Piste pentru biciclete in Timisoara
#621
Postat 13 iulie 2017 - 23:17
#622
Postat 14 iulie 2017 - 09:01
La noi vad ca in ultima vreme politica este ca tramvaiul sa piarda prioritatea peste tot, pe cand la altii, tramvaiul are prioritate chiar si pe trecerile de pietoni. De exemplu, in Praga:
Citeaza
In built-up and residential areas - towns and villages, the speed limit is 50 km/h (30 mph). You must always give way to pedestrians at pedestrian crossings. The only exception are trams, which must be given priority by both drivers and pedestrians.
#623
Postat 14 iulie 2017 - 10:39
#624
Postat 09 iunie 2018 - 11:30
Sa nu vorbesc de viteza cu care circula idioții printre pietoni, cărucioare de copii, oameni bătrâni etc...dar agresivitatea lor m-a scos din sărite.
Eu unul as interzice astăzi accesul cu bicicleta pe porțiunea respectiva din centrul orașului, fără niciun fel de discuții.
Preventiv, înainte sa sară pe mine tinerii bicicliști cu hashtag, vreau sa spun ca am circulat destul de mult pe afară și am văzut cum se comporta lumea...mai ales în Amsterdam unde numărul bicicletelor este de 3la1 raportat la populație. Și da, era plin de turiști dezorientați sau gură casca care mergeau pe pistele lor, dar nu am auzit pe niciunul sa fie meltean, sa înjure sau sa fie agresiv cum mi-a fost dat sa aud aseară.
Concluzie: - domn' primar, interziceti accesul bicicliștilor pe malul Begai intre cele două poduri, pe partea cu Flora. Mesaj semnat de aproximativ 40 de persoane prezente aseară la acel eveniment.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#625
Postat 09 iunie 2018 - 13:20
PS: Concluzie: Respecta ca sa fi respectat
Aceasta postare a fost editata de ioio_viola: 09 iunie 2018 - 13:21
#626
Postat 09 iunie 2018 - 14:06
1. Infrstructura
Dacă ar exista o infrastructură bună, cu piste largi cu separatoare și continue fără zone de conflict nu ar exista această problemă. Pe mal se putea găsi o soluție mult mai bună cu piste largi și trotuare rezonabile. Ce este acum este o înghesuială. E clar că nu e construit într-o perspectivă de 20-30 de ani. Acolo o să fie întotdeauna probleme.
2. Legislația
Sunt puține sancțiuni care pot fi aplicate bicicliștilor. Se dau amenzi doar pentru traversarea în zone interzise. Nu există restricții de viteze. Eu personal am atins viteze de peste 40km/h pe mal, bineînțeles când nu era trafic. Dar să zicem ca la viteza aia îți sare cineva în față și îl lovești. Primești vreo amendă? Nu cred. Nu zic să stea polițiști cu radarul la fiecare colț, dar ar trebui să existe indicatoare de prevenție, de genul “viteză maximă 15/20km/h. Da, nu toată lumea are vitezometru, dar măcar știi că trebuie să încetinești. Chiar și radare cu panouri de informare ar ajuta. Mai ales în zonele acestea mai populate. Bicicliștii trebuie cumva educați. Să nu mai vorbesc de mersul pe bicicletă sub influența alcoolului, care se practică la greu. “Am lăsat mașina acasă ca să pot să beau și merg cu bicicleta“. Greșit. E adevărat că poți fi amendat pentru așa ceva. Câte amenzi s-au dat? Probabil 0.
Legat de leislație, modelul din Germania mi se pare bun. Dacă ai carnet de conducere și treci pe roșu ți se suspendă permisul.
Ceea ce se întâmplă în zona centrală e o mizerie. În loc să se găsească soluții de prevenție, s-a interzis complet. Total eronat. Pe strada Mărășești, fiind lată nu sunt probleme, de ce ar fi pe alte străzi? Și așa sunt plin de polițiști locali pe acolo, chiar atât de greu sunt de găsit soluțiile?
Primăria doarme. Cel mai bun exemplu recent e Popa Șapcă. E la mintea cocșului că acolo or să existe conflicte. Dacă pui pietonii și biciliștii pe aceaași bandă, o să fie probleme.
De ce avem nevoie?
- piste largi dedicate și semnalizate
- piste pe carosabil, separate cu stâlpișori
- piste continue, fără obstacole de genul stații de autobuz, stâlpi, BORDURI
- indicatoare de prevenție
- legislație actuală
- polițiști care să avertizeze și să facă prevenție, nu amenzi usturătoare disproporționate
- educație rutieră pentru toată lumea (biciliști, șoferi și pietoni)
- viziune
#627
Postat 09 iunie 2018 - 14:12
#628
Postat 09 iunie 2018 - 14:33
CataM, la 09 iunie 2018 - 11:30, a spus:
Sa nu vorbesc de viteza cu care circula idioții printre pietoni, cărucioare de copii, oameni bătrâni etc...dar agresivitatea lor m-a scos din sărite.
Eu unul as interzice astăzi accesul cu bicicleta pe porțiunea respectiva din centrul orașului, fără niciun fel de discuții.
Preventiv, înainte sa sară pe mine tinerii bicicliști cu hashtag, vreau sa spun ca am circulat destul de mult pe afară și am văzut cum se comporta lumea...mai ales în Amsterdam unde numărul bicicletelor este de 3la1 raportat la populație. Și da, era plin de turiști dezorientați sau gură casca care mergeau pe pistele lor, dar nu am auzit pe niciunul sa fie meltean, sa înjure sau sa fie agresiv cum mi-a fost dat sa aud aseară.
Concluzie: - domn' primar, interziceti accesul bicicliștilor pe malul Begai intre cele două poduri, pe partea cu Flora. Mesaj semnat de aproximativ 40 de persoane prezente aseară la acel eveniment.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu ne ramane decat sa accentuam diferentele si sa polarizam discutia, ca mai apoi sa constatam ca nu sunt solutii? Eventual ceva propunere radicala?
#629
Postat 09 iunie 2018 - 16:45
#630
Postat 09 iunie 2018 - 19:44
Deștepții care nu cunosc configurația zonei ar trebui să se abțină pentru ca devin penibili, și ar putea sa tragă o tură cu bicicleta pe acolo ca sa priceapă despre ce e vorba.
Ieșirea/intrarea din/in Yacht Club se face exclusiv de pe trotuarul dinspre Bega.
Acolo este un trotuar lat care a fost împărțit în trei porțiuni, două pietonale pe laterale și pista de bicicletă pe mijloc. Pentru colegul care rumega aiurea din fața calculatorului ca, "staționam" pe pista păcii, bai prietene, ești bine? Încearcă tu sa te teleportezi dacă poți, în caz ca vrei sa ieși la o țigară sau sa stai de vorba cu oamenii, ca nu cumva sa ii încurci pe dobitocii pe două roți ca altfel te înjură ca le traversezi pista mă-sii.
Este vorba despre proiectul de reabilitare a malurilor Begai, un proiect prost gândit de administrația Ciuhandu, pe care unii îl idolatrizeaza pe aici pe forum.
Și da, eu as interzice accesul cu bicileta pe porțiunea dintre cele doua poduri, pe acea parte, și as separa pista de bicicletă prin Parcul Alpinet, sa alerge la mă-sa cu ce viteza vor ei, izolați de restul lumii, nu sa pună în pericol integritatea fizică a unor oameni doar pentru ca ies dintr-un local și calcă pe pista lor în deplasare către pontonul de pe Bega.
Și susțin, acum cu convingere personală, decizia lui Robu de a interzice accesul ăstora prin Centru!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
#631
Postat 09 iunie 2018 - 19:53
#632
Postat 09 iunie 2018 - 19:54
#633
Postat 09 iunie 2018 - 20:42
Florin.B RATT, la 09 iunie 2018 - 19:53, a spus:
Trăim în lumea reală și viața este dură, iar colegii care folosesc pista și nu merg cu viteza și nu înjură nu au de ce sa se simta jigniți.
Ar fi păcat să transformăm forumul într-un "safe space" pentru cei sensibili. Hai sa nu ne ascundem după cuvinte și sa lăsăm partea cu politically correctness la o parte.
Și nu, nu am făcut referire la cineva anume, însă am dreptul să-mi exprim punctul de vedere cum consider de cuviință cu riscul sa nu convină unora. Dacă mesajele mele sunt prea dure, se pot șterge cu ușurință de către moderator, fără nicio supărare.
Problema este situația de fapt din locația respectivă, lucru în care nu știam ca s-ar ivi probleme pana nu le-am trăit pe viu, soluția mea este izolarea pistei de biciclete prin parc, modul cum expun problema este alegerea mea...și știm cu toții ca un limbaj mai edgy/contondent atrage atenția și provoacă discuții mai aprinse din care se pot ivi și alte soluții.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#634
Postat 09 iunie 2018 - 20:53
Dar uite daca treci pe acolo de mai multe ori ca iti place sa te plimbi si zona accea e chiar frumoasa, daca de fiecare data vezi ca is oameni care stau pe pista de biciclete te frustrezi si la un moment dat explodezi si de aceea incepi sa injuri.....Poate nu acesta a fost cazul dar e o probabilitate mare sa fie asa.
Daca ai incerca sa vezi si dreptatea biciclistului poate data viitoare o sa iti spui "hai sa mergem mai incolo ca stam pe pista de biciclete" si nu o sa mai ai ideei frustrate cu restrictionarea totala. Sunt de acord ca is biciclisti care numai de-al dracului si de ambitiosi merg mai tare numai sa ii sperie pe cei care stau pe pista si nu cred ca procedeaza corect dar nici tu nu ai niciun drept sa stai pe pista "am venit la Flora si ce ? pista e prin fata usii deci pot stationa pe ea"...
#635
Postat 09 iunie 2018 - 22:56
#636
Postat 09 iunie 2018 - 23:38
#637
Postat 10 iunie 2018 - 00:01
Stai linistit si nu te enerva. Nu vei ajunge la capat pentru ca majoritatea colegilor nu vad ca adevarul este undeva la mijloc. In momentul cand cei contra vor pati ce-ai patit tu, isi vor intoarce pozitia cu 180 de grade...Timpul le rezolva incet pe toate...
Unii colegi abia dupa ce au fost afara, si-au mai schimbat parerile, altii abia dupa ce s-au mutat definitiv sau temporar si-au schimbat parerile, altii odata cu inaintarea in varsta, si tot asa...
Este ca in viata, cand totul se intoarce mai tarziu odata cu consumarea vietii si a castigarii de experienta....Dar oricat ai incerca sa-i explici unuia fara multa experienta de viata, el nu va intelege...
Alte lucruri se trag din educatia primita si acceptata/neacceptata in familie, la scoala, etc....
In locatia de care ai pomenit, cum deschizi usa localului, te si trezesti pe pista...Deci nici nu trebuie sa stationezi pe ea ca sa fi injurat ci doar sa iesi din local intr-un moment cand vine un biciclist si gata, s-a produs incidentul...
Pe langa faptul ca proiectul (cel cu reabilitarea malurilor) este unul extrem de prost (pista fiind insertata pe mijlocul trotuarului pe segmentul de la Flora) si nu doar in acest loc ci mai peste tot, avem de-a face si cu o alta porcarie... Tot ce este acoperis rosu din poza postata mai sus de CataM a fost adaugat dupa revolutie, deci vinovatul moral pentru trotuarul ingust de la Flora se face acea persoana din PMT care a aprobat extinderea Florei (mai ales) catre Bega. Altfel daca nu aparea pista acolo, trotuarul avea o latime rezonabila pentru pietoni (dar nici asa n-as fi aprobat extinderea)...
Pe de alta parte, pe intregul segment dintre poduri, pista trebuia sa mearga prin spatele bancilor si nicicum pe mijlocul trotuarului, astfel pietonii n-au loc nici pe stanga si nici pe dreapta...
Pe malul opus s-a facut alta porcarie in defavoarea biciclistilor...Acestia au fost trimisi pe dig avand rampe abrupte pentru cei care nu sunt "profesionisti" ci doar amatori de plimbari relaxante cu bicicleta...
Poftiti, dragi colegi biciclisti vitezomani si nerabdatori, la dis-like-uri...Cu cat vor fi mai multe, cu atat voi fi mai fericit!....
#638
Postat 10 iunie 2018 - 09:34
Desigur, individul ar fi putut rula pe sosea, dar cum acolo e sens unic si el voia sa circule exact invers, i s-a parut normal sa mearga pe trotuar, ca doar e "green", nu polueaza.
#639
Postat 10 iunie 2018 - 11:11
Revenind la ceea ce a spus Mile ca oamenii isi schimba parerea 180 de grade daca li se intampla ceva asemanator. Da asa e, dar intrebarea mea de ce nu putem pune un neuron in plus la munca sa nu ajungem in situatia respectiva?! Adica cel cu tigara isi vede dreptatea lui, ca nah vroia sa iasa din local si unde mai bun sa se opreasca decat in usa? Detinatorul restaurantului si-a vazut interesele economice si posibil si altele cand a planuit extinderea, nicidecum interesul celor care o sa se plimbe pe acolo. Si daca nu se dadea aprobare atunci era urmatoarea discutie, " in Timisoara nu poti sa faci nimic ca nu iti da aprobare, Primaria e impotriva dezvoltarii". Biciclisti care se plimba pe acolo sunt de cand lumea nu neaprat de cand au reabilitat malurile, poate acuma e doar mai mare numarul lor. Oricum si orasul e tot mai mare si e "vizibil" ca nu mai avem loc unii de altii, ba cu locurile de parcare, ba ca nu is piste si tot asa. Primaria( unde nu lucreaza doar primarul ) si-a vazut si ea interesul ei, proiectantul si-a vazut interesul lui. Daca se faceau pistele la mare departare de mal din punctul meu isi pierdeau din farmec. De aceea ma gandesc ca aleg unii sa se plimbe pe acolo, tocmai ca se plimba pe malul Begai.
Multumiti pe toti nu poti sa-i faci. Nu zic sa ne aglomeram noi cu problemele tuturor pe cap. Dar ma gandesc ca nu suntem la gradinita si trebuie sa intelegem ca acolo e pista de biciclete, asta e chiar daca nu suntem multumiti si data viitoare putem sa ne intrebam in ce mod actiunile noastre afecteza pe altii?
#640
Postat 10 iunie 2018 - 12:12
Însă îmi doresc un lucru, să li se întâmple la cat mai multi colegi viteji de aici de pe forum ceea ce am văzut eu vineri seară : sa le fie luate nevestele în ..., trimise la produs, copii speriați etc, de tot felul de specimene pe doua roți cu atâtea circumvolutiuni pe creier cate linii sunt în hashtagul din fața lor, și sa vedem atunci reacții.
Țin sa precizez ca nu fumez, nu sunt însurat și nu am nici copii altfel as fi apărut pe Tion.ro ca fiind inventatorul unui nou model revoluționar de pista de bicicletă prin canalul Bega.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 10 iunie 2018 - 20:52