STP Timișoara Forum: Linia Expres 3 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (31 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Linia Expres 3 Evaluare topic: -----

#581 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 februarie 2023 - 11:51

Iata cum arata graficul si mai ales minutele de asteptare dintre doua curse, cele trecute de mine cu rosu pe tabel. Putem observa ca graficul de weekend este defalcat pe doua zile, sambata si duminica, si asta pentru o singura cursa. Prima cursa de duminica trece in statie cu 5 minute mai devreme decat sambata. Asta-i toata diferenta, restul curselor sunt la aceleasi ore in ambele zile. Mai degraba le-as da liber la soferi daca nu cumva intre timp fac si alte curse? Habar n-am legat de acest aspect.



Dar in zilele lucratoare avem un grafic alandala, Si daca eram beat nu puteam face un astfel de grafic. Am impresia ca graficianul a tinut cont de mersul trenurilor din Gara de Nord in asa fel incat sa satisfaca necesitatile si celor care merg la tren dar si celor care au venit cu trenul...:D

Sau mai este o explicatie, graficianul a tinut cont de cum vor fi semafoarele pe traseul autobuzului. Cand sunt intervale mai scurte de timp de asteptare, inseamna ca autobuzul prinde toate semafoarele pe verde si invers la timpi lungi de asteptare, toate semafoarele fiind pe rosu. Altfel nu-mi explic acest grafic...:D


Dar si daca mi-am "notat" graficul si ma duc in statie conform acestuia iar autobuzul trece in avans cu 5-10 minute, ce ma fac? dar mai incerc odata si autobuzul nu mai vine ca s-a defectat si sa- dus ingaraj, iarasi ce ma fac? Si atunci apare in discutie notiunea de incredere in serviciul oferit.
Si daca ar schimba STPT-ul graficele acestei linii facandu-le rezonabile, in mod cert va trebui sa treaca multa vreme (poate si un an de zile) pentru a capata incredere calatorii in aceasta linie.


Imagine atasata: linia 3 01.jpg
1

#582 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1138
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 26 februarie 2023 - 12:28

Trebuie sa mearga "ata" si evenimentele sa fie foarte rare. Altfel niciodata nu va fi eficient si nu va avea nici un impact asupra traficului, asupra mediului(eco-friendly), etc.
0

#583 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 martie 2023 - 19:11

Am scris aseara un "roman" legat de linia 3/E3 si la final la o apasare gresita de buton a disparut tot "romanul". Asa ca astazi voi face doar un rezumat al "romanului".Imagine postata

Dupa ce in urma cu cateva zile am ramas cu buzele umflate asteptant autobuzul pe linia 3, ieri am decis sa-mi incerc din nou norocul (cu mari emotii) la cursa de 13:21,statia Pacii. Si autobuzul a venit fix la 13:20. Mai mult decat perfect.
Eram hotarat sa merg pana in Girocului sa vad ce se intampla dincolo de Catedrala.
Autobuzul era plin cam 40 - 50 %, cu destui elevi probabil de la Auto. Pana la gara, coborau cate unu-doi calatori dar si urcau cate unu-doi. M-am si mirat ca existau calatori rasfirati prin diferite statii care sa astepte acest autobuz. Probabil ca aveau graficul lui pe undeva. La gara au coborat cam jumate din cati erau in autobuz si vreo 3 persoane au urcat. Si tot asa pana la Catedrala unde au urcat mai multi decat au coborat, spre o oarecare surprindere a mea.
Aici, la statia de la Catedrala a avut loc un incident relativ minor cu un tanar zdravan, aproape de 2 m si ceva peste 100 kg care cumva era nehotarat sa urce sau nu iar cand soferul a plecat usor din loc, tanarul a urcat si a inceput sa vocifereze invocand neatentia soferului. A comentat cat a comentat dar pana la urma s-a oprit. Soferul nu l-a bagat deloc in seama.

Paranteza. cand am trecut prin fata garii, tocmai plecase un Bozankaya (ora 13:33) pe linia 1 cu doi calatori. Cam acesta este nivelul Garii de Nord, as zice eu.


Si ca sa n-o lungesc, spre Calea Girocului autobuzul a ajuns la un grad de umplere de peste 50%. Am coborat destui la Kaufland dar au mai ramas calatori in autobuz.
Dpmdv cum am nimerit ieri la acea ora, linia se justifica.

Dar am ramas placut surprins de cum arata perimetrul Kaufland-ului, a Lidl-ului si in general ce-i pe acolo. Am trecut de mai multe ori cu masina insa din viteza masinii nu poti vedea prea multe detalii.


Dar sa revin la Linia 3/E3. La ora 16 treceam intamplator pe langa statia liniei 3 de pe Pacii margand la Hidrobuz. Si zic hai sa vad cand vine L3. Pe tabela era trecut cu ora 16 si 4 minute, Zic hai sa zabovesc un pic sa vad daca apare desi nu intentionam sa-l iau. Si vine exact la 16 si 4 minute. Nu mi-a venit sa cred.


Azi dimineata trebuia sa ajung la Catedrala (pe langa ea) si la plecare din casa ma uit la grafice la E7 si 3/E3 (era ora 8:50). Vad ca autobuzul 3 vine la 9 si 8 minute iar E7 vine la 9 si 14. Imbarbatat de succesul de ieri cu L3 ma duc si azi la L3 mai ales ca trece mai repede decat E7. Am inceput sa am emotii in statie ca nu va veni la timp. Cand colo a venit la 9 si 9 minute. Super.
Dar nu a venit un autobuz ci un microbuz cu o coala de hartie A4 in geam, text E3/3. In interior 9 calatori pe cele 9 scaune si 5 calatori in picioare. Pe traseu au mai coborat, au mai urcat dar am ajuns cu bine la destinatia mea.
2

#584 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 954
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 05 martie 2023 - 00:46

Eu sustin tot ce am sustinut si in alte postari:

1. Ar trebui sa se numeasca E3 de la un capat la altul, ca acum si asa taxarea e la fel, autobuzul e acelasi, dar poate (sigur) e mai simplu pentru calatori, multi dintre ei nestiind ca autobuzul in care se urca merge si dincolo de gara

2. Ar trebui suplimentat numarul de autobuze. Asta ar fi valabil pentru o gramada de linii, dar pe linia E3 e cea mai mare bataie de joc

3. Ar trebui studiata posibilitatea de a face linia E3 troleibuz. Ar avea nevoie de fire suplimentare doar la capat pe Girocului, si de la garajul de troleibuze pana in capat in Freidorf. Dar daca noi si liniile de troleibuz pe care le avem le facem autobuze... (Vezi linia 13)
1

#585 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 martie 2023 - 10:58

Si eu sustin punctele 1 si 2 fara punctul 3...


Citeaza

3. Ar trebui studiata posibilitatea de a face linia E3 troleibuz. Ar avea nevoie de fire suplimentare doar la capat pe Girocului, si de la garajul de troleibuze pana in capat in Freidorf. Dar daca noi si liniile de troleibuz pe care le avem le facem autobuze...


Si iata de ce?
In primul rand s-ar prelungi timpii pe tura/semitura deoarece firobuzele se descurca mai greu in intersectii. Apreciez ca timpul de parcurs necesar intre statia mea Pacii si Catedrala ar creste cu vreo 5 minute numai pe acest segment pe care face oricum un ocol pe la gara. Pe intreg traseul de pe Apicultorilor pana la Freidorf (Elba) ar face in plus minim 20' pe semitura. Este vorba de o distanta de 13 km cu trecere prin multe intersectii aglomerate si unghiuri ascutite.


Prelungirea liniei electrice spre Giroc inseamna 1,1 km iar de la garajul de firobuze pana la Elba (Freidorf) sunt 4,5 km, deci un total de 5,6 km ceea ce nu-i putin lucru, fiind o investitie insemnata.
Se mai aduga si bucatile lipsa intre Spitalul de copii si Catedrala iar sensul Apicultorilor - Freidorf merge pe Tudor Vladimirescu pana la podul Traian si apoi pe 16 Decembrie 1989 pana la Catedrala (800 m) fara linie electrica. Mai este si varianta sa treaca prin fata primariei si apoi prin fata Catedralei (mai putin de 800 m) insa s-ar aglomera traficul si mai tare in acea zona.
Plus incarcarea relativ slaba a traseului cu calatori care nu poate incuraja o asemenea investitie financiara.

Este posibil ca in cazul montarii corecte a unei catenare din ultimele modele timpii sa nu creasca foarte mult insa catenarele moderne au costuri maricele iar noi alegem cele ieftine de pe piata (sau la licitatii). Plus ca si intersectarea catenarelor de firobuze si tramvaie trebuie ca si ele sa fie modernizate, sa permita viteze mai mari de trecere, macazele catenarei de firobuz trebuie sa fie cumva ultimele noutati ca sa fie operate la viteze superioare, etc.,....

Asta este parerea mea legata de transformarea liniei de autobuz E3 in linie de firobuz. Ar fi mai multe dezavantaje decat avantaje.

Chiar daca in topul meu al atractiei catre MTC-uri firobuzele sunt pe locul doi dupa tramvaie iar autobuzele sunt pe pozitia 3, sunt nevoit sa accept ca autobuzele se misca mai repede in trafic decat firobuzele. Iar cum (aproape) toata planeta este in secolul vitezei (nimeni nu mai are timp de vaporase sa navigheze lejer, exceptia sunt cativa printre care si eu), avantajul este al autobuzelor din acest punct de vedere.

Cred ca am prezentat destule argumente obiective in favoarea pastrarii liniei cu autobuze.



Imagine postata LE In urma studierii graficelor, am observat ca sensul Elba - Apicultorilor se face in 46-47 minute iar sensul invers, Apicultorilor - Elba se face in 57 - 58 minute. Nu-mi dau seama de unde apare aceasta diferenta de circa 10 minute la semitura.

1

#586 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 954
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 05 martie 2023 - 22:42

Vezi postareamile, la 05 martie 2023 - 10:58, a spus:

In urma studierii graficelor, am observat ca sensul Elba - Apicultorilor se face in 46-47 minute iar sensul invers, Apicultorilor - Elba se face in 57 - 58 minute. Nu-mi dau seama de unde apare aceasta diferenta de circa 10 minute la semitura.

As spune ca din cauza ca merge pe Parvan. La ore de varf (si nu doar) pe sensul spre vest mereu e coada de la semafor pana in fata la UVT, in timp ce pe sensul spre est e in general destul de liber

Bine, eu nu stiam de faza cu intersectiile la troleibuze. In cazul asta sustin si eu sa ramana totusi autobuze. Dar asta ma face sa ma gandesc intr-adevar daca mai isi au rostul troleibuzele. Odata cu autobuzele electrice, nu o sa mai puta dupa ele, si marea problema a autobuzelor a fost rezolvata. Plus ca nu au nevoie de infrastructura dedicata (fire), deci te poti juca cu traseul lor mult mai usor. Si mie imi placeau destul de mult troleibuzele, dar daca asa sta treaba... Trebuie mers pe eficienta
1

#587 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 martie 2023 - 11:48

Da, soferii firobuzelor pe langa atentia acordata in trafic trebuie sa fie atenti si la reteaua aeriana, la schimbarea macazelor cand este cazul, la intersectarea cu alte linii aeriene, la unghiurile sub care intra in intersectii.
Teoretic ar trebui ca un sofer de firobuz sa aibe salariul ceva mai mare decat unul de autobuz care trebuie sa fie atent doar la trafic si ambii si la calatori (urcari-coborari).


Dar uitasem sa mai mentionez ceva la postarea mea anterioara si anume faptul ca AUTOBUZUL E3 se poate prelungi pana la iesirea din Giroc (spre Timis) ca sa suplimenteze cursele Giroceana daca primaria lor considera necesar acest lucru. Cu firobuzul nu se poate face acest lucru decat cu troleele coborate din cauza caii ferate cu care se intersecteaza drumul.
Deci un traseu E3 din marginea Girocului, apoi prin Giroc, Catedrala, Gara de Nord, ELBA Freidorf...vreo 15 - 16 km semitura.

Si eu cred ca soarta firobuzelor in sensul clasic este pecetluita, fiind doar o chestiune de timp. Dar sunt fericit ca am fost si sunt contemporan cu firobuzul clasic.
In schimb tramvaiele cred ca vor ramane inca mult timp in varianta clasica datorita capacitatii mari de calatori.
1

#588 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 martie 2023 - 18:49

Treaba cu liniile expres in TM e oricum o mizerie... La vremea respectiva, cand au fost introduse, da. Dar in utlimii 10 ani, doar expres nu au mai fost. Eu as renunta complet la ele. Eu inca astept marea reconfigurare a transportului local promisa de actuala conducere de la primarie.
2

#589 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 954
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 07 martie 2023 - 00:15

Eu as restructura si denumirile odata cu liniile. As pune asa:

Troleibuze: cifre 1-99, in ordine (1, 2, 3, 4...)

Tramvaie: litere (A, B, C...)

Autobuze: de la 100 in sus, impartite
- linii radiale (care vin de la periferie spre centru, chiar daca ajung sau nu pana in centru - ex: actualele 21, 28, E6...): 1xx (101, 102, 103...)
- linii diametrale (care traverseaza orasul, prin zona centrala - ex: actualele E2, E3...): 2xx (201, 202, 203...)
- linii tangentiale (care strabat orasul prin afara zonei centrale - ex: actualele E1, 23...): 3xx (301, 302, 303...)

Metropolitane: pot ramane cu M, dar eventual luate pe rand si astea, de la M1, M2... Iar unde exista linii care se ramifica, cum ar fi M22 care unul merge la Mosnita Veche, altul la Urseni, am avea M22A, M22B


Ma gandisem initial sa salvam denumirile M1, M2 etc pentru o buna zi in viitor cand vom avea metrou, dar in primul rand noi nu mai apucam asta in viata :D si in al doilea rand, cred ca la un metrou s-ar putea folosi si un sistem pe culori, cum e in Rio de Janeiro de exemplu. Linia rosie, linia galbena, linia verde...

PS: Daca am vrea sa fim si mai precisi in legatura cu liniile de autobuze, am putea imparti harta orasului pe sectoare, poate in sferturi, si sa desemnam fiecarui sector o cifra, care sa se poata regasi in numarul autobuzului care merge acolo, poate in cifra zecilor, e o idee care ar necesita mai mult timp de gandire - e doar ceva ce mi-a trecut prin cap pe moment
1

#590 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29691
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 martie 2023 - 13:21

Apreciez dorinta asta de schimbare, totusi de prin 1869 tramvaiele au tot numere pentru a identifica linia pe care circula, deci as zice ca lumea s-a cam obisnuit cu ele asa si daca un turist ratacit nu se descurca, sa puna mana si sa studieze, ca asa fac si eu daca ma duc pe undeva in vizita.
1

#591 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 martie 2023 - 15:24

Da, problemele astea au fost discutate si in lung si in lat.

Pe mine ma deranjeaza enorm faptul ca la nivelul unui oras ca Timisoara, toate liniile, dar absolut toate, au fost inghesuite intre 1 si 50 (de fapt 52). Daca 'desteptii de comunisti" nu ridicau firobuzele de la 1, 2, 3 ,... la 11, 12, 13 ,...le aveam si azi tot asa. Asa ca nu inteleg conservatorismul conducerii "capitaliste" actuale de a mentine o astfel de numerotare copilaroasa, de clasa I cand peste tot in jurul nostru dar si mai incolo toti se "joaca" si cu numere mari, dupa tot felul de criterii. Doar noi stam asa batuti in cap. Cred ca avem de-a face cu o incapatanare bolnava chiar.


Avem vreo 54-55 de linii dar unele au aceleasi cifre, de exemplu firobuzele metropolitane.

Deocamdata avem 8 linii tramvai, 6 linii firobuze, 10 linii autobuze, 8 linii expres si 22 linii metropolitane. Metropolitanele ar trebui trecute de la 100 in sus, primele linii actualmente fiind 111 (sau 121) si 114 (sau 124 daca se schimba numerotarea la firobuzele urbane) si apoi 122, 127, etc.,...si totul in functie de planurile de viitor ale STPT pe care noi nu le stim. Poate nici ei nu le stiu.
Iar sub 100 incepand cu Linia 1 tramvai pana la 20 (sau 30!?), apoi firobuzele de la 21 (sau 31!?) pana la 50 iar de la 51 pana la 100 autobuzele urbane.

Dar sunt sigur ca si peste 10 ani vom avea aceeasi situatie ca si acum.



@ Florin


Citeaza

...as zice ca lumea s-a cam obisnuit cu ele asa si daca un turist ratacit nu se descurca, sa puna mana si sa studieze, ca asa fac si eu daca ma duc pe undeva in vizita.



Lumea se obisnuieste cu orice ii dai. Dar pe unde ai mers in vizite, nu ai vazut si numere mari la MTC-uri si mai ales la autobuze? Si daca DA, crezi ca s-a ajuns la acele numeri mari consecutiv din unu in unu?


0

#592 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29691
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 martie 2023 - 20:38

La autobuze am vazut, dar la tramvaie si metrouri nu prea. Uite de exemplu Budapesta, are linii de tramvai de la 1 la 69 (parca) si sunt de fapt vreo 34 (ca le-au mai sarit si ei), avand si numere urmate de M (1M), A sau B. La Bratislava am mers cu linia 4, nu 400, nu 4000. (au liniile de tramvai 1, 3, 4, 7 si 9). La autobuze au in general doua cifre cu mici exceptii (nu discutam de cele regionale, unde au numere de pe la 200 la 700)
La Praga au liniile de tramvai numerotate de la 1 la 26, autobuzele de la 100 la 299, iar liniile de metrou au litere: A, B si C.
Bun, astia de care vorbim chiar au linii multe de transport, nu din astea ca la noi, care avem linia si autobuzul (la metropolitane). Noi avem 7 linii de tramvai cand nu e niciun santier in lucru, deci despre ce vorbim? :(
0

#593 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 martie 2023 - 21:25

Pai uite, despre asta vorbim. Mai peste tot sunt expandate, doar la noi sunt comprimate (54 de linii in 52 de pozitii) de parca n-am fi in Europa.

Putem lua si studia ca exemplu Bucurestiul. Nu cunosc exact criteriile numerotarilor dar sunt sigur ca s-au bazat pe o logica.

N-am spus in exemplul meu ca tramvaiele sa aibe spatiul pana la 100, firobuzele intre 100 si 200, etc.,...
Doar chestiuni de bun simt si cu simtul realitatii pentru cel putin urmatorii 50 de ani...
0

#594 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 954
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 07 martie 2023 - 22:02

Cu scuzele de rigoare pentru continuarea off-topic (poate ar fi un alt loc mai bun pentru discutia asta?), in ce am propus eu, ma gandeam in primul rand pa faptul ca numarul de linii se poate modifica (sa speram ca in sus) dupa restructurare, si in al doilea rand la ceva pentru viitor, ceva care sa acopere si faptul ca Timisoara e intr-o continua expansiune.

Chiar daca om fi scazut la recensamant, nu putem neglija cate blocuri noi se fac, si cat se intinde orasul spre exterior - fie ca prin extinderea orasului in sine, sau prin comunele limitrofe. Acum 10 ani, pe Torontalului dincolo de strada Liège abia mai era ceva. Acum se construieste si dincolo de Lidl Alexandrescu. Pe Aradului, Selgros si Decathlon erau capatul, acum se fac Ikea si Dedeman plus cate case au aparut in spatele lor, in Dumbravita. In zona strazii Muzicescu e plin de case si blocuri noi, pe la intrare in Giroc, daca nu ar fi indicator nu ai sti unde se termina Timisoara si unde incepe Girocul. Aceeasi situatie incepe sa fie si la Mosnita. In Mehala langa piata era ceva proiect cu strazi si zone rezidentiale pana la linia de tren. Timisoara impreuna cu zona metropolitana cred ca are peste 500000 locuitori. Ok, nu e in mod oficial "Timisoara", dar locuitorii tot in Timisoara vin la lucru, distractie, cumparaturi, etc. Idealmente RATT/STPT/SMTT ar trebui sa fie o singura entitate care sa se ocupe nu doar de Timisoara, ci de toata zona metropolitana, de care de altfel se ocupa prin autobuze metropolitane, doar ca nu e de ajuns. Cand au fost facute diverse sugestii (unirea liniilor 14/M14 si 11/M11 astfel incat fiecare mtc sa mearga pana in Dumbravita/Ghiroda, prelungirea E3 pana in Giroc sat) raspunsul a fost ca e vorba de intelegeri intre STPT si primariile comunelor respective (?). Ceva de bani presupun, sau de tehnicalitati. Dar fie ca e vorba de bani sau tehnicalitati, mijloace care sa circule mai departe aduc un beneficiu tuturor, nu doar celor care stau acolo. Oamenii aceia sunt nevoiti sa vina cu masinile in oras daca nu au un transport public decent, iar asta tot pe noi ne incurca. Ca sunt mai aglometate strazile, ca ocupa mai multe locuri de parcare, etc. Nici nu mai pomenesc ce se intampla daca vrei sa mergi dintr-o comuna in alta. Pai faci o zi cu autobuzul. Ar trebui simplificate procedurile, sa fie mai usor si mai bine pentru toata lumea. Suntem multi oameni care ne dorim un transport public mai eficient, mai usor de folosit, mai confortabil, nu doar noi toti aici pe forum, dar si multi altii care nu stiu despre forum, multi altii care folosesc des mijloace de transport, poate chiar multi din primarie, din STPT, poate chiar si Fritz. Dar oricine vrea sa faca ceva bun se impiedica de o gramada de proceduri, obstacole, si elemente de genul "aici nu pot sa ma bag ca nu e in subordinea mea", "asta nu tine de mine si asadar nu am putere", si asa mai departe. Primaria (chiar primariile - zona metropolitana) si cu STPT ar trebui sa lucreze impreuna, sa faca ceva bun pentru oameni, si oamenii ii vor mai vota. Dar trebuie scapat de birocratie, de piedici, si de "vorbiti cu colegu, ca e treaba lui"
1

#595 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 martie 2023 - 17:20

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 07 martie 2023 - 00:15, a spus:

Eu as restructura si denumirile odata cu liniile. As pune asa:

Troleibuze: cifre 1-99, in ordine (1, 2, 3, 4...)

Tramvaie: litere (A, B, C...)

Autobuze: de la 100 in sus, impartite
- linii radiale (care vin de la periferie spre centru, chiar daca ajung sau nu pana in centru - ex: actualele 21, 28, E6...): 1xx (101, 102, 103...)
- linii diametrale (care traverseaza orasul, prin zona centrala - ex: actualele E2, E3...): 2xx (201, 202, 203...)
- linii tangentiale (care strabat orasul prin afara zonei centrale - ex: actualele E1, 23...): 3xx (301, 302, 303...)

Metropolitane: pot ramane cu M, dar eventual luate pe rand si astea, de la M1, M2... Iar unde exista linii care se ramifica, cum ar fi M22 care unul merge la Mosnita Veche, altul la Urseni, am avea M22A, M22B


Ma gandisem initial sa salvam denumirile M1, M2 etc pentru o buna zi in viitor cand vom avea metrou, dar in primul rand noi nu mai apucam asta in viata :D si in al doilea rand, cred ca la un metrou s-ar putea folosi si un sistem pe culori, cum e in Rio de Janeiro de exemplu. Linia rosie, linia galbena, linia verde...

PS: Daca am vrea sa fim si mai precisi in legatura cu liniile de autobuze, am putea imparti harta orasului pe sectoare, poate in sferturi, si sa desemnam fiecarui sector o cifra, care sa se poata regasi in numarul autobuzului care merge acolo, poate in cifra zecilor, e o idee care ar necesita mai mult timp de gandire - e doar ceva ce mi-a trecut prin cap pe moment


Peste tot pe unde am umblat (poate cu mici exceptii) liniile tramvai sunt primele adica de la 1-50 sau 1-100. Acuma la noi s-ar putea face 1-50 tramvai si 51-100 troleibuze. Iar autobuzele clar de la 100 in sus. Ca asa ar fi civilizat.
1

#596 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 492
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 09 martie 2023 - 17:24

Astăzi în jurul orei 13 am văzut chiar două autobuze pe linia E3, pe același sens, într-un interval de 2 minute!
0

#597 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1138
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 09 martie 2023 - 18:01

Probabil era o greseala :intrebare:, am atinge performante neimaginabile daca timpii sunt de 2 minute
0

#598 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29691
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 martie 2023 - 18:12

Da, pe linia E3/3 sunt trei autobuze/trenuri intreaga zi. Nu sunt varfuri.
0

#599 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 09 martie 2023 - 21:24

Vezi postareacseh_17, la 09 martie 2023 - 17:20, a spus:

Peste tot pe unde am umblat (poate cu mici exceptii) liniile tramvai sunt primele adica de la 1-50 sau 1-100. Acuma la noi s-ar putea face 1-50 tramvai si 51-100 troleibuze. Iar autobuzele clar de la 100 in sus. Ca asa ar fi civilizat.



Cel mai corect asa!

Astfel numerotarea liniilor de tramvai ramane neschimbata cu spatiul liber rezervat pana la 50 chiar daca nu se va ocupa niciodata intregul spatiu.

Numerotarea firobuzelor se decaleaza cu 50 si astfel L11 = 61, L14 = 64, L15 = 65, L16 = 66, L17 = 67, L18 = 68, L19 = 69 cand o fi sa fie reintrodusa.

Liniile de autobuz cresc cu 100 si astfel avem L21 = 121, L23 = 123, L28 = 128, L29 = 129,...,L33 = 133, L33b = 134,....,L40 = 140, L46 = 146,... Linia 33b inlocuita cu 134.

Liniile expres cresc cu 200 si astfel avem E1 = 201, E2 = 202, E3 = 203, E4 = 204, E4b = 205, E6 = 206, E7 = 207, E8 = 208,...E4b inlocuit cu 205 in lipsa lui E5.

Liniile metropolitane cresc cu 300 si astfel avem M22 = 322, M27 = 327, M29 = 329, M30 = 330, M35 = 335,..., M51 = 351, M52 = 352,...

Simplu ca "buna ziua"!. Iar lumea intr-o saptamana - doua s-ar obisnui fara probleme.

Oare trebuie aprobare de la Bucuresti pentru o asemenea modificare, ca pe vremea comunistilor? Sau avem de-a face cu un conservatorism dus la extrema?

O astfel de numerotare induce ideea unui oras mare, dezvoltat. Numerele mici produc efectul invers. Este o chestiune de efect subconstient.

Am avea cea mai limpede numerotare din tara (si nu numai). Poate doar Capitala ar fi inaintea noastra.

Daca si inaintasii nostri timisoreni ar fi fost atat de conservatori precum sunt cetatenii din zilele noastre, Timisoara n-ar fi existat inscrisa in istorie cu atatea premiere cu care ne mandrim azi multi dintre noi.


Dar iata si un tabel cu liniile urbane si cele metropolitane, tabel in care putem observa ca numerotarea urbana se impleteste cu cea metropolitana. Adica unde au fost goluri in numerotarea urbana au fost introduse liniile metropolitane dar ...avem si doua exceptii de suprapunere, respectiv liniile 29 si 46. Ori din neatentie s-a intamplat acest lucru, ori din nepasare, de zici ca nu mai exista si alte numere si trebuie facuta economie drastica la ele.


Imagine atasata: linii urbane si metropolitane 01.jpg



1

#600 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 10 martie 2023 - 00:15

Vezi postareamile, la 09 martie 2023 - 21:24, a spus:

Cel mai corect asa!

Daca si inaintasii nostri timisoreni ar fi fost atat de conservatori precum sunt cetatenii din zilele noastre, Timisoara n-ar fi existat inscrisa in istorie cu atatea premiere cu care ne mandrim azi multi dintre noi.



Ar fi interesant sa pui aici o lista cu premierele care au avut loc in Timisoara.
Vei constata (desi sint convins ca stii deja) ca pe vremea aia Timisoara nu era in Romania.
1

Arata acest topic


  • (31 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi