STP Timișoara Forum: AC-ul in autobuze - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (21 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AC-ul in autobuze Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#341 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29889
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 mai 2014 - 09:15

Teoretic, se poate seta si la cele scurte, dar reglajul se face cu un potentiometru, nu e ceva numeric (digital). De asemenea s-ar putea jongla si cu viteza ventilatoarelor sau pozitia clapetelor, dar astea nu sunt prea fiabile, majoritatea fiind blocate pe pozitia deschis, pe recirculare sau aer de afara. Cele scurte au doi senzori: unul in fanta de aerisire din tavan si altul pe evaporator, care sa previna scaderea temperaturii sub limita de inghet. (evapoartorul trebuie sa fie cat se poate de rece, dar sa nu inghete). Pornirea la distanta se face prin intermediul OBC-ului care are prevazute mai multe intrari si iesiri digitale (1 sau 0, adica oprit pornit) si analogice, de rezerva.
2

#342 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6033
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 22 mai 2014 - 14:20

Multam pentru lamuriri.
0

#343 Useril este offline   Rico D. 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 17 octombrie 12
  • Sexul:masculin

Postat 22 mai 2014 - 18:02

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 mai 2014 - 23:33, a spus:

C-urile nu au setare pentru temperatura, adica ceva digital, iar pe G-uri nu stiu la cat s-a setat. (poate ne spune Rico, pana intreb eu) Oricum, pornirea si oprirea (pe C-uri) se poate face de la distanta, la decizia dispecerilor.


La 24 de grade si se seteaza din laptop cu programul ala de diagnoza de pe el, care e si de modificat diferite functii din calculatoare.

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 22 mai 2014 - 18:03

2

#344 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29889
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 mai 2014 - 21:28

Multumim! Stiam ca din Star se regleaza, dar nu stiam la cat au decis sa o seteze.
0

#345 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 23 mai 2014 - 21:39

La G-uri se poate seta cinci nivele de temperatura din butoanele de la bord.Nu e neaparat nevoie de laptop.
1

#346 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29889
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 mai 2014 - 22:48

Asa e, dar cred ca e o setare de moment. Daca se ia cheia si se repune, nu revine la ce s-a setat din Star?
0

#347 Useril este offline   Rico D. 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 17 octombrie 12
  • Sexul:masculin

Postat 24 mai 2014 - 09:27

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 23 mai 2014 - 22:48, a spus:

Asa e, dar cred ca e o setare de moment. Daca se ia cheia si se repune, nu revine la ce s-a setat din Star?


Da, daca se opreste motoru la capat revine la setarea din star cand pornesti iara.

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 24 mai 2014 - 09:28

1

#348 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 24 mai 2014 - 19:21

Ba!
0

#349 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 mai 2014 - 22:31

Astazi am primit 3 notificari legate de clima, pe tot atatea vehicule. Sesizarile au fost primite de pe sezRATT.

B26ZYS B26ADF B26ZYJ

Imagine atasata: AAX.jpg
1

#350 Useril este offline   Rico D. 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 17 octombrie 12
  • Sexul:masculin

Postat 26 mai 2014 - 10:53

Imagine postata Si inca cate vei mai primii, deci isi face aplicatia treaba.

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 26 mai 2014 - 10:54

0

#351 Useril este offline   Gabi S 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 269
  • Inregistrat: 19 februarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara,Timis
  • Interese:Autobuze,Muzica

Postat 26 mai 2014 - 16:22

Am trimis si eu o sesizare acuma cateva minute. Tot legat de clima. Totusi ce cauta in C pe 33? Ora de varf !
0

#352 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 mai 2014 - 16:32

Vezi postareaGabi S, la 26 mai 2014 - 16:22, a spus:

Am trimis si eu o sesizare acuma cateva minute. Tot legat de clima. Totusi ce cauta in C pe 33? Ora de varf !


Am primit si sesizarea ta, vehiculul in cauza este TM 15 HCB deci iata, in 2 zile (necomplete) am primit 4 sesizari legate de clima :so pe iei:
0

#353 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 mai 2014 - 16:50

Cum era cu: "Nu paraseste garajul, pana...." :so pe iei:
1

#354 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29889
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 mai 2014 - 16:55

S-ar parea ca lipsesc prea multe piese ca sa se poata aplica asta. -_-
0

#355 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 mai 2014 - 16:56

Poate primesc din nou pe cineva pe cap, dar nu ar fi logic sa se aplice teoria: "Vara sanie, iarna car?" -_-
1

#356 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 mai 2014 - 18:14

Din ce inteleg, daca C-urile si-au depasit "termenul" de mult, le cam vine randul si la G-uri. E trist cat de scurta e perioada in care se intretine ceva la noi...
0

#357 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29889
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 mai 2014 - 18:20

@cseh_17
Din pacate, pentru asta ar fi nevoie de o hala incalzita bine. E recomandat sa se lucreze la 20 de grade. AC-ul nu cupleaza sub 16 grade in cupeu si e riscant sa-l pacalesti. Oricum, sa zicem ca se rezolva totul in decembrie, dar pana in iunie sunt toate sansele sa apara probleme. In trafic sunt vibratii, diferente de temperatura, (dilatari si contractari), gheata, praf, frunze, deci oricum ar trebui sa le iei pe toate la mana in primavara. Cel mai corect ar fi ca oamenii care se ocupa de clime sa se ocupe doar de asta (in toate sezoanele), nu de o gramada de alte probleme. Mai e o problema: aparatul de service este foarte scump, lent, si... doar unu (la autobuze si unul la troleibuze). Procedurile de golire sau vacumare, dar chiar de umplere, sunt de lunga durata. (nici nu se poate compara cu service-ul unui autoturism, care are in instalatie 600 gr. de refrigerant, fata de un autobuz care are 12 kg,)
De exemplu: golirea refrigerantului (pentru schimbarea unor componente) dureaza 2-3 ore sau mai mult, vacumarea (dupa deschiderea instalatiei) se face minimum 120 minute, iar incarcarea dureaza si ea mult, chiar daca ceva mai putin decat celalalte proceduri descrise.

Pe scurt, cam astea ar fi problemele.

@NDY G-urilor le-a venit timpul la 6 luni de la intrarea in exploatare, cand deja erau o gramada de probleme de etansare, din fabrica. S-a facut service la greu pe ele, de cand au venit si pana acum. C-urile au avut si ele probleme din start, dar de service se ocupa o alta firma, cat au fost in garantie. In general sunt piese scumpe, putin fiabile (mai putin compresoarele), prea delicate pentru conditiile noastre de exploatare, greu de schimbat datorita amplasarii proaste pe vehicule, etc. Procedurile de service sunt de durata, instalatia avand capacitate mare.
1

#358 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3886
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 mai 2014 - 18:38

Pe scurt, ca sa nu ne invartim in jurul cozii:

  • Cate C-uri si G-uri au acum clima functionala?
  • Cate pot fi reparate pe termen scurt-mediu, prin asta intelegand ca RATT are piesele si oamenii, tot ce lipseste fiind timpul?
  • Cate vor circula o gramada de timp fara AC ?
:)



1

#359 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29889
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 mai 2014 - 18:42

Din pacate nu am o statistica in acest sens, dar nu cred ca multe G-uri sa aiba probleme grave. Despre C-uri, spunea Emilut ca se asteapta niste filtre, pentru toate. Cu vechile filtre se poate circula, dar nu se fac interventii mai mari, pana nu vin si aceste filtre, pentru a nu se goli instalatia de doua ori.
0

#360 Useril este offline   Gabi S 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 269
  • Inregistrat: 19 februarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara,Timis
  • Interese:Autobuze,Muzica

Postat 26 mai 2014 - 19:13

La G-uri inca nu am depistat clima nefunctionala dar la C-uri cred ca 80% nu au clima :)

Aceasta postare a fost editata de Gabi S: 26 mai 2014 - 19:13

0

Arata acest topic


  • (21 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi