Carduri
#101
Postat 08 martie 2009 - 12:34
Argumentatia lui dAlmon am inteles-o perfect (iar daca observi a fost de-acord cu mine in unele privinte) si a fost singura care a prezentat excelent situatia si care n-a fost de genu : asta iti oferim, ce drept ai sa fii nemultumit ?
Pliantele ar ajuta multa lume sa inteleaga mai bine toata gama operatiunilor cu noul card. A fost o sugestie, ma gandeam ca ratt ar fi deschis sugestiilor din partea utilizatorilor.
Cum spunea si dAlmon sunt multe aspecte pe care cei ce nu frecventeaza forumurile nu le stiu, cum ar fi scopul validarii multiple, etc. Informatiile prezentetate pe taxatoare sunt sumare si nu lamuresc lumea despre completa capacitate a cardului sau situatiile multiple in care poate fi folosit.
Cealalta sugestie ar fi fost sa poata fi aplicata stampila ratt pe bonurile fiscale pt a putea fi decontate. Vechile abonamente puteau fi decontate fara probleme.
Comparatia cu DB-ul este marginala, nu am sugerat sa revenim la vechiul sistem, am inteles perfect avantajele cardului, la fel cum am inteles si dezavantajele lui. Am incercat sa prezint problemele de care ma lovesc, sa inteleg de ce apar ele si cum pot fi depasite. Db-ul pierde clienti din cauza inflexibilitatii la doleantele clientilor, lucru care se intampla oriunde exista concurenta.
P.S. Comparatia cu statul la lapte a venit pe fondul argumentarii d-voastra cu un fapt ce s-a intamplat in trecut si la care nimeni nu comenta.
La fel, repet, nu ma deranja sa arat abonamentul la controlor daca asta se intampla de 3-4 ori pe luna. Daca ar fi trebuit sa-l arat de 40-50 ori pe luna ar fi fost deranjant. Faptul ca pe vremea Timisurilor se mai opreau tramvaiele intre statii si se mai faceau razii/controale ceea ce ducea la nemultumirea calatorilor si intarzieri la servici, scoala, facultate, poate fi amintit ca alt aspect la care nimeni nu se impotrivea desi nimeni nu era multumit de situatia respectiva. Alte vremuri alte, alte situatii. Frustrarea multora din fostii calatori s-a concretizat in efortul de a-si lua masina si de a scapa de o problema. Pe vremea aceea masinile se cumparau din necesitate si din dorinta de comoditate si rapiditate a deplasarii nu dintr-un moft. Ceea ce am vrut eu sa subliniez este ca in ziua de azi nu se mai poate impune asa usor un lucru si cu seninatate sa se astepte ca toata lumea sa fie multumita. Ar trebui sa existe disponibilitatea de a se perfectiona acel lucru luand in calcul neplacerile sau sugestiile calatorilor, asta si pt binele Ratt-ului cat si al calatorilor.
Si un ultim aspect. Daca raspunsul este : " Daca consideri ca dezavantajele sunt mai multe decat avantajele ai tot dreptul sa renunti la un produs sau serviciu." se poate pune problema de atragere/ convingere a unor noi potentiali calatori ? Eu in meseria mea nu-mi permit sa spun unui client "daca crezi ca nu-ti convine ce-ti ofer, asta e, renunta la serviciile mele" pt ca acel potential client pleaca la concurenta care e dispusa sa se plieze pe dorintele lui. Aici intervine si marketing-ul si informarea, lucruri absolut necesare pt succesul unui produs sau serviciu.
#102
Postat 08 martie 2009 - 12:54
Parerea mea este ca RATT sta foarte prost la multe capitole, chiar daca incearca sa mai remedieze din probleme.
#103
Postat 08 martie 2009 - 13:05

O chestie care mi se pare interesanta este ca inainte toata lumea se plangea ca nu a fost montat sistemul de tikenting,


#104
Postat 08 martie 2009 - 13:23
Eu si ceilalti membri care ti-au raspuns, am incercat sa-ti expunem si opinia noastra. Daca te-am convins sau nu ramane sa hotarasti tu si sa procedezi in consecinta. Validand dai o sansa sistemului sa-si arate potentialul si imbunatatirile pe care le poate aduce.
P.S. Tot ce ai citit aici reprezinta parerile noastre personale nu pozitia oficiala a regiei fata de chestiunile discutate
#105
Postat 08 martie 2009 - 15:19
Una e teoria si alta e practica sau cum spune proverbul "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ". Nu toate problemele pot fi anticipate, dar daca ele apar ar trebui sa existe si disponibilitate sa se rezolve. Altfel cu totii am mai folosi inca Dos 5 in loc de Windows. Putem mult sa vorbim despre ceva ce ne-am dori dar pana nu ne lovim de utilizarea in conditii normale a produsului nu stim ce vom primi. Astazi ploua, aveam plase la mine, umbrela, flori, si stateam si cu portofelul in mana. Inconfortabil. Cand clientul e multumit va utiliza cu placere un serviciu iar in lume cea mai buna reclama este un client satisfacut.
Si ca orice lucru functional sau deja in exploatare poate fi imbunatatit din mers.
Sa fim seriosi, nu cred ca cer lucruri absurde. Pliantele nu ar fi un capat de tara pana ajunge lumea sa cunoasca toata capacitatea sistemului (e ca si cand lumea primeste un smartphone dar stie numai sa sune sau sa trimita sms), punerea unei stampile pe bon n-ar fi un efort asa de mare.
La fel cum s-au putut face sondaje se putea si urmari nr calatorilor la diverse ore, etc. Adica Ratt-ul se asteapta sa-l ajut pe banii mei ca tot mie sa-mi fie bine. Interesant pct de vedere dar negativ ca PR.
Orice produs poate fi imbunatatit doar cu feedback-ul utilizatorilor. Important e insa sa fie disponibiliate din partea furnizorului sa-l imbunatateasca. Daca nu se tine cont de acest feedback din motiv ca produsul deja e in exploatare si nu exista disbonibilitate pt imbunatatirea confortului, atunci chiar ca discutia nu mai are sens.
Mi-am expus parerea, dorintele, incercand sa-mi rezolv atat o comoditate personala cat si sa aduc la cunostinta ratt anumite probleme de care se loveste mai multa lume. Rolul tehnologiei in general e de a automatiza sarcinile si a oferi un confort cat mai sporit utilizatorilor prin operatii cat mai putine.
#106
Postat 08 martie 2009 - 15:37
Vrei maxim de comfort, fara putina miscare, interventie de la tine. Degeaba venim cu exemple din afara tarii, ca nici in 100 de ani nu o sa putem compara cele 2 tari. Dupa razboi sunt multi viteji. Pana era vechiul sistem nimeni nu comenta nimic, acum ca s-a investit toti vin cu fel de fel de idei. Sa fim seriosi cata energie ne ia sa validam un card. Aiai deja alta problema ca nu ne convine sa stam in picioare. Iar treba cu decontatul vad ca te deranjeaza mult. Pana acum ti-a fot decontat abonamentul?
#107
Postat 08 martie 2009 - 15:54
Bonul fiscal se elibereaza tocmai pentru a fi decontat costul abonamentului sau chiar al biletului.
Pentru ca esti cetatean al orasului Timisoara primesti o reducere de 20% din costul abonamentului, lucru care conform protocolului incheiat intre primarie si RATT, te obliga sa validezi cardul. (protocolul poate fi citit pe pagina web aici)
Un scurt citat:
"Beneficiarii de reduceri şi gratuităţi care deţin carduri eliberate de către R.A.T. Timişoara
vor avea obligaţia validării cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public de persoane.
Nevalidarea cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public de persoane se
sancţionează similar călătoriei fără titlu de călătorie valabil şi se consideră călătorie frauduloasă,
aplicându-se sancţiunile prevăzute de Hotărârile de Consiliul Local şi prevederile legale.
Controlul se realizează unitar la nivelul Municipiului Timişoara de către controlori R.A.T.
Timişoara, respectiv autorităţile publice împuternicite cu aceasta activitate de control."
#108
Postat 08 martie 2009 - 21:40
Mi-ai dat un raspuns tipic romanesc. E clar, cu asemenea mentalitate nu-i vom ajunge pe ceilalti din urma. Daca ai circulat pe-afara stii la ce ma refer. Evident ca vreau maxim de confort daca noul sistem este o evolutie, vreau sa fie o evolutie si in comoditate nu numai in eficienta statisticilor sau in consumul de carburant pt ratt. Acelasi raspuns ca in trecut nu comenta nimeni. Cat timp platesc un serviciu si am si o alternativa am tot dreptul sa comentez si sa-mi expun parerea.
Ma deranjeaza treaba cu decontatul si pana acum mi-am decontat de fiecare data abonamentul, si-asa platesc destule impozite la stat si la bugetul local. Cred ca stii ca un bon fiscal fara stampila aplicata nu poate fi decontat.
De un lucru m-am lamurit cel putin. Prin prisma raspunsurilor primite, discutia chiar ca nu-si mai are sensul. Voi considerati ca sistemul e excelent, cel mai bun, iar daca cei care au o nemultumire, indraznesc sa si-o exprime, sunt niste mofturosi care nu apreciaza ce servicii excelente are ratt-ul pt ei. Am destule motive de a ma plange dar sunt sigur ca raspunsurile vor fi aceleasi.
Rolul tehnologiei nu e sa complice o actiune ci s-o simplifice, creand mai mult confort. Daca vreau sa depun efort merg pe jos, lucru care-mi si place, dar daca vreau sa circul cu mijloacele de transport in comun atunci e normal sa ma astept la o evolutie nu numai in tehnologie ci si in confort din moment ce am si alte alternative.
Sunt pe forum inscrisi in jur de 1000 de persoane, cati calatori are Timisoara? Circul zilnic cu mijloacele de transport si n-am vazut inca vre-un pliant. Nu e de dataoria mea sa-mi pierd din timp cautand informatie in stanga si in dreapta cand trebuia sa exista o campanie de distribuire a informatiei complete la TOTI calatorii.
Cand am auzit de carduri nu stiam ca trebuiesc validate de fiecare data si cele care au rol de abonament. Iar gratuitatea care mi-o ofera Timisoara oricum o platesc prin taxele colecate si de la mine la bugetul local. Nimic nu e gratis sau redus, tot din banii contribuabililor se platesc.
#109
Postat 08 martie 2009 - 21:56
declaraţiilor pe propria răspundere însoţite de acte doveditoare (adeverinţe medicale, adeverinţe de
venit etc.), precum şi pentru sportivii de performanţă cu rezultate remarcabile, dovedite prin diplome de
premiere, elevilor şi studenţilor cu merite deosebite obţinute în activităţile extraşcolare atestate prin
diplome de premiere.
Bravo TM, singurul oras care acorda gratuitati acestei categorii!!!

#110
Postat 08 martie 2009 - 22:04
Nu, nu am spus ca acest sistem e perfect. E perfectibil, dar nu renuntand la facilitati ale lui. Asa cum s-a spus sistemul iti va oferii mai multe avantaje si tie dar si regiei. Daca pe langa facilitatile oferite tie (panouri de afisare in statie a timpului de asteptare, monitorizare evoluata care va duce la respectarea exacta a graficelor, etc) de ce sa nu beneficieze si regia de facilitatile sistemului, atat pentru imbunatatirea serviciilor dar si pentru reducerea numarului de calatori fraudulosi (prin numarare calatori + numarare validari).
Discutii similare vor urma si cand pensionarii vor primii carduri, dar numai validand si ei vom sti cati bani trebuie sa primim de la primarie in contul acestor calatorii.
#111
Postat 08 martie 2009 - 22:59
gabriel s, la 8 Mar 2009, 21:40, a spus:
deci in primul rand pe forum sunt in jur de 400 de persoane.si 2 la mana campania aceea a fost la multe posturi de teleziune,dar si in pliante,pe internet nu numai forumul si pagina web a RATT

#112
Postat 08 martie 2009 - 23:47
alecs, la 8 Mar 2009, 22:59, a spus:

Dar in mijloacele de transport de ce nu ? La chioscurile de bilete ? Nici macar cand cand am primit primul card, nu am primit un pliant !
Sunt TOTAL de acord cu Gabriel s ! Si din pacate am primit si eu aceleasi raspunsuri... "Daca nu-ti place, mergi cu taxi"...
Gabriel, poate ne mobilizam si incepem si noi o campanie anti bataia de joc din mijloacele de transport in comun !

#113
Postat 08 martie 2009 - 23:55
#114
Postat 09 martie 2009 - 00:04
Anella, la 8 Mar 2009, 23:47, a spus:
Sunt TOTAL de acord cu Gabriel s ! Si din pacate am primit si eu aceleasi raspunsuri... "Daca nu-ti place, mergi cu taxi"...
Gabriel, poate ne mobilizam si incepem si noi o campanie anti bataia de joc din mijloacele de transport in comun !

pai cand a inceput sistemul,erau si in tramvaie si la chioscurile de bilete,si acuma o sa spui ca exagerez,au fost si la langoseria din spatele dispeceratului din dambovita...si vor mai fi
#115
Postat 09 martie 2009 - 07:41

#116
Postat 09 martie 2009 - 09:17
La solicitarea clientilor RATT va lua masurile necesare pentru dotarea vanzatoarelor cu stampile cu toate ca stampilarea nu este obligatorie.
Solutie la firma dvs. in cazul neacceptarii bonului: invocati articolul 155, alineatul 6 din noul Cod Fiscal, unde scrie negru pe alb ca semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii. Codul este accesibil pe site-ul Ministerului Finantelor. (www.mfinante.ro)
#117
Postat 09 martie 2009 - 13:31
Referitor la bonurile fiscale. Este un prim pas.
Solutia care mi-ati dat-o cu articolul 155 din codul fiscal nu este viabila deoarerce :
Bonul fiscal este inlocuitorul chitantei (societatile care ofera servicii catre persoane fizice nu pot emite chitante catre persoanele fizice ci numai bonuri fiscale acestea putand fi insotite de o factura la cerere). Obligativitatea stampilarii bonurilor fiscale/chitantelor in vederea decontarii a ramas valabila si in noul cod fiscal.
In cazul in care bonul fiscal are o valoare mai mare de 100 lei acesta trebuie sa fie insotit si de o factura fiscala pentru a putea fi decontat. Factura nu necesita stampilare dar bonul fiscal necesita in vederea decontarii.
Ordinul 1714/2005 : Astfel, potrivit acestui Ordin, fac exceptie de la regula, in sensul ca stau la baza inregistrarii in contabilitate a cheltuielilor, urmatoarele documente:
d) bonul fiscal a carui valoare totala este de pana la suma de 100 RON, inclusiv, daca este stampilat si are inscrise denumirea cumparatorului si codul unic de inregistrare al acestuia.
Ati facut o confuzie intre bonuri fiscale si facturi fiscale. Nu e unul si acelasi lucru.
La fel scrie negru pe alb in reglementarea bonurilor fiscale ca in vederea decontarii stampilarea este obligatorie.
Sper din tot sufletul ca solutia ce mi-ati dat-o nu vine din partea unui contabil al Ratt altfel trebuie sa-i pun serios la indoiala competenta.
Referitor la comoditate, nu stiu cati dintre d-voastra aveti copii mici de care trebuie sa si aveti grija in aglomeratie in timp ce trebuie sa validati si de fiecare data cartela. Sunt multe aspecte de care banuiesc ca nu v-ati lovit in utilizarea zilnica a cardului.
#118
Postat 09 martie 2009 - 14:06
Acolo se facea referire la codul fiscal din 2007 iar ordinul la care faceti referire este din 2005.
Consider ca informatia data de mine in care specificam ca se doteaza chioscurile cu stampila respectiva este suficienta pentru a incheia discutia pe tema aceasta.
#119
Postat 09 martie 2009 - 14:26
REPET, BONUL fiscal nu este acelasi lucru cu FACTURA fiscala si sunt reglementate prin legi si ordine diferite.
Bonul fiscal trebuie insotit de factura fiscala in cazul in care depaseste 100 lei in vederea decontarii.
Bonurile fiscale sunt reglementate prin O.M.F.P. nr. 1.714 din 14 noiembrie 2005 privind aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 831/1997 publicat in M.Of. nr. 1.042 din 23 noiembrie 2005. Acest ordin a fost modificat prin O.M.F.P. nr. 293 din 22 februarie 2006, publicat in M.Of. nr. 194 din 1 martie 2006.
Orice contabil, PFA sau persoana juridica va poate confirma ce v-am spus. Cat despre raspunsul consilierului juridic no comment daca nu stie diferenta dintre cele doua acte fiscale.
#120
Postat 09 martie 2009 - 15:49
