Düwag GT6 si GT8
#101
Postat 06 martie 2010 - 10:09
Va dati seama, sa fie folosit sistemul asta pe tramvaiele vechi de 30 de ani si sa nu fie folosit sistemul de anuntare a statiilor pe trolebuzele vechi de... 2 ani. In curand parca vad ca se descopera si la autobuze cine stie ce sistem pentru informarea calatorilor...
#102
Postat 06 martie 2010 - 11:54
#103
Postat 06 martie 2010 - 14:52
Wegmann, la 6 Mar 2010, 11:54, a spus:
Asta spuneam si eu. La cate tramvaie s-au casat, cred ca aveau afisaje sa puna cate 2 in loc de 1...Dar cum ai zis si tu, metoda "carutei" este cea mai buna pentru noi...
#104
Postat 07 martie 2010 - 19:00
Iar faza cu afisajele.Multe le-au rupt dragii nostrii vatmani. Sistemele respective sunt sisteme delicate, iar cat despre delicatete cu vatmanii nostrii...
#105
Postat 21 februarie 2012 - 11:38
Azi am calatorit cu Duwag-ul 167 pe linia 2 dinspre Libertatii spre Dambovita. Caldura functiona brici, destul de curat, tramvaie excelente privind aspectul lor din punctul meu de vedere. Insa nu (mai) functiona sistemul individual de deschidere/inchidere a usilor, astfel toata caldura acumulata in interior disparea cand se deschideau toate usile, de era nevoie sau nu, iar cum am prins rosu plin atat la intersectia cu Dragalina cat si la cea cu Resitei, usile au stat deschise pe toata durata a stopului. Nu dau vina pe vatman (vatmanita in acest caz) ci pe RATT pentru ca pun in circulatie trenuri cu "defecte" (minore in acest caz dar cu efecte neplacute pentru calatori)...
Spre comparatie, cum arata acest tramvai doar cu cativa ani in urma si cum arata acum...
din tramvai colorat a ajuns gri cenusiu iar cineva sustinea ca aceasta din urma schema de culori ar fi cea frumoasa, vie,...
Cred ca acest tip de tramvaie s-ar potrivi pentru Timisoara, cele dublu-articulate pentru traseele cu trafic de calatori ridicat iar cele simplu articulate pentru linii "periferice", gen L3 (??), L5, L6, L7 (??),...
Dublu articulat...
Simplu articulat...
Din frumusete de odinioara au ajuns niste mizerii, atat prin contributia artistilor anonimi cat si a nepasarii celor responsabili, in speta RATT-ul si Primaria...
PS Aveam candva si Linia 11 ....
Aceasta postare a fost editata de mile: 21 februarie 2012 - 11:42
#106
Postat 21 februarie 2012 - 13:44
Ce pot sa zic, se vede clar contrastul situatiilor si "grija" pe care a avut-o Ratt/Primaria pentru tramvaie, cel mai bine se vede in primele 2 poze, prima cand puteam spune ca avem tramvaie speciale repartizate in functie de necistatile liniei, distribuite de 2 depouri, si azi, cand un depou e dezafectat iar numarul tramvaielor e in continua descrestere, si repartizarea se face dupa ce mai e functional.
#107
Postat 21 februarie 2012 - 14:21
Ca sa nu credeti ca e ceva foarte simplu, va atasez o poza cu un asemenea modul:
Corect era ca aceste module al caror relee sunt deja foarte uzate iar cablajul distrus, exfoliat de atatea reparatii si inlocuiri ale componentelor, sa fi fost inlocuite cu altele noi, dar din pacate nu se mai fabrica asa ceva.
#108
Postat 21 februarie 2012 - 14:29
ex concret Oradea .
La toate tramvaiele ( Tatra ) tehnicienii din depou au schimbat soneriile , au incercat sa le aduca cat mai aproape de original dar nu au reusit , aveau o problema cu frecventa sunetului si totusi , toate Tatrele au sonerii NOI ! nu mai stiu exact de ce au fost schimbate , cert e ca le-au schimbat .
La noi nu se poate incerca , construirea unor module noi , si legarea lor acolo unde trebuie ?
Probabil nu e foarte simplu se realizezi un modul dinacela cu circuite electronice , dar nici nu cred ca s-a incercat .
inca e mentalitatea : Daca s-a stricat , asta e .
#109
Postat 21 februarie 2012 - 14:36
Un alt exemplu: personal am cautat la mai multe firme romanesti un inlocuitor modern pentru regulatoarele de tensiune de pe tramvaie (inca mai avem cu tranzistoare cu germaniu ). Nu se mai fabrica si nici nu se aduce asa ceva. Propunerea lor a fost: un alt altenator cu regulator modern incorporat direct in acesta, dar solutia din pacate e prea scumpa. In concluzie carpim ce avem, dar nici asta nu merge la infinit.
#110
Postat 21 februarie 2012 - 20:20
Aceasta postare a fost editata de tm: 21 februarie 2012 - 20:22
#111
Postat 21 februarie 2012 - 20:55
Florin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 14:21, a spus:
Ca sa nu credeti ca e ceva foarte simplu, va atasez o poza cu un asemenea modul:
modul usa.jpg
Corect era ca aceste module al caror relee sunt deja foarte uzate iar cablajul distrus, exfoliat de atatea reparatii si inlocuiri ale componentelor, sa fi fost inlocuite cu altele noi, dar din pacate nu se mai fabrica asa ceva.
Buun, asta este varianta data de sus, si inghitita de noi... A nu mi se explica mie ca toate s-au distrus asa poc de pe azi pe maine. Si doar la ele, si la restul nu... In fine. Adevarul de jos, este ca aceasta optiune s-a scos pentru a ajuta vatmnaii in demarari si plecari rapide din statie, prin icnhiderea la buton a usii, si neasteptarea inchiderii de catre "soft". (la fel s-a procedat si la Berliet-uri) Era o cerinta a soferilor/vatmanilor. Si la Duewag fiind ceva adaugat ulterior a fost mult mai usor decat la un Wegmann.
De ce credeti ca la #109, #167 si #174 nu s-au scos aceste placi si de la ultima usa? Ca o puteau face... Insa din cauza formei tramvaiului, vatmanii nu vedeau in oglinda la ultima usa, deci a fost nevoie neaparat sa mentina in functiune aceasta functie pentru a nu prinde pe nimeni la plecari.
#112
Postat 21 februarie 2012 - 21:07
Da, un PLC ar fi o solutie, dar un asemenea modul nu e chiar ieftin, plus ca e nevoie si de software-ul care-l face sa functioneze, probabil ceva relee comandate de iesirea acestuia, posibil si modificarea cablarii existente, etc. De aceea spun ca cineva trebuie sa proiecteze, sa realizeze programul necesar (in cazul acesta), sa testeze functionarea si siguranta celor care utilizeaza usile si asa mai departe. Dupa acesta ramane problema mainii de lucru care sa faca pe vagoane aceste modificari, electricienii din depou, foarte putini la numar, nu ar avea cum sa efectueze si aceasta lucrare, pe langa atributiunile pe care le au in acest moment, acestea ocupandu-le tot timpul.
#113
Postat 21 februarie 2012 - 21:11
#114
Postat 21 februarie 2012 - 21:17
Florin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 21:07, a spus:
Sincer e simplu, daca se vrea sa se pastreze si functionalitatea senzorilor, se foloseste un PLC. Timisurile aveau cumva senzori la usi? Cum am spus, nu se vrea. Nu cred ca e cazul sa intru prea adanc in subiect si nu vreau sa fiu atacat, am dat doar un ex ce se poate face in cazul usilor. Iar daca se folosesc componente noi cu personal calificat, nu se cheama improvizatie.
Aceasta postare a fost editata de tm: 21 februarie 2012 - 21:30
#115
Postat 21 februarie 2012 - 21:33
In ceea ce priveste PLC-ul, sunt de acord cu tine (asa cum scriam si in postarea mea anterioara si tinand cont de argumentele pro si contra).
#116
Postat 21 februarie 2012 - 21:43
Florin.B RATT, la 21 februarie 2012 - 21:07, a spus:
Nu a zis nimeni ca trebuie cumparat un PLC high tech, ci unul care sa isi faca bine treaba pt care va fi folosit.Sunt PLC-uri care vin cu tot cu interfata si pot fi utilizate si de simplii tehnicieni care se stiu cu "ciupercuta".Inca ceva, RATT nu dispune de cel putin un ing electronist care ar putea face un proiect in acest sens?
#119
Postat 21 februarie 2012 - 22:01