Soferi autobuz
#261
Postat 07 mai 2014 - 23:23
#263
Postat 08 mai 2014 - 14:11
Rico D., la 30 martie 2014 - 14:33, a spus:
Daca soferii batrani pleaca, care au vechime si ajuta un pic la salar, inseamna ca e foarte grav.
Dupa cum zicea si emilut soferii noi nu sunt motivati financiar sa ramana. Eu cred ca incepe sa se aplice tactica gen Autotim, soferi pe banda rulanta, multi si prosti.
Pacat de autobuzele RATT care vor ajunge din pct de vedere tehnic mai rau ca cele de la Autotim.
Pt Visor doresc sa descriu un pic o zi de lucru la RATT ca sofer schimbul 1 pe scurt:
- intre ora 2:30 si 3:30 trezirea sa mergi cu autobuzul pentru personal depinde de zona unde stai.
- 4:15 ajungi in garaj, depinde de iesirea in traseu mai poti sta in garaj inca vreo ora sau 2, depinde de planificarea zilnica.
- de la ora de intrare in traseu pana la ora de schimb gandeste-te ca lucrezi 9-10 ore, la schimbul 2 se lucreaza si 11 ore.
- pe traseu atentia este triplu sporita din cauza prostilor pe 4 roti din fata , stanga, spatele si dreapta.
- In loc de cafea la prima ora, din cauza insomniilor calatorilor, primesti "urari de bine" ca sa te trezesti in caz ca poate mai dormi la volan.
- de graficele de circulatie numai are rost sa zic, esti obligat sa mergi si cu 70 de km/h ca sa il tii (autobuzele sunt limitate la 75 maxim, mare pacat)
- de la ora de schimb pana acasa mai faci o ora si daca stai sa calculezi bine esti treaz de 13 sau 14 ore.
Am sa scriu programul la schimbul 2 altadata.
Rico,ai uitat sa iei in calcul planificarile "varf cu varf" sau "varf cu tren" inventate dupa reclamitile facute de catre angajati la ITM.Deci varf cu varf e o chestie de genul:
-trezit la 02:30-03:30
-asteptat autobuzul care duce angajatii
-ajuns la garaj\depou in jurul orei 04:00
-cam intre 04:30-05:15 cred ca ies varfurile sch 1
-intre 09:00-10:00 intra varf sch 1 in garaj/depou
...acum vine partea interesanta:
-intre 10:00 si 12:30 soferul/vatmanul ar fi liber...timp in care nu prea are cum sa ajunga pana acasa pt a putea dormi putin,el facand intre 40 si 50 min in drumul spre casa,asa ca multi aleg sa stea prin garaj/depou pana cand ies pe sch 2 la varf
-cam intre 12:30-13:30 ies dinnou in traseu ca varf schimbul 2,acumuland inca 4-5 ore de condus
-intre 17:00-18:30 se retrag varfurile sch2 in garaj/depou
Deci,un sofer sau vatman planificat intr-o astfel de formula sta treaz de la ora 03:00 dimineata si termina serviciul pentru ziua respectiva in jurul orei 18:00 (15 ore cu aproximatie),uramand sa adaugam apoi timpul care-l face pana acasa.Nu se intampla zilnic astefel de combinatii,dar sunt cazuri in care sunt planificati 2 zile la rand in astfel de formula unii soferi/vatmani,fara a avea o zi libera intre ele si nici dupa aceea.
Aceasta postare a fost editata de Goldmember: 08 mai 2014 - 14:12
#264
Postat 08 mai 2014 - 20:37
Chiar azi am purtat o discutie cu Seful de Sectie la noi la Garaj explicand exact ce ai scris tu aici si mi-a confirmat si el ca datorita unor angajati, colegi de ai mei de pe la alte Sectii, sa ajuns la acest magnific program de 15-16 ore treaz.
Asta este , unii colegi au vrut libere si au facut reclamatii si scandaluri si suferim toti. Nu se mai ia in considerare parerea unui angajat si suntem toti bagati in aceasi oala, ceva de genu "daca ala poate tu de ce nu poti".
Este TRIST tot ce se intampla...........si totusi pentru majoritatea este bine si asa sau mai exact : IE bine oricum.
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 08 mai 2014 - 20:39
#266
Postat 26 august 2014 - 10:23
A demonstrat ca se poate si altfel. Sensul setat corect, stil de condus linistit si cu privire la integritatea autobuzului, calm cu calatorii!
Bravo lui!
#267
Postat 28 august 2014 - 08:56
cseh_17, la 26 august 2014 - 10:23, a spus:
A demonstrat ca se poate si altfel. Sensul setat corect, stil de condus linistit si cu privire la integritatea autobuzului, calm cu calatorii!
Bravo lui!
Care din ei ? Problema e ca amandoi sunt carunti si amandoi sunt cam la fel de calmi si amandoi utilizeaza autobuzul cam la fel. Singura diferenta este la varsta.
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 28 august 2014 - 08:57
#269
Postat 30 august 2014 - 14:47
Am început împreună cursul de conducător de tramvai - troleibuz în 1990. Împreună am pus pe picioare troleibuzul 23, care era tras pe dreapta în depou. Apoi, împreună am circulat cu troleibuzul 42, cu care niciun şofer nu voia să lucreze din cauza sistemului de direcţie. Doar ambiţia conjugată, a noastră şi a domnului Goia (pe atunci şef de secţie la troleibuze), a făcut ca problema să fie rezolvată. În 1993 am adus de la Bucureşti troleibuzul care urma să poarte mai apoi numărul "3".
Tot împreună ne-am transferat în 1994 la secţia "Autobuze". Aici, am reluat munca de reconstrucţie, cu un jaf de articulat care fusese tras pe dreapta. Nici nu-i mai reţin numărul de înmatriculare (4352, parcă), dar era o epavă care nu avea nici măcar scaunul şoferului. Am adus de acasă un taburet din bucătărie, pentru a-l putea conduce tractat de la baza mixtă până la garaj. În 1996 am adus de la Bucureşti un autobuz nou nouţ, fostul KKZ. L-am exploatat aşa cum se cuvine până în 2007, când am trecut pe Mercedes. Când am predat KKZ-ul, avea motorul intact la 700.000 de km, şi cutia de viteze originală şi neatinsă. Tot împreună. Am fost primii care am ieşit în traseu cu un Mercedes.
Am împărţit bunele şi relele. Bucuriile şi necazurile. Am fost ca o familie. Atunci când unul dintre noi a avut de rezolvat o problemă, celălalt i-a ţinut locul fără prea multe discuţii.
Au trecut anii, şi am devenit fără să ne dăm seama, cel mai longeviv cuplu de şoferi din istoria RATT. Poate n-ar strica ca,,,, conducerea să consemneze faptul, aşa ca pe o curiozitate.
Colegul meu, Gigi (Oprişan Gligor) intră de luni, 01.09 în concediu. Apoi, automat în pensie.
Îi urez o viaţă lungă şi fericită, să-şi vadă de nepoţi şi de pescuit în linişte.
S-au perindat pe lângă, printre şi pe deasupra noastră, "n" şefi de secţie, de coloană, de garaj, colegi. Noi am rămas precum stânca Gibraltarului. Neclintiţi. Şi asta, pentru că am ţinut întotdeauna să ne facem datoria aşa cum scrie la carte. Nu am făcut rabat de la îndatoriri, şi ne-am luat jobul în foarte serios.
Ţin (şi pe această cale) să-i mulţumesc colegului şi prietenului meu, pentru colaborare, pentru înţelegerea de care a dat dovadă atunci când situaţia a cerut-o. Evident, am trecut şi prin momente mai dificile, în care tensiunea plutea în aer. Dar, am avut ambii forţa şi coeziunea necesară pentru a le depăşi.
Îi mulţumesc lui Gigi, din tot sufletul.



Aceasta postare a fost editata de emilut: 30 august 2014 - 14:56
#272
Postat 30 august 2014 - 21:15

#273
Postat 31 august 2014 - 10:11
Si uite asa RATT ramane fara oameni buni si angajeaza oameni "nebuni".
Pacat ca RATT nu apreciaza ce ati facut voi 2 in toti acesti ani. Macar o diploma simbolica intitulata cumva....... : Celui mai lung si longeviv cuplu din cadrul Sectiei Transport Autobuze.
Ii doresc si eu viata lunga si fericita si pensie de 3 ori cat salariul la RATT

#275
Postat 04 octombrie 2014 - 23:45

Il voi lasa pe el sa deie detali mai tarziu dupa ce se intoarce din cursa de la actualul loc de munca.
#276
Postat 05 octombrie 2014 - 09:49
Mereu i-am recomandat si lui si altora ca daca nu le convine un loc de munca, sunt liberi sa-si aleaga altul, mai ales in cazul celor relativ mai tineri. Tineri insemnand pana la 40 de ani...Iar cei care au trecut de 40 de ani ar trebui sa fie obisnuiti cu anumite obligatii inscrise in fisa postului...
#277
Postat 05 octombrie 2014 - 11:13


Au trecut 9 ani, inca imi aduc aminte cum era la cursul de calificare cu d-nul instructor care era sofer de troleibuz si de cate ori mi-au sarit troleele, nu stiam cum se fac macazele si de ce mama dracului erau firele alea pe sus pe stalpi.

Am prins 2 generatii de troleibuze, cele vechi care le injuram ca se stricau si cele noi care vor ajunge cat de curand la fel plus generatia noua de autobuze
Au fost momente si frumoase (40%) si urate (60 %). Nu vreau sa ma laud ca am fost cel mai: tare, bun, misto, ca lumea, amabil sau oricum altcumva. Am avut si eu defectele mele (sefii stiu mai bine) , am incercat sa ma comport mai tot timpul civilizat cu calatorii, colegii si sefii cu toate ca unii meritau bataie pur si simplu.
In ultimu timp am fost tot mai nemultumit si sa adunat tot asa ca o oala sub presiune care in final a explodat si au iesit toti aburii si am tras linie, am scris demisia si cam atata tot. Viata merge inainte si nu cred ce zic restul ex-colegilor mei ca : doar RATT e cel mai bun si cel mai tare si nimic altceva nu exista mai bun doar din cauza ca acei unii sau obisnuit cu sistemul.
Nu privesc cu regret in urma , nu imi pare rau de nimic, din contra, a fost o experienta placuta am invatat multe dar cum am zis mai sus viata merge inainte. La RATT nici nu mori de foame dar nici nu te imbogatesti. E momentul sa fac mai mult si sa vreau mai multe si ca atare m-am decis si am actionat. Probabil trebuia sa actionez mai repede si sa numai sper ca totusi ceva se va repara la RATT si parerea soferului conteaza.
Bineinteles a fost o surpriza pentru multi, cum va fii si pt cei ce citesc aici, multa "lume" credea ca ies la pensie de la RATT dar pana la pensie mai e si am alte planuri pana atunci.

Vreau sa multumesc increderi acordate de RATT in special d-nilor Directori pentru faptul ca mi-au incredintat autobuzul electric BYD pe mana si au avut siguranta ca nu il fac praf din prima zii cand am iesit cu el pe traseu !!!

De asemenea le multumesc si pentru salariul ala care mi l-au dat lunar timp de 9 ani, mare, mic asa cum a fost el, erau totusi niste bani, au fost si mici scapari in care ne-au mai amanat cu banii dar in general s-a cam dat la timp.
Sunt multe probleme in RATT, sau discutat o parte din ele si pe aici pe forum si tot degeaba. Cel mai mult ma sictirit la RATT graficele care niciodata nu se pot respecta, pauzele de masa pierdute si vesnica aglomeratie a acestui oras care mai nou e spart de d-nu Robu mai peste tot.
Nimeni de la birouri nu stie realitatea din strada si nici nu e curios de ea. Sau adunat prea multe in toti acesti ani, mi-am exprimat opinia de fiecare data la sefi, directori si am vorbit degeaba. Sunt foarte multe de corectat la RATT si din pacate nu cred ca se vor corecta niciodata.

Indiferenta a trecut pe primul loc in RATT !!! E pacat ca oamenii buni pleaca si raman oameni "nebuni".
Doresc tuturor colegilor de Lucru si Forum numai bine, sanatate si cat mai multe realizari. Emilut imi pare rau dar ramai singur ( tu si Florin) sa reprezinti legal RATT-ul in special sectia Autobuze aici pe Forum. Voi mai intra sa mai urmaresc si eventual sa mai adaug cate ceva din experienta mea.

Multumiri lui Florin, Vali, Viktor, mile


Inchei acest mic rezumat cu speranta ca totusi ceva se va indrepta spre bine la RATT si intr-o buna zii cu soare va fii din nou bine cum era odata !!!
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 05 octombrie 2014 - 11:46
#278
Postat 05 octombrie 2014 - 12:23

#279
Postat 06 octombrie 2014 - 07:21

Oricum, 9 ani la RATT este totuşi o performanţă.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 06 octombrie 2014 - 07:37
#280
Postat 21 noiembrie 2014 - 20:06
Se pare că nici conducerii RATT şi nici primăriei nu le pasă de acest aspect.
Şi aşa, la unele trasee eram oricum obligaţi să încălcăm normele de conduită, apelând la diverse expediente nu tocmai conforme cu civismul.
Acum, cu excepţia liniei 33, la toate.
Ne îmbolnăvim de vezică, de prostată, de rinichi. Îi pasă cuiva????
