Iulius Town Business & Retail (Faza1-in constructie, Faza2-in proiectare)
#481
Postat 02 mai 2015 - 13:36
In 20 de minute am facut 30 de metri!
LE: Acum scriu de acasa.
Explicatii:
- In jurul orei 11:30 am parcat masina in parcarea acoperita albastra (D2), pe jumatate plina in acel moment. Afara ploua si era clar ca cei mai multi vizitatori vor prefera parcarea acoperita. Noi am riscat, fiind la randul nostru insotiti de cei mici.
- M-am dus cu familia si mi-am facut treaba in mall
- In jurul ore 14:20, cand am vrut sa plecam, mai iesi daca poti. Toate culoarele de acces erau pline ochi, nicio bariera nefiind pusa la intrarea in parcarea subterana dinspre cimitir. Astfel, in continuu veneau de afara masini, care puteau inainta greu pana la un punct cand soferii sesizau blocajul din fata. In acel moment ei faceau stanga si blocau si caile de pe sensul de iesire.
Asa ca cei ce intrau de afara realizau un flux continuu cu o viteza mai mare decat ceilalti, iar cei care ne-am aflat in spate, pe randurile A, B, C, D, etc, precum si cei de pe rampele dintre etaje, puteam inainta cu o lungime de masina cam la 2 minute.
In acest mod, am parcurs in 20 de minute circa 30 de metri!!!
- Dupa aproape jumatate de ora, a venit un nene care a pus parapete de plastic la intrarea in parcare. Din acel moment cam in 5 minute am iesit noi. Cei din spate, chiar de pe randul A, probabil au mai stat vreo 10 minute.
Sincer, preferam sa platesc 8-10 lei pentru cele 3 ore, insa sa fie caile de acces libere.
Doamne fereste de vreun incendiu sau vreo nevoie de a interveni salvarea la vreo masina blocata!
Legat de aerisire: aerul era irespirabil! In plus, eu n-am vazut niciodata pornita instalatia de evacuare a aerului din parcare.
#483
Postat 02 mai 2015 - 17:23


Apoi o alta chestiune (din care te scot din ecuatie) ar fi acea ca toti preferam sa platim anumite servicii bune doar atunci cand ne lovim de "varianta rea"...Pana atunci nu ne punem astfel problema...
#484
Postat 02 mai 2015 - 21:49
Si nu pentru ca prefer sa dau bani in loc sa primesc ceva gratis, ci pentru ca nu mai doream sa vad masini parcatea aiurea, mai ales pe caile de acces.
Adica prefer ordinea.
#485
Postat 03 mai 2015 - 12:19
#486
Postat 03 mai 2015 - 12:36
#487
Postat 03 mai 2015 - 13:07
#488
Postat 03 mai 2015 - 14:21
Parcarile acelea nu sunt acolo pentru decor, sau pentru a parca si a merge eu stiu unde. Sunt locuri de parcare pentru afacerea lor.
Daca romanul e atat de PROST incat prefera sa renunte compelt la a merge la mall, doar pentru ca are de scos 4 lei din buzunar, ei sa-i fie de bine.
Clar, suntem cativa, chair si aici (MHN, mile chiar si eu) care sustin ideea parcarii cu plata. Insa nu trebuie sa uitam ca e o facilitate oferita clientului, si cum nivelul de civilizatie a romanului este inca DEPAAAAARTE de cea a occidentului, nimeni nu o sa-si riste afacerea pentru a civiliza romanul. (ar fi si stupid

Una peste alta, probabil ca cei care nu suporta situatiile descrise de MHN, vor renunta la mall, si la shopping sau eu stiu. Insa vor fi intr-un numar CLAR semnificativ mai mic, decat cei care ar renunta daca ar trebuii sa plateasca parcarea. Asta e educatia civica a romanului anului 2015...
#489
Postat 03 mai 2015 - 17:09

#490
Postat 03 mai 2015 - 17:52
Daca au ajuns la concluzia ca le scade traficul in mall in cazul perceperii unei taxe pentru parcarea acoperita, puteau sa scoata taxa insa fara a renunta la sistemul de gestiune si acces controlat.
Cand s-ar fi ocupat toate locurile de parcare: semafor pe rosu si bariera lasata.
#491
Postat 03 mai 2015 - 18:53
Aceasta postare a fost editata de radutm: 03 mai 2015 - 18:53
#492
Postat 03 mai 2015 - 21:23

#493
Postat 03 mai 2015 - 23:08
#494
Postat 05 mai 2015 - 10:15
Cat despre plata parcarii, eu ma numar printre cei care sunt impotriva. Asta e, poate e lipsa de civilizatie sau ce vreti, eu unul nu vreau sa platesc parcarea la un MALL unde ma duc sa cheltui bani. Tot pe ideea aia cand ma duc la un restaurant, nu platesc parcarea.
Pentru mine, accesul liber la parcare e un beneficiu oferit clientilor. Acest beneficiu este deja platit de chiriasii mall-ului prin chiriile destul de mari. Lipsa acestui beneficiu va scadea numarul de vizitatori, care se vor re-orienta spre alte locuri - ceea ce a fost deja demonstrat. Aparitia unui nou mall va intari aceasta directie. Ramane la latitudinea lor sa rezolve problema parcarii, una serioasa de altfel.
Ideea cu limitarea accessului in parcare in functie de nr de masini poate functiona si fara bani. La orice parcare sistematizata, exista optiunea de a bloca barierele cand nu mai sunt locuri.
#496
Postat 05 mai 2015 - 19:15
Shhhh, la 05 mai 2015 - 10:15, a spus:
Cat despre plata parcarii, eu ma numar printre cei care sunt impotriva. Asta e, poate e lipsa de civilizatie sau ce vreti, eu unul nu vreau sa platesc parcarea la un MALL unde ma duc sa cheltui bani. Tot pe ideea aia cand ma duc la un restaurant, nu platesc parcarea.
Pentru mine, accesul liber la parcare e un beneficiu oferit clientilor. Acest beneficiu este deja platit de chiriasii mall-ului prin chiriile destul de mari. Lipsa acestui beneficiu va scadea numarul de vizitatori, care se vor re-orienta spre alte locuri - ceea ce a fost deja demonstrat. Aparitia unui nou mall va intari aceasta directie. Ramane la latitudinea lor sa rezolve problema parcarii, una serioasa de altfel.
Ideea cu limitarea accessului in parcare in functie de nr de masini poate functiona si fara bani. La orice parcare sistematizata, exista optiunea de a bloca barierele cand nu mai sunt locuri.
Daca vei ajunge intr-o alta tara vecine, incearca aceeasi logica, si povesteste-ne si noua la ce concluzii ai ajuns!

#497
Postat 05 mai 2015 - 23:34
Daca ai sa fi atent la mallurile germane, ai sa observi ca la majoritatea daca nu la toate, cu cat stai mai mult cu atat platesti ora mai scump. Logica e sa te ajute/oblige sa pleci cat mai repede, sa existe o rotatie cat mai rapida a clientilor in timpul unei zile. Si desi inteleg logica proprietarilor de a-si maximiza profitul si numarul vizitatorilor (adica tot profit prin chirii mai mari), sa fiu de acord cu asta mi se pare o prostie - nicidecum o expresie a civilitatii. La fel ca motivatia celor de la Iulius mall. Daca doreau sistematizarea parcarii o puteau face gratuit cum s-a scris mai sus. Nu cred ca era deranjat vreun client daca parcarea era blocata cu bariera pusa atata timp cat e gratuita! Ei in schimb au dorit profit iar eu doresc sa ii amendez pentru aceasta idee.
Sunt mai multe de spus pe tema asta. Diferente de costuri/venituri intre tari, faptul ca nici acolo nu se plateste vizita la supermarketuri, ca si in Timisoara se plateste peste tot parcarea, nu e ca si cum suntem in codru aici etc..
Si ca sa nu spui ca nu exista, uite un exemplu de mall vizitat de mine care imi vine acum in minte: la Toison d'Or din Dijon (3700 locuri de parcare gratuite, reincarcare masini electrice gratuit)
Avand in vedere ca vizitez foarte rar mallul nu vreau sa generez o polemica stupida (cred ca anul asta am fost de exact 3 ori la mall, 2/3 parcandu-ma afara pentru ca filmul se termina dupa miezul noptii - chiar asa: se inchide parcarea, risc sa raman inauntru daca parchez in subteran?).
Pe scurt sustin o sistematizare a parcarii - aceasta fiind de altfel un beneficiu adus clientilor. Sistematizarea poate fi facuta inclusiv solicitand o suma X de bani pentru depasirea unui numar de ore (3-4) timp in care majoritatea "celor care nu atarna" parasesc mallul. Asta ar evita utilizarea parcarii de catre cei care lucreaza in zona, respectiv ar pune la plata pe cei care stau toata ziua acolo.
Sa impui o taxa tuturor clientilor pe motiv ca stau cocalarii la o apa plata si nu au loc alti cumparatori mai "dedicati" nu mi se pare un motiv suficient. O alta solutie ar fi sa stea un nene la intrare in parcare, sa ii evalueze la ochi pe clienti si sa nu ii lase sa intre daca au masina inmatriculata pe Bulgaria sau sunt imbracati in "treling" cu un crac suflecat, asa ca fotbalistii.
#498
Postat 06 mai 2015 - 15:55
Shhhh, la 05 mai 2015 - 23:34, a spus:
Sa o luam pe rand. Am specificat tarile din vest (deci poti pleca direct din Ungaria... Szeged (Szeged Plaza), Budapesta (West End City Center), Italia (Milano, Bergamo), Olanda (Amsterdam), Luxemburg... Oriunde am fost CU MASINA, si am parcat fie ca la mall, sau intr-o alta parcare subterana, etajata, intinsa, cum vrei tu, AM PLATIT! Asta cu locul de parcare gratis, este o parere in general proasta a romanului, care in momentul in care isi cumpara masina, crede ca are in pachet inclus, loc de parcare permanent gratuit, oriunde s-ar afla.
De ce ar trebuii sa luam ca model ce fac ei. Hmmm, poate fiindca lor le merge bine, iar noi batem pasul pe loc de vreo 30 de ani... Oare unde o fi problema...

Shhhh, la 05 mai 2015 - 23:34, a spus:
Regula asta nu am intalnit-o inca, insa alta da. Cu cat se afla mall-ul mai cetral, cu atat mai scumpa ora. Pe undeva logic...
Shhhh, la 05 mai 2015 - 23:34, a spus:
Nu am zis niciunde ca TM ar fi singurul oras, in care nu se plateste parcarea la mall.
Shhhh, la 05 mai 2015 - 23:34, a spus:
Explica-mi te rog care este targetul principal al unui astfel de mall? Sa atraga cat mai multi cocalari, care sa-si etaleze bolizii si garderoba, circuland prin mall umflati ca la pompa, si dandu-si aere de gigolo, consumand, vorba ta, doar o apa plata, sau clientela care vine, vede, consuma, cumpara, lasa bani, si pleaca?
#499
Postat 06 mai 2015 - 21:11
Exemplul meu, la Toison d'Or, este de altfel intr-o tara "vestica" foarte avansata, nu intr-un alt oras din Romania, tara celor inapoiati. Nu am fost de vreo 2-3 ani la Szeged Plaza dar atunci cand am fost parcarea NU era cu plata. Se pare ca nici acum lucrurile nu s-au schimbat, e inca gratuit conform site-ului lor
Logica cu plata mai scumpa la fiecare ora ce trece este in multe malluri germane. Exemple:
Olympia Einkaufszentrum Munchen: 1 hour € 0.50, 2nd hour € 1.00, 3rd hour € 1.00, Each additional hour € 1.50 cu un maxim de 15€ sambata.
City Galerie Augsburg: prima ora 0,60 Euro, a 2a 0,60 Euro, a 3 a 0,80 Euro, a 4 1,00 Euro, mai departe 1,00 Euro
Si un exemplu mioritic: Mallul Promenada : între 2 și 4 ore de staționare - 2 lei/ora; după 4 ore de staționare - 10 lei/ora
Scopul este cat se poate de clar: mai multi vizitatori. Un mall are ca obiectiv cat mai multi vizitatori NU cumparatori (in baza acestor cifre incaseaza chiriile). E treaba magazinelor sa transforme vizitatorii in cumparatori. In orase ca Bucuresti, Munchen cu milioane de posibili vizitatori, e o prostie sa oferi parcare gratuita. E clar ca ai un numar maxim de vizitatori posibili si sunt suficienti dintre cei care sunt dispusi sa plateasca. In Timisoara nu e cazul, dupa cum ai vazut, si va fi tot mai putin cu fiecare nou mall care apare.
Si ca sa fie clar, in Timisoara se plateste parcarea cam peste tot iar asta nu are nicio legatura cu discutia in cauza, la fel cu "batutul pasului pe loc de 30 de ani".
#500
Postat 07 mai 2015 - 06:47
Un sistem de gestiune eficient presupune costuri. Si de ce sa fie incarcati chiriasii cu ele, cand acestea pot fi sustinute de cei care efectiv beneficiaza de serviciile de parcare?!