STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#2541 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 octombrie 2015 - 18:39

Eu ma refeream la ale noastre, incepand cu Timis 2 si terminand cu Armonia. :) Sigur ca pot exista mai multe variante constructive, dar principiul si rolul lor e acelasi, adica franarea vehiculului pe sine.
0

#2542 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 24 octombrie 2015 - 20:40

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 24 octombrie 2015 - 09:03, a spus:

...are o forta de aprox. 4kN

Si asta cat vine in kgf/cm2 (kilograme forta pe centimetru patrat) cam 40 kgf/cm2, nu?
0

#2543 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 octombrie 2015 - 10:50

Cred ca e vorba de forta aplicata pe suprafata patinei (nu pe cm²) si habar nu am cat e asta exact. Altfel spus patina are o forta de franare de 4 tone.
0

#2544 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 noiembrie 2015 - 21:13

3515 are in "dotare" cumva un compresor industrial ?. Nu de alta dar cand acesta functioneaza tot tramvaiul "trepideaza" cum trepidau vechile autobuze Ikarus articulate cand motorul era la relanti... Masaj gratuit pentru cei ce stau pe locurile din spate...Imagine postata
0

#2545 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2015 - 22:43

Iti dai seama ca din compresoarele originale putine au mai ramas.
0

#2546 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 noiembrie 2015 - 20:47

Se poate face "ceva" astfel incat 4 si 10 sa nu circule foarte "aproape" unul fata de altul ?
In 2 saptamani de cand circul "intensiv" cu RATT de multe ori pe traseul P-ta Libertatii - Torontal - P-ta 700 tramvaiele de pe cele 2 lini circula unul dupa altul - inclusiv in bucla din Torontal. Daca ajungi tarziu in statie le-ai pierdut pe amandoua...
E clar ca, care vine primul dinspre P-ta Traian "preaia" toti calatori iar cel ce vine dupa 1 - 2 min merge lejer....

Daca ar respecta macar semaforul ala din statia M. Basarab si nu ar merge ambele in bucla din Torontalului s-ar distanta un pic ca si timp unul fata de altul, dar nu, vin impreuna si pleaca impreuna...:Facepalm_emote_gif:
2

#2547 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 04 noiembrie 2015 - 20:54

:up_arow: Din pacate graficele sunt concepute in asa fel incat se intampla asemenea situatii, deoarece durata unei ture de pe linia 4 nu coincide cu tura liniei 10. In cazul in care tramvaiul "10" ar sta la semafor ca "4"-le sa faca bucla, ar insemna intarzierea acestuia fata de grafic.

Azi in jur de ora 16 un Wegmann solo pe linia 4 pe directia AEM -> Banatim, chiar la orele cand lumea iese de la servici de pe platforma industriala. Va inchipuiti cum stateau calatorii de inghesuiti, ca nici usile nu se puteau inchide... Scena am vazut-o din autocarul de muncitori cu care veneam de la lucru (mergeam spre casa, la fel ca cei din tramvai), dar in contrast eu stateam in autocarul de lux, lejer, pe scaun, bucurandu-ma ca nu sunt in acel vagon...

Cred ca era rezerva, de obicei pe linia 4 doar in cazuri speciale circula tramvai fara remorca.
0

#2548 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 04 noiembrie 2015 - 21:01

La fel si pe linia 8, unde, la un momen-dat, vatmanul a coborat ca sa-i impinga pe calatori ca nu se inchidea usa. Acelasi lucru pot spune si despre linia 2. Am vazut ca in depou remorci sunt, dar de ce nu sunt atasate vagoanelor de pe linile acestea? Nu pot fi reparate? :intrebare:
0

#2549 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 04 noiembrie 2015 - 22:32

Domnilor, welcome to the future!

Armonie multa ne asteapta... :popa:
4

#2550 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 noiembrie 2015 - 22:40

Vezi postareacseh_17, la 04 noiembrie 2015 - 22:32, a spus:

Domnilor, welcome to the future!

Armonie multa ne asteapta... :popa:


Chiar am ras in hohote la postarea asta :rad_masa: , dar o ironie ramane o ironie si arata tristul adevar, ca nu exista un plan, sau macar sa vedem ca cineva se zbate pentru un plan care poate nu e bagat in seama. Dar ce vorbesc eu, poate dupa ce majoritatea parcului e facut din Armonii restul de trenuri fie ele vechi poate or fi toate cu vagon si bine intretinute :naughty1: , care desigur isi asteapta inevitabila casare pentru a fi inlocuite de garnituri noi la fel de mari, poate asta e marea viziune :eusa_think: .
0

#2551 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 noiembrie 2015 - 22:44

Zilele trecute am prins un dublu-articulat pe linia 5 , 2 statii cat am mers cu el m-am tot gandit cum ar arata o Armonie dublu articulata...:whistle:
0

#2552 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 04 noiembrie 2015 - 22:45

Vezi postareacseh_17, la 04 noiembrie 2015 - 22:32, a spus:

Welcome to the future!

Pai Japonia are angajati care imping lumea in metrou, iar aceasta tara se considera la maximul civilizatiei. Deci daca ne luam dupa aceasta, da, ne indreptam spre viitor! :04: :Facepalm_emote_gif:

Vezi postareaBobby, la 04 noiembrie 2015 - 22:44, a spus:

... cum ar arata o Armonie dublu articulata...:whistle:

Cam asa :rolleyes: :
Imagine atasata: Untitled.jpg

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 04 noiembrie 2015 - 23:59

2

#2553 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 05 noiembrie 2015 - 07:41

Cam ca si tramvaiele din Munchen!
0

#2554 Useril este offline   MariusNichi 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 03 octombrie 13
  • Sexul:masculin

Postat 05 noiembrie 2015 - 21:21

Eu zic ca mai bine le faceau dublu articulate. Nu de alta, dar cand era weekendul ala cand a circulat Armonia pe linia 9 mi s-a cam parut inghesuita situatia (probabil din cauza lipsei de scaune, dar nu bag mana in foc). Eu cred ca un dublu articulat putea sa faca fata mai bine fluxului de calatori, decat un simplu articulat
0

#2555 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 05 noiembrie 2015 - 23:34

Sa stiti ca spuneti voi ceva aici... Se putea face lejer dintr-o garnitura (vagon motor + remorca) un dubluarticulat. :eusa_think:
0

#2556 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 noiembrie 2015 - 00:05

Daca am timp in week end, poate vin cu un model 3D de Armonia dublu articulat... :04:
1

#2557 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 noiembrie 2015 - 01:48

Nu stiu ce deranjament a fost in seara asta (~ 19:20) insa dupa un tramvai pe L 4 (3479) care a venit in P-ta 700 destul de plin dinspre P-ta Traian si pe care l-am lasat sa se duca spre Torontal ca, 10-le venea in 2 min (3449)... Dupa plecarea din statie cum am urcat in spate am observat ca timpi pentru urmatoarele MTC-uri erau cam de 40 minnute pentru linia 4 si vreo 25 pentru 10 - observate pe tabelele din P-ta 700, pe cea de la intersectia cu Circumvalatiuni si pe cea de la Balta Verde...

Bineinteles ca 10-le se grabea serios iar tramvaiul era foarte "vioi", motoarele trageau "lejer" fara sa-si faca simtita prezenta prea mult dpdv auditiv... Pana la Balta Verde il ajunge pe 3479, si a mers in urma lui pana in Torontalului...

Ca si o remarca din 700 pana in Torontalului doar 3 persoane au urcat in 10 , cel din fata de pe L4 a "cules" tot iar pe ultimele 2 statii am fost singur in tramvai...
1

#2558 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 noiembrie 2015 - 10:52

Vezi postareaBobby, la 10 noiembrie 2015 - 01:48, a spus:


Ca si o remarca din 700 pana in Torontalului doar 3 persoane au urcat in 10 , cel din fata de pe L4 a "cules" tot iar pe ultimele 2 statii am fost singur in tramvai...


Nu cred că voi intelege de ce la ratt pe traseele comune trebuie sa circule mtc-urile unul după altul. Ca in cazul de față. E puțin off-topic dar ma revoltă. Mi se pare bătaie de joc la adresa inteligenței umane
3

#2559 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 10 noiembrie 2015 - 17:08

Pentru ca nu se vrea sa se conceapa grafice "fixe", cu intervale "fixe", la fel cum sunt concepute in Germania, Austria, Elvetia. Daca ar fi intervale fixate de 5, 7-8, 10, 12, 15, 20, 30 minute, se poate corela sa nu se mai intample fenomele acestea. Asta ar insemna ca sa se "umble" la timpul de stationare al tramvaielor la capete, in sensul ca ar trebui acordate minute in plus, pentru ca intervalele sa ramana fixate (orele de plecare in special). Dar in Timisoara nici vorba de acordare minute in plus de stationare vatmanilor/soferilor, ci mai degraba "taierea lor", rezultand plecari cu intarzieri de la capat, trenuri unul dupa altul, necorelarea tramvaielor de pe linii diferite pe tronsoane comune etc...

Un exemplu simnplu va dau: Liniile 1 si 2. Acestea 2 ar putea sa circula ca "un tot unitar", cu abonamente valabile pe ambele linii (indiferent daca ai pe L1, sa fie valabile si pe L2, indiferent daca mergi in Dambovita). Daca s-ar fixa intervalul de 15 min (sa zicem!) pe ambele linii, acestea ar putea fi corelate ca pe tronsonul comun Bd. Regele Carol - P-ta Traian, ca la fiecare 7-8 min sa vina un "1", apoi un "2", apoi iar "1" si asa mai departe. Cum s-ar putea asta? Simplu, plecarile din Dambovita ale L2 si plecarile din Gara Nord ale lui L1 sa fie fixate astfel incat la "intersectarea" celor doua trasee (adica la Bd. Regele Carol), tramvaiele sa ajunga dupa formula amintita: un "L1", apoi dupa 7-8 min un "L2", apoi dupa 7-8 min un "L1" apoi dupa 7-8 min un "L2" si tot asa, astfel intervalul la fiecare din cele doua linii e de 15 min. Un exemplu de "tabel" cu plecarile din P-ta Mocioni (sa zicem!):

LUNI - VINERI
Linia 1 - P-ta Mocioni -> UMT

ORA -- MINUTE
07 --- 00, 15, 30, 45
08 --- 00, 15, 30, 45
.......................................

Linia 2 - P-ta Mocioni -> UMT

ORA -- MINUTE
07 --- 07, 22, 37, 52
08 --- 07, 22, 37, 52

Deci la fiecare 7-8 min in statie vine un tramvai "L1" apoi "L2". Este doar un exemplu imaginar. Dar se poate realiza!

La fel de bine pentru weekend ar putea fi intervalul de 20 min la o linie, iar pe tronsonul comun ar fi 10 min:

SAMBATA - DUMINICA
Linia 1 - P-ta Mocioni -> UMT

ORA -- MINUTE
07 --- 00, 20, 40
08 --- 00, 20, 40
.......................................

Linia 2 - P-ta Mocioni -> UMT

ORA -- MINUTE
07 --- 10, 30, 50
08 --- 10, 30, 50

Dureaza un pic sa te gandesti si sa te concentrezi pe fiecare linie in parte, dar se pot face multe! Chestia cu abonamentele valabile pe L1 si L2 este optional, dar ar fi atat in folosul calatorilor cat si pentru regie. Doar la aceste doua trasee care sunt oarecum "infratite".
2

#2560 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 10 noiembrie 2015 - 18:04

Aranjarea sau pregatirea (nici nu stiu cum sa o numesc) de care amintesti aici nu este deloc greu de realizat. Problema apare cand circula chiar 6 linii (2/3 din liniile orasului) ca si pe tronsonul 700 - Traian. O alta problema ar fi sincronizarea curselor cu plecarile altor mtc. De exemplu, cum ar fi sa ajungi cu 8-ul la Banatim si sa iti vezi plecand 21-le? Bun, si la asta s-ar gasi solutii,dar de ce sa se oboseasca oamenii sa rezolve asta, cand in loc, ar putea sa nu faca nimic?
0

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi