NDY, la 01 iulie 2015 - 22:28, a spus:

Sunt jucarii electronice..folositoare intr-o societate civilizata si cu oameni mai rabdatori...in care vehiculele vin la 5 minute interval nu la 30 minute...uneori..si atunci supra-aglomerate. Pe de alta parte sunt "punctul slab" care inghite bani cat trebuie la orice modernizare...cine evalueaza daca pretul software-ului este corect...si cat de eficient este in timp? (vezi cate milioane de euro s-au cheltuit pe softul casei de sanatate...si in continuare 10 ani daca nu aveai adeverinta semnata si stampilata de la angajator nu beneficiai de compensarea serviciilor...)...pe noi ca si oras cat ne-a costat optiunea de a introduce numararea calatorilor? E folositoare...dar nefolosita....dar euro-ii s-au dus, s-au platit...si acusi trebuie "upgrade"....planificarea se face dupa disponibil si nu dupa numarul de calatori pe o linie.... Legat de rampele pentru persoane cu disabilitati nu le-am vazut nici macar o data functionale "live" dar mereu cand a fost un om suferind in situatia de a merge cu un carucior sau in carja am fost macar 2 oameni care am pus mana si nu l-am lasat in statie...la fel cu femeile cu bebelusi in carucioare...intrajutorarea umana a compensat lipsa tehnologiei functionale. ...Chiar si pentru o persoana sanatoasa si care se poate misca binisor nu e o placere sa calce in balti , in santurile facute langa bordura langa asfaltul proaspat turnat....sau in gramada de zapada si nisip inghetata cand urca in mtc.....dar asta face parte din cotidian in lumea noastra din pacate....
cseh_17, la 02 iulie 2015 - 01:14, a spus:
Marea majoritate a calatorilor timisoreni sunt:
- garda ex comunista, care comenteaza, si daca este intrebata, da un raspuns care place la toti, si apoi deviaza subiectul...
- tineretul mi se rupist: elevi, si copii ai nimanui dupa gradul de educatie
- clasa sociala inferioara
Cand o sa vedem si la noi masa studenteasca care isi lasa masinile acasa, si clasa muncitoare, cu serviete si la costum in tramvai, putem spune ca ne-am modernizat. Pana atunci...
Si credeti-ma modernizarea nu trebuie sa plece neaparat din curtea ta. Tramvaiele acestea modernizate sunt net superioare ca si dotari, celor actuale din Köln, spre exemplu, si totusi unde sunt ei , si unde noi...
Ca si principiu ai perfecta dreptate! Dar fara o ritmicitate cat de cat constanta ma indoiesc ca un angajat "corporatist" va risca sa ajunga la munca cu 1 ora intarziere pentru ca "nu a venit tramvaiul"...cel putin la multinationalele cu munca la banda au rezolvat partea asta prin linii conventie cu autobuze...Plus ca nu e nimeni fericit sa se suie curat in tramvai si cu telefon sau laptop dupa el (necesar la munca) si sa coboare mirosind a alcool, usturoi si transpiratie...cu hainele "lustruite" de toti pensionarii care merg gratis...cu pantofii peste care au trecut rotile tuturor carucioarelor de piata...si daca merge bine si cu portofelul si actele doar o "amintire"...in buzunarul altcuiva...In metroul bucurestean prezenta oamenilor de paza ajuta mult la evitarea incidentelor...la noi prostimea comunitara vegheaza pasaje palmieri si jardiniere de flori pe poduri....fiecare oras cu prioritatile lui...