STP Timișoara Forum: Bozankaya GT6 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bozankaya GT6 Evaluare topic: ****- 3 Voturi

#901 Useril este offline   BozTram 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 07 martie 2023 - 10:29

Vezi postareamile, la 06 martie 2023 - 17:09, a spus:

Pe de alta parte ma intreb cum ar schimba macazele in lipsa firului aerian?

Cu transponder. Comandat independent sau de un sistem centralizat in care este integrat.
0

#902 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 martie 2023 - 10:39

Pai daca avem probleme cu buna functionare a macazelor clasice, macazele moderne vor functiona cum trebuie, la noi?

Sau de ce nu se implementeaza de pe acum variantele moderne de schimbare a macazelor daca tot se va ajunge intr-o zi acolo, sper eu cat mai repede?Imagine postata
1

#903 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29679
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 martie 2023 - 13:17

Pai nu am avut macaze comandate de transpondere Siemens, exact ca la DB in Germania? Costau enorm (cam cat un Logan la vremea aceea) si nici prea fiabile nu au fost. S-a revenit la levier/ranga, ca mai apoi sa le modernizam in regie proprie, solutie abandonata si ea in prezent.
2

#904 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 08 martie 2023 - 11:37

De ce sa abandonat solutia regie proprie dupa montarea si functionarea in mai multe intersectii,cum ar fi P-ta Maria.700,Ana Ipatescu,Danbovita si Balcescu,Banatul!
0

#905 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29679
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 martie 2023 - 12:09

Pai, as zice ca din cauza fiabilitatii reduse ale unor componente ce clar nu erau la nivel profesional, ci mai de graba de amatori, dar si datorita plecarii de la noi (din cauza salarizarii necorespunzatoare)a inginerului ce a realizat sistemul.
Parerea mea, desigur.
1

#906 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 492
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 08 martie 2023 - 14:33

Ieri seara, în jurul orei 19.30, am observat o Bozankaya pusă pe "avarii", în dreptul City Business Centre din Piața 700, pe sensul de mers spre Spitalul de Copii.

Nu știu de ce era acel tramvai blocat, dar se formase o coadă cam de 4 tramvaie spre Libertății, iar mașinile erau nevoite să ocolească acel tramvai blocat (care era oprit în poziție de viraj la stânga).

Se cunoaște cauza?
0

#907 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1512
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 08 martie 2023 - 19:05

Tramvai cu fum la boghiul motor din spate in apropierea prefecturi astazi frumos nai ce zice.
https://www.opiniati...foto/08/03/2023
0

#908 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29679
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 martie 2023 - 19:23

Mizilic pe langa evenimentul cu bateriile.
0

#909 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1512
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 08 martie 2023 - 20:26

Da dar aia cu bateriile na fost din vina unui destept de prin deou parca? Asta e cu totul diferit, sa vedem care or fi cauzele.
0

#910 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29679
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 martie 2023 - 20:31

Nu, nu a fost vina cuiva din depou.
0

#911 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1093
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 08 martie 2023 - 21:28

S-a incins ceva la frane de data asta
0

#912 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 526
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 11 martie 2023 - 21:39

Am mai vazut un tramvai pe trailer la Remetea astazi, probabil a fost deja livrat
2

#913 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 11 martie 2023 - 23:04

Cand noi desfiintam fabrica de tramvaie de la Timisoara in urma cu circa 30 de ani, turcii abia infiintau/inaugurau fabrica de tramvaie.
Numai stiu exact care dintre ele, ori cea de la Ankara, ori cea de la Bursa, ori amandoua.

Acum fac si firobuze, si autobuze, si autobuze electrice, si rame de metrou, et.,...

Si iata cum balanta comerciala este net in favoarea Turciei. Noi "exportam" euro si importam tramvaie... :Facepalm_emote_gif:
1

#914 Useril este offline   TM79 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 16 martie 2023 - 09:53

Cred ca e timpul sa iesim din tiparele astea si sa intelegem ca ce a fost, a fost si nu mai vine.
Acum, trebuie vazut cum ne adaptam situatiei si ce solutii avem.
0

#915 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 16 martie 2023 - 12:24

Da, nu ne adaptam nicicum si mergem din gropi mai mici in gropi tot mai mari...Deficitul comercial este in crestere an de an si tu vi si spui ca trebuie vazut cum ne adaptam si ce solutii avem....
1

#916 Useril este offline   TM79 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 16 martie 2023 - 13:08

Vezi postareamile, la 16 martie 2023 - 12:24, a spus:

Da, nu ne adaptam nicicum si mergem din gropi mai mici in gropi tot mai mari...Deficitul comercial este in crestere an de an si tu vi si spui ca trebuie vazut cum ne adaptam si ce solutii avem....


Serios?
Te rog sa imi exemplifici ceea ce ai spus mai sus.
cum se mergem in gropi tot mai mari ? Ce stii tu si nu ne spui si noua ?

E usor sa arunci cuvinte si sa nu le argumentezi...
0

#917 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1093
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 16 martie 2023 - 15:58

Ce mai trebuie argumentat? Se stie ca se importa mai mult decat se exporta. Ca in loc sa producem luam de la altii.
O sa vina vremea cand n-o sa mai poti sa iei marfa de la chinezi asa cum iei acum din motive politice sau economice si o sa-ti doresti sa fi avut fabrica ta. Sunt lucruri pe care le putem face si noi, dar globalizarea asta ne-a facut mai blegi, bazandu-ne pe asiaticul ala care lucreaza pe 2 bani.
2

#918 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3084
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 martie 2023 - 17:07

Cred ca TM79 se refera la o altfel de argumentare, si ar exista una, doar ca trebe sa fim obiectivi. Da, putem spune ca importam produse mai mult decat exportam, dar economia Romaniei, ca si cea a tarilor din vest nu este unu care se bazeaza doar pe industrie grea, ceea ce compenseaza deficitul de export este piata serviciilor. Nu facem noi asa de multe tramvaie s-au alte utilaje grele, dar oferim servicii. Cand vrei internet, telefon fix, mobil, un panou publicitar, curatenie in oras, alea sunt servicii, care de multe ori scapa de la socoteala. Nu spun ca imi place mai mult o astfel de economie, dar pana una alta, pentru o tara care nu a avut colonii, nu a mers sa invadeze pe altii, si cu toate bubele mioritice, cred ca ne-am descurcat destul de bine, iar economia este totusi una cu mai multe ramuri si mixta.

Acum legat de fabrica de tramvaie. Mi-as dorii sa o fi vazut si azi in functiune, dar ce produs aducea pe piata fabrica de la Timisoara atunci cand se inchidea? Daca credeti ca un Timis 2 era competitiv pe piata externa cu orice altceva... iar asta in contextul in care noi ca tara nu traiam intr-o bula. Sa presupunem ca Romania producea in continuare Timisuri 2, DAC-uri si V3A-uri, iar acestea mergeau la export. Acel export era mai mult sau mai putin doar pe pietele din jurul nostru, adica: Serbia, Bulgaria, Ucraina, Belarus. Tari care, ca si noi, o duceau destul de rau economic, iar si acolo, ca si aici, liderii locali vroiau sa ofere un aer proaspat dupa perioada socialista. Astfel, ca asa cum a patit Rocar pe piata autobuzelor, marfa noastra autohtona nu era competitva din punct de vedere tehnic si fizic cu cea din vest. Pana si vecinii unguri, dar si cei polonezi si cehi, faceau produse mai bune, de aceea la ei a fost nevoie doar de restructurari si retehnologizari, care au venit natural. Pe cand la noi, eram cu mult ramasi in urma din punct de vedere tehnologic. Spuneam dl Inginer Ilies Mihai, la una din intalnirile cu forumistii, cum s-a ales pentru usile Timisului 2 un sistem mai ieftin, in detrimentul unuia mai scump, dar mai silentios. De aceea tramvaiele noastre vechi n-i le aducem aminte mereu cu acel trantit puternic cand se inchideau usile. Comparativ cu 105Na-ul Polonezilor si Tatra Cehilor, eu zic ca ii o diferenta majora.

Ar mai fi argumentul ca, sa fi vandut atohton, si cu acei bani sa se fi facut treptat o retehnologizare. In acest context, Romania ar fi avut un surplus de firme, pentru ca dupa cum vedem azi, nu doar cei care produceau mijloace de transport urban ar fi facut acest lucru, dar si firmele de material rulant greu, toate care ar fi concurat pe piata interna. Piata care ar fi fost suprasaturata in cativa ani si din nou si acest lucru trebuie luat in contextul in care competitorii din vest nu ar fi stat nici ei pe loc, si la o eventuala expansiune ar fi barat orice firma romaneasca, la toate astea adaugundu-se surplusul de vehicule second hand oferite pe sume derizorii tarilor fost comuniste. Resita si-a primit tramvaiele pe gratis practic, suma de 1$/bucata fiind doar o formalitate din cauza legislatiei de atunci.

Ca incheiere sa vorbim de turci. Turcia, odata cu venirea lui Atatürk la putere a devenit mare fan al Germanieie. Pentru turci, Germania a reprezentat mereu un etalon la care au dorit sa ajunga. Noi vedem turcia doar ca pe imperiul otoman cu care s-a batut Tepes, dar dupa retragerea lor si pana la primul razboi mondial, Turcia a avut o istorie foarte zbuciumata. Si odata cu picarea imperiului acest lucru a devenit si mai apasator pentru ca tara incepea sa isi piarda identitatea si telul pentru care exista. Faptul ca si-au facut un tel national din a-i copia pe nemti, in ceea ce priveste anumite lucruri arata ca cu toate greutatile si-au gasit un drum de urmat, unul destul de ambitios. Noi in schimb, odata ce ne-am atins telul suprem, in 1918, ne-am cam oprit, Romania era un intreg, nu mai vedeam neaparata altceva important de facut, am vrut doar sa fim lasati in pace si cam atat. Asa ca putem noi sa blamam vanzatorul turc oricat am dorii, dar pana una alta s-au folosit de resursa umana disponibila pentru a fura meserie de la nemti, pentru ca vroiau industria lor. Nemti care nu tot timpul au avut o relatie buna cu ei. Sa nu uitam ca Turcia vroia si ea in UE, dar au fost respinsi din motive obscure.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 16 martie 2023 - 17:14

3

#919 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1138
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 16 martie 2023 - 17:54

Sa nu uitam totusi ca Simens detine nu stiu cat din Bozankaya. Nu cred ca fondurile europene ar fi fost aprobate pentru o companie din Belarus, de exemplu. Totul are si iz politic!
Acuma un an am vazut un reportaj pe youtube ca Chisinau a cumparat firobuse din Belarus cu 165000 euro bucata. Asta la noi nu ar fi fost acceptat niciodata, chiar daca are sens financiar vorbind.

Linkul meu

Noi trebuie sa tinem "familia UE" multumita. Credite tot de pe la ei luam, la "dobanda (ne)buna"

Germania oarecum trebuie sa colaboreze cu Turcia...altfel cei 12% din populatie(oficial) va deveni 25% in 10 ani. Daca le taie si lor "din pita" nu vin pe capul lor suplimentar...

L.E: "Chiar nu stiu ce ne faceam, nu cred ca puteam supravietui daca nu aveam autonomie de 60km?!"

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 16 martie 2023 - 18:36

1

#920 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3084
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 martie 2023 - 18:37

Pentru 165000/bucata, vei primii si un produs pe masura, la fel si sprijinul tehnic. Probabil tu nu ai fost la Constanta sa dai o tura cu MAZ-urile cand erau relativ noi, ca doar tot din Belarus le-a luat si a-l nostru patriot Mazare, in defavoarea celor de la Rocar. Autobuze, cu cativa ani de folosinta, cica cu tehnologie noua, erau mai necomfortabile si mai proaste din punct de vedere a-l calitatii ca si Ikarusurile unguresti construite in anii 80 care circulau atunci in numar mare la Timisoara...

Iti face turcu Mercedsu Citaro mai scump, dar ti-l face cu tehnologie de la neamt. Nu ai grija de el, si tot merge bine, poate sa duca. Nu dupa cativa ani sa se simta ca stai intr-o cutie fara suspensi.

LE:

Si apoi, tii mortis sa ii dai fondurile europene lui Lukashenko, sa isi faca de cap cu ele? :rad_masa: Normal ca banii europeni, trebe sa recircule cat mai mult in spatiul de unde provin, nu sa finanteze dictatori s-au administratii cu intentii obscure.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 16 martie 2023 - 18:42

3

Arata acest topic


  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi