Postat 09 decembrie 2014 - 01:38
Putem discuta mult si bine pe tema pistelor si nu vom ajunge la un numitor comun. Nu noi doi ci in general...
Daca pista este mai lata si trotuarul mai ingust, evident ca vor fi comentarii si nemultumiri din partea pietonilor. Daca pista este prea ingusta, vor fi nemultumiti biciclistii. Insa in cele mai multe locuri nu se pot face si piste late, si trotuare late...
In esenta, ni se sugereaza de fapt un compromis si anume daca cu 20 de ani in urma nu aveam voie sa pedalam pe trotuare, iata ca acum avem aceasta posibilitate...Pistele de biciclete nu trebuie vazute, cel putin in contextul nostru, ca niste piste de F1 pentru biciclete unde nu trebuie sa calce o talpa de pieton si nici trotuarele nu (mai) trebuie vazute ca exclusive pentru pietoni...Cel mai important este faptul ca ar trebui a fim intelegatori unii cu altii si ca biciclistilor li s-a oferit un cadru legal de a circula pe trotuare in conditii de siguranta fata de autovehicule. Insa acest lucru nu inseamna ca trebuie sa fim un pericol pentru pietoni sau sa-i injuram ca la usa cortului cand ii surprindem pe pista, care este marcata pe trotuar, fie ca aceasta are 50 cm, fie ca are 1 m...
Nemultumirea mea profunda este legata de faptul ca acolo unde exista spatiu arhisuficient, au facut piste late (inguste) de 50 cm si serpuite. Evident ca ma refer la pistele de pe malurile Begai...
PS Pe Republicii, intre gara si Opera, de cand s-a facut marcajul pentru piste, nu stiu daca am vazut 10 - 15 biciclisti in interval de doua luni de zile (lucratoare), fie pe la ora 14, fie la ora 15:30, insa pietonilor nu le-am putut tine evidenta in aceste doua luni...Concluzia ar fi ca nu este prea corect sa luam prea mult de la cei multi ca sa dam celor putini si "galagiosi"...Ar fi bine sa respectam un raport...