STP Timișoara Forum: Düwag GT6 si GT8 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Düwag GT6 si GT8 Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#101 Useril este offline   caius 

  • Membru senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 825
  • Inregistrat: 23 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 06 martie 2010 - 10:09

Ca si la troleibuze, de altfel (ma refer la sistemul de anuntare a statiilor)... :)

Va dati seama, sa fie folosit sistemul asta pe tramvaiele vechi de 30 de ani si sa nu fie folosit sistemul de anuntare a statiilor pe trolebuzele vechi de... 2 ani. :angry: In curand parca vad ca se descopera si la autobuze cine stie ce sistem pentru informarea calatorilor...
0

#102 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 06 martie 2010 - 11:54

Vechea problema. "Las ca merge si asa." acelasi lucru e si cu sistemele de afisare a traseului. Or fi pe banda (nu digitale), insa cand au ajuns tramvaiele functionau. Si la cate garnituri s-au casat intre timp ar trebui sa fie piese de schimb cacalau. Insa de ce sa te complici cu tehnologii de sec. XX (XXI nici nu pomenim) daca merge si metoda invatata pe caruta?
0

#103 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 martie 2010 - 14:52

Vezi postareaWegmann, la 6 Mar 2010, 11:54, a spus:

Vechea problema. "Las ca merge si asa." acelasi lucru e si cu sistemele de afisare a traseului. Or fi pe banda (nu digitale), insa cand au ajuns tramvaiele functionau. Si la cate garnituri s-au casat intre timp ar trebui sa fie piese de schimb cacalau. Insa de ce sa te complici cu tehnologii de sec. XX (XXI nici nu pomenim) daca merge si metoda invatata pe caruta?


Asta spuneam si eu. La cate tramvaie s-au casat, cred ca aveau afisaje sa puna cate 2 in loc de 1...Dar cum ai zis si tu, metoda "carutei" este cea mai buna pentru noi... <_<
0

#104 Useril este offline   lorand 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 926
  • Inregistrat: 12 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 martie 2010 - 19:00

De acoed cu Wegmann. Multe piese s-au casat in prostie.
Iar faza cu afisajele.Multe le-au rupt dragii nostrii vatmani. :unsure: Sistemele respective sunt sisteme delicate, iar cat despre delicatete cu vatmanii nostrii...
0

#105 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 februarie 2012 - 11:38

Noi nu suntem normali, noi nu suntem normali... este un cantecel cu aceste cuvinte, care ne caracterizeaza in tocmai....

Azi am calatorit cu Duwag-ul 167 pe linia 2 dinspre Libertatii spre Dambovita. Caldura functiona brici, destul de curat, tramvaie excelente privind aspectul lor din punctul meu de vedere. Insa nu (mai) functiona sistemul individual de deschidere/inchidere a usilor, astfel toata caldura acumulata in interior disparea cand se deschideau toate usile, de era nevoie sau nu, iar cum am prins rosu plin atat la intersectia cu Dragalina cat si la cea cu Resitei, usile au stat deschise pe toata durata a stopului. Nu dau vina pe vatman (vatmanita in acest caz) ci pe RATT pentru ca pun in circulatie trenuri cu "defecte" (minore in acest caz dar cu efecte neplacute pentru calatori)...

Spre comparatie, cum arata acest tramvai doar cu cativa ani in urma si cum arata acum...
din tramvai colorat a ajuns gri cenusiu iar cineva sustinea ca aceasta din urma schema de culori ar fi cea frumoasa, vie,...

Imagine atasata: Timisoara_167_0803.jpgImagine atasata: cap 2 03.JPG


Cred ca acest tip de tramvaie s-ar potrivi pentru Timisoara, cele dublu-articulate pentru traseele cu trafic de calatori ridicat iar cele simplu articulate pentru linii "periferice", gen L3 (??), L5, L6, L7 (??),...

Dublu articulat...
Imagine atasata: cap 2 02.JPGImagine atasata: cap 2 01.JPG


Simplu articulat...
Imagine atasata: cap 2 05.JPGImagine atasata: cap 2 04.JPG


Din frumusete de odinioara au ajuns niste mizerii, atat prin contributia artistilor anonimi cat si a nepasarii celor responsabili, in speta RATT-ul si Primaria...

PS Aveam candva si Linia 11 ....

Aceasta postare a fost editata de mile: 21 februarie 2012 - 11:42

0

#106 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3098
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 13:44

Ohooo problema cu usile e de cativa ani, si am sesizato prima data cred ca tot la 167 si tot pe 2 era. Cam la toate tramvaiele de felul asta sunt probleme la usi. E pacat de ele tin minte ca intr-un timp (atunci cand o duceam bine la capitolu' tramvaie), tramvaiele astea deserveau exclusiv 3,5,6,7 si pe 9 parca, oricum pe 7 mai erau si altele la fel si pe 6.

Ce pot sa zic, se vede clar contrastul situatiilor si "grija" pe care a avut-o Ratt/Primaria pentru tramvaie, cel mai bine se vede in primele 2 poze, prima cand puteam spune ca avem tramvaie speciale repartizate in functie de necistatile liniei, distribuite de 2 depouri, si azi, cand un depou e dezafectat iar numarul tramvaielor e in continua descrestere, si repartizarea se face dupa ce mai e functional.
0

#107 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2012 - 14:21

Multe probleme ale usilor provin de la modulele electronice montate de nemti in uma unor modernizari (sunt mult mai noi si mai moderne decat tramvaiele, unele avand pe ele data primei reparatii din 1990, deci probabil s-au montat prin '89). Nu sunt super-fiabile si piesele sunt aproape imposibil de gasit la noi.
Ca sa nu credeti ca e ceva foarte simplu, va atasez o poza cu un asemenea modul:

Imagine atasata: modul usa.jpg

Corect era ca aceste module al caror relee sunt deja foarte uzate iar cablajul distrus, exfoliat de atatea reparatii si inlocuiri ale componentelor, sa fi fost inlocuite cu altele noi, dar din pacate nu se mai fabrica asa ceva.
0

#108 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 14:29

Si totusi , nimeni nu incearca nimic la noi ?

ex concret Oradea .

La toate tramvaiele ( Tatra ) tehnicienii din depou au schimbat soneriile , au incercat sa le aduca cat mai aproape de original dar nu au reusit , aveau o problema cu frecventa sunetului si totusi , toate Tatrele au sonerii NOI ! nu mai stiu exact de ce au fost schimbate , cert e ca le-au schimbat .

La noi nu se poate incerca , construirea unor module noi , si legarea lor acolo unde trebuie ?
Probabil nu e foarte simplu se realizezi un modul dinacela cu circuite electronice , dar nici nu cred ca s-a incercat .
inca e mentalitatea : Daca s-a stricat , asta e .
0

#109 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2012 - 14:36

Nu, carpeala nu e o solutie. Un asemenea modul trebuie proiectat si realizat de niste specialisti in domeniu. Chiar si nemtii le-au comandat si realizat la o firma specializata, nu le-au facut in cadrul companiei de transport. Nu compara un modul cu 5 circuite integrate logice cu o sonerie de Tatra. :clap:
Un alt exemplu: personal am cautat la mai multe firme romanesti un inlocuitor modern pentru regulatoarele de tensiune de pe tramvaie (inca mai avem cu tranzistoare cu germaniu ). Nu se mai fabrica si nici nu se aduce asa ceva. Propunerea lor a fost: un alt altenator cu regulator modern incorporat direct in acesta, dar solutia din pacate e prea scumpa. In concluzie carpim ce avem, dar nici asta nu merge la infinit.
0

#110 Useril este offline   tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 20:20

Nu consider a fi o carpeala daca se incearca sa se refaca actionarea electrica a unei usi. Chiar asa scumpe sunt cateva relee si niste switch-uri + cativa metri de cablu? (sa nu amintesc de PLC-uri care si-ar face superb treaba in comandarea a 4 usi) Nu e obligatoriu sa se foloseaca o placa integrata scumpa avand in vedere ca multe functii din MTC-uri sunt anulate sau nu se folosesc. O investitie minima cred ca se poate face la nivelul unei regii care isi permite un sistem de ticketing care a costat cat a costat, dar .... nu se vrea.

Aceasta postare a fost editata de tm: 21 februarie 2012 - 20:22

0

#111 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 februarie 2012 - 20:55

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 14:21, a spus:

Multe probleme ale usilor provin de la modulele electronice montate de nemti in uma unor modernizari (sunt mult mai noi si mai moderne decat tramvaiele, unele avand pe ele data primei reparatii din 1990, deci probabil s-au montat prin '89). Nu sunt super-fiabile si piesele sunt aproape imposibil de gasit la noi.
Ca sa nu credeti ca e ceva foarte simplu, va atasez o poza cu un asemenea modul:

Atasament modul usa.jpg

Corect era ca aceste module al caror relee sunt deja foarte uzate iar cablajul distrus, exfoliat de atatea reparatii si inlocuiri ale componentelor, sa fi fost inlocuite cu altele noi, dar din pacate nu se mai fabrica asa ceva.



Buun, asta este varianta data de sus, si inghitita de noi... A nu mi se explica mie ca toate s-au distrus asa poc de pe azi pe maine. Si doar la ele, si la restul nu... In fine. Adevarul de jos, este ca aceasta optiune s-a scos pentru a ajuta vatmnaii in demarari si plecari rapide din statie, prin icnhiderea la buton a usii, si neasteptarea inchiderii de catre "soft". (la fel s-a procedat si la Berliet-uri) Era o cerinta a soferilor/vatmanilor. Si la Duewag fiind ceva adaugat ulterior a fost mult mai usor decat la un Wegmann.

De ce credeti ca la #109, #167 si #174 nu s-au scos aceste placi si de la ultima usa? Ca o puteau face... Insa din cauza formei tramvaiului, vatmanii nu vedeau in oglinda la ultima usa, deci a fost nevoie neaparat sa mentina in functiune aceasta functie pentru a nu prinde pe nimeni la plecari.
0

#112 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2012 - 21:07

N-a spus nimeni ca s-au distrus toate odata. Sunt insa tot mai multe cu defecte greu de reparat sau chiar deteriorate complect, ireparabile. Neexistand piese, unele au devenit "donatoare de organe", dar per total, tot mai putine functionale avem. Pentru cei care cred ca e foarte simplu de rezolvat cu cateva relee si cativa metri de cablu, le spun sa tina cont ca un asemenea modul primeste si informatii de la senzorii usilor, in asa fel incat usa sa se redeschida automat daca cineva este in raza acestor senzori. Daca se apeleaza la improvizatii si se intampla un incident, primul tras la raspundere este cel care a realizat improvizatia.
Da, un PLC ar fi o solutie, dar un asemenea modul nu e chiar ieftin, plus ca e nevoie si de software-ul care-l face sa functioneze, probabil ceva relee comandate de iesirea acestuia, posibil si modificarea cablarii existente, etc. De aceea spun ca cineva trebuie sa proiecteze, sa realizeze programul necesar (in cazul acesta), sa testeze functionarea si siguranta celor care utilizeaza usile si asa mai departe. Dupa acesta ramane problema mainii de lucru care sa faca pe vagoane aceste modificari, electricienii din depou, foarte putini la numar, nu ar avea cum sa efectueze si aceasta lucrare, pe langa atributiunile pe care le au in acest moment, acestea ocupandu-le tot timpul.
0

#113 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 februarie 2012 - 21:11

Cred ca ati pus punctul pe I. Asa cum am specificat mai sus ultima usa are aceste sisteme intregi... Acuma vin sa ma corectez ca #174 NUMAI are sistemul functional. Daca cineva va fi prins la usa, si se intampla vre-un accident, cine va fi de vina?
0

#114 Useril este offline   tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 21:17

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 21:07, a spus:

Pentru cei care cred ca e foarte simplu de rezolvat cu cateva relee si cativa metri de cablu, le spun sa tina cont ca un asemenea modul primeste si informatii de la senzorii usilor, in asa fel incat usa sa se redeschida automat daca cineva este in raza acestor senzori. Daca se apeleaza la improvizatii si se intampla un incident, primul tras la raspundere este cel care a realizat improvizatia.


