STP Timișoara Forum: Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express

#281 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 03 decembrie 2013 - 22:19

Interesat de lecturat. :ico4:

Strategie de Dezvoltare Autostrazi 2014-2018

Fisier atasat  x42jb_Proiect Strategie de Dezvoltare Autostrazi 2014-2018.pdf (3MB)
Number of downloads: 260
0

#282 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29758
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 decembrie 2013 - 00:21

Pentru asta ne mai iau in plus niste banii la cumpararea benzinei? :censored:
0

#283 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 04 decembrie 2013 - 01:49

Mai bine sa le faca in concesiune pe toate, ca oricum vor sa puna taxa la kilometru iar cu accizele din viitorul apropiat si indepartat o sa fie goooooooale. :crazy:
1

#284 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29758
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 decembrie 2013 - 08:20

Cat de tare-i asta! Fac autostrazi pe banii nostri sau de la UE si dupa aceea ne taxeaza tot pe noi daca vrem sa trecem pe acolo. Figura asta tine doar intr-o tara de "stupid people". :( Daca venea un privat si le facea pe banii lui, nu comentam nimic, dar asa...
2

#285 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 04 decembrie 2013 - 13:42

Romanian motorway plan back in 2007 :pinochio: :lol:

Imagine postata

Imagine postata
3

#286 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29758
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 decembrie 2013 - 22:41

Culmea e ca oricine, dar chiar oricine, vine la putere, imediat incepe sa fantazeze pe tema asta si bineinteles sa inventeze niste noi taxe pentru aceste fantezii.
0

#287 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 18 decembrie 2013 - 22:41

Harta actualizata a autostrazilor din Romania, dupa cele 4 inauguri ce vor fi facute maine.

Imagine atasata: ywseoFZ.jpg

Skynick - forum SSC
4

#288 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 26 decembrie 2013 - 19:28

Tare imi este teama ca ne entuziasmam prematur de aceste proiecte si o sa fie taxate ca in Italia de o sa preferam calatoria relaxata (la buzunar) pe soselele din prezent... :eusa_think:
0

#289 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29758
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 decembrie 2013 - 20:18

Asta-i clar. Deja se gandesc la o taxa de 3€/100km. :censored: Si asta dupa ce ca vor sa adauge inca o taxa pentru autostrazi, in pretul carburantului (cei 7 centi)
1

#290 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 decembrie 2013 - 22:41

Mama lor, de nu o sa ramana cu autostrazile goale!
0

#291 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 decembrie 2013 - 00:46

Ideea cu includerea taxei de drum in pretul carburantului mie mi se pare ok. Peste 1 an sa zicem, toata lumea va uita ca atunci cand alimenteaza plateste si o bucatica de asfalt. Ideea e ca banii stransi sa mearga in DRUMURI nu in BUZUNARE...
Acest sistem a fost adoptat si in Anglia, acum cativa ani. Iarasi, ce e interesant in Anglia ca motorina folosita de fermieri este "marcata" cu rosu si beneficiaza de mai putine taxe, deci un pret mai bun.

Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 27 decembrie 2013 - 00:46

1

#292 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 decembrie 2013 - 22:20

Din cate stiu, la noi se deconteaza pe baza unor bonuri valorice. In fine, ideea cu taxatul la bariera este cel care deranjeaza ENORM! Am experienta Italia, si va pot spune ca e o TAMPENIE!
0

#293 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29758
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 decembrie 2013 - 00:36

Vezi postareaRaoul94, la 27 decembrie 2013 - 00:46, a spus:

Peste 1 an sa zicem, toata lumea va uita ca atunci cand alimenteaza plateste si o bucatica de asfalt.

Chestia nasoala e ca deja lumea a uitat cate alte taxe, tot pentru drumuri, sunt deja incluse in pretul carburantului. Vorba aia: "fara numar, fara numar" :censored:
Nu sunt de acord sa platesc anticipat un serviciu de care (poate) nu voi beneficia niciodata. Sa ma taxeze la momentul utilizarii, asa cum de altfel planuiesc cand vorbesc de cei 3€/100km, sau, daca platesc anticipat, sa fie gratis utilizarea, ca in Germania. A, dar romanul e mai smecher! Platesti si inainte si in momentul utilizarii si dupa, daca se poate. (inventeaza baietii si o taxa post-utilizare, ceva gen "taxa de iesire de pe autostrada" :crazy: )
4

#294 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 decembrie 2013 - 14:47

Si cu toate aceste taxe, tot nu vor fi bani destui pentru intretinerea autostrazilor.
1

#295 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 28 decembrie 2013 - 15:04

Vezi postareaChagall, la 28 decembrie 2013 - 14:47, a spus:

Si cu toate aceste taxe, tot nu vor fi bani destui pentru intretinerea autostrazilor.

(Deputatii,parlamentari,campanii de sustinere a primarilor, etc)
1

#296 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5994
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 02 ianuarie 2014 - 14:00

Recensamant Trafic 2010:

Imagine atasata: 2010-Harta-Recensamant-Trafic.jpg
sursa

Nota:

Citeaza

Datele sunt din 2010, asa ca lipsesc multe sectiuni de autostrada deschise recent. Ca regula generala, drumurile 1+1 reabilitate suporta 8-10.000 vehicule/zi, cele nereabilitate 4.000-7.000; drumurile 2+2 12-17.000; autostrazile 2x2 20.000-35.000. Pentru zonele muntoase, scadeti 20-25%.

Harta a fost publicata intr-un articol de opinie dintr-un ziar romanesc. Cum drepturile de autor apartin exclusiv CESTRIN, si e un document de interes public (cf. legii 544) nu sunt obligat sa mentionez articolul intermediar din presa, si nu o voi face, articolul fiind o mizerie politica.

by frunzaverde
0

#297 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 03 ianuarie 2014 - 12:01

Interesant ca Aradul (Nadlac) si Timisoara (Cenad) au mai putin trafic decat Oradea (Bors).
0

#298 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5994
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 03 ianuarie 2014 - 12:08

Pai in anul realizarii studiului, era proaspat deschis lotul Gilau - Turda din A3, deci multi soferi romani curiosi alegeau acest traseu ca sa vada minunea realizata de catre Bechtel.
Tot pana in acest an, singurele loturi din A1 deschise circulatiei erau Bucuresti - Pitesti si Sibiu by-pass.
Observati ce valori mici de trafic au fost inregsitrate pe DN7 intre Deva si Arad! Si ce valori mari au fost inregistrate pe DN6 intre Timisoara si Lugoj, care era proaspat reabilitat.

De urmarit noile valori de trafic, la urmatoarea sesiune de recensamant, dupa deschiderea loturilor din A1.
0

#299 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5994
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 aprilie 2014 - 03:00

Pentru fanii lui Dan Sova si ai reclamelor Lidl:

1

#300 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5994
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 30 mai 2014 - 02:29

Autostrazi urbane si periurbane in Romania - Propuneri pentru 18 zone urbane (studiu)
(1/3)

Un membru al forumului PUM a initiat un topic despre articole si lucrari stiintifice ce vizeaza infrastructura, postand capitolul "AUTOSTRĂZI URBANE ȘI PERIURBANE ÎN ROMÂNIA – PROPUNERI PENTRU 18 ZONE URBANE", din lucrarea "Noi paradigme în planificarea, pregătirea și implementarea proiectelor de infrastructură rutieră în România" (de Mihai Grecu).

Fisier atasat  Autostrazi urbane si periurbane in Romania - Propuneri pentru 18 zone urbane.pdf (4.69MB)
Number of downloads: 2494

Lecturand fragmente, mi s-a parut foarte interesant si educativ (capitolul), de aceea voi posta in continuare cateva citate, imagini si tabele.

Generalitati:

Citeaza

Autostrăzile urbane sunt autostrăzi construite în zone urbane sau periurbane, al căror principal scop este de a deservi traficul intraurban (cu origine și destinație în zona urbană respectivă) sau traficul interurban cu origine sau destinație în zona urbană respectivă. Spre deosebire de autostrăzile interurbane, autostrăzile urbane au în general capacitate superioară din punctul de vedere al numărului de benzi, însă sunt caracterizate prin parametri de proiectare inferiori: raze orizontale și verticale mai mici, lățimi reduse ale benzilor și acostamentelor, puncte de acces mai frecvente care ele însele au parametri de proiectare inferiori. Toate acestea se reflectă în limite de viteză în general mai scăzute, care sunt însă impuse și cu scopul de a reduce zgomotul și alte tipuri de poluare, sau pentru a optimiza capacitatea autostrăzilor.

Citeaza

Construcția de autostrăzi urbane și periurbane a schimbat semnificativ viața în marile orașe ale Americii, creșterea radicală a mobilității individuale conducând la redefinirea modului de amenajare a teritoriului urban și periurban.
Frenezia construcției autostrăzilor urbane în SUA (dar și în alte țări dezvoltate) a continuat până în anii ’70, urmată de o reducere puternică a anvergurii programelor, în principal ca urmare a opoziției publice larg-răspândită. Ca urmare, multe dintre impresionantele rețele de autostrăzi urbane planificate în urmă cu multe decenii nu s-au concretizat. Acest lucru poate fi însă atribuit și creșterii semnificative, cu timpul, a costurilor de execuție și apariția unei orientări mai puternice înspre sistemele de transport în comun.

Citeaza

Astăzi există un curent privind demolarea anumitor autostrăzi urbane și înlocuirea lor cu străzi la nivel (sau, în anumite cazuri, relocarea lor în subteran). Un studiu privind autostrăzile demolate din San Francisco concluzionează că transformările autostrăzilor în bulevarde au adus beneficii importante fără a reduce în mod semnificativ performanța transportului rutier. Aceste conversii autostradă-bulevard sunt văzute ca o formă de ”reprioritizare urbană”, care pune accent sporit pe calitatea vieții în ansamblu în detrimentul mobilității.

Citeaza

Construcția de autostrăzi urbane în țările occidentale este astăzi un subiect în general controversat. Motive invocate împotriva acestora sunt că despart și destramă comunitățile traversate, că reduc ”locuibilitatea” acestora, că sunt inestetice și că realizarea lor va agrava problemele de trafic de pe străzile care colectează sau distribuie traficul de pe ele. Dar se poate specula faptul că aceste țări au rămas blocate în paradigmele autostrăzilor urbane de la mijlocul secolului trecut, fără a încerca să reconstruiască conceptul într-o direcție pe care am putea-o numi ”autostrada urbană 2.0”



Recomandari practice pentru conceptia si proiectarea retelelor de autostrazi urbane din Romania:

Citeaza

1. Autostrăzile trebuie să fie legate de rețeaua rutieră convențională în așa fel încât infrastructura existentă să poată prelua relativ ușor traficul descărcat de autostradă. Excepțional de importante sunt punctele terminus ale autostrăzilor urbane de ramificație – capătul autostrăzii trebuie poziționat în puncte care să poată prelua și apoi distribui cantități semnificative de trafic, de exemplu în sensuri giratorii între bulevarde cu număr sporit de benzi (ideal ar fi identificarea unui astfel de sens giratoriu cu doar trei brațe dispuse în T, astfel încât autostrada să se poată forma dintr-un al patrulea braț), sau, alternativ, autostrăzile să se nască prin prelungirea unor artere cu cel puțin patru benzi, care sunt puțin încărcate din punctul de vedere al nivelului de trafic existent înainte de realizarea autostrăzii urbane.
Pentru a proteja contra unor volume foarte mari de trafic zona de racord între autostradă și rețeaua stradală, imediat anterior capătului autostrăzii ar trebui să existe descărcări înspre cât mai multe alte zone din rețeaua stradală.

2. Este esențială proiectarea rețelei pentru a fi realizate legături cât mai directe și mai convenabile spre și între marii generatori de trafic din orașe: zone rezidențiale cu populație sporită, centre comerciale mari, zone industriale și logistice (dacă este cazul) precum și terminale de transport în comun (aeroporturi, gări, noduri relativ periferice ale rețelei de transport în comun urban în care însă se întâlnesc o multitudine de rute). În aceste ultime cazuri este necesară realizarea de zone de parcare cu capacitate sporită și accesibile din punctul de vedere al tarifului.

3. Rețeaua trebuie concepută pentru a stimula desfășurarea pe autostradă a unui număr cât mai mare dintre deplasările având atât originea cât și destinația în zona urbană, chiar dacă distanța pe autostradă este mai mare. În acest sens este esențial modul în care sunt concepute nodurile rutiere: este necesară minimizarea timpilor de așteptare aferenți accesului și ieșirii de pe autostradă – astfel, semaforizarea trebuie realizată doar dacă este cazul (în anumite intersecții niciodată, în altele doar în anumite perioade ale zilei sau în funcție de o detecție în timp real a volumului de trafic, iar în alte cazuri – probabil mult mai rare – tot timpul).
În plus, pentru o și mai bună canalizare a traficului pe rutele via autostradă, se pot implementa măsuri de calmare a traficului pe rutele alternative din rețeaua stradală, de exemplu reducerea numărului de benzi (cu introducerea de benzi destinate exclusiv transportului în comun sau bicicliștilor), transformarea rutei într-una care să acorde o mai mare prioritate pietonilor etc.

4. Este importantă analizarea posibilităților de utilizare a autostrăzii ca vector de dezvoltare urbană [...]. În acest sens, pot fi luate în considerare posibile zone rezidențiale, comerciale, industriale, de agrement sau de diverse servicii de interes public (campusuri universitare, centre spitalicești, centre administrative etc.).

5. Acolo unde este cazul (zone precum Timișoara – Arad, Cluj-Napoca – Turda – Dej, Baia Mare – Satu Mare, Suceava – Botoșani, Brăila – Galați), trebuie încercat a se anticipa efectele de conurbație generate de însăși prezența autostrăzilor urbane, iar planificarea dezvoltării infrastructurii de orice fel în regiunile respective ar trebui să țină seama de acest fapt.

0

Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi