STP Timișoara Forum: Centura de SUD a Timisoarei - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Centura de SUD a Timisoarei Constructor desemnat: Tirrena Scavi

#181 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 25 noiembrie 2014 - 18:00

Documente contradictorii pe tema Centurii TM-Sud

In data de 18 Noiembrie 2014, in numele ministrului Ioan Rus este trimis (sursa) urmatorul document-raspuns la intrebarea deputatului de Timis Cornel Samartinean:
Imagine atasata: Intrebare-Cornel-Samartinean-2014-Nov.jpg
Deducem ca:
- pana acum nu s-a dorit trimiterea de cerere de finantare pentru acest obiectiv
- prin minister se considera ca aceasta bucata de infrastructura nu ar fi necesara :Facepalm_emote_gif:

In data de 25 Noiembrie 2014, intr-o conferinta de presa, ministrul Ioan Rus prezinta urmatorul document ce contine corecturi propuse pentru revizuirea editiei din Septembrie a Master Planului General de Transport:
Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-1.png Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-2.png Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-3.png
Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-4.png Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-5.png Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-6.png Imagine atasata: MP-Propuneri-Revizuire-2014-Nov-7.png
Deci ce sa mai intelegem de aici?!
- la pagina 3 se recomanda ca Centura TM-Sud sa fie inclusa in scenariul de referinta din versiunea revizuita a Master Planului
- la pagina 7 se propune modificarea locatiei pentru terminalul intermodal de la Giroc la Aeroport :Facepalm_emote_gif:

PS: multumim AndaN, cutter si NGC20 de pe PUM, pentru vigilenta :)
PPS: multumim articolului de pe debanat.ro pentru furnizarea link-ului celui de-al doilea document (de pe mt.ro)
5

#182 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 26 noiembrie 2014 - 14:52

:up_arow:

Iata si articole de presa ce contin mai multe informatii:
- debanat.ro: Centura de sud a Timisoarei va fi trecuta in masterplan, desi… nu era necesara!
- adevarul.ro: Cele mai mari „realizări” ale Guvernului pentru Timişoara: o tolbă de promisiuni
- tion.ro: Centura Sud a Timisoarei si centrul intermodal de la Remetea au fost incluse in Master Planul General
0

#183 Useril este offline   cstm 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 14 ianuarie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 noiembrie 2014 - 17:03

Te ia cu fiori si creste tensiunea cand citesti declaratile miticilor (cica nu considera necesara centura).
Dezinters si ofnorare maxima din partea lor, desi eu am dubi mari ca promosiunile pe plan local a conducarorilor nostri chiar au ajuns si la nivel central.

La nivel central ei oricum se prefac ca aud doar jumatate din nevoile judetului, adaugand ca probabil ai nostri au transmis jumate din promisiunile/proiectele intradevar necesare, ... rezulta ca poate 25% sunt bagate in seama (totul intrun scenariu optimist).

Avem niste conducatori/politicieni foarte slabi, la toate nivelele.
1

#184 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 26 noiembrie 2014 - 18:50

Ioan Rus este din Cluj-Napoca.
0

#185 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 26 noiembrie 2014 - 22:06

Altele ar fi fost rezultatele daca descentralizarea mult promisa era facuta (cel putin asa cred eu...). Adica nu mai trebuia sa ne asculte miticii nevoile, ci toti de aici erau si sunt constienti ca centura este prioritatea nr.1 pentru Timisoara!
2

#186 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29733
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 noiembrie 2014 - 22:27

Chiar daca administratia ar fi fost descentralizata, nu cred ca acciza pe carburanti, sau sumele incasate din taxa de drum ar fi mers catre regiune si nu catre bugetul statului, deci banii tot de la centru ar fi trebuit sa vina, la fel si decizia pentru constructia drumurilor, ca nu au cum sa ia administratiile regionale astfel de decizii (ce ar fi daca o regiune si-ar trage o retea de autostrazi proprii, fara nici legatura cu restul tarii :) )
Daca ar fi asa, am avea regiuni sarace fara niciun kilometru de autostrada, sau fara nicio centura, in contrast cu regiuni bogate impanzite de autostrazi care nu au continuitate din cauza ca ar trebui sa treaca printr-o astfel de regiune saraca.
2

#187 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 26 noiembrie 2014 - 23:40

Pai nu ar fi rau ca atunci cand am avea "regiuni bogate impanzite de autostrazi" sa trecem la " regiuni sarace fara niciun kilometru de autostrada" si sa-i ajutam, ca Germania.... :)
0

#188 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29733
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 noiembrie 2014 - 00:48

Asta nu se va intampla niciodata pe la noi, mai ales ca sunt regiuni sarace care cer autonomie totala. Se va spune ca daca au vrut autonomie, nu au decat sa se gospodareasca cum pot.
0

#189 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 noiembrie 2014 - 20:17

Si mi se pare complet. Daca nu ar fi complet izolati, ar fi altceva, insa asa... :Facepalm_emote_gif:

N-au decat sa-si administreze treburile. Autonomie v-a trebuit, apai luati-o!
0

#190 Useril este offline   th3lurker 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 487
  • Inregistrat: 11 decembrie 13

Postat 11 decembrie 2014 - 11:11

Din lista investitiilor de la buget in 2015:

SGG Constructia autostrazii Timisoara-Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada, km44+500-km79+625
Oare la ce se refera?

Sursa hotnews.ro

Aceasta postare a fost editata de th3lurker: 11 decembrie 2014 - 11:12

0

#191 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 decembrie 2014 - 11:51

La lotul de autostrada A1 Izvin - Sanovita, lucrare ce se afla in desfasurare, denumirea oficiala si titlul proiectului fiind cel pe care l-ai scris tu.
0

#192 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 decembrie 2014 - 11:53

Poate ca este vorba de includerea centurii in autostrada catre Belgrad.

Trebuie urmarit ce reprezinta acei 35 de kilometri, pentru ca nu pusca cu autostrada A1 care trece pe linga noi si nici nu se intelege unde ar fi kilometrul zero, A1 incepe numaratoarea din Bucuresti...

O declaratie politica dar socanta:

Citeaza

...
Culmea e că şi acum o propunere legată de accesarea de finanţare nu a venit din partea conducerii CJ Timiş, ci a unui consilier din Opoziţie. “Eu am depus zilele trecute un proiect de hotărâre prin care se propune obţinerea de finanţare pentru Centura Sud a Timişoarei pe Programul Operaţional Sectorial 2014 – 2020. Rămâne de văzut dacă preşedintele CJ. Timiş îl va introduce în plen. Toate studiile arată că este obiectivul de investiţii cel mai important care trebuie realizat pe plan local. Este, de asemenea, şi cel mai avansat din punct de vedere al documentaţiei – studiile preliminare necesare demarării investiţiei fiind deja avizate de către Ministerul Transporturilor”, declară consilierul judeţean PDL Marius Martinescu. Despre unele informaţii vehiculate până acum, cum că la nivelul administraţiei judeţene s-ar fi întreprins demersuri pentru includerea realizării Centurii Timişoara Sud în exerciţiul financiar 2007 – 2013 Marius Martinescu spune că sunt minciuni. “M-am interesat personal şi am primit confirmarea din partea unor responsabili ai CJ Timiş că nu s-a făcut niciun fel de intervenţie legată de Centura Sud. Acum, degeaba se laudă Bojin că s-a inclus Centura Sud în Masterplanul General de Transport. Ce înseamnă acest lucru? Nu înseamnă nimic. Masterplanul e doar un document întocmit de Ministerul Transporturilor, dar nu indică şi sursa de finanţare a proiectelor incluse”, spune Marius Martinescu.


...

timpolis



0

#193 Useril este offline   th3lurker 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 487
  • Inregistrat: 11 decembrie 13

Postat 11 decembrie 2014 - 12:12

Vezi postareaDoppler, la 11 decembrie 2014 - 11:53, a spus:

Trebuie urmarit ce reprezinta acei 35 de kilometri, pentru ca nu pusca cu autostrada A1 care trece pe linga noi si nici nu se intelege unde ar fi kilometrul zero, A1 incepe numaratoarea din Bucuresti...

Are dreptate MHN, intre capetele auostrazii de la Izvin si Sanovita sunt fix 35 de km. Alarma falsa, wrong thread

Aceasta postare a fost editata de th3lurker: 11 decembrie 2014 - 12:17

2

#194 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 decembrie 2014 - 16:21

Ioc alocare pentru eventuale etape din realizarea Centurii TM-Sud pe anul 2015, conform Anexei 3 din Programul de buget al guvernului publicat pe website-ul Ministerului de Finante.
Cu toate adaugarile, modificarile, protestele, certitudinile, (ne)prinderile si reprinderile din Master Plan date ca sigure de nea' demisionarul Bojin, mai stam si tura asta.
Un "sincer bravooo", tuturor factorilor implicati!

Vigilenta ii apartine membrului north, de pe PUM.


Iata si reactii din presa:
- debanat.ro: Centura Timisoarei ramane o himera
3

#195 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 18 decembrie 2014 - 17:44

Consilierii judeteni spun PAS preluarii documentatiei de la minister

opiniatimisoarei.ro

Citeaza

Ping pong cu documentatia pentru centura de sud a Timisoarei. Un ales judetean ar fi vrut ca CJT sa preia actele si studiile de la Ministerul Transporturilor si sa faca administratia judeteana toate demersurile necesare pentru accesarea de fonduri, prin Programul Operational Strategic, si “includerea in bugetul Directiei de Administrare a Drumurilor si Podurilor judetene Timis a sumelor necesare pentru preluarea si actualizarea documentatiei tehnico-economice de la minister”.
Dupa discutii de cateva minute, alesii au decis ca CJ Timis sa nu preia documentatia. Motivatia presedintelui Titu Bojin? Terenul pe care ar urma sa fie amenajata soseaua nu intra in patrimoniul judetului.
“Proiectul a fost initiat de domnul Martinescu, dar nu are avizele de la nimeni. Mi-as dori sa putem face noi, dar in aceste conditii vreau sa va rog sa va uitati. Am primit informarea scrisa ca exista studiu de fezabilitate platit si demarat proiectul pentru realizarea centurii. Centura Sud Timisoara nu intra in patrimoniul Consiliului Judetean, tot ce inseamna autostrazi, centuri si drumuri nationale sunt ale CNADNR. Nu se pune problema ca sa nu fim de acord, daca exista oportunitatea realizarii unei asocieri intre Primaria Timisoara, intre CJ, Primaria Ghiroda, Primaria Mosnita, Primaria Giroc, inclusiv Sanmihaiu Roman pana la Calea Sagului, vrem sa ne asociem. Dar, atata timp cat este un studiu platit de CNADNR, cred ca nu are rost sa discutam acum. Nu avem nici posibilitatea sa o finantam, dar eu sunt de acord sa gasim o formula in momentul in care vedem ce inseamna acest proiect. Am discutat si cu domnul Robu si este de acord sa participam si la proiectul de coborare de pe autostrada de la Sanandrei. Eu sunt de acord sa sprijinim la realizarea tuturor investitiilor”, a explicat Titu Bojin.

Consilierul PNL Marian Constantin Vasile a atras atentia ca exista totusi avizelor comisiilor din CJT, mai putin cele de la Comisia Economica si Comisia de Specialitate. Mai mult, l-a rugat pe Bojin sa nu foloseasca numele primarului Nicolae Robu.
“Avem aviz favorabil pentru proiectul domnului Martinescu de la 6 comisii, ale noastre, dar Comisia Economica respinge proiectul, iar Comisia de Specialitate a CJT da aviz negativ”, a completat Bojin.
Cel care a propus ca CJT sa preia documentatia, Marius Martinescu – PNL, a tinut sa propuna si un amendament.

“Daca Guvernul, in ianuarie 2015, nu va oferi Consiliului Judetean Timis garantia obiectivului de investitii, varianta ocolitoare Sud a municipiului Timisoara va fi finantata cu prioritate prin POS Transport 2014-2020. Asta inseamna, in traducere, Programul Operational Strategic al Ministerului Transporturilor”, a spus Martinescu.
Practic, acesta a cerut contractarea de catre Directia de Administrare a Drumurilor si Podurilor judetene Timis a serviciilor de actualizare a documentatiei tehnico-economice, a studiului de fezabilitate pentru proiectul de infrastructura Centura Timisoara Sud, planificat pentru finantare in perioada 2014-2020.
Pana la urma, alesii judeteni nu au fost de acord cu proiectul final, asa ca a picat la vot, documentatia pentru centura ramanand tot in grija Ministerului Transporturilor.
Stiti pe unde ajungeau cel mai repede boii in Timisoara, pe vremuri? Pe acel drum pe care noi ne vom indrepta spre viitorul inel complet rotund de centura a orasului. Momentan, nu mergem pe niciun drum, pentru ca autoritatile locale cam bat pasul pe loc.
Odata ce vom avea inelul, vom urca pe soseaua ce inconjoara Timisoara pe drumul pe care boii ajungeau cel mai repede in oras, cunoscut mai mult ca si Drumul Boilor, in zona localitatii Mosnita.


Astia viseaza la un nou studiu de fezabilitate?!?!
Pai a fost realizat inclusiv proiectul tehnic! Deci ce fel de studiu sa se mai faca acum?!?!
Centurii de sud ii lipseste doar constructorul si finantarea.
3

#196 Useril este offline   colinb73 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 22 septembrie 13
  • Sexul:masculin

Postat 19 decembrie 2014 - 12:30

:up_arow:
Cat timp e PSD-ul (de fapt nu cred ca o sa faca nimeni nici alt partid) CNADNR nu face centura cu Rus ministru. A spus destul de clar ca nu crede ca e nevoie de centura, si dupa cum am vazut cei din PSD au aceasta idee (Catalin Tiuch, etc.). Mare minune daca inainte de alegeri in 2016 se va baga ceva asa cam pentru decopertare. Numai cat a durat discutia pentru Masterplan si abia abia.
0

#197 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 14 ianuarie 2015 - 03:02

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunțat, marți - 13 Ianuarie, care sunt prioritățile în ceea ce privește construcția de autostrăzi, drumuri expres si variante de ocolire, respectiv reabilitarea DN-urilor si punctele critice din România, in perioada 2015-2016.
Din pacate, nimic nou despre Centura TM-Sud:
Fara sosea de centura Timisoara Sud cel putin pana in 2017

Alte reactii in presa:
- pentrutimisoara.ro: Centura Timișoara Sud nu intră în cei 250 de kilometri de autostradă ce vor fi finalizați în următorii doi ani
- timpolis.ro: Parlamentar Cornel Sămărtinean: „Ministrul Ioan Rus visează mii de kilometri de autostradă și Masterplanuri futuriste. Timișul și Timișoara nu-i apar în acest vis”
- voceatimisului.ro: ”Vrăjeala” lui Ponta și Bojin, demonstrată din nou! Ce spun peneliștii din Timiș despre cum ne lasă Guvernul fără șosea de centură
0

#198 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 15 ianuarie 2015 - 13:01

:up_arow:

Citeaza

Centura Sud a Timişoarei rămâne la stadiul de proiect

Discutarea de Ministerul Transporturilor a variantei oficiale a Masterplanului general de Transport al României era indicată ca momentul adevărului de către oficialii din conducerea Consiliului Judeţean Timiş, care indicau ca sigură includerea în acest document a Centurii Sud Timişoara, care ar completa actuala variantă ocolitoare a municipiului. Lucru care nu s-a întâmplat, completarea inelului de centură rămânând pe mai departe o promisiune fără acoperire.

„O promisiune care a fost o cacealma”

După ce ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a enumerat priorităţile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015 – 2016, la prezentarea variantei oficiale şi, probabil, definitive a Masterplanului General de Transport, a pare clar că, în următorii ani cel puţin, Centura de Sud a Timişoarei, care ar fi avut rolul de a completa inelul de centură al municipiului, pentru devierea totală a traficului greu, rămâne la stadiul de proiect pe hârtie.
Centura Timişoara Sud nu apare pe harta prezentată de ministrul Ioan Rus, cu lucrări finalizate, în execuţie sau în faza de licitaţie, Masterplanul, în care pare să se uite că Timişoara există pe harta României, prevede sprijinirea unor proiecte de şosele ocolitoare la localităţi precum Târgu Jiu, Aleşd, Săcuieni, Oradea, Rădăuţi, Suceava, Dorohoi, Târgu Mureş, Braşov, Satu Mare, Tecuci, Bârlad, Bacău sau Mediaş.
Centura Timişoara Sud nu a fost inclusă iniţial în Masterplanul General de Transporturi, deoarece, în urma explicaţiilor date de Ministerul Transporturilor, nu s-ar fi demonstrat necesitatea ei.
Între timp, se spunea că, în urma demersurilor “salvatoare” ale Consiliului Judeţean Timiş, documentul s-ar fi modificat, incluzând şi închiderea inelului de centură a Timişoarei. Aspect infirmat la prezentarea acestei variante oficiale şi finale a Masterplanului.
“Orizontul de întindere al Masterplanului este 2015 – 2016, probabil perioada în care Ioan Rus speră că va rămâne la minister. Oricum, s-a văzut destul de clar că toate asigurările şi promisiunile Consiliului Judeţean legate de Centura Sud au fost, de fapt, vorbe goale. Se dovedeşte încă o dată că la nivelul conducerii CJ Timiş, s-a mers pe cacealmale, şi cam atât”, spune consilierul judeţean PDL Marius Martinescu.
Eşecul legat de demararea acestui proiect era oarecum prefigurat la şedinţa CJ Timiş din Decembrie anul trecut.
După ce ani de zile administraţia judeţeană susţinea că se va implica cu toate forţele în materializarea acestui proiect, deja, la ultima luare în discuţie a investiţiei acesta a devenit unul comun, care nu depinde decât în mică măsură de administraţia judeţeană. “Centura Sud Timişoara nu intră în patrimoniul CJ Timiş, pentru că tot ce înseamnă autostrăzi, centuri, drumuri naţionale sunt ale CNADR. Nici nu se pune problema să nu fim de acord cu asocierea, dacă există posibilitatea realizării unei asocieri între Primăria Timişoara, Consiliul Judeţean Timiş, Primăria Ghiroda, Primăria Moşniţa şi Primăria Giroc, pe teritoriul cărora se derulează Centura de Sud a Timişoarei. Trebuie să ştiţi că în acest moment nu avem posibilitatea legală să putem finanţa, pentru că nu este pe teritoriul administrativ al judeţului Timiş din punct de vedere al patrimoniului. În aceste condiţii, vă spun că sunt de acord să găsim o formulă, doar în momentul în care ştim ce înseamnă acest proiect”, declara, cu această ocazie, preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin.

Proiect tot în aşteptare, de ani buni

Cei care îşi mai aduc aminte de pliantele electorale distribuite de USL în Timişoara, în 2012, ştiu că închiderea inelului de centură al oraşului, pentru devierea totală a traficului greu, care să nu mai traverseze oraşul, era cap de listă, ca una dintre promisiunile asumate ce urmau a fi puse în practică rapid, după alegeri. Ulterior nu s-a mai întâmplat, însă, nimic…
Tipic pentru felul în care se mişcă lucrurile în România în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, proiectul inelului de centură al Timişoarei a fost demarat în urmă cu… 20 de ani.
În Timişoara au fost readuse în discuţie lucrările de finalizare a inelului de centură, în condiţiile în care Primăria Timişoara a vorbit despre introducerea taxei de tranzit, pentru camioanele de tonaj mare care traversează oraşul.
Câţiva consilieri locali susţin însă că, atâta vreme cât inelul de centură nu este finalizat, această taxă va genera multe controverse şi contestaţii.

timpolis.ro
0

#199 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 18 ianuarie 2015 - 00:23

Citeaza

Grindeanu: Centura de Sud este prinsa in scenariul de master plan, e nevoie de consensul Parlamentului


O dezbatere aprinsă în aceste zile este cea legată de construirea centurii de sud a Timişoarei, un proiect vital pentru oraş. Dacă în planurile Ministerului Transporturilor acest proiect nu apărea în următorii ani, preşedintele PSD Timiş, Sorin Grindeanu, susţine că demararea lucrărilor se va face doar dacă parlamentarii vor ajunge la un consens.

Grindeanu a făcut o interpelare la Ministerul Transporturilor pe marginea acestui subiect şi a aflat că proiectul centurii de sud a Timişoarei este finalizat, rămâne doar licitaţia şi lucrările ar putea demara.
„Urmare a interpelării dvs. cu privire la situația centurii de sud a orașului Timișoara, vă aducem la cunoștință faptul că acest proiect se află în Scenariul de Referință a Master Planului General de Transport ceea ce înseamnă că finanțarea acestuia este asigurată din Fondul de Coeziune. Pentru anul 2015 sursa de finanțare a proiectului de infrastructură asupra căruia se face referire provine, in proporție de 85% din fonduri europene, statul completând restul de 15% din valoarea acestuia. CNADNR a derulat contractul “Asistenţă Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Execuţie şi Documentaţiei de Atribuire pentru variantele de ocolire Bârlad şi Timişoara Sud”. Acest contract a fost finalizat în data de 28.10.2011, prin elaborarea: Studiului de Fezabilitate, Proiectului tehnic pentru relocare/ protejare utilităţi la nivel de detalii de execuţie, Proiectului Tehnic la nivel de Detalii de Execuţie”, se arată în răspunsul primit de Grindeanu de la Ministerul Transporturilor.

Astfel, costul total al centurii de ocolire Timişoara Sud, în lungime de 25,69 km, ar fi, potrivit evaluării, de 425 de milioane de lei fără TVA, durata de execuţie fiind estimată la 3 ani.
„Obiectivul de investiţii varianta de ocolire Timişoara Sud a fost avizat în cadrul CTE – MT în data de 19.11.2012, având următorii indicatori tehnico-economici: Valoare totală investiție 425.018,57 mii lei fără TVA din care C+M 359.470,52 mii lei fără TVA. Durata de realizare a investiţiei – 36 luni. Caracteristici tehnice: lungime – 25,69 km, 2 x 1 căi de rulare, lucrări de artă – 12 bucăţi, parcări – 2 bucăţi. În vederea aprobării demarării execuției lucrărilor, pasul următor este aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Varianta de Ocolire Timișoara Sud”, prin Hotărâre de Guvern”, mai spun cei de la Ministerul Transporturilor.

Grindeanu susţine însă că această Hotărâre de Guvern care ar permite organizarea licitaţiei se va da doar după ce scenariul Master Planului pe Transporturi va fi aprobat de Parlament, deoarece singurele lucrări sigure care se vor face în acest domeniu, în 2015, sunt cele care au finanţare europeană în exerciţiul 2007-2014.
“Aş vrea să vă spun care este adevărul în momentul acesta, adevăr pe care cred că îl ştiţi: scenariul pentru master plan va fi supus dezbaterii Parlamentului. (…) Anul acesta, pe transporturi, pe ceea ce înseamnă scenariul care va fi supus aprobării, am aici şi răspunsul Ministerului Transporturilor, (…) centura Timişoarei este prinsă în acest master plan. Priorităţile pentru anul 2015 se vor hotărî, dincolo de lucrările pe culoarul IV, care e pe fonduri europene, printr-un consens în Parlament la începutul lunii februarie. Lucrările sigure în acest master plan pentru anul 2015 – fiindcă ştiţi că la finalul anului 2015 se pierd fondurile europene necheltuite pe exerciţiul 2007-2014 – sunt cele pe culoarul IV, care înseamnă inclusiv lotul de autostradă de la Ianova la Belinţ. În acest moment se dispune de 4 miliarde de euro, master planul în forma propusă în acest moment, ca şi costuri înseamnă aproape 30 de miliarde de euro. Revenind la priorităţi, ele se vor discuta în Parlament. Eu sunt sigur că şi eu şi primarul Robu şi ceilalţi parlamentari vom susţine (construcţia centurii –n.r.), pentru că în scenariul de master plan supus dezbaterii este prinsă centura”, a afirmat Grindeanu.

Astfel, nu ne rămâne altceva de făcut decât să aşteptăm luna februarie, pentru a afla dacă parlamentarii au ajuns la un consens şi dacă lucrările la centura de sud a Timişoarei vor începe în acest an.

No comment! :censored:

http://www.tion.ro/g...entului/1495835
0

#200 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 18 ianuarie 2015 - 00:43

Ce vrea sa spuna politrucul? Eu vreau sa fac centura dar ceilalti sint rai si nu vor... :Facepalm_emote_gif:
0

Arata acest topic


  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi