Despre contractul cu Rosign...
Citeaza
De sub pecetea administraţiei Ciuhandu: contractul cu Rosign, exemplu de cheltuire discreţionară a banilor publici
Controlul promis de primarul Timişoarei asupra relaţiei dintre municipalitate şi firma privată Rosign a scos la iveală amănunte uluitoare despre modul de cheltuire a banilor publici în timpul administraţiei Ciuhandu.
"Nu mi se pare normal ca în anul 2012 să fie cheltuiţi din bugetul local 8,6 milioane de lei prin acest contract, din care 7,2 milioane pentru lucrări de semnalizare şi 1,4 milioane pentru întreţinerea semnalizărilor. A durat atât de mult pentru că nu puteam să visez ce contracte s-au semnat şi am pornit de la prezumţia de bună-credinţă. Termenii contractului nu permit rezilierea unilaterală a contractului, pe baza nemulţumirilor noastre. Dacă aş putea, l-aş rezilia imediat, dar aşa, voi încerca, prin discuţii cu conducerea firmei, să aducem corecţii. Relaţia cu Rosign va rămâne în colimatorul corpului de control al primăriei, astfel încât să nu se mai angajeze cheltuieli inutile. Vom urmări să nu se mai poată monta stâlpişori şi semne de staţionare interzisă în mod nejustificat, ca până acum, ajungând să avem excedent de diverse semne", a spus marţi Nicolae Robu.
Edilul a dat şi două exemple - excesul de semne pe stâlpii dintre liniile de tramvai pe porţiunea dintre Spitalul Judeţean şi AEM, precum şi excesul de semne "staţionarea interzisă" din zona fostei Poligrafii.
Reamintim că printr-o hotărâre a Consiliului Local Timişoara din anul 2001 firmei Rosign i s-au atribuit toate lucrările de semnalizare din oraş pentru o perioadă de 14 ani, deci, până în anul 2015. Născută ca o felie a Societăţii Drumuri Municipale, Rosign a devenit ulterior o adevărată căpuşă patronată de fostul director al societăţii şi de familia sa.
Necazul constă în contractul-"beton" pe care primăria l-a semnat cu Rosign. Nu numai că actul nu poate fi reziliat, dar Rosign are o foarte mare libertate de a monta semne acolo unde cred de cuviinţă "specialiştii" acesteia, cu sau fără avizul Comisiei de circulaţie, pentru ca apoi să vină cu facturile la plată.
Practic, câteva persoane din afara municipalităţii şi o firmă privată au fost abilitate să facă exact ce doresc, timp de 14 ani, nu doar cu semnele de circulaţie din oraş, ci şi cu banii publici. De asemenea, la Direcţia tehnică a primăriei nu există o certificare că semnele de circulaţie şi stâlpişorii se regăsesc în teren.
Controlul intern, ca şi inexistent
Primarul Robu a declarat că nu are intenţia să aplice sancţiuni în rândul funcţionarilor, întrucât aceştia nu au făcut decât să respecte contractul. Totuşi, cum a fost posibilă încheierea unui astfel de contract şi derularea lui fără nici o verificare?
"Am avut un corp de control care până acum nu a funcţionat în cadrul primăriei, a fost şi una dintre constatările Curţii de Conturi. Au fost doi angajaţi la controlul intern şi cinci la audit, iar pe fondul inactivităţii s-au putut întâmpla multe nereguli. La ora actuală, am suplimentat cu 50 la sută numărul de angajaţi ai corpului de control intern, dar asta înseamnă că, în loc de doi, avem trei, chiar dacă în procente sună bine...", consideră primarul Timişoarei.
sursa