Centura de SUD a Timisoarei Constructor desemnat: Tirrena Scavi
#201
Postat 18 ianuarie 2015 - 10:38
#202
Postat 18 ianuarie 2015 - 11:12
#203
Postat 18 ianuarie 2015 - 12:41
Pana la urma sa fie realizat acest 2x1 si apoi la nevoie se mai construieste una paralel cu asta pentru a deveni una in regim de austrada.
@StValentin am dubii ca ar fi asa (dar cine stie), ca doar era sa nu fie trecut nici in masterplanul de transport (pe care oricum mai mult de jumate nu il vor respecta sau realiza)
#204
Postat 19 ianuarie 2015 - 18:55
Mai mult, avand in vedere ca Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic au fost elaborate in anul 2011, adica acum 4 ani, s-ar putea sa fie necesara reactualizarea lor. Sa ne tinem atunci: inca vreo 3-4 ani pentru treaba asta!
In fine, o sinteza interesanta:
timpolis.ro
Citeaza
Președintele interimar al PSD Timiș, Sorin Grindeanu, spune că de consensul politic depind sorții de materializare cu prioritate a proiectului Centurii Sud a Timișoarei.Acesta susţine că şansele ca proiectul să fie inclus pe lista obiectivelor prioritare, pentru finanțare în acest an, depind de rezultatul dezbaterii Master Planului în Parlament, la începutul lunii februarie.
Sorin Grindeanu. „Scenariul Master Planului de Transport supus, în februarie, dezbaterii parlamentare, include Centura Sud”
Sorin Grindeanu (3)Deputatul PSD de Timiș Sorin Grindeanu, actual ministru al Comunicațiilor și Societății Informaționale şi şef interimar al PSD Timiş, spune, citând dintr-un document despre care afirmp că l-a primit în de la reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, că Centura Sud figurează în „scenariul de Master Plan General de Transport al României”. Documentul citat ar urma să fie dezbătut, în februarie, în Parlament, mai spune Sorin Grindeanu, potrivit afirmațiilor căruia de soarta acestei dezbateri ar depinde includerea sau nu a acestui obiectiv pe lista proiectelor care vor beneficia de finanțare prioritară în 2015. Deputatul PSD a citat succint din răspunsul primit la interpelarea sa, reliefând că Centura Sud a Timișoarei este înscrisă în Scenariul de Referință al Master Planului General de Transport, lucru care ar însemna că obiectivul va beneficia de finanțare din Fondul de Coeziune.
Tot în baza răspunsului citat – despre care Sorin Grindeanu a precizat că va putea fi oferit spre consultare în zilele următoare, în forma sa scrisă – rezultă că, pentru anul în curs, sursa de finanțare a Centurii Sud este asigurată, în procent de 85%, de fondurile europene. La care s-ar adăuga un procent de 15% finanțare oferită de Statul român, din resurse bugetare proprii.
Sorin Grindeanu susţine că CNADNR ar fi încheiat deja, încă din 28 octombrie 2010, un contract intitulat “Asistenţă Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Execuţie şi Documentaţiei de Atribuire pentru variantele de ocolire Bârlad şi Timişoara Sud”. În baza acestuia, ar fi fost elaborat deja studiul de fezabilitate, proiectul tehnic de relocare și protejare utilități la nivel de detalii de execuție, precum și proiectul tehnic la nivel de detalii de execuție pentru acest obiectiv. Lungimea totală a Centurii Sud urmează să fie de 25,69 kilometri, costurile totale pe care execuția obiectivului le-ar presupune ar fi de peste 425 de milioane lei (valoare fără TVA), iar durata de execuție ar fi de 36 de luni.
În răspunsul primit de la reprezentanții Ministerului Transporturilor se menționează și faptul că Centura Sud Timișoara ar fi primit deja avizul Comisiei Tehnico-Economice din cadrul ministerului, în 19 noiembrie 2012, și că lucrarea ar prevedea realizarea a două căi de rulare, a 12 poduri și a două parcări, urmând ca, în vederea aprobării demarării lucrărilor de execuție propriu-zise, indicatorii tehnico-economici menționați anterior să fie aprobați prin hotărâre de guvern.
În aceste condiții, susține deputatul PSD, pentru demararea procedurilor de licitație și a lucrărilor ar mai fi nevoie de emiterea unei hotărâri de guvern. Care ar trebui precedată de dezbatarea și aprobarea în Parlament a Master Planului General de Transport al României.
Sorin Grindeanu susţine că includerea acestui obiectiv de interes major pentru timișoreni pe lista de finanțare pentru 2015 depinde de capacitatea factorilor politici de la nivel local de a acționa coeziv, pentru a impune proiectul ca fiind prioritar. Fiindcă, adaugă el, doar obiectivele de infrastructură prioritare vor beneficia anul acesta de finanțare, din fonduri europene aferente exercițiului financiar 2007- 2013, pentru care se mai poate aplica doar până la finalul acestui an, urmând ca, în eventualitatea neutilizării lor, fondurile rămase nefolosite să fie returnate, fără a mai putea fi utilizate.
„Priorităţile pentru anul 2015 se vor hotărî, dincolo de lucrările pe culoarul IV, care e pe fonduri europene, printr-un consens, în Parlament, la începutul lunii februarie. Lucrările sigure în acest Master Plan pentru anul 2015 – fiindcă ştiţi că la finalul anului 2015 se pierd fondurile europene necheltuite pe exerciţiul 2007-2013 – sunt cele pentru culoarul IV, care înseamnă inclusiv lotul de autostradă de la Ianova la Belinţ. În acest moment se dispune de 4 miliarde de euro. Master Planul, în forma propusă în acest moment, înseamnă ca și costuri aproape 30 de miliarde de euro”, afirmă Sorin Grindeanu.
Acesta și-a exprimat speranța că factorii de decizie de la nivel local și județean vor avea capacitatea de a convinge, prin acțiuni conjugate, că Centura Sud reprezintă o prioritate menită să primească finanțare începând din anul în curs: „Eu sunt sigur că şi eu, şi primarul Robu, şi ceilalţi parlamentari vom reuși să introducem Centura Sud pe lista proiectelor prioritare pentru 2015. Pentru că în scenariul de Master Plan supus dezbaterii este prinsă centura”.
Se vrea un pact şi pentru transporturi
În contextul discuțiilor referitoare la proiectul Centurii Sud, deputatul Sorin Grindeanu a făcut referire și la intenția formulată recent de primarul Nicolae Robu, de a organiza un miting civic prin care să aducă în atenția Guvernului nevoile stringente ale timișorenilor. „Acțiunile de acest tip, dacă sunt civice, sunt foarte bune pentru viața comunității”, a apreciat deputatul Sorin Grindeanu. Dar, spune el, în ceea ce privește domeniul infrastructurii, este necesară semnarea pactului pentru transporturi, adus recent în discuție de către premierul Victor Ponta, pentru a garanta continuitatea unor proiecte de infrastructură, dincolo de factorii dependenți exclusiv de contextul politic.
Proiectele județului Timiș și ale Timișoarei, absente din Master Planul General de Transport, atenționează reprezentanții locali ai Opoziției
Includerea sau nu a Centurii Sud a Timișoarei în Master Planul General de Transport, documentul programatic care se referă la prioritățile strategice ale României pentru următorii 16 ani, reprezintă, însă, un subiect asupra căruia punctele de vedere ale reprezentanților spectrului politic local nu sunt convergente.
După ce promisiunea legată de includerea Centurii Sud a Timișoarei a fost smulsă, practic, premierului Victor Ponta, în cursul lunii noiembrie 2014, în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, debutul acestui an a plasat, din nou, discuțiile despre realizarea acestui proiect sub semnul unor numeroase incertitudini. Departe de a fi ajuns în etapa în care dezbaterile să se poată purta pe fondul problemei, disputele factorilor de decizie de la nivel local despre șansele de materializare, într-un viitor apropiat, ale Centurii Sud – promisă timișorenilor încă din 2012 de către reprezentanții defunctului USL – se poartă încă tot pe un teren incert, minat în mare măsură de factori de ordin politic.
Primarul Nicolae Robu cheamă timișorenii în stradă
Nicolae Robu primar 2În absența unor certitudini referitoare la includerea acestui obiectiv în Master Planul General de Transport al României, edilul Nicolae Robu a făcut referire, vineri, la posibilitatea de a-i chema pe timișoreni să susțină, prin prezența lor în stradă, includerea Centurii Sud pe lista proiectelor prioritare pentru anul 2015. Subliniind că acest apel este o inițiativă de ordin civic și nu una de ordin politic și precizând că, dacă o decizie tranșantă în acest sens nu va fi luată în câteva săptămâni, prin recursul la dialog și la argumente, atunci mizează pe o mobilizare masivă în stradă a timișorenilor. Acesta a adăugat că așteptările sale se leagă de participarea la acest miting a unui număr de aproximativ 20.000 de timișoreni. „Dacă Guvernul nu include în prioritățile sale și centura Timișoarei, trebuie ieșit în stradă. (…) Nimeni nu are dreptul să ignore Timișoara într-un asemenea hal. S-a tot discutat despre acest subiect, au existat promisiuni, dar nimic nu s-a materializat”, a declarat vineri, primarul Nicolae Robu.
[...]
#205
Postat 19 ianuarie 2015 - 19:13
#206
Postat 19 ianuarie 2015 - 19:28
#207
Postat 19 ianuarie 2015 - 21:16
Nu stiu daca petitiile si scrisorile ar rezolva ceva.
#208
Postat 19 ianuarie 2015 - 21:29
#209
Postat 20 ianuarie 2015 - 10:12
Daca va avea loc acel miting la primavara si chiar pana atunci, ar trebui sa se puna problema intregului segment lipsa din centura! Si nu inteleg de ce nu se intampla asa?...
#210
Postat 25 ianuarie 2015 - 00:35
#211
Postat 25 ianuarie 2015 - 00:57
Nu cred in realizarea centurii (oricare din cele doua portiuni) pana in 2020, dar ar fi frumos ca pana atunci, cel putin, sa inceapa santierul.
#212
Postat 25 ianuarie 2015 - 01:03
#213
Postat 25 ianuarie 2015 - 09:43
cseh_17, la 25 ianuarie 2015 - 01:03, a spus:
Pasajele Solventul, Jiul, Popa Sapca; Sens unic pe inel I, pasaj subteran Piata Victoriei etc... dupa 2 ani de mandat, niciuna din aceste proiecte n-au fost demarate pana acum. Cand te angajezi intr-un proiect, intai te asiguri ca ai acoperire financiara pentru asa ceva.
#214
Postat 25 ianuarie 2015 - 09:52
- bucata de centura de nord
- au tras autostrada de pe linia Muresului Deva - Arad spre Timisoara
PSD-ul nu a facut nimic niciodata, intrebarea e cum au luat la ultimile alegeri europarlamentare 27% + mircea diaconu (tot sustinut de PSD) 13%.
Deci PSD 40% in Timisoara, chiar asa de orbi sunt oamenii.
#215
Postat 25 ianuarie 2015 - 10:35
colinb73, la 25 ianuarie 2015 - 09:52, a spus:
In mod sigur alegatorii nu se bazeaza in alegerea candidatului lor doar pe ce elemente de infrastructura a reusit sa faca partidul de care apartine acesta. Se mai gandesc si isi aduc aminte si cine a crescut TVA (la unul din cele mai mari din lume), sau cine a taiat pensiile sau salariile. (cu 15%!) Nu ca nu-mi pasa de centuri (ba din contra), dar parca ma deranjeaza mai mult ca platesc 24% in plus la absolut tot ce cumpar, decat lipsa unui segment de centura.
#216
Postat 25 ianuarie 2015 - 10:42
colinb73, si eu printr-o schimbare politica (adica 2016) sper sa se inceapa lucrarile pana in 2020 (ca doar tipic romanesc, e imposibil sa nu se mai taraganeasca cu proiectul si se ajunge prin 2017-2018, apoi licitatia mai tine un an, deci in mod optimist prin 2019 ar fi frumos sa se lucreze la santier)
Oricum majoritati romanilor le plac promisiunile pompoase (minciuni care atrag electorat) si oricum romanul uita repede, deci il poti minti in mod periodic cu aceasi minciuna.
Sincer de la administratia locala ma astept, sa deschida santiere pentru a realiza cat mai multe portiuni din inele (si nu sa le stea capul la proiectele ce nu depind de ei cum ar fi centura sau calea ferata subterana, si in nici un caz sa arunce bani pe fezabilitati pentru acestea)
#217
Postat 25 ianuarie 2015 - 14:30
Florin.B RATT, la 25 ianuarie 2015 - 10:35, a spus:
Da ai dreptate.
Idea e ca orasul nu are bani sa faca singur o centura fara bani de la guvern. E f mult si chiar 45 mil E pt centura mica, e aproape tot bugetul de investitii pe un an.
Ma gandeam la o solutie prin care banii de la firme sa nu mai mearga in bugetul central si sa nu mai vina nimic inapoi.
Oare firmele mari nu pot sa dea o parte ca sponsorizare sau cam asa ceva direct pt centura sa zicem ?
#218
Postat 25 ianuarie 2015 - 14:41
Iata o analiza oarecum superficiala, asa, la prima mana...
Centura de Vest:
1) Intersectarea cu DN6 catre Sannicolaul Mare si CF catre Arad. Ar fi bine venit un pasaj suprateran in acest loc astfel incat sa treaca simultan atat peste sosea cat si peste calea ferata...
2) Intersectarea cu DN59A catre Jimbolia si CF catre Jimbolia. Si in acest loc ar fi binevenit un pasaj suprateran care sa treaca peste sosea si cale ferata simultan...
3) Pod peste Bega in zona Contitech. Pe malul drept avem gropi cu namol scos din Bega! Iata un obstacol facut de curand. Cu vreo 5 ani in urma.
Putem observa ca Centura de Vest nu prea trece pe teritoriul orasului asa ca nu cred ca primarul Robu va putea face ceva in legatura cu aceasta centura...
Centura de Sud:
4) Intersectarea cu linia de cale ferata Stamora - Resita...Este nevoie de un pasaj sau ... bariera.
5) Intersectarea cu linia de cale ferata ca tre Buzias... Si aici ar fi nevoie de un pasaj sau ... bariera.
6) Intersectarea ca drumul catre Buzias (si cu noua linie de tramvai catre Mosnita Noua!)... Pasaj sau semaforizare.
7) Pod nou peste Bega la Ghiroda...
Iata, astea-s cele 7 BUBE mari la intregirea inelului de centura...de netrecut de autoritatile noastre.
Iar daca se are in vedere si o centura feroviara a orasului, partiala sau totala, atunci ar trebui ca acum sa se ia si acest aspect in considerare. Cele doua centuri ar trebui sa mearga oarecum in paralel pentru a nu fi nevoie de zeci de pasaje, atat de greu de executat la noi...
PS Lungimea totala a segmentului lipsa din inelul de centura ar fi aproximativ 35-40 km...