STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#2521 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 octombrie 2015 - 22:59

Eu zic ca e chiar Duewag, se pot vedea in poza si usile dispuse oblic :) .
0

#2522 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 20 octombrie 2015 - 13:08

Ar trebui cu siguranta verificat tehnic vagonul 3455. Azi, calatorind cu el pe linia 6, am observat cum vatmanul se chinuia sa accelereze si sa puna frana. La acceleratie motorul se tura pana la maxim, desii abea se urnea tramvaiul din loc; iar franarea se putea realiza numai cu patina. In concluzie, vagonul e un pericol public! Vreo parere?
0

#2523 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 20 octombrie 2015 - 18:08

La fel si 3443 care era azi pe 7.
0

#2524 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 octombrie 2015 - 18:27

Oh bun venit sezon al frunzelor cazute si necuratate la timp. E toamna, in fiecare toamna patineaza tramvaiele, si depinde desigur si de vatman nu toti conduc la fel. Oh si da, vagoanele mentionate sunt hanse, mai mult ca sigur si starea lor tehnica e precara probabil nu mai prind toate contactele asa ca se pleaca mai "turbat" de pe loc.
1

#2525 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 20 octombrie 2015 - 20:40

Vezi postareadan.s, la 20 octombrie 2015 - 13:08, a spus:

Vreo parere?


Dupa cum spune si colegul Gygyman6, tocmai a venit toamna. Frunzele copacilor care cad pe linii, impreuna cu apa formeaza o mazga alunecoasa si din acest motiv vagonul nu reusea sa accelereze si sa franze. Acest lucru se poate intampla si daca sunt rafale de ploaie de scurta durata care in loc sa spele metalul, doar il umezesc(acest lucru nu tine cont de anotimp).
0

#2526 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 20 octombrie 2015 - 20:49

Cam ciudat ca tot aceste lucruri enuntate de mine mai :up_arow: mi sau intamplat si vara pe seceta, si tot cu unul dintre vagoanele hansa. Ce explicatie mai aveti si pentru aceasta?...

Aceasta postare a fost editata de dan.s: 20 octombrie 2015 - 21:02

0

#2527 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 octombrie 2015 - 21:02

Alte explicatii decat lipsa aderentei, nu sunt. Mai poate fi un motor defect si atunci al doilea se va tura aiurea incercand sa puna in miscare vagonul sau sa-l franeze reostatic.
0

#2528 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 octombrie 2015 - 21:26

Aderenta pe care o are un vehicol ce circula pe linie (tren , tramvai, metrou, etc) e mult mai mica fata de aderenta pe care o masina pe asfalt. Astfel spus fenomenul de patinare apare foarte repede daca "abuzezi" de controler sau linia e uda / acoperita de vegetatie. Iar o data ce ai pierdut aderenta tot ce poti face e sa reduci din puterea de tractiune si apoi sa incerci sa accelerezi din nou sau sa astepti sa prinzi o zona cu aderenta mai buna.

Iar daca spui ca auzeai turandu-se motorul de tractiune e clar - patinare in toata regula...

Acuma nu stiu cum e la tramvaie insa in tractiunea feroviara pentru astfel de stituatii se folosese nisiparea (exista un rezervor de nisisp care e "scurs" pe linie inaintea rotilor) combinat la vehicolele mai noi cu sistemul de control al tractiuni care "depisteaza" si actioneaza prin reducerea puteri trimise motorului de tractiune daca o osie se invarte mai repede fata de restul.

Unele tramvaie parca au rezervor de nisisp insa nu stiu daca se poate folosi la tractiune sau e doar petru franarea de urgenta.
0

#2529 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 20 octombrie 2015 - 21:37

Toate tramvaiele au un cate un rezervor de nisip la fiecare pereche de axe/osii. Acestea sunt actionate de catre vatman (la hansa se actioneaza de aceasi maneta cu frana de urgenta). Probabil ca la unele tramvaie, valva ce inchide rezervorul este stricata, si nisipul se pierde pe drum.
0

#2530 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 21 octombrie 2015 - 07:17

Apropo, de ce RATT nu a dorit implementarea pe tramvaiele modernizate a unui sistem automat de antipatinare/antiblocare a rotilor? Tramvaiul modernizat de la Iasi are asa ceva si lucreaza foarte frumos. Sigur, in prima faza, obisnuiti fiind cu taraboantele vechi, vatmanii erau foarte nedumeriti si oarecum speriati de comportarea tramvaiului, dar, dupa ce au inteles pe deplin cum stau lucrurile, au fost foarte incantati.

Aceasta postare a fost editata de radub: 21 octombrie 2015 - 07:38

1

#2531 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 21 octombrie 2015 - 11:01

Banuiesc ca asemenea autoturismelor, sistemul putea fi dezactivat, nu?
0

#2532 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 21 octombrie 2015 - 12:45

Da, iar anularea este un eveniment inregistrat in vederea investigarii ulterioare.
1

#2533 Useril este offline   Ebi 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 309
  • Inregistrat: 08 septembrie 15

Postat 21 octombrie 2015 - 21:54

Trebuie instruiti vatmanii, ca daca aud ca patineaza la accelerare, mai bine reduc acceleratia, ca mai repede se misca decat daca maresc acceleratia. La franare la fel. Sa franeze usor pe frunze si din timp, ca sa nu se blocheze rotile. Pot aparea si brocuri la roti. (portiuni plane pe roata).
1

#2534 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 octombrie 2015 - 20:18

Am fost azi cu 00311 (L4) din 700 pana in Torontal, la fiecare plecare din statie dupa cateva "trepte" pe controler tramvaiul abia lua viteza de ziceai ca trage 5 remorci nu una, in acest timp motoarele se auzeau clar cum trag, dupa ce tramvaiul atingea un 10 km ora urmau alte "trepte" pe controler - bineinteles ca fenomenul de patinare a aparea imediat - se auzea destul de clar - iar vatmanul a continuat sa actioneze mai departe controlerul in loc sa reduca... La intersectia cu drumuri unde aderenta era buna e clar ca apareau si smuciturile.

In urma "experientei" de mai sus am ramas cu cateva nelamuri:

- cate "trepte" / poziti are controlerul unui tramvai si daca e ok sa "treci" peste mai multe intr-un interval scurt de timp fara sa astepti ca acesta sa prinda un pic de viteza si pe urma sa continui cu accelerarea

- in cazul de mai sus as putea banui ca 311 are ceva "bube" pe partea de tractiune (motoare cu probleme / sau nu merg toate 4 ) deoarece trebuia actionat serios controlerul pentru a lua viteza, cel putin pe primele trepte ale contolerului tramvaiul era destul de "anemic."
0

#2535 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 23 octombrie 2015 - 23:00

Am mai multe de zis despre asta:
1) #00311 ,nr. de inmatriculare a primariei, in general, nu le foloseste nimeni. dupa numar e vorba de un 34xy,cred?;
2) Aceasta problema este intalnita majoritar doar la tramvaiele de tipul hansa;
3) Asa zis "controlerul" (maneta de acceleratie) este precum pedala de acceleratie la un automobil(cu cutie de viteze automata); cu cat o invirti spre stanga, cu atat prinde mai mare viteza, si cu cat o invarti spre dreapta, cu atat franeaza mai brusc;
4) Pe langa aceasta maneta mai exista si o alta pentru frana de urgenta(patina) si nisip.
ps: totu-i pe observatii, nimic oficial Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de dan.s: 24 octombrie 2015 - 20:04

-2

#2536 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 octombrie 2015 - 00:19

Am zis de 00311 pentru ca tramvaiul (vagon + remorca) are pe el o reclama legata de ceva imobiliare deci celalalt numar nu se vede...

Stiu in general ce e un controler (nu stiu daca asta e termenul specific), si ce e o patina electromagnetica...
0

#2537 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 octombrie 2015 - 00:24

Daca mai tin bine minte, atat Hansa cat si Wegmann au undeva intre 10 si 12 trepte pe controller (nu bag mana in foc). Ceea ce e clar e ca tramvaiele si-au trait viata, si nu prea mai pot trage si remorci asa usor.
Bun, e clar ca nici nu se pune problema unei comparatii directe, insa ca si idee. O diferenta importanta fata de Tatra spre exemplu, este faptul ca cel din urma are controllerul la picior, deci pedala, de unde si o acceleratie mai agresiva, din start, cu totii fiind obisnuiti cu acest 'reflex' de la masina. Acest controller cu rotatie, a fost conceput pe vremuri, tocmai pentru 'a ingruna' miscarea, si pentru a facilita o trecere mai usoara din contact in contact, pentru o plecare mai lina, decat la un controler dip 'stick' sau pedala.
0

#2538 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 24 octombrie 2015 - 08:44

Vezi postareaBobby, la 24 octombrie 2015 - 00:19, a spus:

Am zis de 00311 pentru ca tramvaiul (vagon + remorca) are pe el o reclama legata de ceva imobiliare deci celalalt numar nu se vede...

Deci probabil este 3510.
0

#2539 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 octombrie 2015 - 09:03

Vezi postareaBobby, la 24 octombrie 2015 - 00:19, a spus:

... ce e o patina electromagnetica...

Practic e un electromagnet mare (are o forta de aprox. 4kN), care odata alimentat cu 24V, se comporta ca un magnet ce se lipeste pe sina, franand astfel vagonul, in regim de urgenta. Patinele de frana pe sina sunt amplasate intre cele doua axe ale boghiului, adica mai simplu, intre roti.
0

#2540 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 24 octombrie 2015 - 18:05

Bobby a spus:

Am fost azi cu 00311 (L4) din 700 pana in Torontal, la fiecare plecare din statie dupa cateva "trepte" pe controler tramvaiul abia lua viteza de ziceai ca trage 5 remorci nu una, in acest timp motoarele se auzeau clar cum trag, dupa ce tramvaiul atingea un 10 km ora urmau alte "trepte" pe controler - bineinteles ca fenomenul de patinare a aparea imediat - se auzea destul de clar - iar vatmanul a continuat sa actioneze mai departe controlerul in loc sa reduca... La intersectia cu drumuri unde aderenta era buna e clar ca apareau si smuciturile.

In urma "experientei" de mai sus am ramas cu cateva nelamuri:

- cate "trepte" / poziti are controlerul unui tramvai si daca e ok sa "treci" peste mai multe intr-un interval scurt de timp fara sa astepti ca acesta sa prinda un pic de viteza si pe urma sa continui cu accelerarea

- in cazul de mai sus as putea banui ca 311 are ceva "bube" pe partea de tractiune (motoare cu probleme / sau nu merg toate 4 ) deoarece trebuia actionat serios controlerul pentru a lua viteza, cel putin pe primele trepte ale contolerului tramvaiul era destul de "anemic."

Dincolo de aspectele sesizabile vizual si auditiv deja discutate, ar mai fi ceva de spus. Inertia electromagnetica a motorului este mare, de aceea, la trecerea dintr-o treapta in alta prin eliminarea de rezistente din circuit, curentul trebuie lasat sa ajunga la valoarea nominala, altfel creste foarte mult si apar probleme cauzate de efectul termic (topirea contactelor). Aceste probleme sunt tinute in frau de echipamentele de protectie la supracurent (asa-numitul "automat", care deconecteaza alimentarea), dar, chiar si asa, pot sa apara incidente.

Pentru eliminarea acestor probleme generate de factorul uman, diverse firme (AEG, Siemens, Kiepe) au realizat o interfata electronica intre om si controler. Vatmanul, in loc sa invarta "coarba" (de la germ. "Kurbel") sau sa manevreze un levier pentru a trece dintr-o treapta in alta, actioneaza o mansa si, pe baza informatiilor date de niste traductoare de tensiune si curent, un servomotor este comandat sa roteasca axul cu came al controlerului contact cu contact. La Iasi, spre exemplu, avem un tip de vagon echipat cu un astfel de sistem semiautomat de control al tractiunii. Este vorba de tramvaiele ST 10, echipate cu sistemul GEAMATIC-M, de la AEG (termen artificial, rezultat prin alipirea cuvantului "AEG", scris invers, si a sufixului "MATIC", de la "AUTOMATIC", si adaugarea literei "M", de la "MOTOR"). Sistemele similare de la Siemens si Kiepe se numesc SIMATIC si KIMATIC.

Exemple practice: ST 10 in Darmstadt (de unde provin si cele din Iasi, evident) - https://www.youtube....h?v=qctHCnepgDU ; GT 8 ex Freiburg in Lodz, Polonia - https://www.youtube....h?v=gvwWVsHqbo4 ; un GT 8 din acelasi oras polonez, de data asta cu maneta de la controler ("coarba") scoasa - https://www.youtube....h?v=wi4Z_HU5wfU In toate aceste cazuri este vorba de sistemul GEAMATIC (deci de la AEG). Merita sa vedeti macar primul filmulet din Polonia, pentru ca e spectaculos.

Numarul de trepte serie si paralel depinde de la tramvai la tramvai. Teoretic, un numar mai mare asigura o reactie mai lina, dar scade si timpul de reactie. Deci, trebuie sa existe un echilibru la proiectare.

Florin.B RATT a spus:

Practic e un electromagnet mare (are o forta de aprox. 4kN), care odata alimentat cu 24V, se comporta ca un magnet ce se lipeste pe sina, franand astfel vagonul, in regim de urgenta. Patinele de frana pe sina sunt amplasate intre cele doua axe ale boghiului, adica mai simplu, intre roti.

Nu stiu daca te referi la un tip anume de tramvai, insa, pentru a discuta in general, trebuie spus ca alimentarea nu e musai la 24V. Pot exista diverse variante: cu alimentare de la retea, cu alimentare de la baterii (24V, 36V,... - la Iasi avem ambele situatii din aceasta enumerare), cu alimentare mixta pe acelasi vagon (avem la Iasi un astfel de tip de vagon) sau cu alimentare mixta la tren compus din vagon motor si remorca (avem la Iasi un astfel de tip de cupluri, cu patinele de la vm la 36V si cele de la vr la 600V).

Aceasta postare a fost editata de radub: 24 octombrie 2015 - 18:23

0

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi