Propuneri de noi parcari subterane si supraterane
#161
Postat 27 ianuarie 2015 - 20:54
#162
Postat 27 ianuarie 2015 - 21:14
Iata si tu nu ti-ai permis sa parchezi aiurea daca n-ai gasit loc de parcare. Veti vedea, cum ziceam, in 700 masini parcate alandala, de (cele) mai multe ori incurcand si circulatia pietonilor, si circulatia altor masini...Ne facem ca nu stim despre ce vorbim?...
Trec zilnic, in zilele lucratoare, prin 700 intre orele 14 si 15:30. Trebuie sa aduc si poze ca sa demonstrez? Nu cred ca in Viena pot fi vazute asemenea imagini ca cele din 700...
Suntem ramasi cu 96 de ani in urma fata de constiinta (si nu numai constiinta) austriaca...
@ Shhhh
Cand parcarea cu plata de la mall era "goala", strazile d-imprejurul mall-ului erau pline cu masini...
#163
Postat 27 ianuarie 2015 - 21:22
P.S. Sa sti ca am vazut si pe la Viena masini parcate aiurea, cu avaria pusa. Chiar a trebuit sa asteptam dupa unul din asta pana a venit si a plecat, strada fiind ingusta si cu sens unic (eram doua masini din RO ). Nu am asteptat decat un minut-doua si parea ceva obisnuit (vienezii din coloana nu se agitau deloc). Prin zona garii de sud (Wien Südbahnhof) se parca in paralel cu masinile parcate legal.
#164
Postat 27 ianuarie 2015 - 21:37
Asta e valabil peste tot, civilizatia se construieste din bule de-astea de normalitate, care se tot intind si se intrepatrund, pana cand "jegosii" (metaforic vorbind) ajung exclusi cam de peste tot.
#165
Postat 27 ianuarie 2015 - 21:42
#166
Postat 27 ianuarie 2015 - 22:47
Pe de o parte va plangeti de traficul "infernal" din Timisoara iar pe de alta parte sunteti contra santierelor si cu pofta de-a opri, parca, oriunde cu masina. Si tot timpul este vazut celalalt iar propria persoana este tot timpul exclusa din acest comportament necivilizat...
Am ramas atat de mult in urma cu infrastructura urbana incat nu este timpul fizic necesar ca sa abordam lucrarile pe rand. Daca le vom aborda pe rand, nu numai ca nu-i vom ajunge pe altii din fata noastra ci vom ramane in continuare tot mai in urma!!! Este cazul sa ne trezim la realitate si sa acceptam santierele care se vor deschide, daca va da Domnul ca ele sa se deschida.... Nu sa punem mereu frane, chiar si verbale...
Putem discuta despre calitatea proiectelor si a lucrarilor insa nu putem pune in dicutie necesitatea acestor lucrari! Probabil ca multi gica-contra isi vor lua talpasita intr-o buna zi din oras, se vor muta pe alte meleaguri unde toate sunt la locul lor iar orasul lor natal va ramane neatractiv in mod evident intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat...
Si asa de multe ori am impresia ca ne aflam mai degraba intr-un oras oriental decat intr-unul occidental...
#167
Postat 28 ianuarie 2015 - 00:28
Daca am scris ca investitorii considera nerentabila afacerea, automat sunt impotriva parcarilor, sau daca am scris ca la Viena se parcheaza aiurea, sunt automat bizon si ma comport ca atare....
Cat despre santiere (constructia unei parcari nu o consider asa ceva, deoarece nu afecteaza circulatia pe perioada lucrarilor), credeam ca putem avea pareri pro si contra, chiar si despre necesitatea lor, sau sa ne intrebam "de ce acum" sau "de ce toate odata", dar parca am fi la "multumim din inima partidului", unde toata lumea lauda realizarile "carmaciului"...
Personal, imi doaresc o viata normala, nu o competitie cu mai stiu eu ce tari cu infrastructura fabuloasa. Competitia e pierduta oricum, din start.
#168
Postat 28 ianuarie 2015 - 02:14
O alta mare prostie a fost autorizarea construirii garajelor in zonele de blocuri, astfel aceste zone au devenit supraaglomerate de masini, care sunt parcate haotic, ilegal. In schimb mare parte din garaje au ajuns abandonate sau depozite, camari, ateliere, chiar cotete de animale.
Prin desfiintarea garajelor si amenajarea unor parcari la suprafata, s-ar rezolva mare parte din problema, cel mai important ca terenurile destinate parcarii chiar ar fi ocupate de masini (cel putin 25% mai multe locuri de parcare ar fi create pe aceasi suprafata). Chiar am putea avea iluzia ca orasul ar avea mai putine masini, fiindca nu ar mai fi vizibile (aflanduse in spatele blocurilor si nu pe trotuarele pe care ai vrea sa treci dar nu ai loc)
Iar in zona centrala (posibil turistica) preocuparea normala ar trebui sa fie pentru crearea de parcari suficiente pentru turisti, ... din pacate noi inca ne chinuim (suntem chiar departe) sa creeam un minim de locuri de parcare pentru necesarul local.
Deci cum am putea sa avem pretentii la turisti cand noi practic ii convindem sa nu le placa orasul, le cream un disconfort; sau cum sa avem pretentii la civilizatie cand noi inca ne batem joc de noi insine si ne punem singuri bete in roate.
#169
Postat 28 ianuarie 2015 - 10:30
Si in zona mea sunt garaje, majoritatea neavand rolul decat sa depoziteze diverse lucruri ce proprietarul ezita sa le arunce (e si asta o boala psihica si se trateaza). Primaria ar trebui sa faca un control inainte de a prelungi contractele de inchiriere a spatiului. Pe locul unde acum sunt 20-25 de garaje, s-ar putea face o parcare cu cel putin 40-50 de locuri.
#170
Postat 28 ianuarie 2015 - 10:31
Celelalte mesaje care mi le-ai adresat vin doar sa intareasca ce am spus si eu. Aceste parcari vor fi nerentabile si ineficiente. Una din cele doua ar fi archisuficiente pentru cei care chiar platesc. Pe viitor, cand lumea se va mai civiliza, poate ar avea sens si aceste doua parcari apropiate, acum nu. Iar asta nu are legatura cu prioritatile mele sau cu cat de apropiat de realitate sunt. Tocmai datorita faptului ca stiu in ce tara/oras traiesc am spus aceste lucruri.
Poate ar trebui sa citesti cu mai mare atentie mesajele mele.
mile, la 26 martie 2014 - 16:48, a spus:
Shhhh, la 06 ianuarie 2015 - 12:48, a spus:
mile, la 17 ianuarie 2015 - 19:32, a spus:
respectiv
Shhhh, la 27 ianuarie 2015 - 18:06, a spus:
Un alt exemplu este introducerea parcarii cu taxa la Mall. Poate tii minte cat de goala a fost parcarea pe vremea respectiva. Acum daca tu crezi ca aceste (noi) parcari, construite pe bani multi, vor fi gratuite, te inseli. Vor sta pe jumatate goale, neprofitabile si ineficiente. Smecherii vor parca pe strazile pietonale, restul ca buni cetateni vor plati.
mile, la 27 ianuarie 2015 - 21:14, a spus:
si un ultim exemplu
Shhhh, la 06 ianuarie 2015 - 17:38, a spus:
Shhhh, la 27 ianuarie 2015 - 18:06, a spus:
mile, la 27 ianuarie 2015 - 20:11, a spus:
Imi cer scuze de off-topic. Promit sa fie ultimul mesaj pe acest subiect.
#171
Postat 12 februarie 2015 - 11:18
PS: cu fiecare ocazie mi se intareste convingerea ca administratia e de al dreptul speriata de proiectele mari si chiar importante orasului (valabil tuturor administratiilor din ultimi 25 de ani)
#172
Postat 13 februarie 2015 - 10:26
Citeaza
SZATMARI IOAN STEFAN prin director general al SC BEGA TURISM SA
TELBISZ CAROL
obtinerea A.C.- Lucrari de tip a) - Modernizare parcare existenta
cu primaria tm
Cablurile electrice sint deja trase, trebuie doar montat din nou contorul electric...
#174
Postat 12 iunie 2015 - 22:18
Aceasta postare a fost editata de brioti: 12 iunie 2015 - 22:19
#176
Postat 23 iulie 2015 - 17:01
Citeaza
O firmă a oamenilor de afaceri Emil şi Marius Cristescu a reuşit să obţină un teren extrem de valoros din centrul Timişoarei, printr-un document dubios emis de Ministerul Economiei. Fraţii Cristescu nu ar fi reuşit, însă, să devină proprietari pe teren fără sprijinul Primăriei Timişoara care, făcând demersuri pentru construirea unei parcări publice, îi ajuta, de fapt, pe cei doi oameni de afaceri.
O ancheta a ziarului "Adevarul" (Ministerul Economiei a ignorat o sentinţă definitivă şi le-a făcut cadou un teren de milioane fraţilor Cristescu, cei mai bogaţi bănăţeni) a scos la iveală modul în care o firmă deţinută de fraţii Emil şi Marius Cristescu a reuşit să devină proprietară pe un teren din centrul Timişoarei (parcarea din spatele magazinului Bega), printr-un certificat emis în aprilie 2014 de Ministerul Economiei. Documentul emis de minister în baza celebrei Hotărâri de Guvern 834/1991, este unul controversat, pentru că ignoră o sentinţă definitivă şi irevocabilă care spune că terenul proprietate publică nu poate ajunge în proprietatea fraţilor Cristescu. Chiar şi cu acest certificat de atestare a proprietăţii emis de minister, fraţii Cristescu nu s-au intabulat asupra terenului, înscrierea în Cartea Funciară realizându-se la mai bine de şase luni de la emiterea certificatului de proprietate, după aprobarea unor Hotărâri de Consiliu Local cel puţin interesante. Aici apare, practic, ajutorul decisiv dat de Primăria Timişoara şi Consiliul Local. Totul începe în toamna lui 2013. Dorind să construiască o parcare supraetajată pe terenul deţinut în spatele magazinului Bega, Primăria Timişoara începe să facă demersuri pentru acest lucru, iar un prim pas era dezlipirea parcelei, inclusă într-un teren de peste 10 hectare care cuprindea şi parcul din zonă.
Un şir de coincidenţe
Astfel, printr-o lucrare a firmei SC Black Light SRL, terenul de peste 10 hectare este împărţit în mai multe loturi, rezultând pentru parcarea din spatele magazinului Bega o suprafaţă de 1.852 de metri pătraţi. În 21 noiembrie 2013 se adoptă şi o hotărâre de Consiliu Local prin care se aprobă dezlipirea parcelelor, iar printr-o hotărâre din 15 aprilie 2014, Consiliul Local aprobă atribuirea parcelei de 1.852 de metri pătraţi din spatele magazinului Bega către firma primăriei Societatea de Drumuri Municipale, pentru realizarea unei parcări supraetajate. Trei zile mai târziu, Ministerul Economiei emite certificatul care atestă calitatea de proprietară a firmei deţinute de fraţii Cristescu asupra unui teren de 3.700 de metri pătraţi. În luna iulie 2014, odată cu ruperea USL, în Consiliul Local Timişoara între foştii parteneri PSD şi PNL se duce o bătălie cruntă pentru putere. PSD încearcă să îl schimbe din funcţia de viceprimar pe liberalul Dan Diaconu cu ţărănistul Bogdan Herzog, care a bătut palma cu PSD. Aflat în Singapore, primarul a reacţionat atunci dur la dresa fraţilor Cristescu. „Artizanii acestei noi majorităţi sunt: Titu Bojin, Sorin Grindeanu, fostul primar Gheorghe Ciuhandu (da, aţi citit bine!!!), probabil speriat de PSD pentru neregulile comise cât a fost primar şi – cine alţii dacă nu ei? – celebrii fraţi Cristescu, neîmpăcaţi că n-au nicio putere asupra Primăriei Timişoarei cu mine ca primar”, tuna primarul Nicolae Robu. PSD a eşuat în tentativa de schimbare a viceprimarului, iar o lună şi jumătate mai târziu, în 18 iulie 2014, Consiliul Local aprobă în unanimitate un proiect prin care hotărârea din noiembrie 2013, de dezlipire a parcelei din spatele magazinului Bega, este revocată şi se aprobă o nouă hotărâre prin care parcela iniţială de 1852 de metri pătraţi este transformată într-una de 3.271 de metri pătraţi.
O cronologie interesantă
După operarea modificării privind suprafaţa terenului, Primăria Timişoara nu a mai făcut niciun demers pentru realizarea parcării. O dovedeşte o adresă a Societăţii de Drumuri Municipale, din 20 octombrie 2014, prin care se solicită încheierea contractului de concesiune, conform hotărârii emise cu jumătate de an înainte (în 15 aprilie 2014). În adresa transmisă primăriei, Societatea de Drumuri Municipale arată că „se impune luarea de urgenţă a măsurilor necesare în vederea încheierii acestui contract, conform celor dispuse prin hotărârea precizată anterior (n.r. HCL 173/15.04.2014)”. Şirul hotărârilor de Consiliu Local interesant continuă cu o decizie emisă în 9 decembrie 2014, când Consiliul Local aprobă retragerea concesiunii către Societatea de Drumuri Municipale, pe motiv că nu s-a găsit niciun investitor interesat să construiască parcarea supraetajată din spatele magazinului Bega. Cu această ocazie Robu recunoaşte că hotărârea din aprilie 2014 nu şi-a făcut efectul pentru că „Societatea de Drumuri Municipale nu s-a înregistrat ca fiind administratorul acestui teren”. Astfel, dreptul de concesiune al SDM se retrage în 9 decembrie 2012, urmând ca parcarea să fie construită cu bani de la bugetul local. O zi mai târziu, Bega Turism, firma fraţilor Cristescu depune la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş, o cerere de intabulare asupra terenului din spatele magazinului Bega. Şi chiar dacă, potrivit certificatului emis de Ministerul Economiei atestă dreptul de proprietate asupra unei suprafeţe de 3.700 de metri pătraţi, fraţii Cristescu se intabulează asupra unui teren de 3.271 de metri pătraţi, exact suprafaţa rezultată în urma dezmembrării aprobate de Consiliul Local pentru parcarea supraetajată. În 16 ianuarie 2015, primarul Nicolae Robu a anunţat că ideea construirii unei parcări publice pe terenul din spatele magazinului Bega pică, întrucât terenul a intrat în posesia fraţilor Cristescu. „Nu era înscris în Cartea Funciară alt proprietar şi nu ştiam nimic despre aceste demersuri. Nu ştiam, că nu ne-a informat nimeni până acum”, a spus Robu, la începutul acestui an. După ce a primit înştiinţarea potrivit căreia fraţii Cristescu au devenit proprietari pe terenul primăriei şi pe care primăria dorea să construiască parcare, primarul Nicolae Robu a anunţat că municipalitatea atacă în instanţă documentul prin care firma fraţilor Cristescu s-a intabulat, lucru care s-a şi întâmplat, procesul fiind pe rol.
Emil Cristescu aruncă „bomba”
Contactat pentru un punct de vedere pe tema preluării terenului, omul de afaceri Emil Cristescu a susţinut în permanenţă că împroprietărirea s-a făcut legal, şi primăria chiar „a pregătit” intabularea. „Nu ne-am permis niciodată să forţăm lucrurile. Toate actele sunt semnate de primărie. Inclusiv dezmembrarea pentru pregătirea acestei intabulări este semnată de primărie. A fost o hotărâre de Consiliu Local în acest sens”, a declarat Emil Cristescu, admiţând, practic, că dezmebrarea terenului s-a făcut tocmai pentru finalizarea afacerii. Primarul Nicolae Robu susţine că nu s-a ocupat el de dimensiunile şi dezmebrarea terenului, dar consideră corect tot ce a făcut primăria. „Din punctul nostru de vedere, dezmembrarea s-a făcut acolo pentru parcare. După două licitaţii nu s-a prezentat nimeni şi atunci am hotărât să luăm terenul înapoi de la SDM pentru realizarea unei parcări supraterane. După aceea am fost înştiinţaţi că terenul este al nostru”, a declarat primarul Nicolae Robu, care a mai spus că nu ştie de ce s-a făcut iniţial dezmembrarea unei suprafeţe de 1.800 de metri pătraţi, ca mai apoi să se facă o nouă dezmembrare de 3.200 de metri pătraţi.
adevarul.ro
#177
Postat 23 iulie 2015 - 21:28
#179
Postat 02 septembrie 2015 - 02:21
Citeaza
Parcare supraterană cu șase etaje! Asta își dorește Consiliul Județean Timiș să construiască în centrul Timișoarei. Noua parcare ar trebui să fie construită în locul fostului Comisariat Județean Militar.
Consiliul Județean Timiș are planuri mari pentru centrul Timișoarei. Este vorba despre construirea unei parcări supraterane, cu șase etaje, care se va afla în locul fostului Comisariat Județean Miliar, vizavi de Hotel Timișoara. De asemenea, aleși locali au în plan să mute și Biblioteca Județean în clădirea Garnizoanei Militare. Titu Bojin a confirmat că urmează să se construiască parcarea supraetajată, dar încă nu există detalii despre finanțare sau numărul de locuri de parcare disponibile. „Urmează să punem în discuţie şi în lucru realizarea unei parcări supraterane, având în vedere că subteranul, aşa cum ştiţi, este cu alte edificii, care sunt trecute prin patrimoniul cultural şi e mai greu de discutat. Mergem pe ideea realizării unei parcări supraterane, şi probabil unu-două dintre etaje să fie pentru birouri, completate cu cele de la Garnizoana Timişoara, pe care sperăm să o preluăm”, a declarat Bojin. În ceea ce privește mutarea Bibliotecii Județene în clădirea Garnizoanei, acest lucru nu se va putea face decât după ce aceasta va trece în subordinea CJ Timiș.
debanat.ro
#180
Postat 02 septembrie 2015 - 09:33
MHN, la 02 septembrie 2015 - 02:21, a spus:
...pentru ca se apropie alegerile. Cum revin multe alte proiecte ale CJT, pintre care matermitatea de langa Spitalul Judetean, cobararile de pe autostrada, nu doar cea de pe Aradului, ci inca vreo 2, etc
Eu nu ii mai bag in seama pana nu vad ceva concret! Sau pana nu il vad plecat pe Titu de acolo...