STP Timișoara Forum: Timisoara de altadata - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (61 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Timisoara de altadata discutii diverse despre poze vechi cu cladirile istorice din oras Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#861 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 octombrie 2014 - 10:35

Nu cred ca e pentru sustinerea liniei de contact. Daca te uiti cu atentie, e prea aproape de trotuar (distanta A) si consola indreptata spre acesta, deci nu avea cum sa incapa pe acolo si linia de tramvai. De asemenea, consola pare prea scurta (distanta B). Probabil e pentru iluminat stradal.

Imagine atasata: Scoala de fete.jpg
2

#862 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 02 noiembrie 2014 - 09:12

Un site sugerat de un prieten din Germania, un site ce cuprinde toate podurile din Timisoara:

http://www.banaterra.../bega_hidak.htm
2

#863 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 noiembrie 2014 - 11:30

Tramvaiul chiar trecea pe acolo, pana prin 1907-1908 cand a fost mutata linia pe actualul traseu.
2

#864 Useril este offline   Anthony74 

  • Membru Senior **
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30 aprilie 13
  • Sexul:masculin

Postat 04 noiembrie 2014 - 07:54

1915 - Trupe maghiare în fața teatrului.

Imagine atasata: Trupe-maghiare-in-fata-teatrului.jpg
2

#865 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 noiembrie 2014 - 18:01

Interesant este faptul ca avem acelasi gen de stalpi in ambele poze...Se vad si acelasi gen de console...Insa este greu (deocamdata) de spus daca ele sustin firul de tramvai sau nu...
0

#866 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 noiembrie 2014 - 19:22

Cum am scris in postarea anterioara: consolele sunt prea scurte ca sa fie folosite la sustinerea liniei de contact, (parerea mea)
L.E. ...plus ca poza pare destul de clara, deci nu vad de ce nu s-ar vedea si linia de contact.

Cam asa de lungi trebuie sa fie consolele: Imagine atasata: console.jpg

Linia rosie am trasat-o exact peste consola ce se vedea in poza.
0

#867 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 05 noiembrie 2014 - 12:34

Ba da, in poza aceea este linia veche de tramvai care in august 1909 a fost mutata unde este astazi: Str. Proclamatia - Bd. Revolutiei 1989 - Str. 3 August 1919.

Inainte de 1909 linia electrica mergea chiar pe strada de azi Strada Ludvig van Beethoven, strada aceasta fiind o strada suburbana, ce lega cartierele Cetate de Fabric, apoi o lua inspre nord pe strada de azi Corneliu Coposu, apoi 3 August 1919.

Primele tramvaie aveau ca priza de curent cu stanga, numit captator. Captatorul era flexibil, se putea roti stanga, dreaptea, in sus si in jos, asemenea captatoarelor de troleibuz. Acest sistem, numit sistem "Dickinson", a fost primul introdus in 1899, de aceea consolele puteau fi scurte, iar firul de contact nu era tras chiar deasupra mijlocului dintre sine. Stalpii de fier de sustinere erau numiti "Mannesmann". O poza in care se vede exact acest sistem:

Imagine atasata: 9426883275_af1d0ece5d_o.jpg

Dar existau mari deraieri cu captatoarele astea. Incepand cu anul 1922 se fac pregatirile pentru sistemul cu noua priza de curent, numita troleu:

Imagine atasata: Tramvai Weitzer - 1928.jpg

Tramvaiele tip D si D.II (construite 1921 - 1922) au mai prins vechiul sistem, dar la tipurile F si F.II (1925) au fost montate din start troleul.

Primele pantografe (pe care-l stim cu totii de azi) au fost montate in 1931 pe primele tramvaie Gemene.

Imagine atasata: 25.04.2008_10_37_08_0046.jpg
3

#868 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 noiembrie 2014 - 19:50

Iata, s-au lamurit lucrurile! Cred ca nu mai exista nici un dubiu datorita "istoricului" nostru!...Inca odata :respekt: pentru munca depusa in general!...
1

#869 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 noiembrie 2014 - 20:02

Da. Chiar e o poza pusa de mine, pe care scrie ca (chiar eu am scris :Facepalm_emote_gif: )reteaua e de tip Dickinson cu stalpi Mannesmann, dar nu mi-am mai adus aminte pana nu am vazut-o pe cea postata de Visor. -_- Am totusi o scuza: au trecut sase ani de cand am pus poza. :D
0

#870 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 noiembrie 2014 - 20:07

Foarte interesanta solutia aleasa din poza postata de Visor...Sens dublu la sine, stalpi doar pe o parte iar firul electric este dublu insa pus total excentric, cel putin pentru unul dintre sensuri...
1

#871 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 07 noiembrie 2014 - 10:45

:up_arow: Dle Mile, nu e ceea ce pare. :) In poza din fata garii sunt trase doua fire de contact, insa acolo e doar linie simpla. Acolo era chiar statia cu "peronul". Mai in spate, pe locul unde se afla fotograful, sinele se desparteau, devenind linie dubla. Adica asemenea literei "Y". La fel si firele de contact se desparteau, dar stalpii nu erau pe o parte unde linia era dubla. (la modul la care va ganditi dvs.) Cred ca in poza de la gara, ca sa nu mai incrutiseze firele, au preferat sa traga ambele fire cativa metri, de-a lungul statiei, apoi firele oprindu-se intr-un stalp.

Unde linia era dubla si se foloseau stalpi cu console, acestia erau intre sine, dar cu consolele scurte. In poza asta se vede clar ca linia de contact nu e deasupra mijlocul sinelor. La fel si in poza cu linia simpla.

Imagine atasata: 1914 centru.jpgImagine atasata: Hunyady utca Nord 3.jpg
3

#872 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 08 noiembrie 2014 - 18:01

Da, am inteles. Acolo era capat de linie si era statie comuna sosire-plecare. Si cred ca tot acolo isi intorceau vatmanii troleul pentru sensul celalalt si-l "fixau" pe firul de contact corespunzator, firul de contact neavand macaz ...
2

#873 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 11 noiembrie 2014 - 20:30

Vila familiei de industriași Szana din Timișoara (bvd. C. D. Loga)

Imagine atasata: 5.jpg
1

#874 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 27 noiembrie 2014 - 21:39

Imagine atasata: 10801910_482831808521632_3570915148166346075_n.jpg

Imagine atasata: 1506667_474101359394677_4076901725226375604_n.jpg
4

#875 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 30 noiembrie 2014 - 16:46

De mult vroiam sa gasesc o imagine de la Punctele Cardinale cu fosta linie de troleibuz care mergea catre bucla din P-ta Semenic. In sfarsit am gasit o astfel de poza pe un site nemtesc. Din pacate poza e minuscula, dar ca o buna dovada e ok. In poza e P-ta Doicesti si se vede firul troleibuzului ce intra in sensul giratoriu de la Punctele Cardinale, virand dreapta.

Imagine atasata: Dikasterial.jpg
1

#876 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 02 decembrie 2014 - 20:42

Piata Libertatii fara copaci, inainte de 1900.

Imagine atasata: piata lib-veche-large.jpg
2

#877 Useril este offline   Anthony74 

  • Membru Senior **
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30 aprilie 13
  • Sexul:masculin

Postat 02 decembrie 2014 - 21:45

Vezi postareaChagall, la 02 decembrie 2014 - 20:42, a spus:

Piata Libertatii fara copaci, inainte de 1900.

Atasament piata lib-veche-large.jpg


Conform sursei „Timișoara ieri și azi” de ing. Al. Zănescu și I. Martin, tipărită în anul 1969, imaginea ar data din anul 1869. Așa cum recunosc și autorii însă, anul este aproximativ. În orice caz e interesant de observat pavajul din piatră naturală precum și existența unei fântâni (a cărei temelii s-ar fi descoperit chipurile cu ocazia săpăturilor pentru reamenajarea pieței). Atmosfera ce se degajă din imagine sugerează că ar putea fi cea mai veche fotografie cunoscută a Timișoarei imperiale.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: piata-libertatii-1869.jpg

5

#878 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 decembrie 2014 - 00:38

Cea din Piata Libertatii, aprox 1960.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 219_001.jpg
  • Imagine atasata: 267_001.jpg

6

#879 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 decembrie 2014 - 19:16

Sunt foarte curios de o poza cu firobuze pe Alecsandri, Blaga sau Piata Unirii...Oare vom gasi asa ceva...Totul se petrecea prin anii '50 - '60...
0

#880 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 07 decembrie 2014 - 21:22

Fir-ar sa fie de copac! Nu putem vedea clar troleibuzul TV din anul 1965...

Imagine atasata: bd mihai viteazu 1965.JPG
3

Arata acest topic


  • (61 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi