Soferi autobuz
#281
Postat 21 noiembrie 2014 - 20:11
#282
Postat 21 noiembrie 2014 - 20:19
Şi în rest??????????
#283
Postat 21 noiembrie 2014 - 20:59

#285
Postat 21 noiembrie 2014 - 22:24
Evident glumesc, dar glumesc amar.
Conducerea îşi bate joc de noi, la propriu. Să le fie ruşine.
#286
Postat 21 noiembrie 2014 - 22:52

#287
Postat 22 noiembrie 2014 - 13:22
Sa fim seriosi! Astfel de situatii se rezolva la capat de linie.
#288
Postat 22 noiembrie 2014 - 14:26
cseh_17, la 22 noiembrie 2014 - 13:22, a spus:
Sa fim seriosi! Astfel de situatii se rezolva la capat de linie.
Mie personal mi s-a intamplat: am fost in 33 iar la Iuliu Maniu am stat mai mult de cinci minute pana a intrat soferul inapoi in autobuz. Suspectez ca a fost la benzinarie. (asta a fost inspiratia mea pentru idee

#289
Postat 16 ianuarie 2015 - 20:15
#290
Postat 16 ianuarie 2015 - 20:25
La cealalta parte insa, trebuie sa spun ca pentru a face o reclamatie directa soferului, trebuie sa trimiti un mail la relatii@ratt.ro . Insa sincer, nu cred ca pe baza unui nr. de inmatriculare se paote constata ceva.
#291
Postat 16 ianuarie 2015 - 21:55

#292
Postat 21 ianuarie 2015 - 12:45
Anume, folosirea uşii 1 de către călători, în vederea coborârii din vehicul.
Aici vorbesc exclusiv de punctul de vedere al angajatului RATT, şofer de autobuz sau de troleibuz deopotrivă.
Un număr infim dintre domniile voastre îşi pun problema: - Cum se simte şoferul atunci când deschide uşa (uşile) 1 atunci când în exterior domneşte gerul? Pe undeva, acest efort de raţiune este străin mai tuturor. Utilizatorii transportului în comun au, în genere, alte preocupări în momentele în care îl obligă pe şofer să le deschidă uşa 1, deşi cele mai elementare norme de conduită civică presupun coborârea pe uşile 2, 3 sau 4.
Ştiu prea bine că în condiţiile în care se desfăşoară transportul public în Timişoara, de cele mai multe ori aceste cerinţe nu pot fi îndeplinite, din varii motive. Aglomeraţia ar fi unul dintre acestea. Nu sunt chiar atât de dobitoc (deşi multora le place să mă catalogheze astfel), încât să nu pot constata că în anumite împrejurări este nevoie să facem rabat de la conduita civilizată, pentru a favoriza accesul călătorilor pe toate uşile. No comment aici.
Însă, există o mare parte a călătorilor care găsesc o satisfacţie deosebită atunci când se înghesuie să coboare pe uşa 1, chiar dacă mtc-ul este cvasi gol şi celelalte uşi sunt nefolosite. Una dintre regulile de folosinţă civilizată a mtc-urilor presupune urcarea pe uşa 1 şi coborârea pe 2, 3 sau 4. Din păcate, până şi conducerea RATT ne obligă să deschidem uşa 1 în permanenţă, fără să ţină cont de riscul de îmbolnăvire la care sunt expuşi şoferii. Evident, domnii de la "Casa Albă" îşi desfăşoară activitatea în birouri bine încălzite, şi nu sunt afectaţi de măsurile pe care le dispun cu seninătate.
Unii se întreabă: - De ce nu ne îmbrăcăm mai bine? Le răspund: - Pentru că nu putem conduce timp de 8-9-10 ore încotoşmănaţi. Ne-ar afecta libertatea de mişcare, plus faptul că între staţii am transpira, iar în staţii ne-ar îngheţa transpiraţia.
Soluţia acestei probleme este una extrem de simplă. Dotarea autobuzelor şi troleibuzelor cu cabină închisă. Mulţi dintre userii acestui forum şi-au manifestat dezaprobarea faţă de această idee, din motive cărora nu le pot depista explicaţia. Din păcate, punerea ei în aplicare ar fi şi foarte costisitoare. Sper ca la viitoarele achiziţii de mtc să se ţină seama şi de acest incovenient.
Fac pe această cale un apel la înţelegerea şi bunul simţ despre care îmi place să cred că le posedaţi. Nu revendic nimic, şi în numele a nimic. Dacă vreunul dintre domniile voastre consideră că dpdv uman este mai nimerit să ne forţaţi să ne îmbolnăvim, so be it.
Rămâne la latitudinea d-voastră să hotărâţi cum veţi proceda.
Dar, să nu vă aşteptaţi să vă şi lăudăm pentru decizie.
PS. Ca şi în oricare alt domeniu de activitate, în pădurea RATT există multe uscături. Vă cer eu iertare în numele lor.
PS 2. Nu uitaţi! La volan, sau pe stradă, suntem oameni ca şi voi. Tuşim şi strănutăm ca şi voi.
PS 3. Într-o singură zi (8 ore de serviciu) am consumat un întreg sul de hârtie igienică, suflându-mi nasul.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 21 ianuarie 2015 - 12:49
#293
Postat 21 ianuarie 2015 - 14:11
Daca ne-am tine strict la conduita, URCAREA intr-un autobuz/troleibuz, s-ar face STRICT pe usa 1. Astfel pe marea majoritate a liniilor aceasta ar fi deschisa, asfel facilitand urcarea calatorilor.
Ori, pe de alta parte, eu inteleg din ce spui tu ca, exista 2 solutii "sanatoase" pentru sofer. Blocarea compelta a usii 1 (o absurditate) sau instalarea unei cabine. Repet, strict din punctul de vedere al sanatatii soferului.
Acuma, asa cum am tot spus-o de nenumarate ori, dar hai ca de data asta incerc sa va si arat:
Budapesta:

Slovacia:
Bratislava
Polonia:
Polonia
Cehia:

Croatia:
Croatia
Am cautat doar tarile din imediata vecinitate, pentru a nu duce directia, in zona climei si alte cele. Deci oriunde ne uitam la VEST de noi, vom observa aceasta tendinta de lipsa a cabine. Daca ne uitam la ORICE tara in EST, in mai TOATE vom gasii cabine.
Stau si ma intreb... Unde este atunci totusi problema??
#294
Postat 21 ianuarie 2015 - 14:26
Cat despre cseh_17, el viseaza la civilizatie care in Romania sau alte tari din EST este la nivel de 20% cu indulgenta......
Si acuma ca sa spun si eu totusi ceva, poate nu credeti dar am fost intrebat de sefi si luat in vizor de ce fiecare iarna aveam concediu medical cate o saptamana sau 2 in luniile cu ger cum zice emilut.
Cat timp calatorul are atitudinea : Am facut bilet si fac ce vreau in MTC-uri si cobor pe unde vreau, nu vom ajunge la nici un consens.
Ca dau un exemplu patit de mine pe linia 40 dimineata prima tura, am ajuns mai repede cu 5 minute fata de ora de intrare in traseu la statia Posta Mare si nu am oprit in statie ci mai in spate sa scriu foaia de parcurs si agenda zilnica, cativa calatori erau in statie, asteptau in frig.
Dupa cele 5 minute am tras in statie sa urce calatorii si doamnele care erau in statie dupa urcare au inceput sa faca scandal ca de ce nu am tras in statie de la inceput sa stea alea 5 minute in autobuz ca afara e frig si in autobuz era un pic mai cald avand in vedere ca abia iesisem din garaj.
Astept comentarii si sugestii cum ati fii procedat voi in locul soferului..............
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 21 ianuarie 2015 - 14:51
#295
Postat 21 ianuarie 2015 - 15:05
Rico D., la 21 ianuarie 2015 - 14:26, a spus:
Cat despre cseh_17, el viseaza la civilizatie care in Romania sau alte tari din EST este la nivel de 20% cu indulgenta......
Civilizatia pleaca intodeauna din casa MEA/TA nu a vecinului...

Cat despre ultima fraza, nefiind o regula in acest sens, nu exista varianta corecta sau gresita. Fiecare face dupa buna lui viziune.
Treaba cu caldura este relativa. In garaj nu urci in autobuz, sai cheie, si tulea! Iti aranjezi foi, te asezi comod, etc. In tot acest timp + Banatul - Posta Mare, apa deja trebuia sa fie calda in autobuz, astfel si incalzirea sa functioneze la un nivel decent, deci minim o diferenta de 5-10 grade fata de afara...
#296
Postat 21 ianuarie 2015 - 15:35
cseh_17, la 21 ianuarie 2015 - 14:11, a spus:
Daca ne-am tine strict la conduita, URCAREA intr-un autobuz/troleibuz, s-ar face STRICT pe usa 1. Astfel pe marea majoritate a liniilor aceasta ar fi deschisa, asfel facilitand urcarea calatorilor.
Ori, pe de alta parte, eu inteleg din ce spui tu ca, exista 2 solutii "sanatoase" pentru sofer. Blocarea compelta a usii 1 (o absurditate) sau instalarea unei cabine. Repet, strict din punctul de vedere al sanatatii soferului.
Kriszty, nu ai înţeles nimic din ce am scris. Dacă pe tine te duce mintea doar la a îi face rău şoferului, e treaba ta. Eu am încercat să apelez la bunul vostru simţ. Dar dacă acesta nu există, asta este. Constat cu regret că te numeri printre cei care se bucură de răul altora. Deşi, efortul depus în direcţia opusă ar necesita un minim de bunăvoinţă. Că de logică nu mai pomenesc. TU să fii sănătos!!!!
BTW. În poza cu autobuzul din Budapesta, se vede clar că e dotat cu cabină.
Oricum, tu erai unul dintre cei vizaţi de postarea mea, din moment ce ai recunoscut că îţi face o deosebită plăcere să cobori pe uşa 1. Aşa că.......................!!!!!!
Aceasta postare a fost editata de emilut: 21 ianuarie 2015 - 15:44
#297
Postat 21 ianuarie 2015 - 18:41

Nici ce am vazut pe troleibuze nu prea arata grozav, parca e prea din topor, de data aceasta in stilul BYD.

#298
Postat 21 ianuarie 2015 - 20:04
emilut, la 21 ianuarie 2015 - 15:35, a spus:
BTW. În poza cu autobuzul din Budapesta, se vede clar că e dotat cu cabină.
Oricum, tu erai unul dintre cei vizaţi de postarea mea, din moment ce ai recunoscut că îţi face o deosebită plăcere să cobori pe uşa 1. Aşa că.......................!!!!!!
Am specificat clar ca vorbim de cabina izolata pentru a nu intra frigul, nu pusa de decor, asa cum estea cea din Budapesta.
Legat de ce ai scris mai sus, este un atac psihologic, nejustificat. Eu mi-am motivat raspunsul (cred) si nu cred ca ma poti numi cea mai neagra oaie dintre calatori!!!
Oricat as dori sa incerc macar sa trag o paralela intre civilizatie (aka DE) si ce e la noi, nu imi voi putea confirma spusele, nici macar cu poze. Trebe vazut, ori de multe ori imi dai impresia ca inafara de RO nu ai prea calcat pe la vecinii nostrii.
Una peste alta, imi am parerea legat de ce inseama a fi SOFER in Romania (unde SAS-ul stereseaza, de la deschidera usii te imbolnavesti, de la bazaitul al eu stiu care sistem de siguranta te sperii... etc), si legat de ce inseamna a fi sofer in alte tari, unde culmea toate cele functioneaza mai mult sau mai putin cum au fost concepute pentru a functiona.
Acesti factori de care pomeneam pot fi incadrati in categoria RISCUL MESERIEI, la fel ca si alte aspecte de la alte job-uri. (probleme de auz la munca in marile uzine, probleme cu plamanii in industria chimica, etc.)
#299
Postat 21 ianuarie 2015 - 21:18
cseh_17, la 21 ianuarie 2015 - 20:04, a spus:
Eu cred ca lucrurile stau cum stau dintr-un foarte simplu motiv. In vest (ma refer aici la Polonia, Cehia, Ungaria etc. cei la care aspiram sa fim in prima faza) lucruile merg altcumva pentru ca acolo conducerea a mai plecat urechea spre prostime. Nu cred ca un sofer din acele tari are atatea neajunsuri sau griji asa cum le are un sofer de la noi, si aici nu ma refer la condus in trafic, ci mai degraba la statutul social de angajat (la noi in tara sa fii vatman sau sofer pe autobuz e o munca de 2 lei din pacate cu foarte putin respect sau perspectiva) dar si de cetatean ( ma indoiesc ca un sofer polon care duce un trai simplu nu are grija salariului asa cum o are unul de la noi sau incertitudinea zilei de maine, ca compania la care lucreaza habar nu are ce e ala plan de viitor si merge mai mult de pe o zii pe alta). Pe langa asta adaugam si cocina care se numeste ora de varf din Timisoara si lipsa de reguli stricte pentru calatori si atunci e normal ca angajatul sa ceara si el macar ceva care sa il scuteasca de anumite neajunsuri.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 ianuarie 2015 - 09:00
#300
Postat 22 ianuarie 2015 - 14:05
Nu cer nimic nimănui, convins fiind că m-aş lovi de un zid asemenea celui chinezesc. Nu ridic pretenţii. Nu acuz pe nimeni.
Am dorit doar să deschid nişte ochi asupra unei perspective care multora le scapă. Şi să apelez la un minim de înţelegere şi bunăvoinţă.
Gata. Acum aveţi liber la înjurături.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 22 ianuarie 2015 - 14:41