Extindere pasaj Jiul | Construire podul Jiul in continuarea strazii (pasaj finalizat) constructor: PORR | (pod in elaborare)
#221
Postat 03 septembrie 2015 - 08:51
Mie mi se pare o solutie foarte buna cu 5 benzi, sigur traficul va fi mult mai decongestionat asa.
Din pacate, pasajul de la Solventul nu il poti face intr-un an, hai un an si jumatate ca si Jiul. Acolo ai nevoie de minim 4-5 ani pt SF, aprobare fonduri europene, licitatie, constructie propriu-zisa, pentru ca e aproape imposibil de facut doar din bani de la bugetul local.
#222
Postat 03 septembrie 2015 - 09:29
Pelbartus, la 03 septembrie 2015 - 08:51, a spus:


#223
Postat 03 septembrie 2015 - 09:59
Pelbartus, la 03 septembrie 2015 - 08:51, a spus:
Si mai apare si problema exproprierii terenului necesar legaturii intre pasaj si pod, pentru ca pasajul fara pod ar avea o utilitate injumatatita. La fel si invers, podul fara pasaj...Nici unul dintre aceste doua obiective nu se justifica in mod solitar...
Chestiunea expropierii cred ca va fi una de durata iar proprietatea va fi taiata in doua...
Numai ca ma intreb de ce n-au fost facute niste demersuri pana acum, inca din mandatele lui Ciuhandu. Se vede de zeci de ani de zile ca in acea zona este nevoie de un pod si un pasaj...
Reamintesc faptul ca s-a pus problema construirii pasajului inca din '75-76 insa datorita marelui cutremur din '77 nu s-a mai intamplat acest lucru deoarece atat materialele de constructii cat si mana de lucru au fost directionate catre Bucuresti cativa ani de zile in urma distrugerilor mari de acolo. Apoi au venit marile investitii la Casa Poporului si la Canalul Dunarea-Marea Neagra si iata ca au trecut 40 de ani de la acea decizie din '75-76 si care nu s-a materializat. Si mai avem mult de asteptat se pare...Mai repede va ajunge un cosmonaut roman pe luna decat sa fie construit acest pasaj (si pod)...
#224
Postat 03 septembrie 2015 - 11:01
BogdanTm, la 03 septembrie 2015 - 06:11, a spus:
1) Iata ca se pot "fura" cel putin 7 metri pe partea cu gara fara a deranja ramificatiile...Minimul necesar ar fi poate doar de 5 m...

2) Pompe ca pompe, ele sunt si acum instalate numai ca nu au unde trimite apa, conductele canalizarii fiind si ele pline in momentele de ploaie torentiala. Deci pe langa pompe serioase este necesara o conducta serioasa catre Bega mai ales ca este vorba de o distanta (mica) de 250 m, conducta care se poate ingropa odata cu lucrarile de largire a strazii Jiul odata cu construirea noului pod peste Bega in dreptul acestei strazi...
Cu alte cuvinte, ca sa avem parte de un pasaj serios, ar trebui desfiintati ambii piloni si construiti altii mai in lateral, poate chiar si unul suplu pe mijloc ( al trei-lea, ca pe Gh. Lazar sau Brediceanu) avand in vedere deschiderea mare care va fi. Numai ca aceasta varianta absolut normala ar creste semnificativ costurile pasajului. Orice alta "improvizatie" nu face altceva decat sa incurce din nou lucrurile intr-un viitor apropiat...N-am invatat nimic din trecutul recent in acest domeniu!...

#225
Postat 03 septembrie 2015 - 18:23
mile, la 03 septembrie 2015 - 09:59, a spus:
Cred ca am mai zis chestia asta, si anume ca pana prin 1980, exista strada Nasaud care conecta zona Golfului cu trecerea caii ferate din zona Ronat. Exact pe locul unde ar trebui acum construita strada si pasajul. Poate e inca domeniu public, mai stii?
Cand ma gandesc ca tot terenul de la Solventul e disputat prin instante, imi vine rau cand ma gandesc la exproprieri.
Florin.B RATT, la 03 septembrie 2015 - 09:29, a spus:


De virajul la stanga prin pasaj nu imi fac griji ca se pot marca banda 2 & 3 pt a avea si viraj la stanga. Cat despre virajul spre gara, da, s-ar putea sa fie o mica problema, dar mi se pare rezolvabila tot prin marcaje in plus. Fata de ceea ce vedem in plansa.
Cine stie ce fel de constrangeri au avut proiectantii de n-au pus sase benzi prin pasaj in loc de cinci. Acum sunt trei, in mod normal ar fi trebuit dublate, deci sase.
Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 03 septembrie 2015 - 18:24
#226
Postat 03 septembrie 2015 - 21:38
BogdanTm, la 03 septembrie 2015 - 06:11, a spus:
Pelbartus, la 03 septembrie 2015 - 08:51, a spus:
Gabaritul permis va fi de doar 4 m.
Aceasta postare a fost editata de McLane: 03 septembrie 2015 - 21:38
#227
Postat 03 septembrie 2015 - 21:48
Pelbartus, la 03 septembrie 2015 - 18:23, a spus:
Nu contest asta. E clar ca se pot modifica marcajele oricand, dar ramane intrebarea: de ce nu s-au gandit din start la toate astea? Adica ne-am dat noi seama de problemele astea nefiind specialisti, ci doar soferi, utilizatori ai pasajului si nu le-a trecut lor prin minte?
#228
Postat 03 septembrie 2015 - 21:50
mile, la 03 septembrie 2015 - 11:01, a spus:
Nu ai cum, in imagine nu se vede dar aparatele electromecanice ce actioneaza macazele sunt mai aproape de pod, decat crezi. Clipul ACESTA (filmare de la bordul unui Automotor RegioTrans intre Timisoara Est si Timisosra Nord) te va lamuri. De la min 3.45 ai zona pasajului Jiul.
De ridicat nivelul linilor nici pomeneala trebuie modificat tot capatul statiei, linie de cale, linie de contact. (Ca si ideie ca sa ridici linia inca 2m de exemplu si sa ai o panta "decenta" sa zicem 10 la mie (1%) trebuie modifcata linia pe o distanta de 200 m inainte si dupa pasaj... La noi in tara cele mai mari pante de pe reteaua CFR nu trec de 2.8%, si la o panta de 2.8% tot ai nevoie de cel putin 50 m, iar la o asa valoare marfarele grele au nevoie de locomotive suplimentare ca sa urce)
#229
Postat 04 septembrie 2015 - 09:31
Nu sunt specialist in acest domeniu insa ma gandesc ca s-ar putea gasi solutii tehnice adecvate vis-a-vis de calea ferata pentru a se construi noul pasaj pe axa drumului (strazii) si nu pozitionat excentric datorita unor macaze aflate in vecinatatea pasajului...Este vorba de o lucrare care va dainui poate si 1oo de ani. Nu se stie! Va reamintesc ca pasajele din Freidorf au peste 80 de ani si deocamdata nici nu se pune problema largirii lor...Pasajele din zona centrala (Jiul, Brediceanu, Gh. Lazar si Aradului) probabil ca au aceeasi varsta daca nu mai mult...Nu i-au in calcul largirile relativ recente (din anii '80) a pasajelor Brediceanu si Gh. Lazar...atunci cand CFR-ul nu era stat in stat!...
Acum, CFR-ul fiind stat in stat nu prea ai ce discuta cu ei ca autoritate locala. Daca-l iau pe NU in brate, asa ramane. Nu spun cu ura acest lucru ci ca o constatare facuta in ultimele doua decenii...
#230
Postat 04 septembrie 2015 - 10:57

#231
Postat 04 septembrie 2015 - 22:43

Ne facem probleme pentru largirea unui amarat de pasaj si mutarea a 3 linii de cale ferata in plan orizontal ... in timp ce altii au linii de cale ferata supraetajate cu linii de metrou si galerii de magazine in interiorul unei gari (Antwerpen Centraal) care arata comparabil cu mallurile noastre .
#232
Postat 05 septembrie 2015 - 15:14

Citeaza
6 benzi sub pasaj si 7 linii de cale ferata deasupra pasajului...

#233
Postat 09 septembrie 2015 - 23:19
Citeaza
„La licitaţia pentru contractarea firmei care să execute lărgirea pasajului pe sub calea ferată Jiul şi a străzii Jiul termenul de depunere a ofertelor este 27 octombrie. Toată documentaţia licitaţiei a fost acceptată pe SEAP şi este publicată. Sperăm să avem competitori serioşi, să câştige cel mai bun şi să dăm drumul acestei lucrări. Eu am asumat – şi m-am bucurat când am văzut ce suport am la cetăţenii Timişoarei pentru asta – să dau drumul deodată la două lucrări foarte mari: la lărgirea trecerii pe sub calea ferată în zona Jiul, respectiv în zona Popa Şapcă, şi la lărgirea străzilor conexe totodată, şi îmi asum să gestionez simultan cele două lucrări, evident având grijă ca perturbarea produsă în oraş – perturbare inevitabilă – să fie minimizată. Dar să nu ne aşteptăm că nu se va resimţi în trafic faptul că cele două treceri între zona de sud şi zona de nord a oraşului nu vor fi funcţionale la întreaga lor capacitate, pentru că ele vor fi funcţionale, desigur, dar cu restricţii pe parcursul lucrărilor”, a anunţat Robu.
Valoarea totală estimată a contractului este de 28.061.010 lei fără TVA, adică peste 7,8 de milioane de euro cu TVA, bani care ar urma să vină de la bugetul local.
Autorităţile locale cer ofertanţilor ca media cifrei de afaceri globale din ultimii trei ani fiscali încheiaţi să fie de minumum 25.558.000 lei (IMM-urile beneficiază de reducerea cu 50%) şi să facă dovada că au mai executat astfel de lucrări: să prezinte o declaraţie cu principalele lucrări similare executate în ultimii 5 ani şi certificări de bună execuţie, să facă dovada faptului că au utilajele necesare şi bineînţeles personal suficient pentru a îndeplini contractul.
În ceea ce priveşte lărgirea pasajului Popa Şapcă, şi această licitaţie ar urma să fie lansată în curând.
„Este la Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice documentaţia pentru lucrarea Popa Şapcă şi sperăm ca în cel mult o săptămână, hai să zicem două, să fie lansată această licitaţie efectiv, să curgă termenul pentru depunerea ofertelor”, a mai anunţat Robu.
Tion
#237
Postat 18 septembrie 2015 - 19:30
#238
Postat 18 septembrie 2015 - 19:54
Florin.B RATT, la 18 septembrie 2015 - 19:30, a spus:
De acord ! Oricum varianta asta cu 3 benzi la semafor are sens doar daca strada Jiul va fi largita la 2 benzi pe sens. Banda 3 inteleg ca e pt. viraj stanga pe Republicii, dar cei de pe benzile 1 si 2 vor trebui sa se inghesuie intr-o banda pe strada Jiul.
#239
Postat 19 septembrie 2015 - 09:13
(in continuare nu imi place, Solventul trebuia facut prima oara. Confortul creat dupa terminare lucrarilor este mai mic decat disconfortul creat in timpul realizarii/construirii proiectului)
#240
Postat 20 septembrie 2015 - 16:48