Primele consecinţe ale nevalidării legitimaţiilor de călătorie.
#1
Postat 03 august 2010 - 15:21
Începând cu data de 01.08 s-a redus numărul unităţilor alocate liniei E8, după cum urmează:
- în zilele lucrătoare vor circula 3 maşini, în loc de 4.
- sâmbăta după ora 20 vor circula 2 maşini, în loc de 3.
- duminica vor circula 2 maşini pe toată durata zilei, în loc de 3.
Acesta este rezultatul firesc al indiferenţei manifestate de către călători, în ceea ce priveşte obligaţia de a-şi valida cardurile.
Timpii de aşteptare în staţii au crescut consistent.
Linia E8 este folosită preponderent de către elevi şi studenţi, adică taman acea categorie care se manifestă printr-un "je m'en fish"-sm evident.
Culmea e că tot ei sunt cei care clamează necesitatea unui transport public civilizat.
Mărturisesc faptul că de multe ori am fost de-a dreptul oripilat de nepăsarea călătorilor în ce priveşte validarea cardurilor. Urcau câte 20-30 în staţia de la Termal, dar nu se auzea niciun bip.
Măsura conform căreia comunitarii se ocupă de control, este total inadecvată. Toţi frauduloşii sar din autobuze atunci când văd în staţii uniformele.
#2
Postat 03 august 2010 - 18:07
#3
Postat 03 august 2010 - 18:15
In alta ordine de idei, mama imi spunea ca a vazut in ultimele zile si controale facute prin oprirea intre statii a vehiculului
#4
Postat 03 august 2010 - 18:17
#5
Postat 03 august 2010 - 19:18
#6
Postat 04 august 2010 - 15:19
Wegmann, la 03 august 2010 - 19:18, a spus:
Tocmai că nu se vrea acest lucru. Nu cu multă vreme în urmă, s-a pus problema ca şi controlorii angajaţi să fie obligaţi să poarte uniforma RATT. Se pare că regia ţine cu tot dinadinsul să îşi dea cu stângu-n dreptu'.
dAImon, la 03 august 2010 - 18:15, a spus:
In alta ordine de idei, mama imi spunea ca a vazut in ultimele zile si controale facute prin oprirea intre statii a vehiculului
E adevărat că nu merg la şcoală. În schimb merg la (pe) ştranduri şi la (în) cluburi. Taman măsura extinderii gratuităţilor şi pe timpul vacanţelor, nu am înţeles-o. În aceste perioade obiectul activităţii lor nu există.
Plus că (,) consecinţele nepăsării lor se răsfrâng negativ şi asupra celor care au neapărată nevoie de transportul urban. După cum am spus, timpii de aşteptare au crescut cu cca 5-6 minute (duminica cu 10), iar celor care încă mai merg la job, acest lucru nu prea cred să le convină.
#7
Postat 07 august 2010 - 05:52
emilut, la 04 august 2010 - 15:19, a spus:
Aici e discutabilă treaba... adică, dai gratuit unui pensionar, eventual cu pensia cât 3 salarii medii, dar unui elev care nu produce salariu (nu pentru că nu vrea, ci pentru că nu are voie să lucreze legal până la 18 ani) de ce să nu-i dai nimic? Poate părinţii elevului respectiv au salariile cumulate mai mici decât pensia fostului domn colonel din MAI care se plimbă gratis... şi nici nu e obligat să valideze.
#8
Postat 07 august 2010 - 17:34
Dr2005, la 07 august 2010 - 05:52, a spus:
Întradevăr, e mult de discutat. Multă lume i-a propus primarului să facă deosebirea între pensionarii nevoiaşi şi cei de lux. Numai că domnia sa nici nu vrea să audă, deşi e conştient de pagubele pe care le produce RATT şi municipalităţii. Ar însemna să rupă din masa electorală care (crede el) îi va acorda din nou sufragiul.
Cât despre elevi, ce să mai spun? Acum vreo 15 ani aveau gratuitate copiii până în 4 ani. Apoi, cei până în 7 ani. Mai apoi, elevii de până în clasa a 4-a. Acum cei de până în clasa a 8-a. Măsura a fost adoptată înainte de anii 2007-2008, când economia "duduia", deci nu se punea problema veniturilor diminuate sau afectate de criza economică. Demersul a fost unul pur electoral, şi cu asta nu sunt eu de acord. Ciuhandu e liber să-şi facă campanie pe banii lui, sau ai partidului. Nu pe banii contribuabilului.
În condiţiile actuale, mai că aş închide ochii la aceste gratuităţi (chit că primăria uită sistematic să se achite de datoriile faţă de RATT).
DAR!!! De ce se acordă acestea şi pe timpul vacanţelor, atunci când elevii au cu totul alte preocupări decât cele şcolare? Pensionarii sunt pensionari 'full time', pe când elevii devin copii oarecare în timpul vacanţelor.
Şi încă ceva! Pensionarii circulă gratuit, dar au la îndemână carduri pe care le validează (sau nu !!!!!!). Oare elevii nu dispun de astfel de carduri? Dacă nu, înseamnă că prezenţa lor în mtc nu este receptată de către sistemul Radfleet, fapt care conduce la erori semnificative de evaluare a traficului de călători, dacă ţinem seama şi de faptul că un elev având ghiozdanul în spate ocupă locul a două persoane. Dacă da, înseamnă că au fost educaţi de către părinţi în spiritul evazionist, pt că eu (cel puţin), nu am observat nici măcar un singur elev care să-şi valideze cardul. Ambele stări conduc înspre paguba RATT.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 07 august 2010 - 17:39
#9
Postat 07 august 2010 - 18:58
#10
Postat 07 august 2010 - 19:54
Florin.B RATT, la 07 august 2010 - 18:58, a spus:
Aici trebuie să specificăm că muncitorul nu beneficiază de gratuitate. Dacă în timpul în care munceşte îşi face abonament, în concediu circulă (dacă o face) cu bilet.
Justificarea pt gratuitatea transportului elevilor, este aceea de a le facilita accesul înspre şi dinspre şcoală. ATÂT!
Nu mi se pare normal ca toţi piţiponcii să îşi facă de cap în mtc-uri, în vacanţe.
Pe de altă parte, sute de adolescenţi se folosesc zilnic de serviciile RATT fără a schiţa cea mai mică intenţie de a valida ....ceva. Ceva pe care foarte probabil nu îl posedă. Şi ce e mai grav, e că o fac fără cea mai mică reţinere. Ei ştiu că nu mai există mijloacele coercitive, aşa cum o ştim şi noi. Controlorii au fost daţi afară, iar comunitarii se fac remarcaţi prin .....absenţă.
Pe linia E8 circulă ţigănimea fără legitimaţii de călătorie, într-o veselie. Ţi se ridică părul în cap de atâta nesimţire (din partea lor), şi atâta nepăsare (din partea RATT). Dacă îndrăznim să le reproşăm ceva, ne ameninţă cu şişul. Situaţia a degenerat întratât încât şi copiii lor ne ordonă să oprim în faţa casei lor, pt a le permite să urce în autobuz. Bineînţeles, coboară la prima staţie şi se întorc acasă pt a putea opri următorul autobuz. Ce putem noi face? Nimeni nu ne are în grijă! Nici măcar cabine închise nu avem. Suntem expuşi exceselor oricăror criminali.
#11
Postat 07 august 2010 - 20:25
emilut, la 07 august 2010 - 19:54, a spus:
Puteti sa-mi spuneti niste date si ore aproximative cand se intampla asta? In oricare zi a saptamanii pe la pranz? Poate intr-o zi ii prind in "actiune" cu camera de filmat.
Orisicat, informatia asta ar trebui sa ajunga la Politie. Macar solicitati un politist comunitar "de forma", cat sa para ca face controale.
#12
Postat 07 august 2010 - 20:47
dAImon, la 07 august 2010 - 20:25, a spus:
Orisicat, informatia asta ar trebui sa ajunga la Politie. Macar solicitati un politist comunitar "de forma", cat sa para ca face controale.
Mda! M-am gândit şi eu la varianta informării poliţiei. Problema e că fără un flagrant înregistrat cu acte în regulă, nimeni nu te bagă în seamă.
Iar în ce priveşte evazionismul şi tupeul ţiganilor, acesta poate fi constatat la orice oră, în zona "Steaua", pe strada Islaz, după plecarea E8 de la podul din Calea Şagului. Pardon, nu chiar la orice oră, că ţiganii nu se scoală cu noaptea-n cap. Doar n-or fi proşti. Cam după ora 9 sau 10 dau năvală pirandele cu puradeii.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 07 august 2010 - 20:48
#13
Postat 17 august 2010 - 00:57
Cat despre partea cu tiganii...sunt perfect de acord cu tine. Nu de putine ori am avut ocazia sa asist la "marsavii" (in termenul cel mai bland) apartinand lor. Nu se poate face nimic, in tara asta, in orasul acesta. Si-au cumparat locul atat de sus, incat noi, "romanii", cei de aici, corecti si cinstiti, suntem outsideri. Daca ciripesti ceva, nu numai ei vin sa te ia pe sus, ci si cei care raspund cu legea. Asa ca n-o sa rezolvati nimic cu acele fragrante, nu aveti cu cine. Totusi, va sustin in ce faceti . Voi n-ati vazut zilele trecute la stiri? Sa mobilizezi patrule intregi de politie sa "escorteze" o "haita" de tigani, plini de Ferrari, Q7, X5 sau Porsche la un botez de-al lor? Pai se poate asa ceva? Eu unul nu mai am cuvinte... tara asta este o cauza pierduta.
#14
Postat 19 octombrie 2010 - 21:45
Realizez totusi ca RATT a facut o investitie serioasa in baza careia SPERA sa poata face o statistica a calatoriilor dar mi se pare absurd sa obligi calatorul sa valideze - sunt cazuri cand e o inghesuiala ingrozitoare si vine cate un pensionar si se impinge si se impinge pana ajunge la validator. Ce-ar fi daca am face toti asa? Pana la statia urmatoare ar fi program de sport in tramvai.
O alta idee pentru care nu sunt de acord cu validarea obligatorie ar fi - de ce ar trebui sa stie RATT-ul cand ma plimb eu cu tramvaiul? Eu, de exemplu, vad asta ca pe o invazie a spatiului meu personal. Si mai specifica si ca sunt obligata sa o fac. Suna cam absurd, nu credeti?
#15
Postat 19 octombrie 2010 - 21:55
#16
Postat 20 octombrie 2010 - 01:35
roxi1st, la 19 octombrie 2010 - 21:45, a spus:
Realizez totusi ca RATT a facut o investitie serioasa in baza careia SPERA sa poata face o statistica a calatoriilor dar mi se pare absurd sa obligi calatorul sa valideze - sunt cazuri cand e o inghesuiala ingrozitoare si vine cate un pensionar si se impinge si se impinge pana ajunge la validator. Ce-ar fi daca am face toti asa? Pana la statia urmatoare ar fi program de sport in tramvai.
Ceea ce descrieţi este o situaţie particulară, nu cazul general; posibil să mă înşel, dar înghesuială care să nu permită deplasarea până la validator este doar în preajma orelor de vârf şi pe câteva linii mai aglomerate (ex: 33)
Validarea este însă cel mai precis mijloc pentru statistică; după milioane de validări datele încep să capete sens. Dacă la tramvaie şi autobuze mai vedeţi anomalii, la troleibuze (sper că) veţi fi de acord că intervalele de circuaţie sunt alese suficient de bine încât să nu fie înghesuială.
roxi1st, la 19 octombrie 2010 - 21:45, a spus:
#17
Postat 20 octombrie 2010 - 19:24
#18
Postat 20 octombrie 2010 - 20:26
dAImon, la 20 octombrie 2010 - 01:35, a spus:
Aici te-as contrazice putin. Si doar din ceea ce vad eu zilnic.
33 cap de serie la autobuze, urmat de E7, E1, 40 etc.
15 cap de serie la troleibuze, uramt de 14, 16, 18 etc.
4 cap de serie la tramvaie, urmat de 7, 9, 2 etc.
REPET! Vorbim, de situatia reala, adica aglomeratie, si relatia intre tramvai vagon/remorca, autobuz articulat si simplu...
#19
Postat 20 octombrie 2010 - 20:33
cseh_17, la 20 octombrie 2010 - 20:26, a spus:
33 cap de serie la autobuze, urmat de E7, E1, 40 etc.
15 cap de serie la troleibuze, uramt de 14, 16, 18 etc.
4 cap de serie la tramvaie, urmat de 7, 9, 2 etc.
REPET! Vorbim, de situatia reala, adica aglomeratie, si relatia intre tramvai vagon/remorca, autobuz articulat si simplu...
la trolebuze tin sati spun ca 16 e cap de serie de la capat de la bv.sudului e pe jumate plin si de la bactal bv.sudului de la park e deja full!!
#20
Postat 20 octombrie 2010 - 20:36