Linia M14 Linie de troleibuz Baritiu - Giratie Dumbravita
#221
Postat 21 decembrie 2015 - 20:39
#222
Postat 21 decembrie 2015 - 22:46
Florin.B RATT, la 21 decembrie 2015 - 18:35, a spus:
Nu e vorba de neintelegere ci de inexitate in informatii.
Deci sa clarificam!
Ca tot ati dat exemplul cu PrePaid. Cum bine a mentionat colegul, din moment ce nu pot retrage banii, nu vorbim de un 'cont' asemanator celui bancar. In momentul in care imi incarc cartela mi-o incarc cu unitati, si nu cu bani propiuzisi. Amintiti-va de perioada cand am trecut de pe USD la EUR pe cartele. Cartelel au ramas de aceeasi valoare, am schimabt doar unitatile si pretul acesotra.
Cartela de 5USD a devenit 5EURO. Un minut costa tot atata, numai ca plateam mai mult pentru el.
Legat de plata rovignetei. Cand aceasta este platita de pe o cartela, tranzactia se intampla in felul urmator: operatorul de telefonie, plateste pentru serviciu, si ma imputerniceste sa il folosesc. Clar, pentru mine arata totul de parca eu as fi facut-o personal, insa daca am avea acces la factura aceasta ar fi pe numele Orange. La fel plata nu se pentrece instant, precum imi pare mie, ci odata pe luna la gramada. Mie imi sunt oprite doar unitatiile in valoarea serviciului.
In fine, ideea e ca daca s-ar vrea s-ar putea. Birocratic privind nu este chiar simplu, probabil trebuiesc cateva autorizatii in plus, dar ESTE posibil, atat technic cat si juritic.
Ca nu se vrea... Asta e alta poveste.
#223
Postat 21 decembrie 2015 - 23:18
#224
Postat 22 decembrie 2015 - 11:25
Justificarea economică este cam trasa de par, din moment ce RATT-ul este subventionat.
Iar pe partea de ce "nu se vrea": din comoditate, pt ca "las ca merge si așa", din cauza incompetentei la conducerea RATT, si din multe alte cauze asemănătoare
Sent from my iPhone using Tapatalk
#225
Postat 22 decembrie 2015 - 14:32
Sursa: aici
#226
Postat 22 decembrie 2015 - 14:33
Zoltan Cs, la 22 decembrie 2015 - 11:25, a spus:
Credeam ca am lamurit odata acest aspect: costul transportului este subventionat, nu regia si da conteaza aspectul economic si inca foarte mult. Pentru noi ar fi mai simplu sa desfiintam chioscurile si toate operatiunile sa se faca la un ATM (nu inteleg cum de nu vezi asta ), dar pe moment asa ceva nu se poate, indiferent in beneficiul cui ar fi.
#227
Postat 22 decembrie 2015 - 14:46
Florin.B RATT, la 22 decembrie 2015 - 14:33, a spus:
Eu am inteles asta, dar trebuie inteles si ca prin subventionarea costului transportului, si regia este subventionata. Altfel ar da faliment in 2 ani sau mai repede. Am mai pus niste cifre pe un thread care arata destul de clar situatia.
Florin.B RATT, la 22 decembrie 2015 - 14:33, a spus:
as vrea si eu sa inteleg de ce? ... s-a studiat impactul? costurile? beneficiile?
E foarte usor de zis ca nu se poate si gata. Si sper ca rasunsul nu este ca nu permite legea
#228
Postat 22 decembrie 2015 - 14:48
#229
Postat 22 decembrie 2015 - 15:11
Din moment ce tu esti singurul de la RATT pe forum (din cate stiu eu), poate da impresia ca ma cert cu tine. Absolut nu este intentia mea . Imi dau seama ca nu-ti este usor din interior sa faci fata criticilor. Totusi poate ar fi bine sa mai recunosti ca este loc de mai bine la RATT, si nu toate criticile sunt aberatii
Exemplu de la Cluj cu automat bilete/carduri....plata cu monezi/bancnote/card bancar
#230
Postat 22 decembrie 2015 - 17:15
Nu s-a mai intamplat nimic in acest sens. In schimb la OTL Oradea sistemul functioneaza...cel putin pe "metropolitane" unde sunt si tarife diferentiate pe zone si in functie de distanta ce urmeaza a fi parcursa...
Am impresia ca atat Oradea cat si Clujul sunt in alta tara, cu alte legi. Doar RATT-ul din Timisoara a ramas in "Romania"...
#231
Postat 22 decembrie 2015 - 18:47
Intr-una din ele se pot vedea instructiunile bilingve pentru plata calatoriilor cu SMS iar in cealalta se poate vedea Linia (metropolitana) 511 unde nu avem de-a face cu combinatii stupide de litere si cifre sau "baraje" ci doar cu cifre. In mod cert s-a optat pentru cifra 5 la metropolitane in loc de litera M. O fi mai pompos M-ul nostru... ..sau mai fudul?...
Si iata cum poti trage cocluzia ca Oradea este un oras mare cu sute de linii iar Timisoara un "sat" cu cateva linii, si alea dublate si rasdublate la infinit...
#232
Postat 22 decembrie 2015 - 18:55
1. Plata cu cardul: nu avem o autorizare speciala in acest sens, pentru a efectua tranzactii securizate de pe carduri bancare.
2. Plata prin SMS: din cate imi amintesc, au fost discutii cu un operator de telefonie mobila si comisionul era prea mare, plus ca sumele ar fi intrat in contul RATT dupa luni de zile. In plus, mai erau si ceva probleme tehnice, ce tineau de verificarea platii prin SMS. Pe moment s-a renuntat la idee. (s-a discutat pe larg pe forum)
3. Automate: exista la un moment dat si un prototip de automat pentru montat in vehicul si care sa elibereze bilete (chiar am pus si ceva poze cu unele componente aflate in lucru). Din cate stiu s-a renuntat datorita pretului automatului si a dscutiilor privind tichetul respectiv, care urma sa fie unul la supra-taxa.
Prin 2012 s-au facut si niste teste: vezi link
#233
Postat 22 decembrie 2015 - 19:12
Tu imi dai exemplu de la Felix, eu vin cu exemple de la Szeged, unde avem linii de autobuz de genul 60Y, 73Y, 7F, 79H, 90E (parca sunt in hexa ) . O fi mai ocoș Y-ul decat M-ul?
#234
Postat 22 decembrie 2015 - 20:02
Am impresia ca cadrele decizionale din RATT se strofoaca chiar sa gaseasca motive de-a nu progresa sub nici o forma...
Citeaza
Pai in mod cert M-ul...
Pe nimeni nu intereseaza daca este vorba de o linie metropolitana ci unde duce acea linie...Din aceste motive vrem sa parem mai pomposi, mama,mama, avem linii metro-politane...iar altii au linii simple ca oricare alte...
Citeaza
Ambele variante sunt ... ciudate insa si in aceste conditii Szeged-ul (60-65 % din Timisoara) a ajuns la linii cu numere 60, 73, 79, 90,...adica cu mult peste Timisoara, chiar daca aceste linii nu sunt consecutive ci pe sarite...
#235
Postat 22 decembrie 2015 - 20:08
#236
Postat 22 decembrie 2015 - 20:23
#237
Postat 22 decembrie 2015 - 20:48
mile, la 22 decembrie 2015 - 20:02, a spus:
Trebuie luat in considerare ca la Szeged opereaza doua companii de transport -> Wikipedia
#238
Postat 22 decembrie 2015 - 20:50
#239
Postat 03 ianuarie 2016 - 16:28
Stiti cumva pe cind se actualizeaza si pe aplicatia de pe telefon linia M14 si M11
Mersi!O zi frumoasa mai departe!
Aceasta postare a fost editata de Horatius: 03 ianuarie 2016 - 16:29
#240
Postat 03 ianuarie 2016 - 21:34