Să înceapă campania! Ziceți voi care...
Firea anunță și ea proiectul cu convertirea autobuzelor Citaro în troleibuze și autobuze CNG. Spre deosebire de declarațiile fostului director de la STB (Creci), însă, se pare că madam Firea bagă la grămadă și autobuzele Euro 4, iar numărul de autobuze transformate pe CNG a crescut la 500:
Citeaza
Proiect in premiera nationala! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC ( gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primaria Capitalei, prin Societatea de Transport București STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.
Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 - în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului.
Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.
Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei stații de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.
Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.
Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.
Prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.
În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.
Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.
Acest demers se adaugă proiectelor realizate de Primăria Capitalei pentru reinnoirea parcului STB, dintre care menționăm:
achiziționarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 și 131, începând cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie.
Sursa:
Facebook.
Of Doamne, ce ți-e și cu politicienii aceștia... Acesta NU e proiect în premieră națională, nici pentru troleibuze, nici pentru CNG-uri: păi la Cluj avem Agorele acelea transformate, iar la Iași s-a încercat transformarea unor R312 în CNG-uri. Primul a reușit parțial, troleibuzele circulă și astăzi, însă există destul de des câte unul sau mai multe care stau trase pe dreapta cu probleme. Iar la Iași, proiectul a fost un eșec total, din câte am aflat anul trecut de la muzeu.