STP Timișoara Forum: Armonia GT4MT - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani Evaluare topic: ***** 4 Voturi

Poll: Tramvaie noi sau vechi? (173 membri au votat)

Sunteti deacord cu modernizarea tramvaielor actuale?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Ca si alternativa, ati prefera tramvaie noi sau SH?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#481 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 iulie 2014 - 20:49

Va rog sa ramanem la un ton civilizat, chiar daca de la inceput acest topic a fost o sursa de flame.
0

#482 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 25 iulie 2014 - 09:08

De citi ani au adus tramvaiele astea vechi, daca se gindeau le instalau 2-3 aparate de aer conditionat pe acoperis si nu ii costa cit o modernizare. iar cind isi permiteau faceau cumva, cum au facut cu autobuzele si troleibuzele si luau noi. Asta e o cirpaceala care nu o sa tina prea mult si vor urma alti bani aruncati pe intretinere.Cum au reusit alte orase sa isi cumpere tramvaie noi?

Acuma repari 2 cu pret de 1, nu mai bine luai 5 noi si cu alt prilej alte 5 noi si tot asa.

Cluj Napoca, Oradea dcum si-au luat?

si tocmai am gasit ca si Aradul urmeaza sa aiba tramvaie noi.
http://www.ziare.com...alatori-4784782

Aceasta postare a fost editata de timis2: 25 iulie 2014 - 09:20

4

#483 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iulie 2014 - 18:35

Primele tramvaie SH importate din Germania, au ajuns in Timisoara in 1996. O instalatie AC montata ulterior fabricatiei, poate costa o gramada de bani. Sa iti dau doua exemple:
-bucurestenii au cumparat autobuze Mercedes Citaro, fara AC. Cand au vrut sa le monteze asa ceva ulterior, s-au trezit ca asta ar costa foarte mult.
-Poti lua un Logan nou cu AC cu doar cateva sute de euro diferenta fata de unul care nu are asa ceva. Sa montezi ulterior componentele necesare, va costa cu 1000 de euro (sau mai mult) mai mult fata de cel care are AC-ul din fabrica.

O astfel de instalatie pe un tramvai, va avea pentru antrenarea compresorului climei, un motor asincron, nu unul de CC alimentat de la reteaua de contact. Un astfel de motor, necesita un invertor, ca pe troleibuzele Skoda, invertor care sa produca 380V AC din reteaua de contact. Nici un astfel de invertor nu e deloc ieftin. Nu mai vorbesc de manopera sau de modificarile ce trebuiesc aduse caroseriei, etc.
2

#484 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 25 iulie 2014 - 18:40

In primu rand noi nu indeplinim anumite conditi pentru a detine tramvaie NOI. 1 ar fi navem depou modern/nou, actuala infrastructura nu e complet modernizata.
La oradeni au fost cumparate cand era campanie electorala parca nu mai tin minte. si cele de la Cluj au au sa nu mai zic ca deja au probleme mari la ele clujeni, in cea mai mare parte cam stau in depou deci concluzia?

Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 iulie 2014 - 18:41

2

#485 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iulie 2014 - 18:45

Pai, nu stiu de ce au clujenii probleme mari, ca vad ca la Szeged circula bine-merci. :eusa_think: Le-au luat fara garantie?
0

#486 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 25 iulie 2014 - 20:29

Nu desigur ca nu au garantie parka 7 ani sau 4, si sincer Florine comparam Szegedu cu Cluju? La Szeged ai vazut ce infrastructura au+ depouri noi/modernizate si la ei se intretin: exemplu la ei si restu cum e ceva defect/eroare se remediaza imediat, dar la noi vehicolu/tramvaiu circula saptamani/luni cu piesa aia defecta pana e inlocuita deci trage tu concluzia :)

Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 iulie 2014 - 20:30

-1

#487 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iulie 2014 - 20:36

Pai, tocmai de aceea intrebam de garantie. In cazul asta sunt norme clare pentru revizii, inlocuirea pieselor sau a consumabilelor, toate supravegheate de fabricant (aminteste-ti cat au stat cei de la Skoda la noi, tocmai pentru asta). Ma gandeam ca si cei de la Pesa fac la fel, deci nu ar trebui sa-si poata face clujenii de cap. :)
0

#488 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 25 iulie 2014 - 20:54

Nu stiu dar oricum din cate am vazut/citit in general e problema la boghiuri.
Posibil componentele care au fost folosite la cele pentru Cluj sa fi avut ceva probleme sau aaa la romani se da piese cu probleme si la restu calitate cine stie...
Si cum cluju nare depou modern cu echipament de mentenanta sa le intretina atunci nu ne miram de ce se tot strica si dureaza mult reparatile, ca daca nai echipament aici las ca expediem in tara de origine pentru reparati= cost mai mult/ timp mai mult pierdut etc is ogramada de factori Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 iulie 2014 - 20:56

-1

#489 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 26 iulie 2014 - 03:02

Garantia la Cluj e de 6 ani, numai ca e imposibil sa stai non-stop de fundu' unei natii de primitivi... Tramvaiele zac din cauza proastei exploatari (nu voi intra in detalii, insa e vorba de mentalitatile ce nu se schimba nici in ruptul capului in tara asta), ce are drept rezultat (ma rog, unul dintre efecte) uzura prematura a bandajelor. Cat despre dotari... au venit aia de la PESA cu bocurile proprii la prima transa de bandaje facute praf... Tramvaie noi in Romania... De-ar avea gura sa vorbeasca 302 de la Iasi despre cum e cu tramvaiele moderne ajunse pe mainile unor primitivi precum romanii...

Mai multe la: http://tramclub.org/...14512&start=228 (cititi cu atentie pana la capat!)

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 iulie 2014 - 03:38

1

#490 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 iulie 2014 - 10:27

Pesa nu au sisteme electronice similare ABS sau ASR? (nu gasesc specificat asta pe pagina lor) Daca au, nu vad cum ar putea influenta stilul de condus distrugerea bandajului. Daca nu au, (greu de crezut) ar fi cazul sa se gandeasca la asa ceva. Asa au patit si cei de la Mercedes, cu modelul A Classe, cand au inceput sa se rastoarne (si nu putem spune ca nemtii "au coborat din copac direct in mertzan"), au montat ESP de serie, pe toate masinile de acest tip, (daca imi aduc bine aminte, au avut atunci pierderi de peste un miliard de marci) dar au rezolvat problema.
0

#491 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 26 iulie 2014 - 10:36

Intradevar intretinerea va fi o problema. Pe langa aspectul tehnic/financiar mai e si problema cu mentalitatea. Cu "las ca merge si asa" de regula nu ajungi foarte departe.
0

#492 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 26 iulie 2014 - 10:40

Da, Florin, sistemul asigura protectie la condusul dement, numai ca exista si functii de care se poate abuza daca tramvaiul intra pe mana unui inconstient, gandite pentru situatiile care ies din normalitate si implica scurtcircuitarea functiilor care impiedica bruscarea vehiculului. Iar la noi se abuzeaza. Ca asa e romanul, indaratnic - pana nu face el pe dos decat i se spune...

Problema provine in special din "calarirea" celor patru tramvaie, pentru vizibilitate la public (ca doar asta e singurul rol al acestor achizitii, facute fara vreo strategie, fara vreun inceput si fara vreun sfarsit, doar in baza unor calcule meschine ale unor politicieni romani). Iar la noi, cand un vehicul este "calarit" (adica fie nu are titulari si "urca pe el" cine se nimereste, fie pe langa titulari ajung sa il conduca si altii), se pierde controlul asupra modului in care este utilizat acel vehicul (presupunand ca titularii au macar un minim de grija, desi si aici e de discutat). Eu urasc faptul ca la noi, spre deosebire de natiile civilizate, e nevoie sa existe aceasta notiune ("titular"), numai ca se dovedeste de foarte multe ori utila in conditiile materialului uman mioritic, de multe ori de o calitate cel putin indoielnica.

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 iulie 2014 - 11:14

2

#493 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 iulie 2014 - 12:03

Faza cu "titular" devine relevanta in cazul in care ai un parc format din "culorile curcubeului", adica nu ai nici macar 2 tramvaie identice atat la aspect, dar si mai mult tehnic. Normal ca fiecare va trage catre ce e mai bun, si va tine de el si cu dintii.

In momentul in care ai avea 50 tramvaie identice atat tehnic cat si fizic, fiecare ar pleca de la egal. Clar ca odata cu trecerea timpului, stilul de calarit si-ar spune cuvantul, si cei care au grija ar avea, si cei care nu, nu, insa aici ar veni in joc cuvantul cheie: mecanici instruiti si calificati, care sa repare tot cu trebuie. Intretinerea si exploatarea normala ar putea exclude cu timpul acest fenomen de: ma doare-n paispe de tramvai, cand se duce, ma pune pe altul...

Iar angajarea noii generatii la condus de tramvaie, si eliminarea vatmanilor de Timis si EP si mai stiu eu ce vremuri si generatii lucreaza pe la regii, ar ajuta si el...
0

#494 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 iulie 2014 - 12:23

Vezi postareacseh_17, la 26 iulie 2014 - 12:03, a spus:

Iar angajarea noii generatii la condus de tramvaie, si eliminarea vatmanilor de Timis si EP si mai stiu eu ce vremuri si generatii lucreaza pe la regii, ar ajuta si el...

Asta nu prea mai e valabil, eu personal, aproape nu mai cunosc niciun vatman, mai toti fiind noi. O parte au plecat, altii au "evoluat", adica au ajuns pe troleibuze.
0

#495 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 26 iulie 2014 - 17:51

Vezi postareacseh_17, la 26 iulie 2014 - 12:03, a spus:



Iar angajarea noii generatii la condus de tramvaie, si eliminarea vatmanilor de Timis si EP si mai stiu eu ce vremuri si generatii lucreaza pe la regii, ar ajuta si el...


Imi pare rau sa te dezamagesc, dar iti trebuiau mult mai multe abilitati pentru conducerea unui tramvai de tip Timis sau EP decat pentru un Siemens ULF de exemplu.Nu exista nicio garantie ca asa zisa "generatie noua" ar fi cheia succesului nici in vatmanie si nici in alte domenii, e o chestiune mai degraba de a fi sau nu profesionist, indiferent de generatie.
8

#496 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 26 iulie 2014 - 20:43

Cat se poate de corect, cata vreme un astfel de om este si deschis la nou, dornic si capabil sa acumuleze cunostinte noi, se poate adapta noilor cerinte si este constient ca trebuie sa-si indeplineasca cu maxima corectitudine indatoririle, conform instructajului care i s-a facut.

O povestioara edificatoare, valabila oriunde in Romania:

In 2007-2008 am luat de la Darmstadt pentru Iasi 7 vagoane de tip ST 10, care au controler conventional, actionat clasic, cu maneta, sau prin intermediul unui servomotor comandat la actionarea de catre vatman a unei manse (in acest caz, rotirea axului cu came este controlata electronic, in functie de informatia data de traductorii de tensiune si curent). La Darmstadt, conducerea cu maneta era utilizata exclusiv in depou, la manevre, la strada fiind folosita doar actionarea electronica, utila pentru protejarea controlerului (spre exemplu, daca vatmanul duce brusc mansa pana la capat, efectul este progresiv, sistemul electronic comandand rotirea axului contact cu contact). De altfel, maneta pentru control mecanic, direct, este plasata incomod, tocmai pentru a descuraja utilizarea sa in exploatare normala. In ciuda acestui fapt, maneta este folosita cu indarjire la Iasi de catre vatmanii de ST 10 (majoritatea fosti vatmani de Timis si Tatra) din motive ce tin de lipsa capacitatii de adaptare (mai degraba a vointei - oricum, e chestie de mofturi). Oficial ei au motivat ca le este teama sa foloseasca controlul electronic deoarece au senzatia ca vagonul nu reactioneaza imediat atunci cand sunt nevoiti sa faca manevre bruste din cauza traficului, fapt care genereaza - zic ei - nesiguranta si disconfort. Totusi, un singur vatman a condus o vreme un astfel de vagon cu mansa, spunand ca nu are absolut nici un fel de problema de adaptare si ca se descurca excelent (mi-a si demonstrat, de altfel). Ulterior, insa, a trecut pe un alt tip de vagon, superior dpdv tehnic, cu tractiune controlata electronic (chopper) si conducere exclusiv cu mansa, asa ca acum toate vagoanele de tip ST 10 sunt conduse din maneta.

Banuiesc ca va inchipuiti ca vatmanii fugeau ca dracu' de tamaie de vagonul modernizat la Pascani si cu greu s-au gasit doi care pana la urma l-au preluat. Initial erau foarte stresati si astia, pentru ca vedeau cum toata vatmania lor de pana atunci (deloc putina) trebuia aruncata la cos si se simteau precum copiii care abia invata sa stea pe picioare. Acum le place si nu l-ar mai lasa din mana...

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 iulie 2014 - 21:22

8

#497 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 iulie 2014 - 23:09

Asa fugea lumea si de G-uri (nu toti, desigur), dar s-au obisnuit pana la urma, fiind nevoie de cineva sa le conduca si pe acestea. :)
2

#498 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 iulie 2014 - 11:56

Vezi postareafan, la 26 iulie 2014 - 17:51, a spus:

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar iti trebuiau mult mai multe abilitati pentru conducerea unui tramvai de tip Timis sau EP decat pentru un Siemens ULF de exemplu.Nu exista nicio garantie ca asa zisa "generatie noua" ar fi cheia succesului nici in vatmanie si nici in alte domenii, e o chestiune mai degraba de a fi sau nu profesionist, indiferent de generatie.



Foarte corect! Experienta de pe atunci nu s-ar da pe nimic... Insa chiar tu mi-ai povestit cu generatia veche, a ajutat serios la punerea pe butuci a generatiei de azi... Si aici vorbim de mecanici, vatmani si cam tot ce este intre.

Sa nu uitam ca pe atunci cam tot era facut cu ciocanul, si pe principiul merge si asa, cu improvizatii si altele... Ei, pai cand nemtii au proiectat tramvaiele lor, si mai apoi le-au construit, pe departe nu a fost asa.


Hai sa ne amintim de tramvaiele din Karlsruhe, cele de tip tren usor, GT8 #110,#111, etc. Cat de rapid si prematur au fost casate, doar pentru ca necesitau putin mai multa ingrijire si atentie tehnica... Ba mai mult, tot tu mi-ai povestit cum datorita asesarii mai incomode si ciudate a controlerului, toti vatmanii fugeau de ele.
0

#499 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 27 iulie 2014 - 12:58

Da asa este, cu mentiunea ca exista o diferenta mare intre a nu-ti place sau a nu fi capabil.Ahh si un alt aspect deloc de neglijat cel putin in Timisoara, alocarea preferentiala a tipurilor de tramvaie, sunt unii care conduc orice tip de tramvai si cinste lor pentru asta si sunt asa zisele vedete care nu conduc decat un anumit tip de tramvai, daca se poate doar pe cel pe care sint titulari, de linii sa nu mai vorbim.Din fericire persoanele din aceasta categorie sunt tot mai putine, iar prin moftul lor nu demonstreaza decat pseudoprofesionalismul lor.
Cat despre tipurile de vagoane casate am putea vorbi mult,cauzele pot fi atat utilizarea cat si exploatarea necorespunzatoare. Vagoanele 110,111 nu erau destinate traficului intens din oras ci mai degraba pentru transportul pe distante mai mari, cred ca va mai aduceti aminte inclusiv de spatiile destinate bagajelor voluminoase.La fel a stat treaba si cu vagoanele nefericite de genul 830 care sincer pentru mine au fost un cosmar, a fost singurul tip pe care eu l-am refuzat dupa prima experienta, absolut nu era fezabil pentru opriri dese si mai ales neprevazute.
2

#500 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 iulie 2014 - 21:57

Radu, nu ai nimic nou pentru noi, ceva informatii, poze?
0

Arata acest topic


  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi