Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani
#481
Postat 24 iulie 2014 - 20:49
#482
Postat 25 iulie 2014 - 09:08
Acuma repari 2 cu pret de 1, nu mai bine luai 5 noi si cu alt prilej alte 5 noi si tot asa.
Cluj Napoca, Oradea dcum si-au luat?
si tocmai am gasit ca si Aradul urmeaza sa aiba tramvaie noi.
http://www.ziare.com...alatori-4784782
Aceasta postare a fost editata de timis2: 25 iulie 2014 - 09:20
#483
Postat 25 iulie 2014 - 18:35
-bucurestenii au cumparat autobuze Mercedes Citaro, fara AC. Cand au vrut sa le monteze asa ceva ulterior, s-au trezit ca asta ar costa foarte mult.
-Poti lua un Logan nou cu AC cu doar cateva sute de euro diferenta fata de unul care nu are asa ceva. Sa montezi ulterior componentele necesare, va costa cu 1000 de euro (sau mai mult) mai mult fata de cel care are AC-ul din fabrica.
O astfel de instalatie pe un tramvai, va avea pentru antrenarea compresorului climei, un motor asincron, nu unul de CC alimentat de la reteaua de contact. Un astfel de motor, necesita un invertor, ca pe troleibuzele Skoda, invertor care sa produca 380V AC din reteaua de contact. Nici un astfel de invertor nu e deloc ieftin. Nu mai vorbesc de manopera sau de modificarile ce trebuiesc aduse caroseriei, etc.
#484
Postat 25 iulie 2014 - 18:40
La oradeni au fost cumparate cand era campanie electorala parca nu mai tin minte. si cele de la Cluj au au sa nu mai zic ca deja au probleme mari la ele clujeni, in cea mai mare parte cam stau in depou deci concluzia?
Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 iulie 2014 - 18:41
#485
Postat 25 iulie 2014 - 18:45

#486
Postat 25 iulie 2014 - 20:29

Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 iulie 2014 - 20:30
#487
Postat 25 iulie 2014 - 20:36

#488
Postat 25 iulie 2014 - 20:54
Posibil componentele care au fost folosite la cele pentru Cluj sa fi avut ceva probleme sau aaa la romani se da piese cu probleme si la restu calitate cine stie...
Si cum cluju nare depou modern cu echipament de mentenanta sa le intretina atunci nu ne miram de ce se tot strica si dureaza mult reparatile, ca daca nai echipament aici las ca expediem in tara de origine pentru reparati= cost mai mult/ timp mai mult pierdut etc is ogramada de factori

Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 iulie 2014 - 20:56
#489
Postat 26 iulie 2014 - 03:02
Mai multe la: http://tramclub.org/...14512&start=228 (cititi cu atentie pana la capat!)
Aceasta postare a fost editata de radub: 26 iulie 2014 - 03:38
#490
Postat 26 iulie 2014 - 10:27
#491
Postat 26 iulie 2014 - 10:36
#492
Postat 26 iulie 2014 - 10:40
Problema provine in special din "calarirea" celor patru tramvaie, pentru vizibilitate la public (ca doar asta e singurul rol al acestor achizitii, facute fara vreo strategie, fara vreun inceput si fara vreun sfarsit, doar in baza unor calcule meschine ale unor politicieni romani). Iar la noi, cand un vehicul este "calarit" (adica fie nu are titulari si "urca pe el" cine se nimereste, fie pe langa titulari ajung sa il conduca si altii), se pierde controlul asupra modului in care este utilizat acel vehicul (presupunand ca titularii au macar un minim de grija, desi si aici e de discutat). Eu urasc faptul ca la noi, spre deosebire de natiile civilizate, e nevoie sa existe aceasta notiune ("titular"), numai ca se dovedeste de foarte multe ori utila in conditiile materialului uman mioritic, de multe ori de o calitate cel putin indoielnica.
Aceasta postare a fost editata de radub: 26 iulie 2014 - 11:14
#493
Postat 26 iulie 2014 - 12:03
In momentul in care ai avea 50 tramvaie identice atat tehnic cat si fizic, fiecare ar pleca de la egal. Clar ca odata cu trecerea timpului, stilul de calarit si-ar spune cuvantul, si cei care au grija ar avea, si cei care nu, nu, insa aici ar veni in joc cuvantul cheie: mecanici instruiti si calificati, care sa repare tot cu trebuie. Intretinerea si exploatarea normala ar putea exclude cu timpul acest fenomen de: ma doare-n paispe de tramvai, cand se duce, ma pune pe altul...
Iar angajarea noii generatii la condus de tramvaie, si eliminarea vatmanilor de Timis si EP si mai stiu eu ce vremuri si generatii lucreaza pe la regii, ar ajuta si el...
#494
Postat 26 iulie 2014 - 12:23
cseh_17, la 26 iulie 2014 - 12:03, a spus:
Asta nu prea mai e valabil, eu personal, aproape nu mai cunosc niciun vatman, mai toti fiind noi. O parte au plecat, altii au "evoluat", adica au ajuns pe troleibuze.
#495
Postat 26 iulie 2014 - 17:51
cseh_17, la 26 iulie 2014 - 12:03, a spus:
Iar angajarea noii generatii la condus de tramvaie, si eliminarea vatmanilor de Timis si EP si mai stiu eu ce vremuri si generatii lucreaza pe la regii, ar ajuta si el...
Imi pare rau sa te dezamagesc, dar iti trebuiau mult mai multe abilitati pentru conducerea unui tramvai de tip Timis sau EP decat pentru un Siemens ULF de exemplu.Nu exista nicio garantie ca asa zisa "generatie noua" ar fi cheia succesului nici in vatmanie si nici in alte domenii, e o chestiune mai degraba de a fi sau nu profesionist, indiferent de generatie.
#496
Postat 26 iulie 2014 - 20:43
O povestioara edificatoare, valabila oriunde in Romania:
In 2007-2008 am luat de la Darmstadt pentru Iasi 7 vagoane de tip ST 10, care au controler conventional, actionat clasic, cu maneta, sau prin intermediul unui servomotor comandat la actionarea de catre vatman a unei manse (in acest caz, rotirea axului cu came este controlata electronic, in functie de informatia data de traductorii de tensiune si curent). La Darmstadt, conducerea cu maneta era utilizata exclusiv in depou, la manevre, la strada fiind folosita doar actionarea electronica, utila pentru protejarea controlerului (spre exemplu, daca vatmanul duce brusc mansa pana la capat, efectul este progresiv, sistemul electronic comandand rotirea axului contact cu contact). De altfel, maneta pentru control mecanic, direct, este plasata incomod, tocmai pentru a descuraja utilizarea sa in exploatare normala. In ciuda acestui fapt, maneta este folosita cu indarjire la Iasi de catre vatmanii de ST 10 (majoritatea fosti vatmani de Timis si Tatra) din motive ce tin de lipsa capacitatii de adaptare (mai degraba a vointei - oricum, e chestie de mofturi). Oficial ei au motivat ca le este teama sa foloseasca controlul electronic deoarece au senzatia ca vagonul nu reactioneaza imediat atunci cand sunt nevoiti sa faca manevre bruste din cauza traficului, fapt care genereaza - zic ei - nesiguranta si disconfort. Totusi, un singur vatman a condus o vreme un astfel de vagon cu mansa, spunand ca nu are absolut nici un fel de problema de adaptare si ca se descurca excelent (mi-a si demonstrat, de altfel). Ulterior, insa, a trecut pe un alt tip de vagon, superior dpdv tehnic, cu tractiune controlata electronic (chopper) si conducere exclusiv cu mansa, asa ca acum toate vagoanele de tip ST 10 sunt conduse din maneta.
Banuiesc ca va inchipuiti ca vatmanii fugeau ca dracu' de tamaie de vagonul modernizat la Pascani si cu greu s-au gasit doi care pana la urma l-au preluat. Initial erau foarte stresati si astia, pentru ca vedeau cum toata vatmania lor de pana atunci (deloc putina) trebuia aruncata la cos si se simteau precum copiii care abia invata sa stea pe picioare. Acum le place si nu l-ar mai lasa din mana...
Aceasta postare a fost editata de radub: 26 iulie 2014 - 21:22
#497
Postat 26 iulie 2014 - 23:09

#498
Postat 27 iulie 2014 - 11:56
fan, la 26 iulie 2014 - 17:51, a spus:
Foarte corect! Experienta de pe atunci nu s-ar da pe nimic... Insa chiar tu mi-ai povestit cu generatia veche, a ajutat serios la punerea pe butuci a generatiei de azi... Si aici vorbim de mecanici, vatmani si cam tot ce este intre.
Sa nu uitam ca pe atunci cam tot era facut cu ciocanul, si pe principiul merge si asa, cu improvizatii si altele... Ei, pai cand nemtii au proiectat tramvaiele lor, si mai apoi le-au construit, pe departe nu a fost asa.
Hai sa ne amintim de tramvaiele din Karlsruhe, cele de tip tren usor, GT8 #110,#111, etc. Cat de rapid si prematur au fost casate, doar pentru ca necesitau putin mai multa ingrijire si atentie tehnica... Ba mai mult, tot tu mi-ai povestit cum datorita asesarii mai incomode si ciudate a controlerului, toti vatmanii fugeau de ele.
#499
Postat 27 iulie 2014 - 12:58
Cat despre tipurile de vagoane casate am putea vorbi mult,cauzele pot fi atat utilizarea cat si exploatarea necorespunzatoare. Vagoanele 110,111 nu erau destinate traficului intens din oras ci mai degraba pentru transportul pe distante mai mari, cred ca va mai aduceti aminte inclusiv de spatiile destinate bagajelor voluminoase.La fel a stat treaba si cu vagoanele nefericite de genul 830 care sincer pentru mine au fost un cosmar, a fost singurul tip pe care eu l-am refuzat dupa prima experienta, absolut nu era fezabil pentru opriri dese si mai ales neprevazute.