Totul incepe in anul 1992, cand conducerea de atunci decide ca este necesara constructia unei linii de tramvai pe axa NORD - SUD a orasului. Cum in acel an, introducerea liniilor in subteran deja era in mare desfasurare, proiectul intocmit si traseul tramvaiului, duc marea majoritate a traseului in subteran, deci necesitatea constructiei unui tunel fiind inevitabil.
Din motive financiare, dar si datorita traseului tunelului, care urma sa treaca pe sub Altstadt, unde se afla singurele cladiri istorice de valoare ramase in Köln, + Dom-ul, se decide amanarea inceperii lucrarilor pana mai avanseaza tehnica. Timpul trece, si peste 10 ani, in 2002, se actualizeaza proiectul, in 2003 se semneaza contractul, iar in ianuarie 2004 se da drumul lucrarilor, in 3 faze:
- faza I: legatura cu gara, subtraversarea Dom-ului si a intregului Altstadt. (rosu)
- faza II: realizarea tunelului pe intreaga lungime si iesirea la suprafata (verde)
- faza III: realizarea portiunii de dupa tunel. (galben)
Termen final 2009, deci 5 ani.

Number of downloads: 19
2 "Burghie" mari au plecat din directii opuse urmand sa se intalneasca in Heumarkt. Primul a plecat din Bonner Wall, celalatul din Breslauer Platz.
Nu trece mult timp, si prima victima apare. Turnul unei biserici se inclina:

Number of downloads: 25
In 2005, apare si a II-a victima, tot o boseroica. Unul dintre arcurile din interior este afectat.
Peste 2 ani, in 2007, si primaria are de suferit, sala principala a acesteia scufundandu-se cativa m.

Number of downloads: 24
Desigur, fiecare incident a venit cot la cot cu intarzieri, termenul fiind prelungit cu 2 ani, pana in 2011.
Iar apoi, tragedia se produce. In 2009, pe 3 Martie, cladirea arhivei orasului, impreuna cu 2 case de locuinte de langa, se prabuseste pur-si-simplu. Din fericire exista doar pagube materiale, si cateva persoane ranite usor, colapsul petrecandu-se la o ora de varf, cand lumea e la scoala/munca:

Number of downloads: 25
Lucrarile pe prima transa, sunt sistate complet, toate echipele concentrandu-se pe partea a II-a, iar termenul este prelungit cu inca 2 ani, 2013.
La finele anului 2011, este redeschisa statia(deja existenta, insa reconstruita complet) din Breslauer Platz, astfel liniile 16 si 18 revenind pe traseul lor, iar linia 19 este desfiindtata.
BEFORE:

Number of downloads: 23
AFTER:

Number of downloads: 22
Apoi, la finele anului 2012, se deschide si prima statie, de pe noul traseu, Rathhaus:

Number of downloads: 20
Insa problemele nu se opresc aici. Dupa ce se da drumul la circulatie liniei 5, pe noul traseu, se observa ca tramvaiele produc o vibratie extrem de periuloasa Dom-ului, pe traseul de dedesubt, asa ca se introduce o limitare de 5km/h, pana la rezolvarea problemei.
Tot in 2013, (dupa 4 ani de la brabusirea cladirii, lucrarile stagneaza in zona, iar pentru finalizare se ofera un nou an. 2016).
Finele anului 2014. Faza a II-a a constructiei este finalizata, la fel si cea mai spectaculoasa statie a intregului traseu, Heumarkt, si un termen nou: 2019.

Number of downloads: 17

Number of downloads: 20
Poze din timpul constructiei:

Number of downloads: 21

Number of downloads: 25
Acum, anul 2015:

Number of downloads: 24
verde - finalizat prima parte circulata - a doua se planuiesta darea in folosinta la finele anului, prin introducerea liniei 17.
rosu - neinceput - lucrarile vor incepe anul acesta
mov - existent inca de inainte...
cercul rosu, locatia prapusirii
Acum o luna, s-a dat un nou termen: 2023.
Deci, cand stai si te gandesti o clipa, vei realiza cat de mica si nesemnificativa este agitatia fata de o piata din TM, sau de un pasaj, care momentan numai incurca cu nimic.
Valoarea intregii investitii din Köln, pana in momentul de fata: 1,1 milliarde € (insa personal cred ca vorbim de muuuuuult mai mult defapt)