
Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara
#623
Postat 07 ianuarie 2015 - 03:43
Citeaza
[...]
Conform primarului Nicolae Robu, ambarcațiunile vor fi cumpărate în cel mai scurt timp. „Licitația este în derulare. Pe 12 ianuarie se deschid ofertele, iar în cea de-a doua jumătate a anului sperăm că vor circula”, a declarat, marți, edilul.
[...]
„Specialiștii au stabilit toți parametrii, astfel încât să se poată naviga foarte bine pe Bega cu aceste mijloace de transport și să se poată face și manevrele de rigoare, inclusiv întoarcerile. Problema este rezolvată de specialiști, dar, sigur, oricine poate face comentarii”, susține edilul. Conform acestuia, felul în care se va circula, dar și prețul biletelor vor fi anunțate după achiziționarea ambarcațiunilor. Cele șapte vaporașe vor costa bugetul local în jur de un milion de euro.
#624
Postat 07 ianuarie 2015 - 11:26
Mi-e teama si de tariful care va fi ales pentru o calatorie...Dupa parerea mea acest tarif n-ar trebui sa depaseasca valoarea unui bilet obisnuit pentru tramvaie, firobuze...Altfel s-ar putea ca vaporasele sa circule mai mult goale decat pline....
In alta ordine de idei, cei care se plang de disparitia pomilor din oras pot fi linistiti pentru ca de-a lungul Begai s-au plantat pomi cat pentru paduri intregi...Densitatea pomilor plantati este mare, cam din 3 in 3 metri si ca atare cand acestia vor face coroana mai serioasa, nu se va mai vedea nimic din vaporase...
#626
Postat 08 ianuarie 2015 - 00:27

#629
Postat 08 ianuarie 2015 - 19:37

#630
Postat 08 ianuarie 2015 - 21:12
Citeaza
Ceea ce sub norme legislative, este o portita de scapare, neatribuindu-si nici un merit asupra materialului foto/video.

#631
Postat 08 ianuarie 2015 - 22:17

#632
Postat 08 ianuarie 2015 - 22:24

Ceea ce ma mira, este numarul scazut de vizualizari a celor doua clipuri. Un clip postat de mine pe forum, dupa o zi, are in medie 60-70 vizualizari, in schimb primul clip postat cu 24h in urma, cu toata promovarea facuta in articolul din OT are doar 150 vizualizari. Chiar nu ma asteptam ca un ziar local sa aibe un numar atat de scazut de vizitatori.
#633
Postat 08 ianuarie 2015 - 22:28

#634
Postat 09 ianuarie 2015 - 00:13
Inclusiv forma de prezentare web e muuuuult depasita.
#635
Postat 09 ianuarie 2015 - 00:46
Sper ca ziaristul care prea subiecte de pe forum sa citeasca postarea. De altfel e bine ca sunt preluate subiecte care se dezbat aici si sa fie prezentate publicului, si pozele dar sa precizeze autorul/sursa.
La fel cum pentru autostrazi forumul peundemerg este un reper si o sursa de informatii, asa ar fi frumos ca si forumul nostru sa fie un reper si sursa de informatii constructive legata de infrastructura orasului si judetului. Pana la urma discutile/ideile noastre vin din pasiune (nu interese) si dorinta reala de a imbunatati infrastructura si a progresa.
PS: scuze de eventualul offtopic, dar este ca o reactie la media care de multe ori lasa de dorit si da dovada de neprofesionalizm
#636
Postat 09 ianuarie 2015 - 08:16
Citeaza
Timişorenii şi turiştii străini care vor vizita oraşul bănăţean vor putea călători din vară cu vaporetele pe Bega, pentru aceasta fiind necesară pregătirea viitorilor marinari care vor conduce ambarcaţiunile, care-şi vor face stagiul şi-şi vor lua permisul la Căpitănia Galaţi. 'Acestea nu sunt ambarcaţiuni de agrement, ci de transport pasageri şi trebuie să facă şcoala la Galaţi pentru obţinerea permisului de navigaţie. Sunt nave de categoria a II-a şi trebuie să-şi facă toate cursurile. Am vorbit cu câţiva dintre ei, i-am trimis la Galaţi să-şi completeze acolo stagiul şi să primească de acolo documentele', a declarat miercuri, pentru AGERPRES, dr. ing. Alexandru Bărboi, căpitan de port specialist, şeful Oficiului de Căpitănie Timişoara. Până acum, Bărboi a trimis la Galaţi trei persoane, dar sunt necesari minimum şapte angajaţi, cel puţin câte unul pentru fiecare vapor uşor care va circula pe Bega. Potrivit acestuia, Căpitănia Timişoara poate acorda brevete de navigaţie pentru categoriile C şi D, dar cele pentru categoriile A şi B necesită comisii speciale, examenul este computerizat şi supravegheat video.
'Pentru categoria agrement am acordat peste 1.000 de brevete, pentru candidaţi din Timiş, Arad, Hunedoara, Bihor. 90% dintre aceştia au bărci, unii le ţin pe Mureş, alţii în Deltă sau în străinătate, pentru că noi emitem Certificate internaţionale de conducător de ambarcaţiuni de agrement. Examenul costă 450 de lei şi are loc în prezenţa unei comisii formate din trei membri din Constanţa, Cernavodă, de fiecare dată este o altă comisie', a precizat Bărboi. Primarul Nicolae Robu a anunţat că ofertele din cadrul licitaţiei pentru achiziţionarea ambarcaţiunilor se deschid săptămâna viitoare.
'În cea de-a doua jumătate a anului 2015 ne vom plimba cu vaporeto, pentru că deja este în derulare licitaţia, săptămâna viitoare (pe 12 ianuarie, n.r.) se deschid ofertele la licitaţie (...). Atunci se va stabili şi preţul la competiţia între ofertanţi', a declarat primarul Nicolae Robu. Municipalitatea a lansat în toamna anului 2013 lucările de amenajare a malurilor Canalului Bega pe tronsonul timişorean, proiect în valoare de peste 25 de milioane de lei cu finanţare europeană, pentru a-l face navigabil. 'Amenajarea malurilor ajută foarte mult, într-o etapă următoare, la transformarea Canalului Bega într-unul navigabil. Aşa cum ne-am dorit, vom achiziţiona şapte ambarcaţiuni uşoare, de tip vaporeto, pentru agrement şi pentru transportul de persoane. Ne pregătim pentru introducerea transportului naval în municipiu, ca alternativă la cel actual şi crearea infrastructurii specifice transportului public pe Canalul Bega', a reiterat Robu. Sunt în curs de amenajare cele nouă staţii de îmbarcare/debarcare a pasagerilor, dar şi casele pentru vinderea biletelor.
#637
Postat 09 ianuarie 2015 - 12:28
Citeaza
O veste buna din ultima vreme este faptul ca Robu pomeneste tot mai des despre transportul in comun pe Bega si nu doar de cel de agrement precum vorbea cu un an in urma. Deci o schimbare importanta de macaz...
Insa a sustine ca avem de-a face cu o Bega navigabila cu tone de bolovani de piatra pe maluri este cel putin o copilarie, existand mereu pericolul spargerii ambarcatiunilor de acesti bolovani de langa maluri. Se uita ca pe apa nu se circula ca pe uscat, mai degraba ca pe gheata sau mai rau de atat...
Apoi chestiunea cu chioscurile de bilete...In fiecare statie cate un chiosc, deci un total de 9 chioscuri...
Pai avem vreo 10-14 chioscuri de bilete in intreg orasul pentru intregul sistem de transport in comun terestru si atunci vom avea 9 chioscuri doar pentru vaporase?...Mi se pare ca avem de-a face iarasi cu o gandire gresita a proiectantilor, neconforma cu realitatea...Nu se justifica economic ca fiecare statie (debarcader) sa aibe propriul chiosc...Poate ar fi bune niste automate de bilete fara personal angajat...
In schimb ar fi mult mai util ca in fiecare statie (debarcader) sa existe un afisaj elecronic care sa informeze in cate minute vine urmatorul vaporas, precum in statiile transportului in comun terestru...
Una peste alta este bine ca lucrurile se misca!
#638
Postat 09 ianuarie 2015 - 23:12
mile, la 09 ianuarie 2015 - 12:28, a spus:
Asta nu prea se justifica, cu toate ca sunt sigur ca vom avea in fiecare statie. Daca se cunoste frecventa, sa zicem 15 minute, nu are niciun rost sa ai afisaje, din moment ce nu exista semafoare, nici blocaje in trafic. Pur si simplu vei sti ca nu ai cum sa astepti mai mult de 15 minute. Se poate pune un counter care numara de la 15 minute spre zero, asa cum e la metrou. (fara GPS-uri, GPRS-uri, OBC-uri, sau alte "fineturi" electronice)
#639
Postat 10 ianuarie 2015 - 12:08
#640
Postat 10 ianuarie 2015 - 14:06
Citeaza
Doar ca eu nu stiu daca am ajuns in statie in minutul 13 pana la plecare sau in minutul 2 pana la plecare. Poate ca in prima varianta o iau pe jos sau ma duc la un MTC terestru...
Da, solutia amintita (si) de andrei_tm pare OK cu conditia sa nu existe abateri in program...
Urmarirea electronica a vaporaselor ar fi reala avand in vedere tocmai cele spuse mai sus, respectiv inexistenta semafoarelor si a traficului pe traseu. Asta in comparatie cu transportul terestru unde afisajele anunta timpi aproximativi...
Apoi as putea spune ca cu aceste afisaje electronice si la vaporase ca ar fi vorba de o uniformizare pe intregul oras...
Deasemenea ma gandesc ca vor fi validatoare in vaporase. Nu cred ca accesul se va face de catre taxator odata cu plata biletului la chioscul statiei...
Oare s-a gandit cineva (implicat in proiect) la toate aceste aspecte?....Si care dintre variante ar fi cele mai economicoase pentru regie?