STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#1521 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 15 iunie 2015 - 21:18

Tractiune dubla, pentru 6 vagoane?

Btw, 6 vagoane... nici sezonierul numai e ce a fost...
0

#1522 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iunie 2015 - 21:42

Este la primele zile de circulatie. O garnitura are 6 vagoane, cealalta are 7 vagoane. In Caransebes se mai adauga doua vagoane de la Resita, iar in Craiova se mai adauga doua de la Deva. Deci, in Mangalia ajunge cu 10-11 vagoane. Dar, in iulie-august, in plin sezon, va avea si 15 vagoane.

Locomotiva dubla este pentru trenul 1691. Cand nu circula sezonierul, aceasta pleaca din Timisoara cu trenul 1696.

1

#1523 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iunie 2015 - 22:12

Vesti bune pentru navetistii de pe ruta Timisoara - Jimbolia. Incepand de astazi, 15.06.2015, CFR Calatori are din nou trenuri pe aceasta sectie.

R 11330 Jimbolia (05:20) - Carpinis (05:38) - Timisoara Nord (06:12)
R 11332 Jimbolia (06:03) - Carpinis (06:21) - Timisoara Nord (06:55)
R 11331 Timisoara Nord (07:05) - Carpinis (07:38) - Jimbolia (07:55)
R 11333 Timisoara Nord (08:12) - Carpinis (08:45) - Jimbolia (09:25)
R 11334 Jimbolia (08:40) - Carpinis (08:58) - Timisoara Nord (09:32)
R 11336 Jimbolia (12:34) - Carpinis (12:52) - Timisoara Nord (13:26)
R 11335 Timisoara Nord (13:33) - Carpinis (14:06) - Jimbolia (14:23)
R 11338 Jimbolia (14:44) - Carpinis (15:02) - Timisoara Nord (15:35)
R 11337 Timisoara Nord (16:30) - Carpinis (17:03) - Jimbolia (17:20)
R 11340 Jimbolia (17:46) - Carpinis (18:04) - Timisoara Nord (18:38)
R 11339 Timisoara Nord (19:26) - Carpinis (19:59) - Jimbolia (20:16)
R 11341 Timisoara Nord (23:35) - Carpinis (00:08) - Jimbolia (00:25)

Trenurile sunt compuse din automotoare Desiro.

2

#1524 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 iunie 2015 - 21:49

Un nou accident a avut loc duminică din cauza unui şofer de autotren care a crezut că poate fi mai rapid decât o locomotivă. Din nefericire pentru el, a pierdut pariul, locomotiva lovind în plin partea din spate a autotrenului.

In accident a fost implicat un automotor Regiotrans (vagon motor + vagon remorca) si nu o locomotiva....:Facepalm_emote_gif:
0

#1525 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 iulie 2015 - 18:10

Decorat de ceva artist roman... :04:
Ne mai aliniem si noi la lumea moderna, cu astfel de 'reclame' pe locomotive.
Cica ar urma sa circule pe sezonierul de mare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10522602_10155764232195581_267614294396411396_o.jpg

1

#1526 Useril este offline   NF1-800 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 07 septembrie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenuri,Autobuze,Tramvaie.

Postat 09 iulie 2015 - 18:31

Da, este locomotiva HORA :). Este vorba despre promovarea traditiilor romanesti iar in spatele acestui proiect stau Carmen Nistor, Policolor si CFR Calatori. Si da, HORA va presta doar pe trenurile soarelui deocamdata.

Aceasta postare a fost editata de Elektriska: 09 iulie 2015 - 18:32

2

#1527 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iulie 2015 - 21:23

Observ ca ne "domnim"! Azi dimineata aveam ceva treaba prin 700 si surpriza, trenul de Caransebes (personal) are in compunere un vagon de IC :Facepalm_emote_gif: .

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 15 iulie 2015 - 21:24

0

#1528 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 iulie 2015 - 20:33

Vezi postareaGygyman6, la 15 iulie 2015 - 21:23, a spus:

Observ ca ne "domnim"! Azi dimineata aveam ceva treaba prin 700 si surpriza, trenul de Caransebes (personal) are in compunere un vagon de IC :Facepalm_emote_gif: .


Sunt 3 variante:

- fie a circulat inchis (fara calatori), de obicei cand se trimit vagoane de la o statie la alta, ele se ataseaza unei garnituri, (nu se trimit singure din motive de costuri)

- lipsa material rulant disponibil;

- nu corespunde tehnic pentru a circula pe trenuri IC (clima defecta, limitat la 100 km, etc)
1

#1529 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 iulie 2015 - 19:12

Vezi postareaBobby, la 16 iulie 2015 - 20:33, a spus:

- fie a circulat inchis (fara calatori), de obicei cand se trimit vagoane de la o statie la alta, ele se ataseaza unei garnituri, (nu se trimit singure din motive de costuri)


Era cuplat intre 2 vagone normale, ma indoiesc ca nu era "tractat" doar, ca pe urma sa se faca nu stiu cate manevre ca sa il scoata din compunere si pe urma sa il gareze. Pe langa asta compunerea personalului de Caransebes este de obicei de 3-4 vagone (a avut si 2 dar dupa s-a revenit la mai normal), atunci cand l-am vazut eu avea 3 cu tot cu IC-ul.

Vezi postareaBobby, la 16 iulie 2015 - 20:33, a spus:

- lipsa material rulant disponibil;


Eu treaba asta nu o gust de nici o culoare, s-a scos Radna, s-au scos atatea vagoane si locomotive de pe mai multe rute si au fost inlocuite cu motoare, ce s-a intamplat cu vagoanele?
Inca mai avem accelerat spre Resita, deci 2 vagoane lejer se pot lua deacolo.

Vezi postareaBobby, la 16 iulie 2015 - 20:33, a spus:

- nu corespunde tehnic pentru a circula pe trenuri IC (clima defecta, limitat la 100 km, etc)


Pai si pe personale ar trebii sa nu fie clima? da stiu nu este asa ceva in momentul de fata, dar e absurd felul in care se exploateaza vagoanele atunci, asa foarte bine o cuseta poate sa nu mai aiba clima functionala si putem sa acceptam ca ea va ajunge pe un personal atunci.

Nu nu nu si nu, nu asa se exploateaza materialul rulant, s-au facut reduceri masive, de am ajuns sa nu mai avem trenuri pe anumite rute acuma (Berzova-Oravita, Oravita-Iam), ca statul sa isi poata revenii... cica, si acum ajungem sa vedem asemenea aberatii, pai ar trebuii sa ma astept sa vad si sageti trase de locomotive, ca deh... nu mai corespund din punct de vedere tehnic. Imi pare rau, dar acceptam scuze daca statul era operator solo ca inainte si chiar nu avea de unde, dar s-au redus atatea, ar trebuii sa fie bani acuma pentru tot ce a mai ramas nu sa fie ca inainte.
1

#1530 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 26 iulie 2015 - 01:45

Revin si eu in peisaj cu o poza a unui tren lung de 700m si cateva zeci de containere de la Maersk si MOL :

Imagine atasata: 1.JPG
5

#1531 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 iulie 2015 - 12:10

Din pura curiozitate, pentru colegii CFR-isti, ne poate posta cineva cateva poze cu componenta actuala a IR de Mangalia? :04:
0

#1532 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 27 iulie 2015 - 09:52

Gasesti cite ceva pe forum.

http://www.forumtren...raiova-mangalia
0

#1533 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 iulie 2015 - 18:49

In seara asta, din Gara de Nord din Timisoara, a plecat cu un dorimitor 71-31, trei cusete 44-31, trei vagoane 22-76/96 si un vagon 30-76. In Caransebes i se va mai atasa doua vagoane 22-76/96 venite de la Resita. In Craiova mai primeste doua vagoane 22-76/96 (cel mai probabil) venite de la Deva.

0

#1534 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 iulie 2015 - 09:39

O filmare de astăzi cu sezonierul nostru





Și o filmare cu sezonierul din Arad:


3

#1535 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 29 iulie 2015 - 10:31

Mersi mult! :beer2:
0

#1536 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 01 august 2015 - 05:30

In poza e prototipul N`ÈX E259 al China South Railways East Japan Railways. Nu stiu cat de practic o fi designul, dar arata ca si decupat dintr-un film SF.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: nex.jpg

1

#1537 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30187
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 august 2015 - 09:44

Tare! :coolspeak:
0

#1538 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 01 august 2015 - 10:20

Imi cer scuze pentru informatiile eronate (preluate de pe un site rusesc). De fapt trenul este Narita Express si este japonez.
0

#1539 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30187
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 august 2015 - 11:55

Da, parca era putin prea finisat pentru nivelul chinezilor. :)
0

#1540 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 august 2015 - 15:24

Buuun. Dupa o lunga si bine-meritata vacanta, revin si eu cu cateva infomratii si materiale de prin EU.
Desi planuiam de demult o calatorie mai mulnga cu trenul, cel putin in RO, iata ca acest vis mi s-a materializat anul acesta prin EU. Si asta datorita Interrail. Pentru cei care nu au auzit inca de Interrail, va las un link: Interrail
Este vorba despre un bilet general valabil in toata Europa pe durata a 10 zile din care poti calatorii 5. Pretul este de 192€ pentru studenti, si ticketul nu este valabil in tara de domiciliu.

Dar haideti sa trecem direct la subiect. Personal am calatorit in 2 cu o prietena, si am parcurs urmatorul traseu:
Köln - Koblenz - Luxemborug - Metz - Paris - Toulouse - Narbonne - Port Bou - Barcelona - Nimes - Lyon - Paris - Lille - Bruxelles - Cologne
Si desi nu prea am poze pe partea feroviara (din pacate), voi incerca sa redau cat-de-cat impresiile pe care le-am adunat de prin garile europene.

1.Köln - Koblenz
Un traseu sa zicem clasic pentru Germania, cam toate trenurile de mare viteza (IC si ICE) care merg catre sud trec pe aici, mai putin ICE-urile cu legatura directa Frankfurt, pe portiunea de mare viteza Köln - Frankfurt. Este o zona frumoasa peisagistic, calea ferata deplasandu-se pe valea Rin-ului. Traseul l-am parcurs in aprox. 2 ore, desi am mers cu ICE. Acest lucru se datoreaza traseului montan, si vitezei reduse de deplasare.

2. Koblenz - Luxemborug
A fost prima schimbare, si am trecut la un tren regional. Aici se pot crea direct confuzii serioase, deoarece trenul fiind deservit de un operator privat, circula cu 2 garnituri in tandem. Desi vorbim de acelasi tren prima garnitura poarta numele de RE1 iar al II-lea de RE11, trenul urmand a fi separat la Trier, mergand apoi in directii diferite. Ce este de mentionat, este ca desi operator privat, dupa trecerea granitei biletele mai sunt controlate odata si de nasul de la CFL (Luxembourg). Aparent nemtii si Luxemburghezii iau aceasta operatiune mai in serios decat celelalte tari vecine.

CFL (Chemins de Fer Luxembourgeois):
- gara din Luxemborug este o gara modesta ca si marime, insa moderna pe interior, si clasica pe exterior. Ca si minusuri as mentiona amplasarea locatiei pentru pastrarea bagajelor, aflata in "fundul" peronului 1, si lipsa scarilor rulante. Poate parea un moft, insa cand cari dupa tine ditamai bagajele, si schimbi 5 trenuri pe zi, dupa a III-a gara vei incepe a injura. (dealtfel in DE nu prea vei gasi gari mari fara scari rulante)
- desi o tara mica, am ramas surprins de numarul de trenuri si linii (raportate la marimea lor) pe care opereaza.
- garniturile sunt in mare parte automotoare, dar si trenuri formate din locomotiva+vagoane etajate. Majoritatea (daca nu chiar toate) IC-urile sunt operate de catre SNFC (Franta).
- 100% din linii sunt electrificate

3. Luxemborug - Metz
Desi o linie internationala, operata de SNCF, garnitura automotor etajata ofera un loc limitat atat pentru calatori, cat si pentru bagaje. Alte tari au rezolvat aceasta problema prin amplasarea grilajelor pentru bagaje la fiecare capat al vagonului, cat si in mijloc. EI la aceasta garnitura nici macar deasupra capului nu puteai aseza nici macar un rucsac, singurul obiect care incapea fiind o sticla de apa. Deci supraaglomerat si inghesuit, iar control lipsa totala.
In Metz putem vorbi din nou de o gara interesanta arhitectural, ba chiar frumoasa, care insa are o structura de intrari/iesiri, cel putin interesanta.

4. Metz - Paris
Primul TGV. Traseul este unul frumos peisagistic, desi se afla mai mult pe camp, trenul face aprox. 1 ora pana la Paris, iar viteza maxima atinsa este de 320km/h. Pentru cei care nu ati avut inca ocazia, este un sentiment interesant. Ce trebuie stiut despre TGV, este faptul ca vorbim de garnituri produse dupa 1985 si pana in 2013 (repere luate din ce am vazut si calatorit eu, cel cu care am calatorit pe acest tronson, anul se poate citi de pe locomotiva), si cu etaj. Asta a fost pentru mine, cel putin, o surpriza. Nu imi inchipuiam niciodata ca TGV-urile sunt etajate.
Culmea, nici aici nu a controlat nimeni biletele, desi cele pentru loc, sunt obligatorii!
Despre Paris trebuie stiut ca are o groaza de gari mari, doar noi reusind sa folosim 4 dintre ele. De departe cea mai frumoasa si intretinuta este Paris Nord.

5. Paris - Toulouse
Tren de noapte, cuseta 6 paturi. In total 14 vagoane, cu doar 2 normale, restul de dormit si cuseta, aparent plin. Sistemul de imbarcare este unul neobisnuit. Se sta la coada la check-in ca si la aeroport, direct pe peron, la capatul trenului. Dupa ce treci de "poarta" iti cauti vagonul si urci. Pana la plecarea trenului toaletele sunt inchise. In tren esti asteptat de o sticla de apa, un set de dopuri de urechi si acea chestie pe care o pui pe ochi (nu am idee cum se numeste) si niste servetele umede, toate impachetate frumos. Lenjeria de pat (perna si sac de dormit) vin impachetate individual, in folie de plastic, pe care ti-o desfaci singur. Vagonul in sine, si toaletele sunt destul de aiurea, insa compartimentul in sine, este curat si ingrijit. Durata calatoriei, de la: 22:43-06:28

6. Toulouse - Narbonne
Primul tren regional francez, si prima garnitura mai veche. Cu toate astea confortul a fost OK. Bagajele au incaput deasupra capului, iar fiecare scaun era dotat cu masuta. Din nou, nasul complet lipsa.
Narbonne, este un orasel statiune, care merita vizitat. Am dat peste el din simplul motiv ca aici aveam conexiunea catre Port Bou. Se afla pe coasta de est, si are plaja pe mediterana. Clima este minunata, iar gara nu se afla extrem de departe de centrul orasului, si este frumos amenajata. Unele TGV-uri opres aici.

7. Narbonne - Port Bou
O patrundere minunata in coasta de est a frantei. Peisaj minunat, si desi destul de lung (cam 2 ore) nu te vei plictisi. Garnitura moderna, si cu loc pentru bagaje. Dealtfel aici am intalnit, de la plecare din Köln, prima intarziere de cateva minute (10-15 parca). La fel, nasul lipsa.
Port-Bou, este o statiune aflata in Spania. O localitate minuscula, as spune, cu o gara extrem de veche, si fara nici o facilitate (lift, scari rulante, bar, etc.)

SNCF (Société nationale des chemins de fer français): Compania nationala, care aparent nu se prea intereseaza de incasari, sau contorale. In nici unul dintre trenurile din Franta pe care le-am frecventat (TGV, IC, regional) nu am avut parte de control a biletelor. Caile de rulare sunt ingrijite, si se deplaseaza cu viteze mari. Regionale cu pana la 120 km/h, IC 160 km/h iar TGV cu pana la 320 km/h. Garile si peroanele sunt ingrijite in mare parte, chiar si cele mici si mai nesimnificative; Ceea ce am mai observat este ca in Franta se circula in "stil englezesc" pe sine. (in DE se circula normal)

8. Port Bou - Barcelona
Primul contact cu RENFE, si primele dezamagiri. Cum ai trecut in Spania, parca ai intrat intr-o lume paralela, o combinatie intre CFR si restul Europei moderne. Garnitura regionala, a fost o vechitura fara clima, si cu o amenajare ciudata pe interior. Asezarea locurilor s-a realizat extrem de ciudat, astfel a rezultat prin locuri exagerat de mari intre scaune si pe culoare. Mai multi au stat in picioare decat pe scaune, iar de locul pentru bagaje sa nici numai vorbesc. Desi nu avea clima, vagonul acea un afisaj interior, care iti afisa la cate grade te vei sufoca.
Din toate excurisa, aceasta a fost cea mai nasoala, si obositoare experienta. 3 ore pe o caldura de 38-39 de grade, intr-un tren plin ochi, fara clima. La fiecare atipeala, erai trezit de sirenele de la usa, care sunau mai ceva ca si alarmele anti aeriene...
Barcelona. Gara principala este o ciudatenie totala, un labirint de nedescifrat. Desi o ideea buna, implementarea este proasta. Vorbim de o gara subterana, doar cu cladirea garii la suprafata. Odata ajuns, iti vei pierde orientarea inca inainte de a urca la suprafata. Odata ajuns, te vei gasi intr-un patrat cu alti 200 de pasageri, inconjurat de sticla parca blindata, si o groaza de porti ca la metrou, pe care insa nu le vei putea folosi, pentru ca biletul tau sau nu are cod de bare pe care sa il scanezi pentru ca il ai de la nasu' din tren, sau il ai din strainatate. Deci se formeaza o coada imensa, la care astepti sa iti arati biletul la un nene, care apoi iti deschide manual poarta ca sa treci.

9. Barcelona - Nimes
TGV din nou. Din nou labirint. Dupa ce stai la o coada imensa ca sa iti cumperi biletele de loc, intri din nou la coada, ca sa iti fie verificate biletele, ca mai apoi sa iti pui bagajele intr-un scanner cu raze X, mai ceva ca la aeroport. Iar ca imaginea sa fie compelta, din cauza nenumaratelor cozi, trenul va pleca, clar, cu intarziere.

RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles): un fel de unde era CFR azi, daca nu se fura ca la usa cortului. Garnituri in mare vechi si/sau depasite. Gari neingrijite, pline de vandalizari. Desi au linie dedicata DOAR trenurilor de mare viteza, cu greu atingi 200 km/h. Iar organizarea si instructajul angajatilor lasa de dorit. Inafara de tipul de la ghiseu care ne-a vandut biletele de loc,
nimeni nu vorbea engleza.

10. Nimes - Lyon
TGV, de aceasta data model din anii '80 (1988). Interiorul diferit vizibil fata de cel din 2013, insa cu un iz de old-school si clasic. Geamuri cu o usoara noanta galbuie, interior in aceleasi culori elegante, si finisaje vintage. Afisaje de moda veche, si iluminat model vechi. Un feeling interesant pentru o calatorie cu peste 300 km/h. Din nou Franta, din nou nimeni nu verifica biletele.

11. Lyon - Paris
Cea mai lunga calatorie, insa culmea cea mai comoda. IC, durata 5 ore. Asta dupa ce in gara Lyon dupa ce am stat de 3 ori la coada ca sa luam bilete pentru TGV catre Bruxelles, am fost refuzati din diferite motive, ca mai apoi sa pierdem trenul.
IC-ul insa a fost unul interesant. Vagoane tip salon, cat si compartimentate, cu AC (care s-a defectat in vagonul nostru cu o statie inainte de Paris), si scaune extrem de comode, cu masuta din lemn masiv, loc pentru bagaje. Ceea ce simt nevoia sa mentionez neaparat este faptul ca desi voagoanele, pareau moderne, toaletele (care erau impartite (femei/barbati) erau dupa vechiul sistem 'intre sine'. Asa ceva nu am mai vazut de prin anii '90 nici in RO. Am ramas uimit.
Paris, am ajuns de data aceasta la o gara reginala, mica, si urata, cu angajati cu chef de glume. Grabiti sa prindem legatura catre Bruxelles, angajatul (un tanar de 20+) ne-a spus clar si raspicat intr-o engleza perfecta, ca el nu vorbeste engleza, ca mai apoi sa continue in franceza.... :eusa_think:

12. Paris - Lille
Plecarea de la Paris Nord, a fost o placere. Cum ajungi la coada de la ghiseul international, esti preluat de un angajat, si condus direct la ghiesul potrivit. Tipul care a s-a opucat de noi a fost extrem de bine pregatit si amabil. Desi nu au mai existat bilete legatura directa catre Bruxelles, ne-au cautat o alternativa conveneabila. Trenul a fost TGV din nou, de data aceasta, unul neetajat, fabricatie veche. Aici insa trebuie sa mentionez ca mizeria era stapana pe vagon. Nasul, lipsa din nou.

13. Lille - Bruxelles
Din nou TGV, insa unul si mai mizerabil. Pe langa asta si calitatea clientelei a scazut enorm. Galagie in vagon, copii care alergau si zbierau necontrolat (desi era deja trecut de ora 22). Din fericire durata calatoriei a fost de doar 35 min.
Bruxelles. Un alt labirint. O gara imensa, care insa are o greseala imensa de proiectare. Lipsa de iesiri si intrari.
SNCB (Société nationale des chemins de fer belges): Desi nu am avut nici o tangenta cu ei, trebuie sa spun ca sunt poate cei mai varza dintre toti. Garnituri neingrijite, majoritatea de tip automotor. Multe vandalizate pe exterior. Personal cam redus, daca ai nevoie de o informatie, nu prea ai pe cine sa intrebi.

14. Bruxelles - Köln
Drumul de intoarcere. Desi trenul era format in Belgia, si mergea pana la Frankfurt, acesta era operat de catre NS (Nederlandse Spoorwegen), cu angajati ai DB. Culmea este ca din toata calatoria, acesta a fost cel mai curat tren (ICE) si de departe cel mai ingrijit. Pernele de la spatarul vagoanelor inca miroseau a detergent, si totul era curat bec. Conditii de nota 10.


In mare cam asta ar fi, pacat ca nu prea am poze, insa voi reveni cu un reportaj despre transportul local din fiecare oras pe care l-am atins in topicul dedicat. Deci stay tooned!
4

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi