STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#1441 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 16 februarie 2015 - 11:03

Si la Matiz era recomandat sa opresti AC in depasire... La Golf am aflat ca AC limiteaza turatia motorului la 6000 rpm dar nu am considerat necesar sa il opresc.

Citeaza

Calea ferată Bumbeşti-Livezeni uneşte Oltenia şi Ardealul, fiind singura legătură între cele două regiuni. Pe lângă importanţa capitală în transportul feroviar, calea ferată dintre cele două staţii din judeţele Gorj (Bumbeşti) şi Hunedoara (Livezeni) străbate Defileul Jiului şi oferă privelişti spectaculoase. În plus, reprezintă un monument al tehnicii româneşti, fiind cea mai complexă şi dificilă rută feroviară construită în România.

Imagine postata
...
Termenul de finalizare a magistralei care urma să traverseză Defileul Jiului şi să facă legătura cu Ardealul a fost stabilit pentru anul 1945. Lucrările s-au desfăşurat cu mare greutate ca urmare a participării României la cel de-Al Doilea Război Mondial. În toamna anului 1941, aproximativ 50% din lucrările necesare deschideri circulaţiei prin Defileul Jiului fuseseră finalizate. La 1 octombrie 1946 se putea circula doar pe 14 din cei 31 de kilometri ai tronsonului.
...


Citeste mai mult: adev.ro/njtrra

1

#1442 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 16 februarie 2015 - 19:38

Citeaza

Softronic din Craiova, singurul producător de rame şi locomotive electrice din Europa de Sud-Est, care a pus pe roţi trenul SF Hyperion, exportă pe pieţele vestice şi începe construcţia unei fabrici în Ungaria.

Fabrica Softronic din Craiova, singura care produce rame şi locomotive electrice în sud-estul Europei, se bucură de succes pe pieţele externe, preţul mai mic fiind unul dintre atuurile companiei din Bănie în faţa competitorilor săi.
...
Durata de producţie a unei locomotive în fabrica de la Craiova este de o lună, iar preţul se ridică la aproximativ 3 milioane de euro. Preţul este unul dintre atuurile Softronic în faţa competitorilor din vestul Europei, care cer pentru un astfel de vehicul 4 milioane de euro. „În acest moment, aveam în lucru o locomotivă. Se face una pe lună şi la comandă. Un astfel de vehicul cântăreşte aproximativ 130 de tone. Vă daţi seama că se munceşte mult pentru a putea realiza o locomotivă performantă. Am reuşit să ne impune pe piaţă destul de repede şi să producem în special pentru export, CFR a cumpărat ultima locomotivă de la noi în anul 2010“, a mai spus Zlatian.

Imagine postata

Citeste mai mult: adev.ro/njvhgf

2

#1443 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 februarie 2015 - 20:52

In poza e a 18-a masina care ajunge la DB filiala din Ro. Client fildel DB-ul ... ei avand cele mai multe locomotive de acest fel cumparate de la ei...
E mai ieftina ca majoritatea componentelor de produc la noi (trasformatorul la Electroputere parca, boghiul la Caromet Caransebes,) iar asamblarea finala se face la Softronic. Masina e noua insa proiectul e originar ASEA - licenta achizitionata de Electroputere in ani 60 inbunatatit cu tehnologia zilelor noastre.

Despre performante si puterea de tractiune nimic de comentat si asta conteaza cel mai mult. E o masina capabila numa buna de remorcat trenuri grele...
3

#1444 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 17 februarie 2015 - 01:12

Spotting la viaductul de pe Calea Sagului:

Imagine atasata: CFR R9618 Timisoara - Lugoj - 2015.02.16 - 01.jpg Imagine atasata: CFR R9618 Timisoara - Lugoj - 2015.02.16 - 02.jpg Imagine atasata: CFR R9618 Timisoara - Lugoj - 2015.02.16 - 03.jpg Imagine atasata: CFR R9618 Timisoara - Lugoj - 2015.02.16 - 04.jpg
Imagine atasata: Regiotrans R14513 - 2015.02.16 - 01.jpg Imagine atasata: Regiotrans R14513 - 2015.02.16 - 02.jpg
1

#1445 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30187
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 februarie 2015 - 10:02

Cat e trenul de modern si ce groaznic arata acele tevi de esapament... :Facepalm_emote_gif: Parca ar avea incalzire cu lemne. :)
0

#1446 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 februarie 2015 - 23:28

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 februarie 2015 - 10:02, a spus:

Cat e trenul de modern si ce groaznic arata acele tevi de esapament... :Facepalm_emote_gif: Parca ar avea incalzire cu lemne. :)

Daca te referi la trenul "suburban" Siemens Desiro, arata cam inestetic acoperisul insa tot pe acolo e si instalatia de climatizare iar daca teavile de esapament ale motoarelor (2*375kw) ar fi iesit undeva pe la nivelul acoperisului fumul ar trece si peste clima. Acesta are tendita da a "sta" o vreme "lipit" de obiectele din jur si pe urma se "ridica"...

Cum arata acoperisul unui automotor cu esapamentul la nivelul acoperisului. Dunga neagra e datorita fumului. La Desiro nu prea vezi asa ceva...

Imagine postata
0

#1447 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30187
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 februarie 2015 - 23:39

A, nu. Am inteles rolul lor, doar spuneam ca arata urat.
0

#1448 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 19 februarie 2015 - 20:23

O poza cu Siemens Taurus tranzitand Varadia in timp ce un marfar GFR pentru Slovacia astepta sa plece :

Imagine postataTaurus 259 by Vlad0012, on Flickr
3

#1449 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 februarie 2015 - 21:20

Concert in toata regula :rad_masa:


Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 februarie 2015 - 21:21

4

#1450 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 22 februarie 2015 - 22:04

Povestea, explicatia? :intrebare:
0

#1451 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 februarie 2015 - 22:10

Citeaza

To cap off an excellent three day event ("bearing" in mind that this is only day two) we have an outstanding and a once in a lifetime event where nine class 14 locomotives are hauling a load ten special "Bear-Ex".

Seen here at burrs and having tooting tones comparable to an Italian traffic jam the frankly surreal sight storms past. All nine serviceable locomotives were on the train, the only one missing was D9523 which unfortunately could not be repaired in time.

I wonder what they made of that on the caravan site...

Best Enjoyed in 1080 with the way sound up!

Category
Travel & Events
License
Standard YouTube License


1

#1452 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 23 februarie 2015 - 00:53

A iesit cam tremurat... :Facepalm_emote_gif:


2

#1453 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 23 februarie 2015 - 10:06

Citeaza

Semeringul Bănăţean îşi trăieşte ultimele clipe...

Interesul din partea autorităţilor judeţene pentru cele mai atractive zone turistice din Banat e tot mai scăzut. Dintre obiectivele care au fost date uitării este şi Semeringul Bănăţean, respectiv linia de cale ferată Oraviţa - Anina.

Construită în urmă cu două secole, între anii 1860 -1863, de către inginerii Anton Rappos şi Karl Dülnig şi arhitecţii Karl Maniel şi Johann Ludwig Dollhoff-Dier, care au fost susţinuţi de câţiva sculptori din Italia, linia are o lungime de 34 de kilometri, iar lucrarea a costat cinci milioane de guldeni.

Farmecul căii ferate este dat de cele zece viaducte, care au fost săpate cu ... târnăcopul. Unul dintre inginerii care a lucrat la proiect, Anton Rappos, s-a sinucis din cauza unui calcul greşit - viaductele nu se îmbinau.

Semeringul Bănăţean mai numără şi 14 tuneluri cu o lungime totală de 2.084 de metri şi săpături în dealuri pe o lungime de 21.171 metri.

Linia ferată Oraviţa -Anina nu a fost niciodată electrificată, funcţionând şi în prezent cu locomotive diesel, fiind unică în România şi în sud-estul Europei. Este numită şi "Semering" datorită unei asemănări izbitoare cu a liniei din Austria.
...
Cu toate că Semering-ul a fost clasat ca monument istoric de interes general, grupa A, fiind integrat ca atare în Lista monumentelor istorice, reprezentanţii CFR SA încearcă din nou, să găsească eventuali concesionari pentru tronsoane de clare ferată ce depăşesc, ca lungime totală, 900 de kilometri.
...
Sindicaliştii din CFR susţin că închiderea liniei istorice de cale ferată va duce la dispariţia acesteia, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul Combinatului de la Anina, unde hoţii de fier vechi au sustras tot ce au putut.
...

renasterea
0

#1454 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 25 februarie 2015 - 20:06

Softronic Hyperion in Craiova :

Imagine postataSoftronic Hyperion by Vlad0012, on Flickr
4

#1455 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 martie 2015 - 00:12

Preluare comunicat de presa CFR SA
27.02.2015

COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 27 februarie 2015

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va desfăşura în perioada 2 martie - 30 noiembrie 2015 lucrări de construcţie a unui pod nou feroviar între stațiile Ilia şi Dobra (secţia Ilia – Lugoj), în cadrul proiectului „Lucrări de reabilitare poduri, podețe și tuneluri de cale ferata SRCF TIMIŞOARA - LOT 3“, finanţat cu fonduri europene POS-T.

Proiectul vizează nu doar reabilitarea podului sus-menționat, ci și alte 4 obiective - pod km 12+255, pod km 3+724 linia Lugoj- Ilia, pod km 36+673 și pod km 72+569 linia Simeria- Petroșani, valoarea contractuluifiind de 19.502.173,82 lei, fără TVA. Lucrarea va fi executată de firma CONFER GROUP SRL Oneşti, cu închiderea permanentă pentru o perioadă de 9 luni a liniei curente între staţiile de cale ferată Ilia şi Dobra Hm.

În perioada execuţiei lucrărilor vor avea loc următoarele modificări în circulaţia trenurilor:

în perioada 01 martie - 30 noiembrie
trenul IR 1812/-1 Timişoara Nord–Lugoj – Dobra – Ilia– Sibiu se anulează
în perioada 01/02 martie - 29/30 noiembrie
trenul IR 1837/-2 Iaşi – Ilia – Lugoj – Timişoara Nord va circula ca tren IR 12837/-2 pe ruta deviată Iaşi (plecare 19.25) – Ilia – Glogovăţ – Aradu Nou –Timişoara Nord (sosire 11.40)
în perioada 02/03 martie - 29/30 noiembrie
trenul IR 1838/-1 Timişoara Nord–Lugoj–Ilia–Iaşi va circula ca tren IR 12838/-1 pe ruta deviată Timişoara Nord (plecare 16.55) –Aradu Nou –Glogovăţ – Ilia – Iaşi (sosire 10.25)
trenul IR 1819/-2 Timişoara Nord – Lugoj – Ilia –Târgu Mureş se anulează
în perioada 02 martie – 30 noiembrie
trenul IR 1820/-1 Timişoara Nord – Lugoj – Ilia – Târgu Mureş se anulează

în perioada 02 martie - 01 decembrie
trenul IR 1811/-2 Sibiu–Ilia–Dobra – Lugoj–Timişoara Nord se anulează

Pentru trenurile 13382/13384 care circulă în relația Lugoj – Simeria (sosire în staţia Dobra în jurul orei 05.44) şi 13375/13385 care circulă în relația Simeria – Lugoj (sosire în staţia Ilia în jurul orei 15.47) antreprenorul va asigura transbordare auto pe relaţia Dobra – Ilia şi retur.

Menţionăm că vor interveni modificări şi în graficul trenurilor Regio care circulă pe secţia Ilia – Lugoj, acestea fiind urmând a fi anunţate la nivel local, în staţiile de plecare /sosire.
1

#1456 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 martie 2015 - 13:50

Pentru cei interesati structura DB, si a intregii cai ferate germane... :wacko:

Am lasat la rezolutie maxima pentru detalii!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2015-02-13 19.50.13.jpg

2

#1457 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 martie 2015 - 10:19

Citeaza

Construcţia celebrului Tunel „Izvor” care ar lega judeţele Prahova de Dâmboviţa, prin Masivul Bucegi, a început în 1913. CFR a aprobat atunci, cu acceptul regelui Ferdinand, construirea magistralei Târgovişte – Pietroşiţa – Sinaia, iar varianta cea mai scurtă era prin munte. Aşa s-a decis spargerea Masivului Bucegi, în zona „Păduchiosu”, pentru a scurta distanţa dintre Moroieni şi Sinaia.

Tunelul de 6 kilometri ar fi trebuit construit în line dreaptă şi a fost a fost gândit ca o cale strategică în contextul istoric al începutului de secol XX, care asigura o trecere rapidă şi sigură între Ţara Românească şi Ardeal. S-a decis începerea tunelului din ambele direcţii, atât dinspre Sinaia şi dinspre Moroieni. Locul de străpungere dinspre Sinaia a masivului muntos a fost ales chiar înainte de intrarea în oraş, pe Platoul Izvor, în apropierea cimitirului oraşului.

...

În 1941 trupele naziste de ocupaţie au reluat construcţia cu cel mai rapid ritm de până atunci, dar finalul celei de-a doua conflagraţie mondială, însemnând şi finalul lucrărilor, nu şi al lucrării. În partea dâmboviţeană a tunelului au fost realizaţi 480 de metri, din care doar 100 au fost betonaţi. La vremea aceea au muncit acolo peste 2000 de oameni: menţi, ruşi, cehi, ţigani, unguri, bulgari. Dacă s-ar fi construit până la capăt, ar fi avut 20 de kilometri şi ar fi fost cel mai mare tunel din România.

Citeste mai mult: adev.ro/nl01pk

2

#1458 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 martie 2015 - 23:58

Amm OK, wow:

Citeaza

REGIOTRANS primește lovitura de grație: i s-a interzis efectuarea operațiunilor de transport feroviar călători


feroviarul.ro

Nu ca i-as plange de mila, unele automotare chiar erau jafuri, si totusi... Ce se va intampla in continuoare? :eusa_think:
0

#1459 Userul este online   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 17 martie 2015 - 00:02

Nu exista solutia contestarii in instanta? :eusa_think:

O asemenea masura, oprirea totala a activitatii atinge siguranta... nationala pentru ca (zeci de) mii de oameni nu o sa poata sa mearga la serviciu.
1

#1460 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 martie 2015 - 07:25

Presupun ca au fost date avertismente inainte de a se trece la o asemenea masura ... sau ... ?
0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi