Fosta linie 5 Discutii despre linia 5
#241
Postat 07 iunie 2017 - 18:48
Va fi microbuz, si va merge doar pe Ronat - Balta verde.
#242
Postat 08 iunie 2017 - 21:38
Mai demult a mai fost amenintata linia 5 cu disparitia, la vremea aceea o solutie era (este si acum desigur), un macaz inaintea remizei din Libertatii. Problema este ca nu avem nici un tramvai bidirectional. Tot mai demult auzisem (am scris si aici pe unul din topice), ca s-ar dorii unirea liniilor 5 si 7... ei in contextul de azi ii mai pare cuiva "fantezie" treaba asta?
Parerea mea, ca de obicei, este ca avem parte de rezultatele nepasarii. Directorului nu ii pasa ce ordine da, nu ii pasa de probleme, nu il intereseaza sa le rezolve. Merge si el la lucru in fiecare dimineata la fel cum merg si subalternii lui, si trag cumva de timp sa treaca orele de program, sa poata pleca acasa... pentru el e mai greu desigur, doar sta la birou, aia de pe teren se mai si cearta cu prostimea care nu intelege ca latra la cine nu trebe. Primarului nu ii pasa ce face directorul, si pe ce ofera subventie si bani pentru investitii. Erau necesare microbuze si vaporase, dar nu o reabilitare a liniile de tramvai din nord-vest-ul orasului? daca maine se dau la fier vechi microbuzele si vaporasele orasul merge mai departe, nu se simte absolut nimica, daca linia 5 nu mai exista si vom avea o linie gen 21-28 in locul ei care desigur va jupuii alte linii de autobuz de soferi... cred ca rezultatul este mai mult decat evident. Daca cineva crede ca orasul asta poate supravietuii fara transport public... eu sunt dispus sa il las sa arda in propriul trafic, pana la urma nu e scris in stele ca trebe sa am cavou aici.
Ca incheiere ii propun aluia cu ideea asta stralucita sa aiba macar mila si sa isi amane decizia proasta pana la deschiderea pasajului Jiul, altfel, cu mai multe autobuze in trafic care se vor alatura turmelor de masini nu cred ca "rezolva problema" cu parcurgerea traseului mai "repede"... doar parca asta era motivul, ca tramvaiul e prea incet.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 09 iunie 2017 - 00:59
#244
Postat 09 iunie 2017 - 13:35
#245
Postat 09 iunie 2017 - 19:30
Iti inteleg pe deplin supararea si iti dau dreptate. Tot asa gandesc si eu insa n-am cautat sa-mi exprim punctul de vedere deoarece in mod cert n-as fi fost inteles de majoritatea colegilor...
Am putea trage urmatoarea concluzie: daca RATT-ul nu se respecta el insusi, atunci cu atat mai putin va fi respectat de altii...
Mi-aduc aminte de tramvaiele suveica care circulau pe 3 August 1919 in timpul lucrarilor pe aceasta strada si prin Piata Traian...Au fost situatii cand linia provizorie de tramvai se monta peste asfalt sau cand am avut o bucla de intoarcere provizorie prin spatele bisericii Millenium pe sine puse pe asfalt si prinse cu "piroane"...
Iata, atunci RATT-ul inca se respecta pe el insusi, se faceau aceste lucrari de amploare chiar daca erau provizorii, pentru cateva luni de zile...
Insa imi pare rau ca nu se gaseau (nici) atunci cateva garnituri bidirectionale cu usi pe ambele parti ci se foloseau doua Timis-uri puse cur in cur si astfel un vagon avea usi pe o parte iar celalalt avea usi pe partea cealalta...
Cred ca si atunci s-ar fi putut achizitiona niste tramvaie SH bidirectionale cu usi pe ambele parti...
In mod cert urmeaza ca Linia 5 sa ia drumul Liniei 3...Se aplica cam acelasi scenariu...
LE Pana si la Gotha sunt folosite liniile dedicate tramvaielor de catre autobuze acolo unde este necesar acest lucru! Am vazut asta in alte filmulete!
Si pana si la Gotha functioneaza sistemul de anuntare al statiilor fara sa-i streseze pe vatmani/soferi! Deh, au salarii mai mari si de aia nu sunt stresati!...
Si pana si la Gotha functioneaza macazele in mod automat!...
#246
Postat 09 iunie 2017 - 20:22
Eh,astea sunt doar amintiri frumoase, de pe vremea cand regia avea alta conducere, si in fruntea orasului erau Oancea si Ciuhandu, cei care "nu au facut nimic"..decat ca au obtinut prin donatii actualul parc de tramvaie de care ne-am tot batut joc de atatia ani..si au reabilitat macar partial reteaua de tramvai dar la modul temeinic in sensul ca pe portiunile reabilitate s-a refacut si infrastructura stradala..retea apa, canal, gaz etc...
Asta e deosebirea intre un primar care are pregatire practica de inginer constructor si pricepe cat de cat ce inseamna organizarea unor santiere si lucrari si un teoretician de la catedra care le stie pe toate dar din vina universului nu prea ii iese nimic calumea...
Daca va amintiti si inainte sa "dispara" linia 3 se vehicula ideea prelungirii acesteia pana la Utvin parca..acum la linia 5 ni se "vantura" visul cu pasajul..cu podul peste Bega..poate nepotii nostri le vor si prinde realizate..
PS: pana si actualele autobuze C si G..si troleibuzele Skoda s-au achizitionat tot pe vremea celui care "nu facea nimic".. Din pacate cel care "face totul si mai mult decat atat"..nu considera o prioritate transportul electric...poate ne mai cumpara niste maxi taxi dube si rezolvam si problema inlocuirii tramvaiului 5..
#247
Postat 09 iunie 2017 - 21:02
Bogdane, "cel care nu facea nimica" le-a facut in 16 ani de zile si multe dintre ele le-a facut chinuit iar media pe an/mandat este mica...
Reabilitarea podului de la Maria in 2 ani si doua luni de zile, adu-ti aminte!
Apoi Piata Iosefin tot o tiganie a ajuns pana la urma. N-are urme de modernism in afara de lifturi daca mai functioneaza...
Apoi strada Vacarescu, prima strada din ... care se spala singura! Ai mai vazut-o spalandu-se de la inaugurare incoace?...Stalpii de iluminat pusi in zig-zag pe aceeasi strada! Piste de bicilete la 900 la colturi...
Era sa uit de proiectul de reabilitare a malurilor canalului Bega aprobat tot de administratia "celui care nu facea nimica"...Un proiect penibil!....
Iata cateva la prima strigare din maretele realizari ale "celui care nu facea nimica"...
Este adevarat ca si acum se fac multe tampenii insa volumul de lucrari (si valoric) este semnificativ de cateva ori mai mare...
Si in mod cert nu avea nici o legatura "cel care nu facea nimic" cu liniile provizorii ale tramvaielor puse pe asfalt in mod provizoriu la santierele din oras acolo unde aceasta solutie a fost aplicata...
Doar directorii de la RATT din acea vreme sunt "vinovati" de acest lucru!...Ei erau cu sufletul legati de RATT si nu veneau sa-si faca doar prezenta la sediu precum spunea si Gygyman6 mai sus cu referire la actualii sefi...
Exact cum Robu nu simte cum functioneaza transportul in comun in oras pentru ca nu-l foloseste, tot asa nici sefii de la RATT habar n-au ce se intampla cu/in mtc-uri. Afla doar cate ceva din rapoarte si alea ticluite de subalterni...
#248
Postat 09 iunie 2017 - 21:25
Tot in perioada aceea au fost luate si tramvaie SH din Germania:
2006 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
2007 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 20 bucati;
2009 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
2010 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati + o remorca
Deci s-a cam miscat treaba si parca chiar mai bine in perioada "celui ce nu facea nimic", asta daca e sa vorbim pe chestii concrete, nu abureli.
#249
Postat 09 iunie 2017 - 21:48
Si aveam in vedere alte investitii si lucrari si nu doar cele legate de RATT si daca le impartim la 16, media nu va fi foarte mare pe an...
Personal n-am zis niciodata ca pe timpul lui Ciuhandu nu s-a facut nimic...Altii au zis-o! La fel cum zic multi colegi si sunt in totala eroare ca in perioada lui Ceausescu (sau perioada comunista) nu s-a facut nimic...Este o tampanie sa faci astfel de afirmatii si asta mai ales daca te-ai nascut dupa '90...
Pe de alta parte, daca tot ai pomenit de acele achizitii de tramvaie SH, de ce ele n-au fost ingrijite, de ce ne-am batut joc de ele, de ce au devenit mizerabile la doi-trei ani de la sosire cand aratau ca si noi?...
De ce sistemul de taxare-monitorizare nu functioneaza nici acum la parametri proiectati?...De ce afisajele din statii se "rezolva" prin sesizarea si amabilitatea colegilor de pe forum la 10 ani de la implementare? Oare tot asa se intampla si la Gotha? Sau prin alte parti ale lumii?...
Deci, daca "cel care nu facea nimica" a facut cate ceva substantial (si) pentru RATT, de ce cei de la RATT n-au intretinut corespunzator toate astea precum cei de la Oradea?...Am umblat pe acolo si am vazut diferenta!... Si au vazut-o si altii!...
De ce seful de la RATT nu da cu pumnul in masa cand primarul bate campii cu problemele legate de RATT?...Pentru ca i se rupe de RATT!...Are alte ganduri!...
#250
Postat 09 iunie 2017 - 22:04
#251
Postat 09 iunie 2017 - 22:18
Tot ce pot sa spun e ca pana in 2008 RATT era mai constiincioasa, "punea osul" cand schimba ceva, iar din 2008 pana azi pot sa spun ca e intr-o cadere libera, imi inspira delasare.
Cand vorbim despre conducerile din Primaria Timisoarei, trebuie sa avem in vedere si banii pe care i-au avut la dispozitie unii si altii, adica din anii '90 pana la sfarsitul anilor 2000 nu puteam accesa fonduri europene iar bugetul local era mai mic decat cel din ultimii ani. Pai la ce statea bine Timisoara in anii 90 dpdv economic? Abia din anii 2000 s-a mai dezmortit economia locala si au venit mai multi investitori. Nu vin cu toate explicatiile astea ca sa il apar pe Ciuhandu, chiar il injuram, nici acum nu zic ca a fost o minte sclipitoare, dar comparativ cu asta de acum, care e un om superficial, a fost mai bun.
Aceasta postare a fost editata de The Mechanic: 09 iunie 2017 - 22:32
#252
Postat 09 iunie 2017 - 22:28
Gygyman6, la 08 iunie 2017 - 21:38, a spus:
Probabil ca imi va sari lumea in cap, dar nu mi se pare o idee rea! In cazul in care ar circula, desigur, si liniile 6 si 10, realizand conexiuni ajutatoare, nu vad de ce ar trebui sa mai mearga si linia 7 in Torontalului. Liniei 7 practic i-a fost modificat traseul ca sa ajunga in zona centrala (ma gandesc eu), problema era ca trebuia sa intoarca undeva. Linia 5 cand vine din Ronat de fapt aceeasi problema o are. Deci mi se pare ca nu prea ar avea rost sa ne complicam sa ducem 7 in Torontalului si 5 eu mai stiu pe unde, o unire ar fi chiar ok... de asemenea, linia 10 ar putea sa nu mai aiba traseul sub figura unui "8" ci sa intoarca la Gara de Est si sa revina inapoi pe acelasi traseu. Cu modificarile acestea (ideal insotite si de o frecventa mai ridicata) cred ca reteaua de tramvai ar fi aproape de perfectie. Repet: este strict parerea mea
#253
Postat 10 iunie 2017 - 01:39
#254
Postat 10 iunie 2017 - 05:04
Fantoma Tramvaiului 3, la 09 iunie 2017 - 22:28, a spus:
S-a dovedit de multe ori ca ideile vechi sunt de multe ori bune. Asadar daca linia 5 ar circula precum acum 30 de ani din Ronat pana in Piata Libertatii unde chiar s-a pastrat acea linie de capat..s-ar imbunatati timpii si s-ar realiza legatura Ronat cu partea centrala..din libertatii sau 700 fiind destule legaturi cu alte mtc spre restul orasului. DAR ne intoarcem asa cum bine zice domnul Mile la lipsa tramvaielor bidirectionale. Ar fi tare daca am pune din nou la treaba "gemenele"..le luam din muzeu si ne ajuta sa ne facem treaba ca si acum multi zeci de ani. Plus ca in ele clar nu se pune problema saunei sau a caniculei avand ventilatie din plin
#255
Postat 10 iunie 2017 - 08:42
#256
Postat 10 iunie 2017 - 08:49
Pe de alta parte, Timisoara are o problema mare in sensul ca nu are un loc de intoarcere a tramvaielor in zona centrala si astfel orice linie de tramvai care vine in zona centrala este "obligata" sa mearga mult, prea mult mai departe ca sa intoarca undeva, chiar in capatul celalalt de oras...
Am putut vedea ca in multe orase europene si nu numai, exista posibilitatea ca tramvaiele sa intoarca in zona centrala, fie ca-i vorba de o piata urbana mare, fie ca-i vorba de vreo bucla pe zona verde (parc de exemplu), etc.,...
Ori daca unele linii pot tranzita centrul si au incarcatura suficienta la/de la ambele capete, altele n-ar avea incurcatura suficienta in ambele capete, mai ales ca se si aglomereaza liniile la un capat si atunci aceste linii ar putea intoarce in zona centrala daca ar avea unde!!!
Am in vedere Linia 5 si Linia 3...
PS
Citeaza
Nu, n-ar trebui scoase Gemenele (decat in scop turistic), ci s-ar putea achizitiona cateva trenuri SH bidirectionale cu usi pe ambele parti pentru Linia 5 pentru varianta cu capat de linie in Libertatii...
Pana si la Gotha au o bucata de linie simpla pe Linia 1 iar la acele deviatoare peronul statiilor este intre linii si pentru ca usile tramvaielor sunt doar pe o parte (pe dreapta ca peste tot in jurul nostru), pe deviator se circula pe sens invers (ocolire pe stanga)!!!Si asta doar pentru a avea un peron de latime rezonabila si nu doua peroane de cate 60- 70 cm precum avem noi in multe statii normale (si nu cu deviatoare)...
Iata exemplificarea...
PS Gotha are o populatie de circa 50 000 locuitori!...Dar este in Germania!...
#257
Postat 10 iunie 2017 - 12:09
Domnul Florin eu glumeam cand am propus folosirea gemenelor.. pe langa faptul ca sunt obiecte de muzeu nici nu ar rezista unei exploatari zilnice dupa aproape un secol de viata..si fara piese de schimb...
#258
Postat 10 iunie 2017 - 13:33
#260
Postat 11 iunie 2017 - 20:13