relații interne (CLJ, IAS și TSR), unii zic că LF-ul (factorul de încărcare) e pe la vreo 90% (sau chiar mai mare), față de 70% cât se pare c-a fost media Tarom pe 2015. Așteptăm comunicatul companiei cu bilanțul pe 2015.


De ce anume a ales Wizz să-și consolideze poziția în regiunea Transilvaniei prin 2 porți situate la aprox 100 de km una de alta (CLJ și TGM) sau despre disputa Cluj - Timișoara, ar fi prea multe de spus.
0

#330 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 ianuarie 2016 - 10:30

Poate m-am exprimat greșit. Nu este cerere îndeajuns de mare sa susțină doua companii low-cost si TAROM. De fapt veti vedea ca si Ryanair va avea probleme sa umple aeronavele. Cu o oferta dublata dintr-un foc ai nevoie de multa reclama si trebuie sa iei cam toata piata celor ce mergeau cu autocare sau cu trenul. Nu va fi usor pentru ca sunt multi care din varii motive nici nu iau in calcul sa meargă la OTP cu avionul.

Dacă stau sa mă gândesc cererea e totusi mult mai mică pe rutele interne.
Ca exemplu ruta CLU - OTP a avut un trafic de 171.000, iar TSR - OTP 161.000. In comparație cu Bucuresti - Londra, Bucruesti - Munchen, Bucuresti - Milano, Paris, Madrid, Roma, Amsterdam, Frankfurt rutele interne sunt nimic. Tarom are 5-6 zboruri/zi din care cel puțin 4 sunt operate cu aeronave de 48 de locuri. Numarul de zboruri poate sa însele uneori. E clar ca pe rutele intere Tarom face un mare profit dar nu pentru ca exista o cerere uriașă ci pentru ca până acum ei stabileau prețurile.

Bucuresti - Londra
Wizz Air: 3 zboruri zilnic
RYANAIR: 2 zboruri zilnic
TAROM: 2 zboruri zilnic
British Airways: 2 zboruri zilnic

Niciunul din operatori nu operează cu aeronave mai mici de 130 de locuri si dacă nu ma înșel cred ca traficul pe ruta asta e undeva la 600 - 700 de mii pasageri.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 20 ianuarie 2016 - 19:29

0

#331 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 20 ianuarie 2016 - 12:08

M-am intrebat mereu de-a lungul ultimilor ani de ce n-ar exista curse low-cost intre Timisoara si Constanta in sezonul estival. Doua-trei pe saptamana iar in urma discutiilor cu agentiile de turism din zona noastra, cursele ar putea fi stabilite in functie de sejururi...


Pentru cei care nu stiu, au existat asemenea curse zilnice insa ale Tarom-ului pana in 1989 in zilele lucratoare, deci luni-sambata.

Personal am calatorit in 1984. Insa cum am plecat catre mare Duminica, 24 iunie, am "zburat" doar pana la Bucuresti iar de-acolo cu trenul din Gara de Nord pana la Costinesti. Biletul de avion a costat cam 375 lei iar avionul era un TU-154. In aer am stat vreo 35, maxim 40 minute...
La retur am venit direct din Constanta cu un AN-24 (vreo 70 locuri parca). Timp de zbor 1:45 h iar biletul a costat 455 lei/pers.


Ma gandesc ca niste curse low-cost pe relatia Timisoara-Constanta in sezonul estival ar avea succes...avand in vedere ca varianta cu trenul presupune vreo 14 ore...de chin.


Apoi, in alta ordine de idei, inca se vad efectele statului centralizat, atat de pana in 1989 cat si dupa, in sensul ca "toate drumurile duc la Roma (la Bucuresti in cazul nostru)". Spun asta deoarece, iata, mai toate cursele de trafic aerean se desfasoara intre Capitala si cateva orase mai mari ale tarii. Doar intre orasele mari ale tarii mai deloc. Au fost niste incercari (si poate mai sunt) insa fara prea mare succes. S-au incercat si variante cu escale insa acestea creau (alte) niste pierderi. Cel putin asa cunosc eu situatia, fara a urmari in detalii aceste aspecte...
Si care-i legatura cu statul centralizat? Pai este urmatoarea: toate lucrurile de interes mai mare sau mai mic s-au creat in Capitala, ceea ce prin alte tari (vestice) descentralizate nu s-a intamplat, fiecare oras mai mare avand si detinand lucruri deosebite, din toate domeniile...

Chiar daca postarea mea poate fi catalogata ca :offtopic: , am tinut sa-mi exprim gandurile... :eusa_think:
3

#332 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 ianuarie 2016 - 20:09

Probabil ăa și organizarea statului centralizat a jucat un rol în nedezvoltarea curselor interne în România.

Cu toate astea, există câteva tipuri de dezvoltare în Europa foarte diferite între ele.
Franța spre exemplu. La o țară cu o populație de aprox. 60 de mil de locuitori există un mare aeroport: Paris CDG și cam atât. Altele care mai ies în evidență sunt Paris Orly, Lyon, Marseille și Nisa însă cu un trafic totuși slab. În rest, în mod straniu aeroporturile sunt ca și inexistene sau cu cifre de trafic neglijabile. Mulți spun ca aceasta concentrare pe aeroporturile din Paris a apărut în urma introducerii cureselor de mare viteza TGV. Iar de atunci francezii s-au obisnuit ca ori de câte ori au drum la Paris sa-l facă în principal cu trenul iar daca doresc sa zboare pe rute externe par la fel de mulțumiți să facă drumul: Nantes - Paris Montparnasse (gara aeroportului CDG) și să urce acolo în avion pentru a merge în diferite locuri ale lumii. Implict traficul pe rute interne cu plecare din Paris este scăzut, iar între alte orașe din Franța și mai și.

Poate că Franța nu a avut nici "norocul" Germaniei unde de-a lungul timpului s-au înființat numeroase companii aeriene. Iar fiecare dintre ele și-a ales o regiune unde să-și facă Hub. Lufthansa la MUC și FRA, Air Berlin la Berlin și Düsseldorf, Germanwings la Berlin și Köln, Condor/Germania etc. Astfel, fiecare s-a consolidat în zona ei iar ulterior s-a dezvoltat de pe alte aeroporturi. Au creat legături între ele, generate în primul rând de ideea de Hub. Fiecare companie avea ca țintă să atragă cu zboruri de conexiune pasageri din alte regiuni.

Nemții au știut probabil să își organizeze nația bine și au stabilit ca "aeroport național" FRA, în mijlocul țării. Desi s-ar putea ca acest fenomen a apărut natural din cauza întârzierii societății din Germania de est și în special a Berlinului. Și astăzi aeroporturile din Berlin sunt ca trafic cumulat undeva pe locul 4-5 în Germania. Lucru de neimaginat pentru o capitală europeană.

În Romania nu mă pot exprima despre efectele centralizarii la București pentru că nu le-am trăit. Dar cred că nu a existat niciodată o cultură adevărată a deplasării cu avionul. Dacă în Germania s-au înființat zeci de companii care exista și acum, unele din ele au ajuns astăzi adevărați giganți, în Romania singurele inițiative de însemnătate au fost Carpatair și Blue Air. Din care una a murit în fașă iar cealaltă era până de curând în faliment.

Dacă stăm să ne uităm, în Romania traficul aerian se situează undeva la 12 mil. OTP - 9 mil, CLJ - 1.5 mil, TSR - 1 mil iar restul mai fac împreună spre încă 1 mil. Pentru o țară cu 21 de mil de oameni, este extrem de puțin. Ne putem uita și la vecinii unguri și vedem că ei au aproximativ același trafic, cu un singur aeroport - BUD și cu o populație de nici 10 mil. Practic, la ei fiecare cetătean al țării face 1 zbor anual. La noi fiecare cetățean efectuează 0,5 zboruri. Aici joaca un rol atât nivelul de trai cât și cultura. Sunt încă milioane de români care merg cu autocarul/trenul ore în șir pe drumurile țării/Europei către diferite destinații deși există variante chiar mai ieftine și rapide cu avionul. Sunt încă miloane de români care vin acasă cu mașina de sărbători în loc sa vină cu avionul pentru ca asa sunt obișnuiți, așa e mai "comod" și așa pot căra cum vor ei, ce vor ei. La fel e și in ceea ce privește zborurile interne. Aici poate a fost de vină și faptul că Tarom nu a știut/nu a vrut decât să mulgă banii oamenilor pentru zboruri la prețuri exorbitante, în loc sa încurajeze dezvoltarea traficului ca apoi să poate face un profit mai mare.

În orice caz nu știu când am auzit un cunoscut care să se fi interesat de posibilități să meargă la București sau oriunde în țară cu avionul. Am avut ani de zile zboruri de la Timișoara în toate colțurile țării... mai nimeni nu zbura de aici cu ele. E drept, nici acestea nu erau prea ieftine.

Totuși, mă astept la schimbări radicale în următorii ani, încurajate mai ales de noile vești!

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 21 ianuarie 2016 - 14:04

4

#333 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 ianuarie 2016 - 12:09

Foarte interesant si corect, din punctul meu de vedere, comentariul tau!...


Cel putin pana in 1989 trenurile cu plecare din Timisoara catre Moldova erau arhipline, mai ales in perioada sarbatorilor (Paste, Craciun-An nou) si a concediilor in sezonul estival, desi in acea vreme concediile se luau pe perioada intregului an, nu existau concedii colective. Cu toate astea nu exista o cursa de avion Timisoara-Iasi desi mi se pare ca incercari parca au fost insa nu sunt sigur...

Insa sunt sigur ca lumea ar fi preferat trenul unde biletul costa aprox 150 lei calatoria durand 15-16 ore iar la avion in jur de 450 lei, deci triplu, iar calatoria dura cel mult 2 ore...Apoi aparea si chestiunea bagajelor...


Interesant este faptul ca si la ora actuala ne inspiram cel mai adesea din sistemele franceze, de orice natura ar fi ele, inclusiv si cel legislativ. Nu-mi dau seama din ce motive o facem avand in vedere ca alte tari importante pe harta lumii au sisteme mult mai performante...


Si eu sper ca intr-o buna zi cursele interne se vor dezvolta desi mie personal nu-mi (mai) aduc nici un beneficiu... :D
1

#334 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 21 ianuarie 2016 - 14:28

Vezi postareaalex_19, la 20 ianuarie 2016 - 20:09, a spus:

În orice caz nu știu când am auzit un cunoscut care să se fi interesat de posibilități să meargă la București sau oriunde în țară cu avionul. Am avut ani de zile zboruri de la Timișoara în toate colțurile țării... mai nimeni nu zbura de aici cu ele. E drept, nici acestea nu erau prea ieftine.

Chiar nu știu unde te documentezi, însă îți recomand să verifici mai multe surse.
Este poate ca și cum eu aș spune că dacă niciunul dintre cunoscuții mei nu folosește autostrada dinspre Giarmata înspre estul țării (toți sau aproape toți circulând dinspre Giarmata spre Nădlac, apoi mai departe), atunci nimeni nu o face...
Fac o analogie banală: la fel cum există străini de Banat și de județul Timiș, care se află în tranzit pe șosele/autostrăzile din Banat spre destinații din estul țării, așa au existat și vor exista străini de județul Timiș și de Banat care s-au aflat în tranzit prin hub-ul Carpatair-ului ce a funcționat bine câțiva ani pe TSR.

Nu dețin statistici despre încărcarea pe care au avut-o pe cursele lor zilnice spre cele 8 sau 9 aeroporturi destinație internă finală prin schema hub-ului TSR, însă prețurile da, erau mari (de exemplu, TSR-BCM și TSR-SCV eu am găsisem la vremea respectivă doar de la 240 Eur în sus ptr dus-întors). Și da, LF-ul tre' să fi fost unul acceptabil (30 - 60 %) ca să nu fie în pierdere la prețurile alea, altfel nu țineau schema în picioare atâția ani de zile, până să intre Wizz-ul pe TSR. Confirmarea o reprezintă însuși prosopul aruncat de Carpatair după intrarea Wizz pe TSR, când le-au picat LF-ul pe zborurile externe, apoi firesc și pe cele interne.
0

#335 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 ianuarie 2016 - 16:28

Cursele interne Carpatair trăiau tocmai din pasagerii tranfer nu din cei locali. Tin minte ca am zburat de vreo 3 ori la Iasi in perioada Hubului. Dintr-un avion Fooker cu 105 locuri cei care rămâneau la TSR erau între 5-20. Iar Carpatair nu si-a pierdut HUB-ul de la TSR pentru că a apărut Wizz, mai ales ca la început se concurau pe doar 2 destinații comune: Bergamo si Roma. Carpatiar a cazut pentru că a venit criza iar oamenii de afaceri din vest au renunțat sa mai vina in est pentru ca afacirle lor au dat faliment. De asta a pierdut Carpatair în bună măsură piața.

In alta ordine de idei TAROM răspunde. In perioada 22-24 ianuarie vând bilete la 57€ dus-întors pe toate rutele interne. Cică cu ocazia zilei Unirii. Cu așa ofertă parcă aș spune pas Ryanair.

https://m.facebook.c...ype=3&source=48

P.S. Bineînțeles numărul de locuri e limitat!

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 26 ianuarie 2016 - 17:48

0

#336 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 ianuarie 2016 - 22:26

Legat de TRS-OTP, ori de cate ori ajung la TM, vad zbor catre Bucuresti de la TAROM, urmat de inca 3 zboruri cu aceeasi destinatie, la aceeasi ora, insa 'operate' de catre Lufthansa, British Airways, AirFrance,( chiar si Alitalia cateodata). E clar ca vorbim de un singur zbor, si acela operat de TAROM, insa biletele provin de la 4 companii diferite. Acesti calatori sunt probabil cei de tranzit:

1. ei unde sunt calculati? La care companie?
2. oriunde cauti pe internet aceste zboruri nu vor fi afisate (cautati spre exemplu TRS - Paris, insa nu de la Wizz)...
3. de ce aceasta acumulare, si se practica des?


Acuma scurt legat de Franta. Anul trecut am avut ocazia sa testez reteaua lor de TGV, si trebuie sa spun ca Luxembourg - Paris 2 ore, sau Barcelona - Lyon 5 ore, mi se pare super conveneabil la preturi de pana la 50-60€, daca iau in calcul ca atat in Paris cat si in Barcelona, de la aeroport pana in oras am ce merge... Asa plec din centru, ajung in centru.
Cine nu a reusit sa incerce inca TGV-ul, credeti-ma ca este alternativa excelenta pentru zbor.
0

#337 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 ianuarie 2016 - 23:40

Vezi postareacseh_17, la 21 ianuarie 2016 - 22:26, a spus:

Legat de TRS-OTP, ori de cate ori ajung la TM, vad zbor catre Bucuresti de la TAROM, urmat de inca 3 zboruri cu aceeasi destinatie, la aceeasi ora, insa 'operate' de catre Lufthansa, British Airways, AirFrance,( chiar si Alitalia cateodata). E clar ca vorbim de un singur zbor, si acela operat de TAROM, insa biletele provin de la 4 companii diferite. Acesti calatori sunt probabil cei de tranzit:

1. ei unde sunt calculati? La care companie?
2. oriunde cauti pe internet aceste zboruri nu vor fi afisate (cautati spre exemplu TRS - Paris, insa nu de la Wizz)...
3. de ce aceasta acumulare, si se practică des?


Legat de ruta TSR - OTP

Toate zborurile operate pe această destinație au fost operate până acum de către compania TAROM cu aeronave si echipaje ale TAROM. Zborurile următoare care apar pe tabela de plecari/sosiri există doar "fictiv" si ele se numesc zboruri "code-share". Prin acest sistem, pot mai multe companii aeriene să vândă bilete pe o rută anume fără ca acele companii să facă și operarea propriu-zisă. Pentru ruta TSR - OTP, TAROM a încheiat parteneriate code-share cu 3 companii: Air France, Alitalia și KLM. Toate aceste companii inclusiv TAROM fac parte dintr-o alianță numita Sky Team. Astfel, aceste companii s-au înțeles intre ele să încheie un astfel de acord. Spre exemplu și TAROM face zboruri code-share pe Milano - Paris CDG tot prin intermediul aliantei din care fac parte. Vei regăsi aceste zboruri pe site-urile companiilor în cauză. Daca intri la Air France ai sa vezi ca îți poti cumpăra bilet de la ei de pe site pe ruta TSR - CDG (cu escala la OTP).

Rostul acestor parteneriate este următorul: Am pasagerul X care vrea să zboare de la Amsterdam la TSR. El se interesează și află că nu există zboruri directe din Amsterdam, dar află că KLM oferă zboruri de conexiune prin OTP până la TSR și decide să își cumepre bilet prin aceasta variantă. Astfel el va preda bagajul de cala la Amsterdam și îl va primi la TSR ca și cum ar fi efectuat ambele zboruri cu aceeași comapanie. Prin acest sistem KLM nu îl pierde pe pasagerul X iar TAROM mai câștigă la rândul ei un pasager. Daca nu ar fi existat acest acord, probabil pasagerul X ar fi apelat la Lufthansa care zboară atât la Amsterdam cât și la TSR. El ar fi realizat atunci zborul în modul obișnuit cu conexiune în MUC dar banii pentru acest zbor erau complet pierduți pentru KLM.

Toți pasagerii, indiferent de la ce site sau de la ce companie si-au cumpărat biletul, vor fi numărați de operatorul rutei și atât. KLM îl va pune la socoteală pe pasagerul X doar pe segementul AMS - OTP (zbor efectuat de ei) iar pe segembtul OTP - TSR pasagerul este al TAROM-ului. Ei nu sunt pasageri de tranzit, pentru ca TSR este destinatia finală.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 08 martie 2016 - 20:30

8

#338 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 26 ianuarie 2016 - 15:21

Măi, eu recunosc că nu mă pricep la treburile astea. Let's wait and see!
0

#339 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 27 ianuarie 2016 - 16:31

Top 5 destinaţii
0

#340 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 ianuarie 2016 - 17:09

Vezi postareaMHN, la 27 ianuarie 2016 - 16:31, a spus:



Cifre bune si in crestere de la an la an. In ritmul asta Lufthansa va trebui sa inlocuiasca Embareer-urile cu niste Airbus-uri
0

Arata acest topic


  • (97 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi