STP Timișoara Forum: Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged (fara finantare) - in studiu de (pre)fezabilitate

#81 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 decembrie 2013 - 18:17

Nu stiu cum vedeti voi lucrurile insa eu vad acest pod ca o punte de legatura intre Banat si Crisana in virtutea regionalizarii pe criterii istorice, cand o fi sa fie... :hooray: :hooray:
0

#82 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 decembrie 2013 - 00:06

Tot respectul pentru realizare, dar uitandu-ma pe harta, nu prea inteleg importanta acestui pod. :intrebare: Chiar asa trafic era intre cele doua localitati (Pecica si Sanpetru German)? Conexiune cu Aradul aveau buna ambele localitati.
0

#83 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 decembrie 2013 - 10:09

Interesant de vazut intregul filmulet, pentru a va putea face o parere cat mai clara fata de utilitatea acestui pod. :eusa_think:


0

#84 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 15 decembrie 2013 - 12:03

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 11 decembrie 2013 - 00:06, a spus:

Tot respectul pentru realizare, dar uitandu-ma pe harta, nu prea inteleg importanta acestui pod. :intrebare: Chiar asa trafic era intre cele doua localitati (Pecica si Sanpetru German)? Conexiune cu Aradul aveau buna ambele localitati.


Eu zis ca este foarte buna deoarece pentru a ajungi de la Pecica la Sanicolau Mare trebuia sa ocolesti cel putin 80 km sa ajungi sa treci pe partea cealanta de rau, trebuia sa te duci pana in Arad sa treci un pod. Foarte bine ca lau facut si bine ca stiu si eu de el deoarece fregventez partea aceea zona.
0

#85 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 decembrie 2013 - 13:30

Da, pentru ce spui tu e ok, dar e trafic pe varianta aceea? Trafic care sa justifice investitia. Asa pot spune si eu ca o autostrada suspendata, pana la Parta, :crazy: sa zicem, e super, dar se pune problema daca e logic si merita o astfel de investitie.
0

#86 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 15 decembrie 2013 - 13:49

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 15 decembrie 2013 - 13:30, a spus:

Da, pentru ce spui tu e ok, dar e trafic pe varianta aceea? Trafic care sa justifice investitia. Asa pot spune si eu ca o autostrada suspendata, pana la Parta, :crazy: sa zicem, e super, dar se pune problema daca e logic si merita o astfel de investitie.


Since acum nu stiu cat de trafic este daca sa deschis nu de mult, dar sunt sigur ca o sa fie, si va fi foarte util, oamenii din zona aceea trebuia sa ia bacul sa treaca pe partea cealanta de rau, acum sunt scutiti de la niste cheltuieli (10 lei) pentru unui cred ca inseamana ceva suna aceeasta.
0

#87 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 decembrie 2013 - 16:21

Mi se pare ciudat ca venim noi "timisorenii" sa ne dam cu parerea despre oportunitatea construirii unui pod peste Mures in judetul Arad. Cei mai in masura sunt cei din zona si administratia judetului sa raspunda la aceasta intrebare...

Intrebarea corecta ar fi "de ce abia acum s-a construit acest pod?" si nu de ce s-a construit?...Bravo celor din Arad, bravo lui Iotcu sau celui (celor) care au initiat acest proiect si celor care l-au dus la bun sfarsit, etc.,... asta in contra partida cu CJT Timis si cu Titu Bojin....care viseaza, viseaza si se balbaie, balbaie cu limba (lui) de lemn...
0

#88 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 decembrie 2013 - 21:29

Stai, ca nu am cerut banii inapoi! :D Doar intrebam daca are rost, pentru cei din zona, ca pentru mine e clar ca e egal cu zero. (adica nu o sa trec niciodata pe el)
1

#89 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 15 decembrie 2013 - 21:39

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 15 decembrie 2013 - 21:29, a spus:

Stai, ca nu am cerut banii inapoi! :D Doar intrebam daca are rost, pentru cei din zona, ca pentru mine e clar ca e egal cu zero. (adica nu o sa trec niciodata pe el)


Nicodata sa nu zici niciodata, pentru cei din zona este ca painea calda.
0

#90 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 decembrie 2013 - 21:48

Pai, asta voiam sa stiu. :)
0

#91 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10592
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 01 martie 2014 - 09:39

Citeaza

Autoritatile din judetele Timis si Csongrad din Ungaria nu renunta la ideea de a moderniza calea ferata care leaga Timisoara si Szeged, zeci de milioane de euro urmand a fi alocate pentru acest proiect. Presedintele Consiliului Judetean Timis, Titu Bojin a avut o intalnire, pe aceasta tema, la Oradea, cu omologul sau din Csongrad, Ungaria, dar si cu alti presedinti de consilii judetene din vestul tarii noastre.

Am avut o intalnire cu presedintii de consilii judetene din Bihor, Arad si Satu Mare, cu alti presedinti de consilii judetene din Ungaria. Am cazut de acord impreuna cu judetul Csongrad, care este infratit cu noi, ca suntem de acord ca o parte din banii care vor veni, in jur de 25-30 de milioane de euro, pe acest proiect transfrontalier, sa poata fi dirijati catre realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului pentru modernizarea caii ferate si a cresterii gradului si capacitatii de viteza pentru ceea ce inseamna acest traseu. La ora actuala se circula cu viteza redusa in aceasta zona”, a spus, joi, Bojin.

In 2011, consilierii judeteni de la acea vreme, au aprobat realizarea unui studiu de pre-fezabilitate pentru calea ferata Timişoara – Szeged. Finantarea s-a facut prin Programul de Cooperare Transfrontaliera Ungaria-Romania 2007-2013.


opinia timisoarei





0

#92 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 01 martie 2014 - 10:22

Vizavi de faptul ca s-au cheltuit niste bani pe un studiu de pre-fezabilitate, oare in ce a constat acel studiu? Dupa aceste proceduri, deocamdata nici traseul exact nu imi este clar.

Realizarea acestor studii de fezablitate pe care se cheltuie milioane de euro, este cea mai legala metoda de a cheltui bani prin firme care practic nu presteaza in schimb nimic!
1

#93 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 martie 2014 - 13:48

Nu-mi dau seama cine-i mai dus cu pluta, interlocutorii sau ziaristii. Pentru ca din articol se deduce ca acest traseu de cale ferata exista si ca doar ar trebui modernizat. Ori daca cei mentionati mai sus ar fi parcurs (doar) acest topic, ar fi aflat ca acest traseu nu mai exista din perioada celui de-al doilea razboi mondial, el fiind intrerupt prin bombardarea podului de pe Tisa in Szeged in prima faza si apoi pe considerente politice in faza a doua, prin demontarea liniilor in zona de frontiera...

Orice alta varianta de traseu intre Timisoara si Szeged (Tm - Cenad - Szeged sau Tm - Jimbolia - Kikinda - Szeged) ar fi neeconomica, atat ca ar ocoli foarte mult cat si avand capatul de linie la Szeged.

Doar daca se reface traseul vechi iar Szeged-ul si Timisoara sa (re)devina statii de tranzit intre Budapesta si Bucuresti sau Sofia, atunci si abia atunci aceasta ruta ar deveni folosita si economica...

In concluzie cel mai interesat oras de remediere a actualei situatii ar fi Szeged-ul si apoi Timisoara (in viitor Timisoara va pierde foarte mult daca nu se intampla ceva pozitiv in acest sens) ca sa insiste atat pe nivel national cat si european pentru solutionarea acestui deziderat...
2

#94 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 septembrie 2014 - 20:27

Un articol in maghiara, despre aceasta tema:


Pe scurt, zilele trecute a avut loc o intalnire organizata de catre primarul Szeged-ului Botka László, care a prezentat 16 proiecte de mare avengura in infrastructura din zona. Unele terminate de mult (M5) altele recent sau inca in desfasurare (M43). Printre acestea se afla si podul peste Tisza, care deja se afla inntr-un stadiu avansat. Intrebarea este doar urmatoarea: doar auto, sau si feroviar. Varianta feroviara ar facilita reluarea circulatiei feroviare pe ruta Timisoara - Szeged. Primarul a precizat ca realizarea celei de a II-a varianta tine in totalitate de sustinerea MAV.


temesvarihirek.ro
3

#95 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 septembrie 2014 - 09:11

Care-i locatia podului despre care se vorbeste? Unde se afla acest pod localizat pe harta?...
0

#96 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 25 septembrie 2014 - 14:28

Vezi postareamile, la 25 septembrie 2014 - 09:11, a spus:

Care-i locatia podului despre care se vorbeste? Unde se afla acest pod localizat pe harta?...

Aici (marcat cu rosu).
1

#97 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 septembrie 2014 - 10:49

Da, merci!

Dupa parerea mea, in acea locatie apare o problema tehnica pentru calea ferata pe acolo. Fiind relativ aproape de gara nu cred ca este loc suficient pentru curba caii ferate care ar trebui sa aibe o raza destul de mare...

Insa daca din acest punct de vedere ar fi posibil, atunci ar fi un castig si pentru gara din Szeged ca ar deveni una de tranzit si nu una infundata...


LE Mai apare o problema pentru inchiderea inelului rutier prin noul pod...Este posibil sa fie nevoie si de un pasaj peste calea ferata care vine de la Mako sau ... soseaua sa treaca intre gara Ujszeged si Tisa ...
0

#98 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 26 septembrie 2014 - 23:06

Podul respectiv va fi doar pentru auto, nu si pentru cale ferata. Ca se doreste si un pod de cale ferata undeva in zona, in viitorul departat, e deja alta poveste.
0

#99 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 septembrie 2014 - 13:39

Am plecat de la postarea lui cseh_17, luand-o la modul serios...


Citeaza

Pe scurt, zilele trecute a avut loc o intalnire organizata de catre primarul Szeged-ului Botka László, care a prezentat 16 proiecte de mare avengura in infrastructura din zona. Unele terminate de mult (M5) altele recent sau inca in desfasurare (M43). Printre acestea se afla si podul peste Tisza, care deja se afla inntr-un stadiu avansat. Intrebarea este doar urmatoarea: doar auto, sau si feroviar. Varianta feroviara ar facilita reluarea circulatiei feroviare pe ruta Timisoara - Szeged. Primarul a precizat ca realizarea celei de a II-a varianta tine in totalitate de sustinerea MAV.



...si apoi uitandu-ma pe harta link-uita de tine, am vazut ca acel pod este mai aproape de gara decat cel de cale ferata bombardat in razboi...Fiind atat de aproape de gara, cred ca nu exista spatiu suficient pentru o schimbare de directie a caii ferate la 90 de grade, lucru care presupune o raza mult mai mare decat in cazul traficului rutier...

...Ca idee ar fi minunat insa nu (mai) exista spatiu suficient pentru acest lucru...Doar daca s-ar face un pod de cale ferata oblic pe Tisa...pornind de la Ujszeged catre gara mare din Szeged....


Imagine atasata: szeged 01.jpg


Iata, am mers pe harta si putem vedea ca este destul de complicat de realizat o legatura feroviara intre Ujszeged si gara din Szeged...Apoi, cum spuneam mai sus, ca sa se inchida inelul de circulatie, va fi nevoie de un pasaj peste calea ferata care vine de la Mako sau va fi trecere la nivel cu bariera...Iar daca se va realiza si podul de cale ferata in aceasta locatie, atunci va fi nevoie de un pasaj si dincolo de Tisa, pe partea cu gara mare...

In concluzie cred ca nu se va face nimic cu calea ferata in aceasta zona...desi mi-as dori mult acest lucru!...
1

#100 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 10 octombrie 2014 - 11:55

Regresul continua... :Facepalm_emote_gif:
Ce n-au reusit sa distruga doua razboaie mondiale, e distrusa in cateva luni de niste "minți crețe", din fruntea guvernului.

Ce linii ferate vrea statul să desfiinţeze. Lista tronsoanelor cu pierderi financiare

Citeaza

Într-un top al pierderilor, realizat în 2009 pentru justificarea scoaterii la închiriere, se regăsesc liniile Ploieşti Nord – Măneciu, Curtea de Argeş – Piteşti, Zimnicea – Roşiori Est, Sântana – Brad, Timişoara Nord – Cenad, Livezeni-Lupeni, Mintia-Păuliş-Lunca Gr. T şi, atenţie, Corabia-Caracal.

Sursa: Adevarul
0

Arata acest topic


  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi