Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#1461
Postat 17 martie 2015 - 13:49
#1462
Postat 17 martie 2015 - 21:28
Padure fara uscaturi nu exista, cred ca si la CFR Calatori daca s-ar controla pe bune s-ar lasa cu "suprize" similare.
Pt zona de vest e o lovitura grea deoarece toate sectile secundare neelectrificate mai putin sectiile Ilia - Lugoj, Lugoj - Buzias - TM si TM - Stamora Moravita, Oravita Anina sunt operate de ei si sute de oameni navetisti cu abonamente nu au avut tren, si au trebuit sa-si caute altenative.
Revenind la Oravita - Anina conform CAON Semmering-ul banatean nu va fi inchis
"După ce, la sfârşitul anului trecut, o delegaţie cărăşeană mandatată de Consiliul Judeţean a fost prezentă la Parlamentul european pentru a prezenta situaţia Semmering-ului, săptămâna trecută, o delegaţie a Comisiei Europene s-a aflat în Caraş-Severin pentru a discuta cu preşedintele CJ, cu primarii oraşelor Anina şi Oraviţa, cu reprezentanţii CFR şi cu alţi factori implicaţi în reabilitarea căii ferate şi introducerea ei în circuitul turistic şi economic".
#1463
Postat 17 martie 2015 - 22:41
SC Regiotrans SRL a inceput demersurile pentru obtinerea unui nou certificat de siguranta feroviara.
Incepand cu data de 18.03.2015 operatorul national de transport feroviar de calatori va prelua partial si temporar, dupa un mers de tren propriu, traficul de calatori pe cateva sectii de circulatie:
· Iasi – Harlau – Iasi
· Iasi – Dorohoi – Iasi
· Brasov – Întorsura Buzăului – Brasov
· Brasov – Zărnesti – Brasov
· Pitesti – Golesti – Campulung – Golesti – Pitesti
· Pitesti – Curtea de Arges – Pitesti
· Rosiori Nord – Turnu Magurele – Rosiori Nord
· Rosiori N – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Rosiori N
· Timisoara Nord – Jimbolia – Timisoara Nord
· Ploiesti Sud – Urziceni – Ploiesti Sud
· Caracal – Corabia – Caracal
Abonamentele emise de SC Regiotrans SRL pe sectiile de circulatie enumerate anterior sunt valabile si pot fi utilizate pentru calatoria cu trenurile SNTFC CFR Calatori.
Pentru informații privind trenurile in circulatie va rugam sa accesati www.cfrcalatori.ro
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat si va multumim pentru intelegerea pe care ne-o aratati, apreciem foarte mult mesajele de solidaritate primite in ultimile zile!
#1464
Postat 17 martie 2015 - 23:15
Bobby, la 17 martie 2015 - 21:28, a spus:
Pai si asta e scuza? la ce iti faci firma atunci daca stii ca nu iti poti intretine masinile?
Parerea mea pe care am mai spuso mai demult, nu era nevoie de nici o privatizare, statul la cati bani a mancat de la oameni ne este dator vandut pe viata asa ca serviciul de transport trebuia sustinut de aceasta entitate in continuare nu predat unor terti care probabil ca si-au facut si plinul iar maine poimaine ne lasa in fundul gol. Eu zic ca trebe sa deie de gandit ce se intampla, poate data viitoare cand nu mai circula Regiotrans va fii din cauza ca firma nu mai face atat profit dorit de patroni si astfel nu isi mai va avea rostul.
#1467
Postat 18 martie 2015 - 11:37

Sunt la fel de NON fan Regiotrans precum esti si tu probabil... Nu inteleg pur-si-simplu unde bati la partea cu statul.
Daca statul a mancat bani, nu a mancat doar la partea feroviara, iar daca ne este dator vandut, ne este le multe alte categorii. CFR si subdiviziile in care mai e impartit si-ar vedea mai bine de investitii in infrastructura si deschiderea de linii noi, si ar lasa concurenta (REGIO si ceilalti) sa desfasoare transport. Oricat de impotriva am fi acelor rable, baietii macar se prefacea ca stiu ce fac si ca ii intereseaza.
Si hai sa iti/va expun si parerea mea despre cele intamplate.
Toate rutele pe care operau cei de la Regiotrans, au fost declarate in trecut nerentabile. EI, acuma cei de la Regio au luat liniile si si-au vazut cativa ani buni de treaba, astfel recent ajungand ca unele rute sa treaca din nou pe +. Probabil va intrebati cum este posibil asa ceva? Clar numarul de calatori nu a fost nevoit sa creasca neaparat, insa baietii au redus sau chiar eliminat calatoria cu nasul, astfel intradevar banii intrand in conturile firmei. EI probabil asta a deranjat cativa ochi....
SI ca sa vedeti ca nu vorbesc prostii. Anul trecut prin octombrie am reusit intr-un lung final sa fac si eu Anina-Oravita (in sensul invers). Dupa cum probabil stiti, in Oravita CFR opereaza acest singur tren, restul fiind Regio. Astfel in gara se afla maxim 10-15 angajati CFR, deci toti se stiu cu totii (2 mecanici, vanzatoarea de bilete, nasu impegatu si cativa de la intretinere). EI noi ne-am luat bilete de la ghiseu (2 persoane). Cand a sosit momentul plecarii nasu a ajuns, si-a salutat colegii, si prima chestie a fost sa se intereseze de cati calatori sunt, si cati si-au achizitionat bilet. Cand a aflat ca tanti de la ghiseu a dat 2 bilete, mai ca nu a strans-o de gat. Ba mai mult la controlul in tren prima intrebare a fost daca ne si intoarcem, pentru a ne vinde bilete de intoarcere. Spre ghinionul lui am venit cu masina.

Ei, ceea ce vroiam sa scot in evidenta este, ca daca acolo unde sunt doar o mana de oameni totul merge prost, ce sa zicem de unde sunt mai multi... Normal ca liniile devin usor nerentabile, inchiriate sau inchise...
#1468
Postat 18 martie 2015 - 21:22
cseh_17, la 18 martie 2015 - 11:37, a spus:
Ce e de inteles la partea cu statul:
-statul nu trebuia sa predeie nici un traseu;
-statul trebuia sa mentina transportul pe toate liniile atata timp cat acele linii leaga 2 orase importante, indiferent ca operau doar trenuri de calatori pe acele linii si acele trenuri erau doar personale;
-daca intra vreun privat pe piata trebuia sa aiba cu cine concura asa ca foarte bine putea opera in paralele cu compania de stat, astfel una din companii putea crea un standard pentru cealalta si astfel aveam concurenta si conditii mai bune de calatorit si vedeam investitii;
-si la privati se ia banu pe sub maneca, poate nu pe garnituri intregi, dar situatia de acum cativa ani cand a inceput sa opereze RT si cu cea de acuma sunt ceva diferite, trenurile se vede ca au obosit si la fel si personalul isi reia vechile obiceiuri;
-te rog nu da ca exemplu Oravita-Anina, e cam absurd sa spui ca o linie de 33km care se parcurge in 2 ore si care e pe duca, sa aiba un personal model. Oamenii aia probabil ca nici nu stiu ce or sa faca daca linia se inchide definitiv. Da intradevar situatia companiei de stat nu e una buna, dar nu vad nici la privati schimbari majore, continua ce au mostenit, doar aschia nu sare departe de trunchi.
-o firma privata nu este legata cu nimic de activitatea ei, atat timp cat o companie spune ca face profit, este indeajuns ca oricine sa iei in calcul ca acea companie poate sa isi schimbe profilul sau sa se dizolve, spre deosebire de stat care este obligat sa mentina unele activitati pentru ca de aia este platit. Nu spun neaparat ca nu ar trebuii sa existe firme private pe calea ferata, doar ca, ce sigurana are statul ca operatorul caruia i-a inchiriat unele linii, va opera tot timpul? solutii normal ca vor exista dar de ce trebuie noi sa repetam gresile altora, si nu numai asta, cei carora le calcam acuma pe urma macar au avut sosele noi ce avem?
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 18 martie 2015 - 22:23
#1469
Postat 18 martie 2015 - 21:27
#1470
Postat 19 martie 2015 - 01:26
Desi vorbim de alte standarde din serva, privatii sunt si aici cam ca nuca in perete. Si sa nu crezi ca aici se dubleaza unii pe altii. Unde e privat, e DOAR privat, si vice versa. Singura exceptie o face HKX care opereaza un fel de linie IC pe ruta Köln-Hamburg in paralel cu DB, dar la preturi de x ori mai mici. Partea proasta: ori vin cu vagoane SH de pe vremea lu' bunicu' (nu exagerez) ori vin cu o combinatie locomotiva + automotor, ceea ce e de 10 ori mai incomod, clar....
Una peste alta sunt si aici o groaya de privati, si sa enumar doar cativa: Abellio, MRB, Metronom, Ruthalbahn, etc...
Insa ceea ce face cu adevarat diferenta (dupa parerea mea), este impartirea firmei mama in subdivizii bine organizate si structurate. Fiecare regiune, mai mica sau mai mare, isi are propria sectie DB.
Spre exemplu: eu merg la faculta la Gummersbach. Din Köln iau RB25. (RB=Regio Bahn) Aceasta linie apartine spre exemplu DB Vario. Este o subdivisionara care deserveste zona: Voreifel, Ahrtal, Rhein, Eifel sowie Oberbergische Land & Obereres Volmetal. Au vreo 4 rute de RB una de RE (RE22 - Regional Express) si una de S-bahn. Toate sunt deservite de catre garnituri NOI cumparate de ei: ALSTOM

Alta. RSX, aka Rhein-Sieg Express. Au o singura linie RE9, care leaga Aachen de Siegen. Trenurile arata asa:

iar mai nou asa, tot achizitie proprie: Bombardier

Si lista poate continua. Dar daca toate acestea nu ar fi deajuns, toate cele din zona Köln-Düsseldorf-Bonn, apartin de DB Rheinland, care la randul ei este subdivisionara a DB. (pentru cei interesati am o schita postata mai sus cu structura caii ferate nemtesi, cu privati cu tot)
Acuma, nu vreau sa spuna ca RO are nevoie de o asa organizare. Insa doar daca am trage putin cu ochiul, si deja am sta mai bine...
Si ca sa nu merg prea departe. Probabil stiti cu totii povestea MAV - H-START... Au dat faliment, au taiat tot pana la radacini, si au reinceput de la mai 0 cu H-START. Acuma stau mai bine decat oricand cu ceea ce aveau (vorbim de istoria recenta).
#1471
Postat 19 martie 2015 - 15:16

#1472
Postat 19 martie 2015 - 17:33
#1474
Postat 21 martie 2015 - 23:55
Pai, da... cam asta este REGIOTRANS. Nu degeaba au primit sanctiunea care au primit-o. Cu toate astea, aplicarea ei trebuia solutionata altfel.
#1475
Postat 22 martie 2015 - 09:33
#1476
Postat 22 martie 2015 - 12:49
Doppler, la 22 martie 2015 - 09:33, a spus:
Oricum eu zic ca circumstantele nu trebuie sa scuze faptul ca tu vrei ceva mai bun. Nu fumul cred ca a fost problema, dar unele masini cred ca din cauza combustibilului scot fum. Nu stiu cati a-ti auzit de "mitul" cum ca la regiotrans unele trenuri aveau vitezometrele stricate, astfel ca trenul putea sa mearga ceva mai repede decat era limitarea pentru ca mecanicul vedea altceva pe ceas. Treaba asta nu stiu cat de adevarata este dar mi s-a intamplat ca atunci cand mergeam la tara, ori dimineata ori seara pe aceleasi tronsoane fara nici un tren in fata, trenul sa aiba viteze diferite, si asta se simtea in felul cum balansa trenul.
Clipul nu are legatura cum ce am spus, e doar un alt "mit" despre presupusele probleme pe care unii le ignorau in trecut.
#1477
Postat 22 martie 2015 - 13:29

#1478
Postat 22 martie 2015 - 14:15
cseh_17, la 19 martie 2015 - 01:26, a spus:
Spre exemplu: eu merg la faculta la Gummersbach. Din Köln iau RB25. (RB=Regio Bahn) Aceasta linie apartine spre exemplu DB Vario. Este o subdivisionara care deserveste zona: Voreifel, Ahrtal, Rhein, Eifel sowie Oberbergische Land & Obereres Volmetal. Au vreo 4 rute de RB una de RE (RE22 - Regional Express) si una de S-bahn. Toate sunt deservite de catre garnituri NOI cumparate de ei: ALSTOM

Alta. RSX, aka Rhein-Sieg Express. Au o singura linie RE9, care leaga Aachen de Siegen. Trenurile arata asa:

iar mai nou asa, tot achizitie proprie: Bombardier

Usor

Merci pentru aceste imagini minunate!
M-am straduit foarte mult sa-mi imaginez aceste trenuri vopsite in alb si violet...Si oricat de tare m-am straduit, tot un rahat a iesit!...

#1479
Postat 22 martie 2015 - 14:27
Gygyman6, la 22 martie 2015 - 12:49, a spus:
Clipul nu are legatura cum ce am spus, e doar un alt "mit" despre presupusele probleme pe care unii le ignorau in trecut.
Pai stai asa! La ce vad, tin sa cred ca acolo nu linia cale e problema, si nici vitezometrul, ci locomotiva in sine... Asa un balans este inadmisibil. Pe langa asta se poate observa ca balansul este repetitiv, ceea ce inseamna ca locmotiva are vre-un defect la suspensii/boghiu. Parerea mea.
