Cand se face un studiu de fezabilitate, se considera criteriile economice care sa propage viabilitatea investitiei, dar asta se face gradual, studiul incluzand si detalii tehnice care sunt necesare sa fie disponibile sau realizate in cadrul proiectului. La SF se discuta si cateva solutii posibile sa fie aplicate, pe baza carora sa se elaboreze si cerintele necesare. Cand vorbim de o investitie publica, nu tot timpul se targeteaza un beneficiu major economic, sau daca e definit, acesta poate fi balonat oricat e necesar astfel incat investitia sa fie dovedita ca rentabila si necesara.
De exemplu, centura ocolitoare a unui oras nu aduce neaparat venituri suplimentare mari din taxa de drum, dar aduce avantaje prin crearea unor noi oportunitati pe traseul ei (parcari, hoteluri, sedii de firme, depozite logistice etc). Aduce in schimb scoaterea poluarii din oras, riscurile de accidente, cladiri care erau afectate de vibratii, un nivel de confort marit locuitorilor pe unde in trecut era tranzitul de camioane etc.
Crizantemelor e una din putinele strazi, mai ales Mangalia, unde municipalitatea poate aduce o sistemaitzare utila mai ales locuitorilor cu bun simt, responsabili, care nu isi duc traiul din ciupeli cu masini vechi insirate pe strada sau spatiul verde. Acolo, pe Mangalia, se pot trasa piste de biciclete de la Budai Deleanu la cea de pe malul Begai, sa le restranga parcarea pe strada, fiind zona de case si care se asuma ca au curti in care fiecare locatar sa aiba dreptul la suprafata legala sa o foloseasca la comun sau cu intelegeri intre locatari.
Umplerea strazilor orasului de masini, mai ales strazile foarte circulate, care ar permite fluxuri utile in ambele sensuri, sunt mai utile decat 30-40 de locuri de parcare, vorbind de mobilitate urbana.
Aceasta postare a fost editata de rue: 30 august 2023 - 10:20