STP Timișoara Forum: Piste pentru biciclete in Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Piste pentru biciclete in Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#661 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 iunie 2018 - 12:08

Vezi postareamichidutza, la 12 iunie 2018 - 19:00, a spus:

Mile imi place ca faci pe avocatul, indiferent cum a fost situatia particulara a lui CataM. Un om NORMAL la cap nu injura asa fara sa fie provocat, ....


Aici te inseli amarnic, sau doar esti naiv. La ce sport national este injuratul si saritul la bataie (mai ales in RO), cred ca ar trebuii sa reformulezi. Intartzii 3 milisecunde la verdele de la semafor, esti injurat. Ii atragi la unu' atentia in trafic, esti injurat. Dai un flash, PAC esti injruat. Orice miscare care nu ii convine celuilat este taxat promt cu o injuratura. Asta doar NORMAL nu se poate numii.

Vezi postareabuback, la 12 iunie 2018 - 19:02, a spus:



III. Apropo de "impletitul" spatiilor. Niciunde nu am vazute zone pietonale unde ciclistii sa aiba interzis, niciunde ever. Am trait jumatate de an in Bordeaux, unde exista strada Sainte Catherine, care a fost declarata cea mai aglomerata strada pietonala din lume. Biciclistii mergeau pe acolo si nu am vazut niciun accident/incident.



Asta pentru ca in tarile cu apa calda, se circula cu bun simt, si pietonul are respect de la biciclist, si nu invers, biciclistul cere respect de la pieton.

Si ca si incheiere, am sa mai scriu odata, ce am m-ai scris deja: solutii pentru strazile pietonale exista deja demult in tarile cu apa calda. Numai noi copiem doar ce e prost, nu ce e si bun.
Legat de exemplul cu Amsterdam. Nu stiu cati ati fost, dar ceea ce se vede pe la TV e prostie. Amsterdamul este cel mai periculos oras din acest punct de vedere. Egal daca esti cu masina, sau ca si pieton. Biciclistii circula co viteza incredibila, cate 4-5 unii langa altii, stiind ca au prioritate peste pietoni si peste masini.
Este un adevarat pericol, mai ales pentru turistii gura casca. Si cred ca Amsterdamul este totusi un exmeplu bun de cum NU, trebuie implementata ideea: putere pentru bicilisti. Daca le dai drepturi depline pe sosea, da-le si obligatii. Astfel vei obtine chaosul din Amsterdam.
3

#662 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 iunie 2018 - 15:27

Vezi postareamichidutza, la 12 iunie 2018 - 19:00, a spus:

Mile imi place ca faci pe avocatul, indiferent cum a fost situatia particulara a lui CataM. Un om NORMAL la cap nu injura asa fara sa fie provocat,...




Fac pe avocatul pentru un principiu in care cred cu tarie indiferent de cine a fost evidentiata o problema serioasa...Acum a fost in discutie situatia particulara (si nu numai!!!) descrisa de CataM, altadata de altcineva....etc.,...
1

#663 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 708
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 iunie 2018 - 09:53

Sunt extrem de multe locuri prin Timisoara unde pistele de biciclete sunt prost gandite. De exemplu, statii de troleibuz/autobuz unde pista este INTRE refugiu si sosea. Evident ca atunci cand vine troleul si vrei sa te urci in el esti claxonat injurat in toate felurile de biciclistii carora le traversezi pista, ca sa nu mai zic de cei care coboara din troleu. Eu nu inteleg urmatorul lucru: ca sofer, in cazul unei statii de tramvai in care urcarea si coborarea se face pe partea carosabila, ai OBLIGATIA ca in cazul in care un tramvai se afla in statie sa STATIONEZI in urma acestuia, si in nici un caz nu ai voie sa treci prin multimea de calatori care urca/coboara din el (de ex. Lalelelor). De ce nu se aplica acelasi principiu si in cazurile unde urcarea/coborarea se face traversand o pista de biciclete? Si situatii din acestea sunt destule (Sf. Ap. Petru si Pavel -> Mall, chiar la Consiliul Europei -> Marasti).
La fel, acea intersectie intre strada Bredicieanu si pietonala Marasesti mi se pare foarte periculoasa. Un tramvai de 30+ tone trebuie sa opreasca instant daca ii tasneste prin fata un ciclist care are impresia ca str. Marasesti face parte din Turul Frantei si circula cu 30km/h+ pe acolo. Mie mi s-ar fi parut mult mai de bun simt ca acolo tramvaiele sa aiba prioritate. Cei iesiti la plimbare pe acolo nu patesc nimic daca o data la 10 minute asteapta si ei 5 secunde trecerea unui tramvai .

Ca sa nu mai zic de injuraturile care ti le iei de la biciclistii care circula PE TROTUAR in zonele unde NU sunt piste pentru biciclete si te claxoneaza daca nu sari din fata lor. Dragi biciclisti, conform legii, in locurile unde NU sunt marcate piste pentru biciclete, aveti obligatia de a circula PE SOSEA. Iar in zonele unde sunt marcate piste, aveti obligatia de a circula pe acestea si nu aveti ce cauta pe sosea sau trotuar. In nici un caz nu aveti voie sa circulati PE TROTUARUL CARE NU ESTE MARCAT CA PISTA. Chiar am ramas surprins ca foarte multi biciclisti nu cunosc aceasta lege si au impresia ca daca nu au pista dedicata lor, au voie sa circule pe trotuar. Nu este asa.
1

#664 Useril este offline   th3lurker 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 487
  • Inregistrat: 11 decembrie 13

Postat 22 iunie 2018 - 10:40

Ca multe alte probleme din tara asta, problema cu biciclistii nesimtiti s-ar rezolva prin educatie.

PS: Trebuie implementata ideea de trecere de pietoni peste pista de biciclete, toata zona de langa statiile de mijloace transport in comun pot fi facute asa.

Imagine atasata: A0JK7dv1.jpg
1

#665 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 290
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 22 iunie 2018 - 13:50

EU cred ca cei care încearcă sa dea lecții bicicliștilor aici pe forum, nu au folosit in viața lor bicicleta ca si mijloc de transport. Poate au mers cu bicicleta la o plimbare in parc, dar nu se poate compara. Trebuie sa cădem de acord ca pistele de biciclete sunt făcute in bătaie de joc in orașul asta. Eu nu am întâlnit bicicliști care sa înjure pietonii, cred ca cu putina atenție si răbdare din ambele părți (bicicliști, pietoni, șoferi ) pot fi evitate situațiile conflictuale. Nu văd nici un rost sa-i judecam pe unii sau pe alții aici pe forum


Sent from my iPhone using Tapatalk
4

#666 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 iunie 2018 - 16:03

Da, EU sunt unul din cei care "incerc sa dau lectii biciclistilor", mai ales BIZONILOR de biciclisti iar viata mea de biciclist s-ar putea sa fie mai lunga decat varsta unor colegi de pe forum!!!

Si cand zic viata de biciclist, ma refer la biciclist navetist si nu "plimbaret", biciclist si in perioada "comunista", si in perioada "capitalista"...Deci, banuiesc ca esti de-acord ca ma exprim in cunostiinta de cauza si nu bat campii... O precizare din capul locului, in perioada "comunista" erau prea putini biciclisti plimbareti, majoritatea foloseau bicicleta ca o necesitate sau alternativa la transportul in comun extrem de inghesuit la orele de varf si din lipsa de autoturisme personale....


Citeaza

Eu nu am întâlnit bicicliști care sa înjure pietonii



Daca n-ai intalnit TU, asta nu inseamna ca ei nu exista...EU i-am intalnit pe acestia insa am intalnit si biciclisti educati si civilizati!...
0

#667 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 290
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 22 iunie 2018 - 19:19

@Mile, cu toata STIMA, varsta nu este argument pentru nimic. Nu are rost sa vii cu asta, ca sa dai o greutate la ceea ce scrii. Parerea ta este acceptata aici pe forum si fara varsta.
In perioada "comunista" numarul masinilor era infima (ce scrii si tu mai sus) fata de ce avem acuma. Pericolele la care sunt expusi biciclistii astazi nu se compara cu perioada "comunista".

Daca vorbim numai de BIZONII biciclisti, atunci de ce trebuie TOTI "pedepsiti"? De ce trebuie limitate posibilitatile de deplasare pentru oamenii "decenti" care folosesc acest mijloc de transport?

Cred ca procentul de BIZONI e acelasi si printre soferi si printre pietoni!!!

Nu inteleg de ce un biciclist trebuie sa devina pieton daca trece drumul pe o trecere de pietoni? Pietonul devine biciclist cand se plimba pe pista de biciclete?
De ce este o problema daca biciclistul traverseaza trecerea pe bicicleta cu atentie la masini si pietoni?

Hai sa fim mai toleranti si mai responsabili!!!

Imagine postata
7

#668 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 iunie 2018 - 22:17

Imagine postata La afirmatia ta ...

Vezi postareaZoltan Cs, la 22 iunie 2018 - 13:50, a spus:

EU cred ca cei care încearcă sa dea lecții bicicliștilor aici pe forum, nu au folosit in viața lor bicicleta ca si mijloc de transport. Poate au mers cu bicicleta la o plimbare in parc, dar nu se poate compara.




Imagine postata Ti-am dat urmatorul raspuns .... fara a invoca (in mod direct) varsta mea...

Vezi postareamile, la 22 iunie 2018 - 16:03, a spus:

Da, EU sunt unul din cei care "incerc sa dau lectii biciclistilor", mai ales BIZONILOR de biciclisti iar viata mea de biciclist s-ar putea sa fie mai lunga decat varsta unor colegi de pe forum!!!




Citeaza

Nu inteleg de ce un biciclist trebuie sa devina pieton daca trece drumul pe o trecere de pietoni?



Simplu. Pentru ca "trecerea" se numeste de pietoni!...si este destinata acestora.


Citeaza

Pietonul devine biciclist cand se plimba pe pista de biciclete?



Nu si nici nu-i nevoie!...Pista a fost construita pe trotuar si nu invers!....Ai vazut vreodata vreun pieton umbland pe o pista de biciclete construita pe carosabil?....




Si DA, militez tot mai tare pentru trotuare pe care sa circule DOAR pietonii, pentru zone pietonale doar pentru pietoni dupa cum le este si numele si sunt impotriva "ghiveciului" care tot creste de la un an la altul!...



Sa auzim numai de bine!....

-1

#669 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1138
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 24 iunie 2018 - 23:06

Mile acuma acei multi ani pe cand erai pe bicicleta pe unde circulai??? Pe drum sau pe tortuar ori ambele ? Cica sunt impotriva "ghiveciului" care tot creste de la un an la altul. Cred ca ni se urca democratia tuturor la cap. Acuma vrem si piste si tortuare si drumuri mai late si parcuri si etc..... Incep tot mai tare sa cred ca incepem sa nu mai avem loc unii de altii in oras.....

Problema are doua solutii din punctul meu, ori devenim mai toleranti unii cu altii ori raschetam tot orasu sa il facem dupa placu nostru, ca cei dinaintea noastra ne-au pricopsit cu strazile actuale, care implicit au atras compormisurile actuale, care egal ghiveci...

E simplu sa ne dam cu parere ca proiectele pentru piste nu sunt bine facute, (cu care sunt de acord intr-o anumita masura ).... Prefer sa si judec inainte sa ma plang pe acest forum ca si altii si ma gandesc ca poate sub strada sunt conducte de gaze, de apa, trebuie autorizatii etc.....nu e chiar asa de simplu de realizat un proiect cand nu stii exact ce e pe acel teren si deci si aici se fac mici compromisuri si uite asa din compromis in compromis am ajuns sa avem ce avem astazi.....
3

#670 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 290
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 25 iunie 2018 - 09:18

Vezi postareamile, la 24 iunie 2018 - 22:17, a spus:

Si DA, militez tot mai tare pentru trotuare pe care sa circule DOAR pietonii, pentru zone pietonale doar pentru pietoni dupa cum le este si numele si sunt impotriva "ghiveciului" care tot creste de la un an la altul!...



In zilele astea devine tot mai important conceptul de "sharing" (nu gasesc in romana un termen echivalent destul de bun), vezi car sharing / bike sharing / cloud in IT / home sharing (Airbnb) ...
Eu cred ca trebuie sa ne deschidem mintile pentru lucruri noi si sa fim mai toleranti.

Eu ca pieton prefer sa am un trotuar de 2m pe care este si pista pentru biciclete de 1m unde mai circula si cativa biciclisti, decat sa am un trotuar de 1m si pista pentru biciclist sa fie pe carosabil.
Undeva trebuie facut si compromis, si trebuie considerate riscurile minime atat pentru pietoni cat si pentru biciclisti

Aceasta postare a fost editata de Zoltan Cs: 25 iunie 2018 - 09:19

0

#671 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 708
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2018 - 10:38

Am circulat destul cu bicicleta (nu la plimbare prin parcuri) pe la inceputul anilor 2000, cand pistele de biciclete din TM tindeau spre 0. E drept, traficul auto era ceva mai redus pe atunci decat acuma, dar acesta nu este un motiv pentru biciclisti sa nu respecte LEGEA. Aici e vorba de lege. Nu trebuie sa fiu ciclist profesionist pentru a intelege un articol de lege. Si da, exista multi biciclisti BIZONI care circula PE TROTUAR (unde nu este pista). A, si daca nu te dai la o parte din fata lor, chiar te lovesc. Si mai cheama politia daca poti, ca nu-l mai poti identifica. Am patit-o! Nu o spun doar de dragul de a spune.

Daca as lua masina si m-as urca cu ea pe trotuar si m-as pune sa claxonez pietonii pe motiv ca "soseaua e prea aglomerata", sau pe motiv ca "pe sosea e prea periculos ca exista alti soferi nebuni" ar fi ok? Nu cred ca trebuie sa ai licenta de pilot Formula 1 sau macar carnet de conducere ca sa iti dai seama ca nu e ok!

Si pot sa imi dea biciclistii si 100 de minusuri, legea tot lege ramane:

Citeaza

CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie

SECŢIUNEA a 4-a
Reguli pentru alţi participanţi la trafic
Art. 161
(1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia Accesul interzis bicicletelor;
B) să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;
f) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;
l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 şi 16;
m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă;
n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau pe moped;
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate, iar conducătorii de mopede sunt obligaţi să aibă, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislaţie rutieră şi certificatul de înregistrare a vehiculului.


Detalii: https://legeaz.net/r...i-de-circulatie


Acesta de mai sus, este un articol din Codul Rutier. Am marcat cu rosu punctele pe care foarte multi biciclisti nu numai ca nu le respecta, nici macar nu le cunosc!
5

#672 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1138
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 25 iunie 2018 - 15:30

Legea asa e, de acord. PRACTICA NE OMOARA, asta e singura problema.

Pe langa ca ni se urca democratia la cap devenim din ce in ce mai comozi.
Astia cu masinile nu au unde sa parcheze, deci mai blocheaza si troutare ca sa nu zic ca is deja prea multi tampiti care au blocat si intrarea salvarii de la Spitalul Judetean. Sunt o gramada de oameni care nu ar merge 2 minte sa gaseasca un loc de parcare. Daca merge 2 minute pe jos unii deja se comporta ca vezi doamne "cum sa parcheze asa departe?" si atunci invocand scuza ca nu e loc de parcare (in apropiere, ca la 2 minute e deparete deja) trebuie sa blocheze trotuarul.

Am vazut asta de prea multe ori ca doar cine nu circula nu vede.
Cel mai bun exemplu e la brutaria Scalini de pe Brancoveanu, multi opresc pe avarii in fata ca sa intre sa ia paine desi nu e loc de parcare acolo. Dar daca ar face stanga sau dreapta pe straduta putin mai in fata sau in spate sunt locuri de parcare cate vrei. Dar na comoditatea, pentru ce sa se comlice BIZONUL cand dureaza 1 minut sa ia paine. Asta e mentalitatea.....

In concluzie sunt destul de multe trotuare blocate, mai sunt pientoni si femei care merg cu copilul cu caruciorul si apoi mai vine si cate un biciclist. Fiecare e "in graba lui" si cand sunt locuri inguste trebuie sa cedeze unul altuia trecerea. Parerea mea e ca atunci se produc confilcte cand nu au loc toti sa treaca deodata. Ca daca ar fi loc destul si sa nu treaca un biciclist la o unghie de tine si nici sa te freci de zidul peretelui sau sa iesi in carosabil ci sa treaca toti deodata si conflictele nu ar mai exista. Cred ca atat timp cat vrem sa stam toti in oras ar trebui sa fim condusi de bunul simt si respect ( unii fata de altii si fata de lege ). Cred ca totul ar fi mai bine.

Desigur si Statul(Primaria) ar trebui sa ofere conditii in mijloacele de transport ( aer conditionat si mijloace mai dese si mai multe ), piste de biciclete dar fara dale( multe sunt denivelate si chiar daca nu sunt scutura/produc vibratii) si cu trecere la borduri.... Dar sa nu uitam ca acest "Stat" tot din oameni e facut. Daca toti ne-am face treaba asa cum trebuie si am fi mai integri si mai respectosi cred ca multe s-ar schimba in bine.

Cred ca toata problema se poate reduce la un singur cuvant: RESPECT. Respectul politicienilor fata de votanti ( s-ar tine cont la nivel politic de dorinta polulatiei avand in vedere ultimele proteste ), respectul nostru fata de natura ( daca am respecta-o nu am face mizerie ), respectul fara de restul conducatorilor auto ( nu ai lasa masina in drum pe avarii ca sa iti iei paine ), unii maimutoi care cand il opreste politia pe buna-dreptate ( "Tu stii cui dai amenda? Poate vrei sa nu mai lucrezi in politie" denota respectul a unui om care a gresit si nu is asuma raspunderea fata de organul legii ).....etc.
Deocamdata ne complacem ..... si asta e o lipsa de respect fata de noi.

Daca noi in jurul nostru nu vedem acest respect de multe ori in multe situatii nu stiu de ce ne-am astepta la nivel inalt sa primim respect? Adica si aia care au ajuns sus tot de jos au pornit. Schimbarea porneste de la noi. Eu asa vad situatia. Ca veni vorba de proteste, sper sa aiba finalitatea asteptata si ma bucur cand oamenii isi cer respectul. Acestea sunt doar un tratament la simptomelor ci nu al cauzei, parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 25 iunie 2018 - 16:04

2

#673 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3882
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2018 - 22:14

Am evitat sa intru pe subiect, fiind fierbinte, dar as tine totusi sa adaug doua idei in mix :)

1. Pistele pentru biciclete au rolul de a incuraja mersul cu bicicleta. Bun. Dar de ce piste speciale? Pai ... si istoric si practic vorbind, nu pot fi decat doua rosturi:
- sa ii incurci pe cei cu masinile, si sa le arati ce fain spatiu ar avea daca ar merge cu bicicleta; e aceeasi idee ca in spatele benzilor dedicate transportului in comun
- sa separi bicicleta (si mopedul!) de restul traficului pietonal, pentru a evita diverse neplaceri; si asta doar daca nu s-a putut trasa pista pe carosabil

2. A fi pieton este starea fundamentala a omului. Pana si papa merge pe jos la toaleta, just? Sau presedintele pana la colt, sa-si ia un pachet de tigari. Ca atare:
- preferinta clara ar trebui sa fie pentru piste facute pe sosea, pentru a nu manca din spatiul pietonilor cu pistele (vezi si punctul 1)
- daca pista este pe un trotuar, respectul va fi acordat mai degraba de catre cel caruia i s-a facut deja o favoare administrativa; biciclistul adica.

In ordinea favorurilor administrative, pietonul este cel mai jos, fiind cel mai dezavantajat. Merge incet, si este cel mai vulnerabil in raport cu toate vehiculele (atentie, nu am zis autovehicule). Sa nu uitam ca soferului i se baga in cap la scoala de soferi, si i se repeta prin amenzi, cum ca trebuie sa aiba mare grija la pietoni. Nu exista nici un motiv rezonabil din care biciclistul sa nu fie tinut la un standard macar similar: sa mearga naibii incet daca-s pietoni in jurul pistei, si sa depuna eforturi sa nu-i loveasca.

Deja am intalnit destui biciclisti care, pe Alexandru Ioan Cuza, alegeau sa mearga pe partea opusa Parcului Botanic, desi vizavi aveau pista faina si lata. Ba mai si claxonau lumea sa se dea la o parte. Imi displac figurile de genul acesta. Prin urmare, si revenind la exemplele de pe topic:

- Daca vreun biciclist m-ar injura pe mine in fata la Flora fiindca m-am aflat din intamplare pe pista "lui", ar ajunge in Bega cu tot cu bicicleta.
- Daca la punctul anterior ar risca prin viteza sa raneasca vreo persoana, ar zbura in Bega de pe pod ;)
3

#674 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 526
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 26 iunie 2018 - 07:29

Cea mai buna solutie pentru toti ar fi realizarea unor piste separtate de biciclete fata de trotuar si sosea. Sincer din punct de vedere al traficului, biciclistii incurca foarte mult cand merg pe sosea, pentru ca masinile, teoretic, ar trebui sa ii ocoleasca, multi biciclisti sunt loviti de soferii neatenti din cauza asta (cand trece o camioneta sau o masina mai lata de exemplu). Dar pentru ca momentan trebuie sa circulam pe ce avem si sa ii respectam pe ceilalti, daca fiecare ar fi mai intelegator nu ar mai aparea problemele astea, dar pentru ca fiecare prefera sa se supere imediat din orice ca un copil mic, ajungem la situatii dinastea.
3

#675 Useril este offline   ABMircea 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 25 august 16

Postat 26 iunie 2018 - 07:48

Exista o regula pentru directia de circulatie, daca o strada are piste pe trotuar pe ambele parti (inguste)?

Aceasta postare a fost editata de ABMircea: 26 iunie 2018 - 07:49

0

#676 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1138
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 26 iunie 2018 - 11:06

"Cea mai buna solutie pentru toti ar fi realizarea unor piste separtate de biciclete fata de trotuar si sosea." - Claudiu1212

Ar fi ideal sa se poata circula asa, din pacate foarte multe strazi nu mai permit o astfel de configurare si conform normelor UE si a pacifistilor militanti pentru zone verzi nu le poti eradica total din context "ca nu avem loc unii de altii" pe infrastructura actuala"l, acum pe buna-dreptate ca o sa ne sufocam...

Legat de directia de circulatie, am vazut ca unde sunt piste pe ambele parti, cand s-au trasat marcajele erau sageti in directia de mers ca si a masinilor pe pista de biciclete.
0

#677 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 290
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 26 iunie 2018 - 11:36

Legat de claxonat: nu inteleg de ce claxonatul este interpretat ca injuratura / ca gest agresiv.
Din punctul meu de vedere claxonatul are un singur rol, de avertizare. Ceilalti participanti la trafic (pietoni, alti biciclisti) trebuie sa fie constienti de apropierea unei biciclete si sa aiba un comportament predictibil.
Nu neaparat trebuie sa se dea la o parte!!! Atragerea atentiei prin claxonare ajuta mult la evitarea accidentelor.
8

#678 Useril este offline   buback 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 224
  • Inregistrat: 25 martie 10

Postat 26 iunie 2018 - 13:37

Corect! Tocmai de asta esti obligat prin lege sa ai claxon la bicicleta si amenda este foarte mare in caz contrar.

Aceasta postare a fost editata de buback: 26 iunie 2018 - 13:43

1

#679 Useril este offline   ABMircea 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 25 august 16

Postat 26 iunie 2018 - 14:15

Eu intrebam pentru ca indiferent de sageti vizibile sau sterse, reguli si directie,
Legea lui Murphy pentru pieton zice ca:
"doi biciclisti din directie opusa se vor intalni intotdeauna in dreptul tau, in spatiul cel mai ingust"
4

#680 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 526
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 27 iunie 2018 - 08:31

Vezi postareamichidutza, la 26 iunie 2018 - 11:06, a spus:



Ar fi ideal sa se poata circula asa, din pacate foarte multe strazi nu mai permit o astfel de configurare si conform normelor UE si a pacifistilor militanti pentru zone verzi nu le poti eradica total din context "ca nu avem loc unii de altii" pe infrastructura actuala"l, acum pe buna-dreptate ca o sa ne sufocam...


Da, dar macar in noile zone unde se construiesc acum strazile sa nu se mai dea autorizatie fara sa fie loc pentru toate
0

Arata acest topic


  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi