Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara
#601
Postat 24 august 2014 - 10:51
#604
Postat 06 septembrie 2014 - 00:43
Citeaza
Publicat in: 06 Sep 2014

Ploaia a însoțit, vineri seara, deschiderea celei de-a șaptea ediții a Festivalului Bega Bulevard. Câteva zeci de timișoreni au înfruntat, înarmați cu umbrele, vremea potrivnică și au asistat la demonstrațiile cu ambarcațiuni și de sport nautic pe canalul Bega.
Radio Timisoara 105,9 FM
#607
Postat 07 septembrie 2014 - 20:36

Tipul cu flyboardul a facut spectacol pe apa iar tu Doppler ai facut un "spectacol" cu aceste poze frumoase...

#608
Postat 07 septembrie 2014 - 23:01
Sportul te duce cu gindul la un Jet Pack chiar daca pilotul este legat cu un cordon ombilical...
#610
Postat 26 octombrie 2014 - 14:32
In primele si ultimele cadre se vede Bega. Catre sfarsitul filmului se vad de fapt niste "balti" ramase asa in urma devierii cursului canalului Bega pentru a facilita naigatia, santierul naval aflandu-se in amonte de oras...Am scris despre aceste lucruri undeva in acest topic...Am postat inclusiv si poze...
La min 6:25 - 6:34 se vede clar cum a fost astupata Bega iar o pasarela peste care se traversa Bega in trecut a ramas in picioare pe uscat...
#611
Postat 04 noiembrie 2014 - 21:12
Anul trecut, la Festivalul Bega Bulevard, am stat de vorba cu Capitanul portului Timisoara si mi-a spus aceleasi lucruri pe care acum le declara in articol...Bravo lui pentru pozitia publica pe care a luat-o, aratand ca-i pasa de ceea ce se va intampla pe Bega in continuare...
Dora numarul necesar de vaporase ma desparte de pozitia capitanului...Daca dorim un transport in comun pe Bega, atunci numarul vaporaselor ar trebui sa fie minim 4 ca sa circule la interval de 20 minute pe distanta celor 7,5 km cu viteza restrictionata de 6 noduri precum se doreste...
Apoi daca se strica vreunul, ar trebui si de rezerva cel putin o bucata...
In privinta achizitiei de vaporase electrice, iata avem si pozitia capitanului care bine zice ce zice...Am devenit mai "ecologisti" decat Papa de la Vatican...
Citeaza
4 noiembrie, 2014 - 2:14 PM Roxana Deaconescu
TIMISOARA. Reprezentantii Primariei Timisoara vorbesc deja de ani buni despre transportul in comun pe Bega. Administratia precedenta anunta ca vrea sa cumpere vaporase cu motor ecologic, insa pretul unui singur vapor de transport in comun este enorm. Si Administratia Robu inclina insa tot in aceasta directie.
„Noi ne-am trezit ca suntem buricul pamantului in ecologie, nu exista vapoare ecologice de transport in comun de gabaritul acesta aproape nicaieri in lume. Exista tot felul de incercari pentru vapoare care au propulsie electrica, dar chelului tichie de margaritar ii lipseste. Asa se pune problema la noi. Din experienta pe care o am, faptul ca navighez anual pe canale in toata Europa… am vazut ce se intampla acolo. Noi suntem in urma cu 200 de ani in toate domeniile, dar vrem sa ne punem, cum spuneam, tichie de margaritar. Costul unor nave electrice de transport pasageri este foarte ridicat, intretinerea lor la fel”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, capitanul Alexandru Barboi.
„In vaporase incap 50 – 70 de persoane. Apropo de ideea aceasta, ce ecologisti suntem noi sa luam vapoare care sa nu polueze deloc Bega? Suntem in urma cu 200 de ani, dar noi trebuie sa dam drumul la navigatie. Alte orase europene mult mai dezvoltate decat Timisoara, diferenta este enorma, nu si-au pus niciodata aceasta problema. Sunt de acord, nu trebuie sa polueze, aceste vapoare au sistemul de propulsie de asa natura incat nu polueaza, sunt motoare in executie navala, consumul este foarte mic. Ele trebuie sa corespunda anumitor norme, motoarele lucreaza in conditii deosebite fata de cele care lucreaza pe uscat. Vorbim inclusiv de conditii de vibratie, temperaturi, umiditate, dar si de durata de viata. Am inteles ca pana la urma si cei din primarie si-au insusit aceasta parere, ca nu trebuie neaparat vaporase electrice. Eu, daca as fi proprietarul Timisoarei, nici prin minte nu mi-ar trece sa cumpar ceva atat de costisitor, care inca nu are o experienta deosebita. Eu, personal, nu stiu sa fie vaporase electrice la capacitate mare. Am auzit ca ar fi ceva prototipuri, dar pleaca de la 2 milioane de euro bucata”, ne-a mai spus Alexandru Barboi.
„Statiile actuale au niste probleme de proiectare care trebuie rezolvate inainte de punerea lor in functiune, sunt prea intrate in mal. Un vapor nu se poate apropia decat daca are in jur de 6-7 metri… o solutie ar fi degajarea malului in asa fel incat sa incapa vaporasele, se poate lua din zona de mal de acolo, de langa statii, din baza malului. Solutii se gasesc, insa e bine sa le faci de la inceput functionale…”, ne-a mai spus Barboi.
Una dintre ele a fost amplasata fix dupa podul Modos, exact unde este deversata apa pluviala din Timisoara.
„Miroase destul de urat acolo, statia este pusa exact in calea apei, nu stiu ce o sa mai deverseze acolo. Le-am spus cele din primarie ca ar fi nevoie de 8 statii, mi-au spus ca vor sa faca 19. Pe Sena, cat e Parisul de mare, sunt doar 5 statii… mai mult de 8 nu vad rentabilitatea lor”, a concluzionat capitanul sef.
In privinta ideii ultimului paragraf, pot spune ca deversarea de care pomeneste capitanul se face la cateva sute de metri in aval fata de ultima statie de vaporas de la Podul Modos...la care nu vor ajunge toti calatorii de pe vaporase, doar cei care stau in zona...Insa acelasi aer poluat olfactiv va fi inspirat de zeci si sute de biciclisti care vor trece pe noile piste de-a lungul canalului...
Legat de amenajarea deficitara a statiilor, am sesizat si eu acest aspect pe forum insa pana la sosirea vaporaselor pe apa ramanem in ceata...
#612
Postat 11 noiembrie 2014 - 12:19
Inca un vis care mi se indeplineste dupa 40 de ani de asteptare insa nu conform viziunii mele, respectiv si cu o sosea sub calea ferata (un fel de mini-pasaj)...Poate peste alti 40 de ani...

#613
Postat 14 noiembrie 2014 - 11:01
Citeaza
12 noiembrie, 2014 - 2:01 PM Roxana Deaconescu
TIMISOARA. Odata cu reabilitarea malurilor canalului Bega, reprezentantii Primariei Timisoara se pregatesc sa cumpere si vaporasele pentru a da drumul transportului public pe canal. Vor fi cumparate 7 ambarcatiuni de tip vaporetto, potrivit anuntului de participare la licitatie publicat pe Sistemul Electronic si Achizitii Publice la 1 noiembrie.
Vorbim asadar de 7 ambarcatiuni, insa valoarea estimata de specialistii primariei este de 3,7 milioane de lei, fara TVA, adica aproape 840.000 de euro, cu tot cu TVA ajungandu-se la… putin peste 1 milion de euro. Banii vor fi luati din bugetul local al orasului.
“Caietul de sarcini in sine este destul de simplist, vaporasele trebuie sa fie incluse in standardele europene care explica in detaliu cum ar trebui sa fie. Este vorba de vaporase cu doua motoare, care trebuie sa aiba intre 50 si 70 de locuri”, a declarat viceprimarul Dan Diaconu
Opinia Timisoarei
Ma bucura intentia primariei de a cumpara 7 vaporase, numar care se preteaza pentru transportul in comun si nu cel turistic.
Pentru o frecventa de circa 15 minute este nevoie de 5-6 ambarcatiuni pe traseul Uzina Electrica - Podul Modos.
Problema va fi in stabilirea tarifului de calatorie. Daca acesta va fi mai mare de 2 lei, atunci sansele unui transport in comun pe Bega scad...
Poate n-ar fi rau ca timp de un an-doi, tariful sa fie unul promotional de 1 leu tocmai pentru atragerea si obisnuirea calatorilor cu acest gen de transport in comun.
Deasemenea, ma bucura faptul ca nu se pomeneste nimic (in caietul de sarcini?!) de motoare electrice si panouri solare in declaratia viceprimarului. O fi avut castig de cauza Capitanul Portului Timisoara prin recenta iesire in presa...
#614
Postat 14 noiembrie 2014 - 11:38
Ar fi foarte potrivit (si indicat) sa existe un pret promotional la bilete, chiar gratuitate o perioada, sau pentru un anumit segment, cum ar fi elevi si studenti. Important e sa fie atrasa populatia in a folosi acest mtc.
#616
Postat 14 noiembrie 2014 - 19:59
cstm, la 14 noiembrie 2014 - 11:38, a spus:
Ar fi foarte potrivit (si indicat) sa existe un pret promotional la bilete, chiar gratuitate o perioada, sau pentru un anumit segment, cum ar fi elevi si studenti. Important e sa fie atrasa populatia in a folosi acest mtc.
Eh..daca ele vor fi administrate de RATT poti sa stai linistit..TOTI elevii studentii si pensionarii vor avea din plin gratuitati..ca si pe restul mtc urilor. Sunt curios daca nu vor gasi destui amarati care muncesc sa mai si plateasca din an in paste cate un bilet...cu cat va trebuie crescuta subventia pentru RATT..ca sa acopere pierderile din navigatie. DAr poare avem noroc si prefera toti plimbaretii moca (aka pensionari) sa mearga cu vaporasul..macar mai putem respira si noi in restul mtc-urilor.
#617
Postat 14 noiembrie 2014 - 20:41
#620
Postat 02 ianuarie 2015 - 09:50