Tramvaie Timis 2
#103
Postat 17 noiembrie 2016 - 20:35
Vagonul TIMIȘ #5008 transformat în plug,a intrat zilele acestea la revizii (sursa foto: TransPloiești)
#104
Postat 21 decembrie 2016 - 12:44
cele din galati aveau ceva motoare mai puternice de puteau trage mai mult de o remorca, sau aveau exact aceeasi configuratie ca si cele de la noi?
Aceasta postare a fost editata de xander89: 21 decembrie 2016 - 12:46
#105
Postat 21 decembrie 2016 - 15:40
xander89, la 21 decembrie 2016 - 12:44, a spus:
cele din galati aveau ceva motoare mai puternice de puteau trage mai mult de o remorca, sau aveau exact aceeasi configuratie ca si cele de la noi?
Puterea instalata a tramvaielor Timis-2 era suficient de mare (2 x 120 kW) ca sa traga doua remorci. Bineinteles acceleratiile erau mai mici, iar spatiul de franare mai mare in acest caz. In schimb afectate erau reductoarele de transmisie - cele mai vulnerabile subansamble - la care se distrugeau angrenajele foarte rapid. Din aceasta cauza alti operatori de transport nu s-au aventurat in a folosi aceasta formula.
#106
Postat 25 iulie 2017 - 22:49
Sunt nou pe forum și doream sa va întreb dacă mai exista tramvaiele Timiș 2 cu numerele de parc 252 și 271.
Mulțumesc.
#107
Postat 26 iulie 2017 - 09:05
- 11 buc. VM (nr. 252, 263, 271, 311, 334, 343, 346, 351, 353, 360, 363);
- 2 buc. VR (nr. 125, 133).
#108
Postat 26 iulie 2017 - 13:39
Apropo știți cumva dacă actualul 311 este fostul 360, iar actualul 360 este fostul 311? Am studiat câteva poze și personal am ajuns la aceasta concluzie.
#110
Postat 02 februarie 2018 - 13:09
Aceasta postare a fost editata de GPS: 02 februarie 2018 - 13:10
#111
Postat 05 februarie 2018 - 09:28
#113
Postat 13 februarie 2018 - 19:37
GPS, la 02 februarie 2018 - 13:09, a spus:
VM 252 renumerotat in 2005 din nr. 288
VM 263 renumerotat in 2000 din nr. 322
VM 271 renumerotat in 1998 din nr. 303
VM 311 renumerotat in 2007 din nr. 360
VM 343 renumerotat in 2000 din nr. 352
VM 360 renumerotat in 2007 din nr. 311
#115
Postat 24 iulie 2018 - 18:24
252
Vagon Motor
Număr inițial: 288 (până în 2005)
Stadiu actual: retras
Utilizare: manevră
Domiciliu: Dâmbovița
263
Vagon Motor
Număr inițial: 322 (până în 2000)
Stadiu actual: funcțional
Utilizare: manevră, transport tehnologic
Ultim RK: 2006
Domiciliu: Dâmbovița
271
Vagon Motor
Număr inițial: 303 (până în 1998) - renumerotat
Stadiu actual: retras
Utilizare: manevră, transport tehnologic
Domiciliu: Dâmbovița
311
Vagon Motor
Număr inițial: 360 (până în 2007)
Stadiu actual: funcțional
Utilizare: vagon de muzeu
Ultim RK: 2011
Domiciliu: Take Ionescu
334
Vagon Motor
Stadiu actual: funcțional
Utilizare: vagon de muzeu
Ultim RK: 2011
Domiciliu: Take Ionescu
343
Vagon Motor
Număr inițial: 352 (până în 2000)
Stadiu actual: funcțional
Utilizare: manevră
Ultim RK: 2008
Domiciliu: Dâmbovița
346
Vagon Motor
Stadiu actual: nefunctional
Utilizare: vagon de muzeu
Ultim RK: 2010
Domiciliu: Take Ionescu
351
Vagon Motor
Stadiu actual: retras
Utilizare: vagon de muzeu
Domiciliu: Take Ionescu
353
Vagon Motor
Stadiu actual: retras
Utilizare: vagon de muzeu
Domiciliu: Take Ionescu
360
Vagon Motor
Număr inițial: 311 (până în 2007)
Stadiu actual: retras
Utilizare: vagon de muzeu
Domiciliu: Take Ionescu
363
Vagon Motor
Stadiu actual: retras
Utilizare: manevră
Domiciliu: Dâmbovița
125
Vagon Remorcă
Stadiu actual: funcțional
Utilizare: vagon de muzeu
Ultim RK: 2011
Domiciliu: Take Ionescu
133
Vagon Remorcă
Stadiu actual: retras
Utilizare: vagon de muzeu
Domiciliu: Take Ionescu
#116
Postat 14 august 2018 - 23:11
https://imgur.com/a/m8Y1Oyp
#117
Postat 16 august 2018 - 16:37
Timiș 2 - Istoria uitată a Timișoarei
Poate o sa spuneți cum au fost uitate vagoanele Timiș 2 din Timișoara in condițiile in care avem mai multe vagoane de acest tip in muzeu - 125, 311, 334 sau 346.
Acest mesaj însă se adresează vagoanelor ce zac in depou și care datorită condiției precare fac cu ochiul celor care văd din aceste vagoane doar profitul imediat - casarea. Salvarea acestora ar fi un beneficiu atât pentru Muzeul Transportului, cât și pentru istoria naționala deoarece acest tip de vagon se mai găsește in putine exemplare, majoritatea modificate in diferite orașe ale țării. Mai jos o lista cu vagoane ce ar trebui salvate și câteva motive datorită cărora sa se întâmple acest lucru.
O sa încep cu cel mai vechi vagon Timiș 2 ce se mai găsește in Timișoara, 252. Acesta a fost retras după anul 2009, fiind folosit ca vagon utilitar pana atunci. In 2012 se afla retras in Depoul Dâmbovița, intr-o stare de degradare avansată. Fiind cel mai vechi, și unul din ultimele 4 vagoane cu caseta de număr. Următorul vagon, 271 este ultimul utilitar amenajat de tip vechi care mai exista in parcul STPT. Acesta este o piesa veritabila de muzeu, amenajat in anii '90 acesta a efectuat serviciu pana in urma cu aproximativ 10 ani, fiind și el retras ulterior. Spre deosebire de 252 acesta este poate fi restaurat ca vagon utilitar, atât ca exponat static, cât și ca exponat mobil. 360 este de asemenea un vagon de tip vechi, acesta fiind alături de 252, 263 și 271 unul din ultimele 4 de acest tip din Timișoara. La fel ca și 252 poate fi restaurat ca vagon de călători, fiind păstrat special pentru acest lucru începând cu anul 2007. Un motiv in plus ar fi și formarea unui cuplu de tip vechi.
Dacă vagoanele de tip vechi au o șansa in plus datorită vechimii și a faptului ca niciun vagon de acest tip nu se afla in muzeu, nu acest lucru se poate spune de cele mai noi cu caseta (firma) înglobata. Cu toate acestea avem și aici un vagon special, 363, care deși a fost retras in jurul anului 2012 este singurul vagon motor a carei remorca mai exista. Restaurarea acestuia împreuna cu remorca 133 ar aduce multe beneficii, mai ales datorită impactului istoric. Vagoanele 351 și 353 ar putea crea, și ca exponate statice, in muzeu un cuplu, celebru in anii 2003-2004 care sa fie expus in amintirea vremurilor cu vagoane "bidirecționale". Deși numeroase, aceste vagoane care își fac veacul zăcând prin Depourile STPT ar putea avea un viitor strălucit in muzeu, iar cele scrise mai sus sper sa aducă beneficii in acțiunea de salvare a acestora.
Aceasta postare a fost editata de GPS: 16 august 2018 - 16:41
#120
Postat 16 august 2018 - 19:29