Sincer e simplu, daca se vrea sa se pastreze si functionalitatea senzorilor, se foloseste un PLC. Timisurile aveau cumva senzori la usi? Cum am spus, nu se vrea. Nu cred ca e cazul sa intru prea adanc in subiect si nu vreau sa fiu atacat, am dat doar un ex ce se poate face in cazul usilor. Iar daca se folosesc componente noi cu personal calificat, nu se cheama improvizatie.

Aceasta postare a fost editata de tm: 21 februarie 2012 - 21:30

0

#115 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2012 - 21:33

Nu, Timisurile nu aveau senzori si eliminarea acestora pe vagoanele germane s-ar putea face, dar tocmai asta spuneam, ca nu consider ca ar fi ok acest lucru.
In ceea ce priveste PLC-ul, sunt de acord cu tine (asa cum scriam si in postarea mea anterioara si tinand cont de argumentele pro si contra).
0

#116 Useril este offline   tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 21:43

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 21:07, a spus:

Da, un PLC ar fi o solutie, dar un asemenea modul nu e chiar ieftin, plus ca e nevoie si de software-ul care-l face sa functioneze, probabil ceva relee comandate de iesirea acestuia, posibil si modificarea cablarii existente, etc. De aceea spun ca cineva trebuie sa proiecteze, sa realizeze programul necesar (in cazul acesta), sa testeze functionarea si siguranta celor care utilizeaza usile si asa mai departe. Dupa acesta ramane problema mainii de lucru care sa faca pe vagoane aceste modificari, electricienii din depou, foarte putini la numar, nu ar avea cum sa efectueze si aceasta lucrare, pe langa atributiunile pe care le au in acest moment, acestea ocupandu-le tot timpul.

Nu a zis nimeni ca trebuie cumparat un PLC high tech, ci unul care sa isi faca bine treaba pt care va fi folosit.Sunt PLC-uri care vin cu tot cu interfata si pot fi utilizate si de simplii tehnicieni care se stiu cu "ciupercuta".Inca ceva, RATT nu dispune de cel putin un ing electronist care ar putea face un proiect in acest sens?
0

#117 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2012 - 21:49

Vezi postareatm, la 21 februarie 2012 - 21:43, a spus:

Inca ceva, RATT nu dispune de cel putin un ing electronist care ar putea face un proiect in acest sens?

Chiar daca ar avea, ramane problema fondurilor si a oamenilor care sa execute lucrarea, lucrare pentru care nu e suficient doar un electronist.
0

#118 Useril este offline   tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 21:52

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 21:49, a spus:

lucrare pentru care nu e suficient doar un electronist.

Corect!
0

#119 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2012 - 22:01

Apropo de PLC-uri, avem in fiecare substatie de redresare cate unul care realizeaza comanda de la distanta a substatiei. Cu toate ca sunt destul de fiabile, am avut cateva probleme cu ele, probleme atat software cat si hardware si asta tinand cont ca aceste dispozitive lucreaza in conditii ideale. Problemele s-au rezolvat, dar rezolvarea nu a fost tocmai ieftina. Ma intreb cum am sta cu fiabilitatea in cazul utilizarii pe tramvaie?
0

#120 Useril este offline   tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 22:12

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 22:01, a spus:

Ma intreb cum am sta cu fiabilitatea in cazul utilizarii pe tramvaie?

In acest caz nu stiu cum se comporta in conditii de stres la tramvaie, dar incercam sa aflam raspunsul? :rad_masa:

Aceasta postare a fost editata de tm: 21 februarie 2012 - 22:13

0

Arata acest topic


  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi